LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] op het risico dat ik iets herhaal

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
FerryG

op het risico dat ik iets herhaal

Ongelezen bericht door FerryG »

Ik kan me niet permitteren om alles te lezen wat hier staat, dus...

In de jaren '80 vroeg iemand me of ik veel geld wilde verdienen; dan moest ik maar eens op die-en-die dag bij hem langskomen.
Een vlot pratende man legde daar eventjes uit dat je met MLM veel kon verdienen, vooral als je mensen kon aanwerven die "onder jou" verkochten.

Ik hoefde maar 5 minuten te luisteren en ik had het al door: het was een verkapte kettingbrief!
Want als iedereen inderdaad (laten we zeggen) 10 mensen onder zich recruteerde, zou na 6 generaties de hele wereld bevolkt zijn met MLM-verkopers, en zou er niemnd meer overblijven om nog iets te kopen. Zo lopen kettingbrieven ook vast.

En nu komt hoofdstuk 2:

Het voorgaande heb ik in een artikeltje gevat en naar de Consumentenbond gestuurd. Ruim een half jaar lang hoorde ik niets, en daar zag ik mijn artikel in de Consumentengids staan (in vrijwel precies mijn woorden), maar niet met mijn naam eronder. Ik stuurde een brief waarin ik ze erop attendeerde dat het MIJN artikel was. Nee, zeiden ze, we waren al lang bezig zo'n stukje te schrijven.

Tja, en daar sta je dan zonder bewijs...

joopataa

Re: op het risico dat ik iets herhaal

Ongelezen bericht door joopataa »

Nu ben ik bepaald geen voorstander van mlm maar om het nu direct met een kettingbrief vergelijken gaat me te ver. Ook de orginaliteit die je zegt te hebben is ver te zoeken. Lees eerst toch maar eens een stukje terug.

Joopataa

So be it

Ongelezen bericht door So be it »

@ Ferry,
Hoe lang draait een "kettingbrief"?

En in 1923, (Ik verzin maar wat....!) vroegen de gebroeders van Doorn aan mij of ik bij hen wilde komen werken.......
Ik vermoedde al dat het flauwekul was, was ze BELEVEN maar mensen aantrekken......
Op een gegeven moment dacht:
Als dat zo doorgaat werkt straks de hele wereld bij de van Doorns.... :cry:
Wie bezorgt dan mijn post?
Wie melkt de koetjes?
Maar TOCH klopt er iets niet in dit plaatje.... :shock:

So be it

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Het verdient de voorkeur om alvorens een nieuwe discussie op te starten, te controleren of er al soortgelijke discussies opgestart zijn.

FerryG

Zoals ik al zei: ik had geen zin om al die honderden topics door te worstelen.

En ik wou ook nog even zeggen dat de Consumentenbond mijn mening wel deelde wat betreft de kettingbrief; ze hebben alleen de verkeerde naam eronder gezet. Ik bedoel maar: je moet investeren om erin te komen, en dan maar hopen dat er genoeg mensen "onder je" komen. Als dat geen kettingbriefsysteem is...

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ferry, wat was de naam van die MLM?

FerryG

Het was 20 jaar geleden. Denk je dat ik dat nog weet? En het maakt ook niet uit; ze werken allemaal op dezelfde manier.
Ik herinner me dat ze (voornamelijk) schoonmaakproducten verkochten die veel te duur waren, dus niemand kocht ze.

So be it

@ Ferry,

De mlmscammer zit te hopen dat dat bedrijf Amway was, maar waarschijnlijker was dat "Golden Products" uit de begin jaren 80.
Was inderdaad het kopen, opslaan en doorverkopen van zeepproducten aan halve zolen, zoals er hier ook een paar rondhuppelen, die ook ooit hebben mee gedaan aan een piramidespelletje en daardoor zo verwrongen van geest zijn geworden dat ze de SATAN van deze wereld, mlm, wel even zullen uitroeien...! :lol:
Dat gebeuren heeft ook niet zo lang geduurd...., maar van dat moment af zijn mensen, die geen echt onderzoek doen, zich blijven vergissen tussen mlm en een piramideverkoop...! :cry:
Zoals ik al zei: ik had geen zin om al die honderden topics door te worstelen.
Kan ik mij wel voorstellen, maar toch zijn de eerste postings in zo'n draadje meestal nog wel "on topic".....
Daarna wordt het een ordinaire scheldpartij als "oplichters"......
En ik wou ook nog even zeggen dat de Consumentenbond mijn mening wel deelde wat betreft de kettingbrief; ze hebben alleen de verkeerde naam eronder gezet. Ik bedoel maar: je moet investeren om erin te komen, en dan maar hopen dat er genoeg mensen "onder je" komen. Als dat geen kettingbriefsysteem is...
"Hopen" doe je op de WC of in de kerk, Ferry....
Je bent een beetje simpel wanneer je zo'n verhaal geloofd....., maar dat doe jij niet, begrijp ik....
Het was 20 jaar geleden. Denk je dat ik dat nog weet? En het maakt ook niet uit; ze werken allemaal op dezelfde manier.
Ze? HOE werken ze dan, Ferry?
Noem jij eens één bedrijf wat kan "uitbreiden" door meer PC's neer te zetten?
Of zou je meer mensen nodig hebben, Ferry?
Ik herinner me dat ze (voornamelijk) schoonmaakproducten verkochten die veel te duur waren, dus niemand kocht ze.
Hoe weet je dat ze veel te duur waren Ferry?
Heb je ze gebruikt?
Nee?
Had misschien gekund dat ze vier keer zo duur waren als andere producten, maar wanneer je er 8x zolang mee doet, zijn ze TOCH voordeliger?

