Energie:Direct Hoe groot is de chaos
Geplaatst: 22 aug 2006 15:52
Wederom heb ik me vandaag weer afgevraagd hoe groot de (administratieve) chaos is bij Energie:Direct en Intrum Justitia.
Lees en huiver!
Meer dan twee jaar ben ik met dit achterlijk bedrijf bezig geweest over de beëindiging van mijn energieleveringscontract en de switch naar een ander energieleverancier.
Zoals een ieder regelmatig op dit forum kan lezen is communicatie met energie:direct normaal gesproken niet mogelijk. Ze reageren niet op brieven etc.
Ook in mijn zaak de afgelopen jaren is er tijdens het proces nimmer op mijn (aangetekende) brieven geantwoord.
Zelfs bij de hoorzitting van de geschillencommissie was energie:direct niet aanwezig. (zie onder).
Mijn zaak heb ik inmiddels meer dan een jaar geleden voorgelegd aan de geschillencommissie Energie en Water in Den Haag. Daarnaast klachten neergelegd bij de Dte de toezichthouder en de Consumentenbond.
Februari dit jaar is de zaak behandeld voor geschillencommissie en in maart volgde de uitspraak.
Hierin stelde de commissie dat de energie:direct de consument (ondergetekende) niet voldoende heeft ingelicht (het niet beantwoorden van alle correspondentie) omtrent de situatie “leveringscontract beëindiging”.
Waarvoor energie:direct is veroordeeld tot het betalen van een boete aan de consument en tevens de proceskosten voor haar rekening kreeg.
Tevens kregen zij op straffe van een dwangsom van 250 euro per dag om binnen 6 weken na dagtekening een eindafrekening te sturen. (Daar zat ik inmiddels bijna tweejaar op te wachten.)
Conform de uitspraak had ik als consument wel de plicht de nog afgenomen energie tot de switch datum naar de nieuwe leverancier te voldoen aan energie:direct. Hetgeen voor mij verder geen probleem was.
Met een dwangsom van 250 euro per dag in het vooruitzicht en na een stilzwijgen van twee jaar lag er een week na de uitspraak van de geschillencommissie een (eind) afrekening van ED in de bus.
Echter wat bleek. De eindafrekening was een rekening zoals energie:direct in hun computerbestand heeft staan, zonder dat (in mijn geval) de gevolgen van de uitspraak van de geschillencommissie daarin waren verwerkt en tevens niet duidelijk was om welk eindbedrag het nu precies ging.
Ik heb ze daarop om opheldering gevraagd en aangegeven welke punten ik in de eindafrekening wilde zien zodat het voor mij controleerbaar was.
Een week na mijn brief kreeg ik antwoord. Slechts een vraag was beantwoord de rest moest ik kennelijk maar zelf uitzoeken.
Ze waren kennelijk niet instaat een correcte eindafrekening te sturen.
Aan de hand van de mij beschikbare gegevens (diverse verbruiksoverzichten van internet) heb ik zelf een eindafrekening opgesteld rekening houdend met de uitspraak van de geschillencommissie. Dit overzicht aan energie:direct toegestuurd met de mededeling dat ik het openstaande bedrag van de door mij opgestelde eindafrekening binnen een week op hun rekening zou voldoen.
Enige dagen later kreeg ik bericht van ED dat zij hun administratie nogmaals hadden nagelopen en akkoord waren met mijn eindberekening.
Ik citeer Indien het door u genoemde eindbedrag wordt overgemaakt , in dat geval is uw beëindigde leveringsovereenkomst met energie:direct geheel afgewerkt.
Na het bedrag te hebben voldaan heb ik geverifieerd of dit was aangekomen.
Dit is via e-mail bevestigd. Met de mededeling “Bij deze is alles afgerond. (datum: eind mei)
Hoe groot is de chaos, leuker kunnen we het voor u niet maken.
Half augustus
Ja hoor daar zijn ze weer. Deze week van Intrum Justitia een aanmaning ontvangen.
“Geachte heer
U heeft inmiddels …….. van onze cliënt energie:direct te Best enz.
Uit de aanmaning blijkt dat er nog”, wat dan ook, waar vandaan, hoe verzonnen, uit onze puinhoop administratie “een rekening zou openstaat.
Wij zien uw betaling graag binnen 8 dagen na dagtekening tegemoet.
Hoogachtend
Intrum Justitia”
Een ieder die dit leest zal begrijpen dat ik op geen enkele wijze meer contact zal opnemen met een van deze partijen.
Ik spreek ze eventueel wel bij de rechtbank als het zover mocht komen.
Tevens zal ik als lid van de Consumentenbond wederom daar een klacht tegen deze gang van zaken neerleggen.
Ik wil een ieder wederom via dit bericht waarschuwen voor dit geboefte.
Waarbij ik met name wil waarschuwen voor de mannier waarop ze te werk gaan.
Geen correspondentie voeren. Onduidelijke rekeningen sturen die jezelf maar moet uitzoeken.
Bij het minste geringste verwijzen ze door naar Intrum Justia.
Laat je vooral ook door hun niet gek maken.
