De drie mogelijkheden die Dexia biedt: nee, daar kan ik met een vermoedelijke restschuld van 17.000 euro aanstaande mei niet vrolijk van worden. Zoals door anderen reeds gezegd kost het heel wat moed te weigeren de restschuld te betalen, in afwachting van de uitspraak in de zaak tussen SLV en LL. Ik neig echter naar weigering.
Niet betalen, dat is door enkelen al eens geroepen in dit forum. Door anderen zijn hier antwoorden op gegeven, van doemscenario’s tot reacties die positiever waren, maar helaas alle niet bevredigend. SLV lijkt hierover geen standpunt in te nemen en verleent geen individuele steun. Ze richt haar energie terecht alleen op het binnenhalen van de buit.
Waar ik behoefte aan heb, en volgens mij velen met mij, is een duidelijk advies over wat je als individu nu wel en niet kunt maken. Ofwel, zijn er wettelijke mogelijkheden om de betalingsverplichting tot nader order op te schorten? Dit zonder bang te hoeven zijn voor incassobureaus en deurwaarders. Er loopt immers een zaak die verband houdt met de geldigheid van terugbetaling.
Juridisch advies inwinnen is niet goedkoop. Het zou daarom prettig zijn om op een of andere manier de krachten te bundelen, het liefst in samenspraak met SVL. Graag vernam ik de mening van anderen. Overigens, broddelaars die zichzelf financieel adviseur noemen of ex-werknemer zijn van LL en zichzelf op een lelijke wijze hebben geprostitueerd op dit forum brengen mij niet in vervoering!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Maar wat nu te doen?
Re: Maar wat nu te doen?
Niet betalen lijkt mij geen goede optie, want als de rechtsprocedure jaren duurt, en daar heeft het alle schijn van gezien de enorme hoeveelheid geld en verschillende organisaties die ermee gemoeid gaat, dan kan je schuld dus echt enorm oplopen.
Dan krijg je immers te maken met schuldrente over je schuld. Die schuldrente is heud niet laag.
Dus als die hele rechtzaak op niets uitdraait, dan zit je met nog meer gebakken peren.
Dan krijg je immers te maken met schuldrente over je schuld. Die schuldrente is heud niet laag.
Dus als die hele rechtzaak op niets uitdraait, dan zit je met nog meer gebakken peren.
Re: Maar wat nu te doen?
Nu het overleg met de Stichting en Dexia is vastgelopen komt
er één van de vele problemen om de hoek kijken. Op de Site
van de stichting staat onder punt 21 van "veel gestelde vra-
gen" het volgende:
Normaal gesproken moet binnen drie maanden nadat Legio haar aansprakelijkheid heeft afgewezen een klacht worden inge-
diend bij de klachtencommissie DSI in Amsterdam. Gebeurt dat niet dan zal alleen de burgerlijke rechter (binnen vijf jaar)nog kunnen worden gevraagd te oordelen.
De Stichting Leaseverlies heeft inmiddels met Dexia en DSI afgesproken, dat Dexia Legio-klanten niet aan die uiterste termijn van drie maanden zal houden.
Zolang er overleg wordt gevoerd tussen de Stichting en Dexia hoeft er niet geklaagd te worden bij de klachtencommissie DSI.
Als het overleg tussen de Stichting Leaseverlies en Dexia niet tot resultaat zou leiden, dan zal Dexia u dat schrif-
telijk bevestigen. Na die schriftelijke bevestiging kunt u alsnog een klacht aan de klachtencommissie DSI voorleggen gedurende een periode van twee maanden te rekenen vanaf de datum van die mededeling.
Gaat Dexia inderdaad IEDEREEN schriftelijk bevestigen dat de onderhandelingen zijn vastgelopen? Volgens bovenstaand punt moeten ze dat doen. Stel dat 10% van de 40.000 aangemelde mensen bij de Stichting nu zegt dat men min of meer op safe wil spelen en ook een klaagschrift gaan indienen bij DSI, dan krijgt DSI in een korte tijd 4000 klachten binnen, al- thans binnen de 2 maanden die in het bovenstaande punt wordt vermeld.
