LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afmelden sms HELP!!!!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ruud123
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2006 22:07

Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door Ruud123 »

Wie helpt mijn zoon af van een hardnekkige ringtone aanbieder op zijn mobiel.
Het kost hem 20 euro per maand...en hij krijgt daar niets voor.
Op de telefoonrekening staatdat gebeld wordt door NETSIZE :
Wanneer hij een bericht ontvangt staat er : dienstbericht... ik kan verder geen informatie zien van de verzender , alleen dit: http://62.148.176.32/bin/get/1/f26d61c2 ... lonely.wml

maar nog steeds kunnen we niets vinden om af te melden.
Weet u het, of kent u iemand die ons kan helpen?
PLEASE......HELP!!!!!!

ozzyo
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2006 23:18

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door ozzyo »

http://www.xtdnet.nl/paul/sms/trosradar ... nsten.html

dit is een lijst van radar om te cancellen, kijk even of hij hier tussen staat. netsize staat er meerdere keren tussen.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door RobbieP »

even netsize intypen op google, en kijk: 010-2663300

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door ehltech »

sms stop naar 255 ,door de ombudsman opgezet algemeen afmeld nr

mammoet
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:39

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door mammoet »

ook wij zitten met het zelfde probleem,want onze zoon van 12 is door chat2one automatisch aangemeld en dat heeft hem 20 euro in 2 dagen gekost en na veel bellen kwam ik bij Rodi Telecom terecht en die reageren van dat is jammer van die 20 euro. Maar ik ga door tot ik gerechtigheid heb en die 20 euro terug heb, dat is veel geld voor een jongen van 12. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg?
Ze hebben het nu wel stop gezet gelukkig.

lefka
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2006 19:33

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door lefka »

Ook ik heb een ervaring met agresief sms aanbieding en dat kost me 10,00 euro.
Ik heb t-mobile gebeld en moest ook op mijn specificatie wachten alvorens ik iets kon doen.
De aanbieder was 6464 netsize,t-Mobile adviseerde me om per Logo-UIT naar 6464 te zenden en een sms met RINGTONE UITook naar 6464.
Ik moest het zo opschrijven zoals het nu in mijn reactie staat.
Ik kreeg bericht terug dat ik helemaal niet aangemeld was daar en de volgende dag kreeg ik weer een of ander raar smsje ,dit kost me 126,00euro per keer.
Dus ik weer T-mobile gebeld en die gaf me een nummer in Rotterdam ,010-2663300 en daar kreeg ik te horen dat ik wel was aangemeld en dat ze het zouden stopzetten.
Ik vraag me af wie me heeft aangemeld heeft,ik in elk geval perinent niet.

lefka
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2006 19:33

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door lefka »

sorry dat is een foutje in mijn vorige reactie dat moet natuurlijk 1,26 euro zijn ,maar ook dat is meer dan genoeg en T- mobile mag dus deze ongewenste smsjes niet stop zetten.Dat vind ik eigenlijk ook te gek .
Er zou toch minstens een methode moeten zijn dat je in dit geval ,want ik vind het talken, naar t-mobile kunt bellen en dat zij maatregelen kunnen nemen tegen zo'n bedrijf.

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door Morrigan »

@ Mammoet: als jullie zoon deze sms-dienst heeft afgenomen zonder jullie toestemming, dan horen jullie je geld terug te krijgen. Jullie zoon is immers minderjarig!

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door blaat »

ook wij zitten met het zelfde probleem,want onze zoon van 12 is door chat2one automatisch aangemeld
zoiets gebeurt niet autmatisch, een aanmelding gebeurt altijd vanaf het mobiele nummer zelf of door het telefoonnummer door te geven op de website van dergelijke bedrijven...

mammoet
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:39

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door mammoet »

Lefka, heel toevallig maar bij ons was het ook 6464 bij ringtones, maar ik heb gisteren een email gestuurd naar Rodi Telecom waarop ik vandaag een mail terug kreeg dat ze begrip hadden voor de situatie en dat ik 20 euro terugkrijg, dus dat vind ik heel netjes

dunya
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2006 22:41

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door dunya »

http://www.allesoversms.nl/smsafzeggen.html

Hoi allemaal,
hier staat alles hoe je het moet afzeggen.
Succes en groetjes! Dunya

ikkuh19
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2006 20:02

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door ikkuh19 »

hallo,

ik heb het zelfde probleem maar je moet RADAR!!!!!!!! een brief schrijven hier over hoe meer brieven hier over binnen komen hoe beter!!!!!

