LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rare brief ontvangen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door pbarendse »

Tsja, of het erg netjes is valt over te discussieren. Erg netjes zou zijn als er in ieder geval in de brief staat van wie hij afkomstig is, en de reden dat je moet bellen.

Een brief als deze zou bij mij ook zo de kliko in gemikt worden!

hoenderboom
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2008 12:39

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door hoenderboom »

De brief is weer opgedoken. Ik heb vandaag en brief gekregen van iemand uit Purmerend
Het gaat om de volgende Brief:
BELANGRIJKE MEDEDELING VOOR: FAM?????

Neem zo snel mogelijk contact op met het volgende nummer:0299-390555.
Vraag naar de nib nummer: 7138525

Wie deze brief ook heeft gehad wil dan ff reageren wij weten niet wat we er mee aan moeten.

Met vriendeliujk Groet Hoenderboom

ambethoma
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2008 20:45

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door ambethoma »

Hallo,
Ik heb afgelopen zaterdag dd 30 augustus 2008 een brief binnen gekregen met de belangrijke mededeling om zo snel mogelijk contact op te nemen met het telefoonumer 0299-390555.Ik had dan naar nib toestelnummer 7114025 moeten vragen.
Ik heb dit nummer niet gebeld omdat ik mij nog kon herinneren dat dit pas weer op het nieuws was en daar werd geadviseerd om dit nummer niet te bellen omdat je dan een torenhoge telefoon rekening zou krijgen.
Dus zo zie je dus dat dit na twee jaar nog steeds bestaat!

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Sjors_B »

0299-390555 zonder voorvoegsels is van Incasso buro NIB te purmerend. nib toestelnummer 7114025 verwijst naar je dossier. Schijnbaar vind een bedrijf dat je wanbetaler bent. De NIB houd er wat mij betreft achterlijke idiote methoden op na.

Aangezien er niets bijzonders in de brief staat zou ik dus niet bellen, laat NIB maar met een echte brief aankomen.

dorinda
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 sep 2008 22:35

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door dorinda »

Ik heb dat dus ook 2 keer gehad achter elkaar.
Ik ging toch maar is bellen, het blijkt een bedrijf te zijn die door een incasso is ingehuurd om jou gegevens te checken of het nog wel klopt allemaal!! het enige wat ze willen weten is of je verhuist bent of niet en vragen je gegevens na zodat het incasso weer dreigbrieven kunnen sturen.

hoop dat jullie er iets aan hebben.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Jan1 »

. het enige wat ze willen weten is of je verhuist bent of niet en vragen je gegevens na zodat het incasso weer dreigbrieven kunnen sturen.
Deze gegevens kan een regulier bedrijf ook bij de gemeente vragen, bijvoorbeeld pensioenfondsen krijgen van elke verhuizing ook bericht.

dorinda
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 sep 2008 22:35

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door dorinda »

ja klopt maar er is mij verteld door dat bedrijf dat het incasso bureau ervoor moet betalen als ze je gegevens op vragen en als ze het via een bedrijf doen zoals hierboven staat vermeld dan kost het ze niks omdat ze daarbij aangesloten zijn, en de kosten die ze moeten maken weer kunnen verhalen, de kosten die ze dus moeten maken om je gegevens op te vragen kunnen ze niet verhalen als ze dat via de gemeente doen.
erg ingewikkeld allemaal haha..
anyway het zijn dus bedrijven die door incassobureau's ingeschakeld worden om te achterhalen wie je bent waar je woont en of je niet verhuist bent en natuurlijk of er een mogelijkheid is of je al kan betalen! haha

maria-b-s
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2010 18:23

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door maria-b-s »

Ik heb tot mijn grote verbazing vandaag :zaterdag 26 juni 2010 een vreemde brief ontvangen.
Er staat letterlijk in:BELANGRIJKE MEDEDELING VOOR:MW.M.BUITENDIJK
Neem zo snel mogelijk contact op met het telefoonnummer 0299-390555
Vraag naar NIB toestelnummer:7338662
Dit staat er in het Nederlands/Duits/Engels en Frans.
Mijn Vraag is wat te doen met deze brief.
mvg M.E.Buitendijk

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Maria,

in principe is het een vreemde opmaak - maar gezien voorgaanze postings...

Heb je ergens een betalingsachterstand - of heb je herinneringen of aanmaningen ontvangen - dan kan dit een laatste poging zijn.

Ben je je van geen kwaad bewust, dan zou ik kijken of je kan bellen.
Maar, zorg van te voren dat je het gesprek opneemt, en meld dit ook van te voren (ivm bewijslast etc.).
Vraag dan waar het over gaat - als ze persoonlijke vragen gaan stellen (naam/adres/rekeningnummer) weiger dit dan te geven - en vraag nogmaals waar het over gaat.
Als het je niet bekend klinkt - verzoek dan of zij (bij incasso) de bewijzen hiervan willen kopieeren en willen versturen (ze hebben je adres al!) omdat je voor zover jij weet geen contacten met eiser heb (als men de naam noemt) of dat je geen achterlopende betalingen hebt.

Let op: ga nog nergens mee accoord, als je niet 100% zeker bent dat je weet waar het over gaat.
Mischien heb je ergens een keer een betaling gemist - maar dan zou je ook al herinneringen van het bedrijf dat betaald wil worden gekregen moeten hebben.

Laat even weten hoe dit uitpakt.

devilwitch
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2012 09:33

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door devilwitch »

Ik heb precies dezelfde brief gekregen.
Hij gaat hier ook gelijk de prullenbak in, wat een onzin er staat niet eens een afzender bij. Retour afzender is dus ook geen optie.

Wel raar dat de brief dus wel met de post mee is gekomen, ik kan natuurlijk die brief ook even scannen.

Heeft iedereen Purmerend als afzender?

Kimberley

vliegenderob
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2009 15:19

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door vliegenderob »

Ook ik heb zo'n brief ontvangen, even gegoogeld op het postbusnummer en Purmerend en zag dat de brief van incassobureau NIB was.
Deze brief kun je dus gewoon weggooien, ZEKER NIET BELLEN! zonde van je geld. Of stuur hem retour afzender, al is dat zonde van de moeite. Ik vermoed dat ze enkel wat meer gegevens willen hebben om het je lastiger te maken. Ze hebben geen enkel recht om bij je werkgever langs te gaan, die is ook niet verplicht ergens aan mee te werken. Is er een gerechtelijke uitspraak, betaal dan zo snel mogelijk om verdere kostenverhogingen, die je wél moet betalen, te voorkomen, anders komt er altijd een deurwaarder die alles al weet, mogelijk dan ook een incasso bureau, maar die moet dan die gerechtelijke uitspraak tonen. Als er geen gerechtelijke uitspraak is maar de vordering is terecht, betaal dan het originele bedrag aan de schuldeiser, zonder "incassokosten". Soms kan echter volgens de algemene verkoopvoorwaarden wél wettelijke rente verplicht zijn, maar alleen als bij de verkoop deze algemene voorwaarden verstrekt zijn.
Wilt u terugpesten, stuur dan de brief ongefrankeerd terug naar hun nieuwe adres,: NIB. Waterlandlaan 80, 1441 MR PURMEREND .

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Rob,

als het een terechte vordering is - wat zomaar zou kunnen - moet je echt niet wachten tot er een gerechtelijke uitspraak is.

Dan kan een achterstand van 40 euro zomaar ineens 400 zijn..

Gesloten