Dit lijkt mij een reële optie want deze procedure bij DSI is
kostenloos, men moet maar afwachten hoelang het proces gaat duren - een normaal proces duurt al zo'n 3 tot 5 jaar - en met een klaagschrift bij DSI wed men dan op twee paarden.
Dan gaat er bij DSI binnen de korste tijd iets vreselijk mis
want deze 4000 klachten zal tot een volkomen disfunctioneren
van de Klachtencommissie leiden, buiten de klachten die ook
binnen komen van niet Legio/Dexia klagers.s.Wellicht is dit een optie om eens te overwegen want hiermee
wordt er dan wel druk op de ketel gezet. Nee heb je nu en
ja kan je dan trachten van twee kanten zien te bereiken.
Gezien dat Dexia nu ook Aegon heeft gedagvaard, omdat Dexia
van mening is dat Aegon met Labouchere Dexia een kat in de
zak verkocht heeft, geeft Dexia eigenlijk zelf toe dat er
iets met Labouchere niet in orde was want anders gaat Dexia niet procederen tegen Aegon. Dit zou voor de Klachtencommis-
sie DSI weleens een punt kunnen zijn om dat nader in hun beoordeling te betrekken.
m.v.g.
L. Blok
er één van de vele problemen om de hoek kijken. Op de Site
van de stichting staat onder punt 21 van "veel gestelde vra-
gen" het volgende:
Normaal gesproken moet binnen drie maanden nadat Legio haar aansprakelijkheid heeft afgewezen een klacht worden inge-
diend bij de klachtencommissie DSI in Amsterdam. Gebeurt dat niet dan zal alleen de burgerlijke rechter (binnen vijf jaar)nog kunnen worden gevraagd te oordelen.
De Stichting Leaseverlies heeft inmiddels met Dexia en DSI afgesproken, dat Dexia Legio-klanten niet aan die uiterste termijn van drie maanden zal houden.
Zolang er overleg wordt gevoerd tussen de Stichting en Dexia hoeft er niet geklaagd te worden bij de klachtencommissie DSI.
Als het overleg tussen de Stichting Leaseverlies en Dexia niet tot resultaat zou leiden, dan zal Dexia u dat schrif-
telijk bevestigen. Na die schriftelijke bevestiging kunt u alsnog een klacht aan de klachtencommissie DSI voorleggen gedurende een periode van twee maanden te rekenen vanaf de datum van die mededeling.
Gaat Dexia inderdaad IEDEREEN schriftelijk bevestigen dat de onderhandelingen zijn vastgelopen? Volgens bovenstaand punt moeten ze dat doen. Stel dat 10% van de 40.000 aangemelde mensen bij de Stichting nu zegt dat men min of meer op safe wil spelen en ook een klaagschrift gaan indienen bij DSI, dan krijgt DSI in een korte tijd 4000 klachten binnen, al- thans binnen de 2 maanden die in het bovenstaande punt wordt vermeld.
Dit lijkt mij een reële optie want deze procedure bij DSI is
kostenloos, men moet maar afwachten hoelang het proces gaat duren - een normaal proces duurt al zo'n 3 tot 5 jaar - en met een klaagschrift bij DSI wed men dan op twee paarden.
Dan gaat er bij DSI binnen de korste tijd iets vreselijk mis
want deze 4000 klachten zal tot een volkomen disfunctioneren
van de Klachtencommissie leiden, buiten de klachten die ook
binnen komen van niet Legio/Dexia klagers.s.Wellicht is dit een optie om eens te overwegen want hiermee
wordt er dan wel druk op de ketel gezet. Nee heb je nu en
ja kan je dan trachten van twee kanten zien te bereiken.
Gezien dat Dexia nu ook Aegon heeft gedagvaard, omdat Dexia
van mening is dat Aegon met Labouchere Dexia een kat in de
zak verkocht heeft, geeft Dexia eigenlijk zelf toe dat er
iets met Labouchere niet in orde was want anders gaat Dexia niet procederen tegen Aegon. Dit zou voor de Klachtencommis-
sie DSI weleens een punt kunnen zijn om dat nader in hun beoordeling te betrekken.
m.v.g.
L. Blok