Aan nieuwe potentiële klanten van energie:direct zou ik willen zeggen “bezint eer u begint”
Alle overige klanten veel succes met de chaos.
Lees en huiver!
Meer dan twee jaar ben ik met dit achterlijk bedrijf bezig geweest over de beëindiging van mijn energieleveringscontract en de switch naar een ander energieleverancier.
Zoals een ieder regelmatig op dit forum kan lezen is communicatie met energie:direct normaal gesproken niet mogelijk. Ze reageren niet op brieven etc.
Ook in mijn zaak de afgelopen jaren is er tijdens het proces nimmer op mijn (aangetekende) brieven geantwoord.
Zelfs bij de hoorzitting van de geschillencommissie was energie:direct niet aanwezig. (zie onder).
Mijn zaak heb ik inmiddels meer dan een jaar geleden voorgelegd aan de geschillencommissie Energie en Water in Den Haag. Daarnaast klachten neergelegd bij de Dte de toezichthouder en de Consumentenbond.
Februari dit jaar is de zaak behandeld voor geschillencommissie en in maart volgde de uitspraak.
Hierin stelde de commissie dat de energie:direct de consument (ondergetekende) niet voldoende heeft ingelicht (het niet beantwoorden van alle correspondentie) omtrent de situatie “leveringscontract beëindiging”.
Waarvoor energie:direct is veroordeeld tot het betalen van een boete aan de consument en tevens de proceskosten voor haar rekening kreeg.
Tevens kregen zij op straffe van een dwangsom van 250 euro per dag om binnen 6 weken na dagtekening een eindafrekening te sturen. (Daar zat ik inmiddels bijna tweejaar op te wachten.)
Conform de uitspraak had ik als consument wel de plicht de nog afgenomen energie tot de switch datum naar de nieuwe leverancier te voldoen aan energie:direct. Hetgeen voor mij verder geen probleem was.
Met een dwangsom van 250 euro per dag in het vooruitzicht en na een stilzwijgen van twee jaar lag er een week na de uitspraak van de geschillencommissie een (eind) afrekening van ED in de bus.
Echter wat bleek. De eindafrekening was een rekening zoals energie:direct in hun computerbestand heeft staan, zonder dat (in mijn geval) de gevolgen van de uitspraak van de geschillencommissie daarin waren verwerkt en tevens niet duidelijk was om welk eindbedrag het nu precies ging.
Ik heb ze daarop om opheldering gevraagd en aangegeven welke punten ik in de eindafrekening wilde zien zodat het voor mij controleerbaar was.
Een week na mijn brief kreeg ik antwoord. Slechts een vraag was beantwoord de rest moest ik kennelijk maar zelf uitzoeken.
Ze waren kennelijk niet instaat een correcte eindafrekening te sturen.
Aan de hand van de mij beschikbare gegevens (diverse verbruiksoverzichten van internet) heb ik zelf een eindafrekening opgesteld rekening houdend met de uitspraak van de geschillencommissie. Dit overzicht aan energie:direct toegestuurd met de mededeling dat ik het openstaande bedrag van de door mij opgestelde eindafrekening binnen een week op hun rekening zou voldoen.
Enige dagen later kreeg ik bericht van ED dat zij hun administratie nogmaals hadden nagelopen en akkoord waren met mijn eindberekening.
Ik citeer Indien het door u genoemde eindbedrag wordt overgemaakt , in dat geval is uw beëindigde leveringsovereenkomst met energie:direct geheel afgewerkt.
Na het bedrag te hebben voldaan heb ik geverifieerd of dit was aangekomen.
Dit is via e-mail bevestigd. Met de mededeling “Bij deze is alles afgerond. (datum: eind mei)
Hoe groot is de chaos, leuker kunnen we het voor u niet maken.
Half augustus
Ja hoor daar zijn ze weer. Deze week van Intrum Justitia een aanmaning ontvangen.
“Geachte heer
U heeft inmiddels …….. van onze cliënt energie:direct te Best enz.
Uit de aanmaning blijkt dat er nog”, wat dan ook, waar vandaan, hoe verzonnen, uit onze puinhoop administratie “een rekening zou openstaat.
Wij zien uw betaling graag binnen 8 dagen na dagtekening tegemoet.
Hoogachtend
Intrum Justitia”
Een ieder die dit leest zal begrijpen dat ik op geen enkele wijze meer contact zal opnemen met een van deze partijen.
Ik spreek ze eventueel wel bij de rechtbank als het zover mocht komen.
Tevens zal ik als lid van de Consumentenbond wederom daar een klacht tegen deze gang van zaken neerleggen.
Ik wil een ieder wederom via dit bericht waarschuwen voor dit geboefte.
Waarbij ik met name wil waarschuwen voor de mannier waarop ze te werk gaan.
Geen correspondentie voeren. Onduidelijke rekeningen sturen die jezelf maar moet uitzoeken.
Bij het minste geringste verwijzen ze door naar Intrum Justia.
Laat je vooral ook door hun niet gek maken.
Aan nieuwe potentiële klanten van energie:direct zou ik willen zeggen “bezint eer u begint”
Alle overige klanten veel succes met de chaos.