Klant koning?
Geplaatst: 07 sep 2006 12:13
Als zelfstandige in de keukenbranche is het erg moeilijk om je staande te houden, telkens weer vecht je tegen de negatieve berichtgeving uit de keukenwereld. Aanbetalingen doen we uit voorzorg al niet aan en de montage wordt voldaan bij oplevering van de gehele keuken.
Nu blijkt toch telkens weer dat er ook klanten zijn die misbruik hiervan maken.
Even een voorbeeld: keuken verkocht inclusief plaatsen maar exclusief verwijderen oude keuken. Keuken wordt geleverd, betaling goederen voldaan, monteur ter plaatse maar oude keuken staat er nog in. Klant zegt "dat wist ik niet" ondanks notitie in orderbevestiging, maar goed, tegen een vergoeding (telefonische goedkeuring) van 150 euro haalt monteur keuken weg en kunnen we verder, stilstaan kost tenslotte geld.
Tijdens plaatsen van extra Kookgroep bleek de "loze" leiding niet door te lopen tot aan de meterkast, geen plafonddoorgang mogelijk en geen kruipruimte, dus probleem. Oplossing gaskookplaat of door woonkamer achter plinten langs leiding fresen. Tweede oplossing was als meerwerk accoord.
Totaal meerwerk € 1700,--, maar omdat ik als zelfstandige het vervelend vond voor de mensen om langer als gepland zonder keuken te zitten en voor overlast in woongedeelte heb ik een rekening van € 400,-- gestuurd.
Eind van het verhaal is dat zij weigeren dit te betalen omdat ik geen handtekening heb (telefonisch accoord) en ik de werkzaamheden vantevoren had kunnen inschatten (leiding dicht in beton!?).
Klaarblijkelijk komen zij hier nog mee weg ook (volgens advocaat verzekering) en gaan wij onze werkwijze drastisch veranderen ten opzichte van volgende klanten.
Kortom: KEUKENVAKZAKEN MOETEN ZICH AAN ALLE KANTEN JURIDISCH INDEKKEN OMDAT ER ALTIJD KLANTEN ZULLEN ZIJN DIE MISBRUIK MAKEN.
Dit is enkel een stelling om wat reacties te verkrijgen........ben benieuwd
Nu blijkt toch telkens weer dat er ook klanten zijn die misbruik hiervan maken.
Even een voorbeeld: keuken verkocht inclusief plaatsen maar exclusief verwijderen oude keuken. Keuken wordt geleverd, betaling goederen voldaan, monteur ter plaatse maar oude keuken staat er nog in. Klant zegt "dat wist ik niet" ondanks notitie in orderbevestiging, maar goed, tegen een vergoeding (telefonische goedkeuring) van 150 euro haalt monteur keuken weg en kunnen we verder, stilstaan kost tenslotte geld.
Tijdens plaatsen van extra Kookgroep bleek de "loze" leiding niet door te lopen tot aan de meterkast, geen plafonddoorgang mogelijk en geen kruipruimte, dus probleem. Oplossing gaskookplaat of door woonkamer achter plinten langs leiding fresen. Tweede oplossing was als meerwerk accoord.
Totaal meerwerk € 1700,--, maar omdat ik als zelfstandige het vervelend vond voor de mensen om langer als gepland zonder keuken te zitten en voor overlast in woongedeelte heb ik een rekening van € 400,-- gestuurd.
Eind van het verhaal is dat zij weigeren dit te betalen omdat ik geen handtekening heb (telefonisch accoord) en ik de werkzaamheden vantevoren had kunnen inschatten (leiding dicht in beton!?).
Klaarblijkelijk komen zij hier nog mee weg ook (volgens advocaat verzekering) en gaan wij onze werkwijze drastisch veranderen ten opzichte van volgende klanten.
Kortom: KEUKENVAKZAKEN MOETEN ZICH AAN ALLE KANTEN JURIDISCH INDEKKEN OMDAT ER ALTIJD KLANTEN ZULLEN ZIJN DIE MISBRUIK MAKEN.
Dit is enkel een stelling om wat reacties te verkrijgen........ben benieuwd