LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosten afschrijving 2e hands auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
peter62
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2006 20:39

kosten afschrijving 2e hands auto

Ongelezen bericht door peter62 »

Hallo,
Via deze weg zou ik graag willen weten wat je tegenwoordig in het euro tijdperk per jaar moet afschrijven op een 2e hands auto. Zelf rijd ik nu 3 jaar in een opel astra 1.6, 16v, 5 deurs, bouwjaar mei 1999 ik betaalde toen 9000 euro. Keurige wagen, weinig kilometers en is tot nu toe uiterst betrouwbaar gebleken. (prive rijd ik zo ongeveer 12000km/pj) Bij de APK keuring zag ik bij hetzelfde bedrijf wederom eenzelfde Astra staan, ook weinig kilometers, met dien verstande dat hij uit maart 2002 stamt, ik heb het vervolgens even over een eventuele inruil gehad en moest bij inruil op zo'n 5000 euro rekenen, de vraag is of dit als een redelijk bedrag overkomt op u.
Alvast bedankt voor uw antwoord :D

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: kosten afschrijving 2e hands auto

Ongelezen bericht door Walter van V »

kijk eens in de ANWB koerslijsten...en neem in ogenschouw dat de dealer er iets op zal willen verdienen, en dat je een auto met het grote aanbod hedentendage waarschijnlijk zelf moeilijk kan verkopen..

en beslis voor je zelf wat je ervoor over zou hebben...

michelheikamp
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2006 10:55

Re: kosten afschrijving 2e hands auto

Ongelezen bericht door michelheikamp »

De inruil is sterk afhaneklijk van de auto die je koopt en de extra's op jouw auto.(airco?)
Ik denk dat 4000 afschrijving in 3 jaar heel netjes is!

Gesloten