DOE DIT AUB!!!!!!!!! ECHT IEDEREEN DIE DIT HEEFT GEHAD OF NOG STEEDS HEEFT!!!!

ik ben er nu druk mee bezig en radar neemt mijn brief serieus dus schrijf een brief naar ze met jou verhaal misschien specificatie van de nummers en je factuur mee sturen en ze kunnen er wat mee want er zullen vast mensen zijn die dit geintje betalen en die zou ik ook willen helpen want is pure FRAUDE!! OPLICHTING!!!!

marjonmes
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2006 21:41

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door marjonmes »

Ook ik heb het probleem dat ik 1-malig via internet een ringtone heb aangevraagd en vervolgens bijna dagelijks een "dienstbericht" krijg die ik niet eens kan openen :x Dit geintje heeft mij afgelopen maand 30 euro gekost. Ik heb net een sms gestuurd: STOP naar 6464 en kreeg een sms terug dat ik nu ben afgemeld. Laten we het hopen want dit is wel heel makkelijk geld verdienen..............

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door Kika29 »

Klopt celldorado en netsize hoor ik op dit moment heel erg veel klachten van.

Aussie Girl
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2007 16:03

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door Aussie Girl »

Als ik alles goed begrepen heb hangen Celldorado en Netsize aan elkaar.

Celldorado stuurt de smsjes en Netsize die doen iets technisch, maar sturen geen smsjes.

Als je last hebt van smsjes van 4010 kan Netsize je wel helpen

[email protected] of 010-437 87 88

Per mail gaat het makkelijker!!!!

ridder80

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door ridder80 »

De laatste maanden heeft de redactie van SMSafzeggen.nl vele klachten binnen gekregen over Jamba. Jamba heeft in een reactie laten weten dat naast het sturen van "STOP" naar 4636 ook afgemeld kan worden via het telefoonnummer 0900-2025412 (0,13 euro per minuut) door in het hoofdmenu optie 2 in te toetsen.

Ook het ontvangen van berichten van SMS.ac is een van de meest gehoorde klachten. De dienst die ongevraagd berichten verstuurd onder de shortcode 3111 is af te melden door "SMSAC OFF" naar 3111 of "STOP ALL" naar 3222 te sturen.

vverbiest
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:40

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door vverbiest »

Aanklacht SMS praktijken van BLINCK - CELLDORADO



Hier wat meer info hoe ze tewerk gaan.



Ze doen er alles aan om legaal te werken en conform de “code of conduct” Of GOF te werken



Maar hoe komt het dan dat er zoveel mensen intrappen?

Kijk maar eens naar een pop-up van celldorado:

(copiëer onderstaande URL in je webbrowser en druk op enter)



http://www.gratis-ringtone.net/?gclid=C ... QgodLAIbiA#



(kies een tip)







In hun richtlijnen aan hun partners vermeld Celldorado:



Celldorado pagina’s mogen in een pop up venster worden geopend, mits deze is voorzien van een scroll balk, de terms and conditions moeten ten aller tijde beschikbaar zijn voor de gebruiker. Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.







Dus als je op de bovenstaande URL in je browser kijkt dan zie je niet de voorwaarden die er zijn bij de * van gratis “verborgen” zijn,



Je moet naar beneden scrollen voor je ze ziet.

En als je naar beneden scrollt zie je in het klein, grijs op wit, de voorwaarden.

Geen kat, en zeker geen kind, die dat leest.





Eenmaal je je mobiele nummer hebt ingegeven krijg je een SMS om je “gratis” ringtone te activeren.



In deze SMS worden conform de “code of conduct” of GOF de voorwaarden nog eens duidelijk vermeld.



Maar ja hoor hier moet je opnieuw naar beneden scrollen op je mobieltje.

Geen kat, en zeker geen kind, die dat doet.





Je beantwoord de SMS voor je ‘gratis’ ringtone en je bent een vogel voor de kat.



Ofwel heb je een pre-paid kaart en zie je je beltegoed snel dalen ofwel heb je een abonnement en zie je op je afrekening, na een maand, een leuk bedragje staan (in min).





Grote paniek natuurlijk en nu maar zoeken vanwaar die dure SMS’jes toch komen.



De meeste mensen hebben de eerste SMS met de voorwaarden al lang weggedaan en zoeken zich te pletter naar de short code om een STOP te sturen.



En zo is er weer eentje bedot voor een leuk bedrag.







En dit allemaal legaal en volgens de ”code of conduct” of GOF? ja, helaas wel







Wie zit er achter Celldorado? Blinck International.

De firma Blinck heeft een internationaal uitgezet netwerk om via SMS 6464 of 4611 klanten te bedotten met "gratis" muziek



Als je de kleine letters leest dan kost het je een fortuin



Iedereen kan zomaar een GSM nummer ingegeven van iemand anders en die met dan maar uitvissen hoe hij van de SPAM via SMS, aan 2,00 à 3 euro per keer kan afgeraken.



(de ontvanger moet dan wel eerst een SMS sturen met zijn GSM om de dienst te activeren)



je kan contact opnemen met Blinck www.blinck.com http://194.140.230.33 om dit te doen stoppen:



Zie ook maar eens op:



http://www.celldorado.nl/NL/ADS/345377802/

(de voorwaarden zijn hier 'zeer' goed te lezen:-))



Celldorado(afdeling van blinck) is een toonaangevende mobiele entertainment provider van real music ringtones



Celldorado is een toonaangevende entertainment provider van ringtones, wallpapers en games voor de mobiele telefoon. Wij werken met makkelijke landingpages met wisselende content waardoor een hoge conversie kan worden gegarandeerd. Onze content is uniek in Nederland. Celldorado is leverancier van de officiele Top 40 Ringtones.





