Belastingdienst medewerker ambtelijk,stug en eigengereid!
Geplaatst: 25 aug 2006 20:33
Ik was vandaag even naar de Belastingdienst gegaan inzake mijn huurtoeslag die nu al een maand weer niet was uitbetaalt.
Even wat voorgeschiedenis: Ik heb in november vorig jaar mijn huurtoeslag aangevraagd en vanwege een fout in hun systeem pas dankzij de medewerking van een toenmalige Belastingdienstmedewerker een voorschot gekregen over 6 maanden in afwachting totdat de definitieve betaling zou plaatsvinden. Ik kreeg dus het voorschot binnen 5 dagen en 1 week later kwam de definitieve betaling binnen waardoor ik dus eigenlijk dubbel op kreeg zo kort na elkaar.
Als keurige burger die gewend is *schulden/voorschotten* ogenblikkelijk weer af te lossen storte ik de eerste voorschot keurig terug via het bekende Belastingdienstnummer te samen met een omschrijving waarop deze terugstorting betrekking had.
Kom ik vandaag bij die Belastingdienst medewerker met de mededeing dat ik eerst een brief krijg waarin ik gesommeerd wordt een x bedrag terug te betalen omdat er dus teveel is betaalt waarop ik zeg dat ik het gehele voorsschot bedrag reeds in (eind) juli terug gestort heb zodat deze sommatie onnodig is. nee...dat had U niet moeten doen want U had een beschikking? moeten afwachten " Oh " antwoord ik, " dat wist ik niet. Ik ben gewend geheel uit mijzelf geld terug te storten als deze niet de mijne is " antwoord ik.
Ja maar nu kan het weken/maanden duren eer we het geld terug vinden antwoordt de medewerker. " Hoezo?...U heeft hier toch een kenmerk van mij etc etc... " .. Ja maar zo werkt het niet en dat betekent dat U gewoon dat bedrag wat wij hier vorderen moeten betalen en totdan geen huurtoeslag krijgt " Pardon? " ja zo werkt de procedure " Wat kunt U nou voor mij doen om te zorgen dat ik gewoon mijn achterstalige huurtoeslag wel krijg van de afgelopen en komende maanden? " Niets... omdat we eerst de procedure van uitzoeken waar het geld is gebleven moeten opstarten en vervolgens dan moeten kijken of U wel het geld heeft gestort " Wat laat ik u nou net zien??? " Ja maar het moet bij ons te traceren zijn....
Je begrijpt dat ik hier helemaal krankjorem werd van deze vorm van onwil!
Ik kon niets kortsluiten middels fax of e-mail want alles loopt via Heerlen en ik moest maar weer langskomen om een vervolgprocedure te krijgen want hij kon verder niets doen. Sterker nog in het ergste geval kon hij opnieuw een voorschot aanvragen om de tussentijd dat zij uitzoeken of het geld wat ik braaf heb teruggestort te overbruggen. Begrijpt U nou er nog wat van?
Stort je braaf geld wat je teveel kreeg terug, en dan wordt je verweten als het ware dat je dat niet had moeten doen omdat dan de procedure verstoort.
Volgens mij zijn regels er om het gemak van de burger te bevorderen en niet om de burger tot wanhoop te drijven.
Zijn er mensen hier die soelaas kunnen bieden inzake deze kwestie middels een direct telefoonnummer( nee niet 0800) of een e-mailadres van een leidingegevende bij Huurtoeslag Rotterdam?
Even wat voorgeschiedenis: Ik heb in november vorig jaar mijn huurtoeslag aangevraagd en vanwege een fout in hun systeem pas dankzij de medewerking van een toenmalige Belastingdienstmedewerker een voorschot gekregen over 6 maanden in afwachting totdat de definitieve betaling zou plaatsvinden. Ik kreeg dus het voorschot binnen 5 dagen en 1 week later kwam de definitieve betaling binnen waardoor ik dus eigenlijk dubbel op kreeg zo kort na elkaar.
Als keurige burger die gewend is *schulden/voorschotten* ogenblikkelijk weer af te lossen storte ik de eerste voorschot keurig terug via het bekende Belastingdienstnummer te samen met een omschrijving waarop deze terugstorting betrekking had.
Kom ik vandaag bij die Belastingdienst medewerker met de mededeing dat ik eerst een brief krijg waarin ik gesommeerd wordt een x bedrag terug te betalen omdat er dus teveel is betaalt waarop ik zeg dat ik het gehele voorsschot bedrag reeds in (eind) juli terug gestort heb zodat deze sommatie onnodig is. nee...dat had U niet moeten doen want U had een beschikking? moeten afwachten " Oh " antwoord ik, " dat wist ik niet. Ik ben gewend geheel uit mijzelf geld terug te storten als deze niet de mijne is " antwoord ik.
Ja maar nu kan het weken/maanden duren eer we het geld terug vinden antwoordt de medewerker. " Hoezo?...U heeft hier toch een kenmerk van mij etc etc... " .. Ja maar zo werkt het niet en dat betekent dat U gewoon dat bedrag wat wij hier vorderen moeten betalen en totdan geen huurtoeslag krijgt " Pardon? " ja zo werkt de procedure " Wat kunt U nou voor mij doen om te zorgen dat ik gewoon mijn achterstalige huurtoeslag wel krijg van de afgelopen en komende maanden? " Niets... omdat we eerst de procedure van uitzoeken waar het geld is gebleven moeten opstarten en vervolgens dan moeten kijken of U wel het geld heeft gestort " Wat laat ik u nou net zien??? " Ja maar het moet bij ons te traceren zijn....
Je begrijpt dat ik hier helemaal krankjorem werd van deze vorm van onwil!
Ik kon niets kortsluiten middels fax of e-mail want alles loopt via Heerlen en ik moest maar weer langskomen om een vervolgprocedure te krijgen want hij kon verder niets doen. Sterker nog in het ergste geval kon hij opnieuw een voorschot aanvragen om de tussentijd dat zij uitzoeken of het geld wat ik braaf heb teruggestort te overbruggen. Begrijpt U nou er nog wat van?
Stort je braaf geld wat je teveel kreeg terug, en dan wordt je verweten als het ware dat je dat niet had moeten doen omdat dan de procedure verstoort.
Volgens mij zijn regels er om het gemak van de burger te bevorderen en niet om de burger tot wanhoop te drijven.
Zijn er mensen hier die soelaas kunnen bieden inzake deze kwestie middels een direct telefoonnummer( nee niet 0800) of een e-mailadres van een leidingegevende bij Huurtoeslag Rotterdam?