Probleem met Hornabch
Geplaatst: 07 sep 2006 08:53
Mijn ouders hebben 3 maanden geleden een blokhut besteld bij Hornbach, deze hebben ze 2 maanden geleden thuis geleverd gekregen.
Een week na ontvangst van de hut zijn ze deze contant gaan betalen bij het Hornbach filiaal in Kerkrade, zij hebben toen van een baliemedewerker een handgeschreven bon gekregen dat ze het volledige bedrag van bijna 1100 euro hebben betaald.
Een tijd later krijgen ze een brief van hornbach dat de bestelde blokhut voor afhaling gereed ligt, in die brief staat ook vermeld dat het bedrag voor de hut betaald is en dat het resterende bedrag NUL euro is. Mijn ouders reageren hier niet op omdat ze van mening zijn dat het een foutje betreft.
Een paar dagen later krijgen ze een aangetekende brief waarin staat dat ze nog een openstaand saldo van bijna 1100 euro hebben voor de blokhut. Hierop neem ik contact op met Hornbach Kerkrade. De mevrouw die ik aan de lijn krijg snapt niets van het probleem, volgens haar staat in het systeem dat het bedrag is voldaan! Ik verzoek om doorverbonden te worden met Dhr **** , de steller van de betalingsherinnering.
Deze verklaart mij dat het bedrag nog niet betaald is en dat de uitspraak van de medewerkster en de brief die mijn ouders in huis hebben gekregen waarop staat dat het saldo nul is geen betekenis hebben. De brief is niet rechtsgeldig omdat deze niet ondertekend is. De brief had eigenlijk niet mogen worden verzonden, maar deze was helaas door een fout toch verstuurd.
Ik vind het allemaal heel verwarrend, er gebeuren heel veel fouten bij Hornbach. Ook verteld dhr **** dat de blokhut eigenlijk al betaald had moeten worden bij bestelling, dit was wederom een fout van een Hornbach medewerker. Dit zijn ondertussen al 3 fouten die ik hoor die door hornbach gemaakt zijn.
Helaas hebben mijn ouders ook 2 fouten gemaakt. De eerste grote fout is dat ze iets gekocht hebben bij Hornbach. De tweede fout is dat ze de handgeschreven bon in de doos van een verfspuit hebben gedaan, die ze ook gekocht hebben, toen ze het bedrag zijn gaan betalen. Het lijkt erop dat ze deze doos met het oud papier hebben weggegooid en dus ook de bon. De bewijslast is dus voor ons nihil.
Ondanks alles hebben we wel ondertussen 2 brieven, vorige week kreeg we wederom een brief, waarin staat dat de blokhut afgehaald kan worden en dat het bedrag is voldaan.
Ik heb dit diverse keren bij Dhr **** aangegeven, het enige wat hij kan zeggen is dat deze brieven niet hadden verstuurd mogen worden. Ook gaf hij aan dat ik ook wel wist dat het bedrag niet betaald was.
Hierop heb ik de verbinding verbroken. 5 seconden later belde hij terug en was veel vriendelijker en een stuk onzekerder toen ik op dat moment uitflipte en mijn ongenoegen uitte over de manier van doen van hem.
Hij wist op sommige momenten niet meer wat hij moest zeggen.
Dit oogt naar mijn idee ook al verdacht, als ik zeker weet dat een bedrag wel of niet betaald is sta ik zeker in mijn schoenen en durf de confrontatie aan en ben ik niet onzeker!!!!!
Toen ik aangaf dat ik het absurd vond dat mijn ouders nu het dubbele moesten betalen voor de blokhut gaf dhr **** aan dat dit niet de bedoeling was, maar verder komt hij ons niet tegemoet.
Ik snap er niet meer van, van diverse bedrijven krijg ik wel eens brieven waarin staat dat dat de brief niet ondertekend is omdat deze machinaal verspreid is en toch rechtgeldig is, alleen dus bij HORNBACH dus niet????
Eergisteren heeft Dhr **** teruggebeld met de mededeling dat hij het bedrag graag binnen 14 dagen op hun rekening bijgeschreven bijgeschreven ziet. Hij heeft alles nagekeken en kan niets vinden dat het bedrag betaald is. Ik heb aangegeven dat ik het vermoeden heb dat de medewerker, waaraan mijn ouders het bedrag van 1100 euro hebben betaald, het geld zelf in zak heeft gestoken.
Dit valt op omdat er ook gezegd is dat er normaal geen handgeschreven nota's worden uitgegeven, maar alles via een kassabon gaat. Hierop had hij in eerste instantie geen antwoord en hij begon weer te twijfelen!!!
Ook wil hij niet direct met ons praten, hij heeft wel aangegeven dat hij eens graag om tafel wil gaan zitten.
Toen ik dit eergisteren aan hem vroeg gaf hij aan dat de bal bij ons lag, maar ging er niet verder op in!!!
Op de "ophaalbonnen" die verstuurd zijn, staat niet zoiets als aan deze brief kunnen geen rechten worden ontleend.
- Wat kunnen wij nu hiermee?
- Kan iemand mij raad geven?