Celldorado is a leading entertainment provider of ringtones, wallpapers and games for mobile phones. High conversions are guaranteed with our easy to use landingpages and changing content. our products are unique in the Netherlands. Celldorado is supplier of real music ringtones.



Commission: 5.00 euro per sale



Celldorado staat partners toe om:

- keywords te kopen bij zoekmachines zoals adwords, yahoo of andere sponsored links;

- direct te linken naar een eigen website/landingpage.

Celldorado staat partners niet toe om:

- de sponsored links van Celldorado te overbieden;

- keywords te kopen bij zoekmachines zoals adwords, yahoo en andere sponsored links waarbij trefwoorden worden gebruikt die door copyright zijn beschermd

- keywords te kopen met de merknamen 'celldorado' en/of 'cell dorado', Top40;

- direct te linken met (of een redirect) naar Celldorado, ongeacht het keyword;

- direct te linken met een partner-trackinglink;

- de naam Celldorado te gebruiken in de advertentietekst.



Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.



Celldorado pagina’s mogen in een pop up venster worden geopend, mits deze is voorzien van een scroll balk, de terms and conditions moeten ten aller tijde beschikbaar zijn voor de gebruiker. Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.



Wat doet Blinck International?



Our revenue worldwide comes from offering SMS services via media such as TV, internet and print to the consumer. Examples are ring tones, video, news subscriptions, wallpapers, etc.. Unlike other companies that offer similar services, we do everything under one roof. We design our own content, make our own commercials and TV formats (including: auditions, photographing and post-production), buy our own television air time around the globe and develop and maintain our own platform to deliver SMS content worldwide.



Omzet 2004 +/- 25.000.000 Euro

Omzet 2005 +/- 80.000.000 Euro

Omzet 2006 +/- 140.000.000 Euro !!!!



Werknemers: 95



Actief in 31 landen – kantoren in Nederland, Ierland en USA

Inschrijving handelsregister

onder dossiernummer :34202966

Infunctietreding :25-05-2004



Hier de "kleine letters" in het groot voor België :



BELGIE *De eerste realtone is gratis. De kosten bedragen vervolgens €2,00/ SMS, max 6 SMS/ week (plus sms download kosten). Celldorado werkt volgens de Belgische code of conduct voor SMS diensten. Celldorado biedt innovatieve informatie en entertainment voor de mobiele telefoon, zoals ringtones, Javagames en wallpapers. Stoppen? Stuur STOP WPREI naar 4611. Om gebruik te kunnen maken van de Service moet de gebruiker 18 jaar of ouder zijn. Celldorado biedt eigen, originele diensten volgens de hoogste kwaliteitseisen. Info? 0800 74770 (gratis)



Nederland *De eerste realtone is gratis. Dit is een abonnementsdienst. De kosten bedragen € 3,00 per realtone (+ sms download kosten), 3 realtones per week. Stoppen? Stuur STOP naar 6464. Om zich aan te melden voor en gebruik te kunnen maken van de dienst moet u 16 jaar of ouder zijn en/of toestemming hebben van (een van de) ouders en/of de betalingsgemachtigde. Als u zich aanmeldt en/of de dienst gebruikt onderkent en bevestigt u dat u de Algemene en Specifieke Voorwaarden heeft gelezen, dat u deze heeft geaccepteerd en dat u voldoet aan de voor uw situatie geldende voorwaarden als hierboven genoemd. Celldorado werkt volgens de Nederlandse code of conduct voor SMS diensten.



De gebruiker moet dus 18 of 16 jaar of ouder zijn.



Dit kan niet gecontroleerd worden door de aanbieder van de SMS abonnementen.



Welke “normale” consument gaat er nu +/- 48,00 Euro per maand betalen voor wat ringtones en andere rommel?



Gaan ze het terugbetalen als een kind dit heeft aangevraagd zonder toelating van de ouders?





Beter zou zijn om bij “pre-paid” kaarten geen betaalde premium SMS diensten toe te laten en de mogelijkheid te bieden om bij abonnementen af te zien van het ontvangen van betalende SMS berichten.

hoopdoetleven
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2007 12:45

Re: Afmelden sms HELP!!!!!!

Ongelezen bericht door hoopdoetleven »

Ik hoor hier heel veel dingen en ook allemaal geprobeerd maar ik heb 3 tel. van netsize een faxnummer en 3 email adressen.
Deze heb ik allemaal gebruikt en raad eens nog steeds niets gehoord zit nu wel met een kostenpost van bijna €400,-.
Laat het nu via rechtsbijstand lopen.
Heb mijn klacht al geplaats onder een ander kopje.

Gesloten