So be it, mensen....
Ga eens kijken wat ons scammertje zo de moeite waard vindt aan mijn bijdragen om een plekkie voor mij op zijn roddelsite te reserveren...
Voortaan graag een site HELEMAAL aan mij gewijd, graag! :wink:

FerryG

Het was Amway.

En als je zegt dat je alleen op de wc en in de kerk hoopt, dan heb je het mis. Trouwens, kijk eens in de eerste zin van je vorige post... Wat doet de mlmscammer??? :P

O ja, en dan was er nog iets:
Mensen die zich met MLM bezighouden, kunnen er niet tegen als je zegt dat het een verkapte kettingbrief is. Toen iemand een link naar zijn site op de mijne wilde zetten en ik dat weigerde omdat zijn site over MLM ging, heeft hij als wraak het email-adres dat op mijn site stond om te reageren, aan professionele spammers doorgegeven. Als je het niet met argumenten kunt winnen...
Gelukkig was het een mailforwarding adres, dat ik dus gewoon kon afsluiten, waardoor de spam stopte (althans: ik merkte er niets meer van). Nu heb ik geen email-adres meer op mijn site, maar een contactformulier.

So be it

@ Ferry,

Je wist dondersgoed dat je Amway bedoelde!
En je weet dondersgoed dat je uit je nek zit te kletsen!

En zoniet dan zou je als de donder deze discussies eens door moeten lezen!.... :lol:
Mensen die zich met MLM bezighouden, kunnen er niet tegen als je zegt dat het een verkapte kettingbrief is.
Laat even weten wat je doet voor de kost....
Eens kijken of jij er tegen kunt dat alle beoefenaars van jouw beroep, "oplichters" genoemd worden......
Bij sommige mensen zit hun verstand ECHT zo'n 60 cm onder hun nek! :roll: (Kun je nogmaals op je site plaatsen... anti-mlmscammer... :wink:)
Toen iemand een link naar zijn site op de mijne wilde zetten en ik dat weigerde omdat zijn site over MLM ging, heeft hij als wraak het email-adres dat op mijn site stond om te reageren, aan professionele spammers doorgegeven. Als je het niet met argumenten kunt winnen...
Gelukkig was het een mailforwarding adres, dat ik dus gewoon kon afsluiten, waardoor de spam stopte (althans: ik merkte er niets meer van). Nu heb ik geen email-adres meer op mijn site, maar een contactformulier.
Dus ik kan nu aannemen dat alle spam die bij mij binnenkomt bij jou vandaan komt?
Klets toch niet man!
Of heeft hij je ff gemailed wat hij van plan was....... :oops:

So be it

FerryG

Ja, dat deed hij. Hij zei het niet precies zo, maar het was duidelijk wat hij bedoelde toen de spam op gang kwam.

En verder ga ik hier niet meer op in. Ik heb de waarheid gezegd, en als je je ogen daarvoor wilt sluiten, is dat jouw verantwoordelijkheid. Ik heb sowieso geen zin om te discussieren met iemand die zegt dat mijn verstand in mijn maag zit (ik ben nogal lang namelijk).

So be it

Ik heb sowieso geen zin om te discussieren met iemand die zegt dat mijn verstand in mijn maag zit (ik ben nogal lang namelijk).
Is niet echt wat bedoelde, Ferry...! :lol: (Onder je NEK, Ferry.., onder je NEK!)

Dus je kon er zó mee naar de politie om aangifte te doen?
Maar het was je zwager, dus je deed het maar niet? Hoe zit dat?

Ik ben eens belazerd door een importeur.....
Sindsdien zijn alle omporteurs "oplichters"....

Get the point?

So be it

Gesloten