- Heeft nog iemand soortgelijk probleem gehad?
- Moeten mijn ouders gewoon nog eens betalen?
Een week na ontvangst van de hut zijn ze deze contant gaan betalen bij het Hornbach filiaal in Kerkrade, zij hebben toen van een baliemedewerker een handgeschreven bon gekregen dat ze het volledige bedrag van bijna 1100 euro hebben betaald.
Een tijd later krijgen ze een brief van hornbach dat de bestelde blokhut voor afhaling gereed ligt, in die brief staat ook vermeld dat het bedrag voor de hut betaald is en dat het resterende bedrag NUL euro is. Mijn ouders reageren hier niet op omdat ze van mening zijn dat het een foutje betreft.
Een paar dagen later krijgen ze een aangetekende brief waarin staat dat ze nog een openstaand saldo van bijna 1100 euro hebben voor de blokhut. Hierop neem ik contact op met Hornbach Kerkrade. De mevrouw die ik aan de lijn krijg snapt niets van het probleem, volgens haar staat in het systeem dat het bedrag is voldaan! Ik verzoek om doorverbonden te worden met Dhr **** , de steller van de betalingsherinnering.
Deze verklaart mij dat het bedrag nog niet betaald is en dat de uitspraak van de medewerkster en de brief die mijn ouders in huis hebben gekregen waarop staat dat het saldo nul is geen betekenis hebben. De brief is niet rechtsgeldig omdat deze niet ondertekend is. De brief had eigenlijk niet mogen worden verzonden, maar deze was helaas door een fout toch verstuurd.
Ik vind het allemaal heel verwarrend, er gebeuren heel veel fouten bij Hornbach. Ook verteld dhr **** dat de blokhut eigenlijk al betaald had moeten worden bij bestelling, dit was wederom een fout van een Hornbach medewerker. Dit zijn ondertussen al 3 fouten die ik hoor die door hornbach gemaakt zijn.
Helaas hebben mijn ouders ook 2 fouten gemaakt. De eerste grote fout is dat ze iets gekocht hebben bij Hornbach. De tweede fout is dat ze de handgeschreven bon in de doos van een verfspuit hebben gedaan, die ze ook gekocht hebben, toen ze het bedrag zijn gaan betalen. Het lijkt erop dat ze deze doos met het oud papier hebben weggegooid en dus ook de bon. De bewijslast is dus voor ons nihil.
Ondanks alles hebben we wel ondertussen 2 brieven, vorige week kreeg we wederom een brief, waarin staat dat de blokhut afgehaald kan worden en dat het bedrag is voldaan.
Ik heb dit diverse keren bij Dhr **** aangegeven, het enige wat hij kan zeggen is dat deze brieven niet hadden verstuurd mogen worden. Ook gaf hij aan dat ik ook wel wist dat het bedrag niet betaald was.
Hierop heb ik de verbinding verbroken. 5 seconden later belde hij terug en was veel vriendelijker en een stuk onzekerder toen ik op dat moment uitflipte en mijn ongenoegen uitte over de manier van doen van hem.
Hij wist op sommige momenten niet meer wat hij moest zeggen.
Dit oogt naar mijn idee ook al verdacht, als ik zeker weet dat een bedrag wel of niet betaald is sta ik zeker in mijn schoenen en durf de confrontatie aan en ben ik niet onzeker!!!!!
Toen ik aangaf dat ik het absurd vond dat mijn ouders nu het dubbele moesten betalen voor de blokhut gaf dhr **** aan dat dit niet de bedoeling was, maar verder komt hij ons niet tegemoet.
Ik snap er niet meer van, van diverse bedrijven krijg ik wel eens brieven waarin staat dat dat de brief niet ondertekend is omdat deze machinaal verspreid is en toch rechtgeldig is, alleen dus bij HORNBACH dus niet????
Eergisteren heeft Dhr **** teruggebeld met de mededeling dat hij het bedrag graag binnen 14 dagen op hun rekening bijgeschreven bijgeschreven ziet. Hij heeft alles nagekeken en kan niets vinden dat het bedrag betaald is. Ik heb aangegeven dat ik het vermoeden heb dat de medewerker, waaraan mijn ouders het bedrag van 1100 euro hebben betaald, het geld zelf in zak heeft gestoken.
Dit valt op omdat er ook gezegd is dat er normaal geen handgeschreven nota's worden uitgegeven, maar alles via een kassabon gaat. Hierop had hij in eerste instantie geen antwoord en hij begon weer te twijfelen!!!
Ook wil hij niet direct met ons praten, hij heeft wel aangegeven dat hij eens graag om tafel wil gaan zitten.
Toen ik dit eergisteren aan hem vroeg gaf hij aan dat de bal bij ons lag, maar ging er niet verder op in!!!
Op de "ophaalbonnen" die verstuurd zijn, staat niet zoiets als aan deze brief kunnen geen rechten worden ontleend.
- Wat kunnen wij nu hiermee?
- Kan iemand mij raad geven?
- Heeft nog iemand soortgelijk probleem gehad?
- Moeten mijn ouders gewoon nog eens betalen?