Pagina 1 van 1
slechte ervaring jewel notebooks
Geplaatst: 08 sep 2006 13:16
door jeebee78
Ik heb slechte ervaringen met een dure laptop (1300 euro) van Jewel
notebooks gekocht bij Computerland. Na 7 maanden begaf de accu het en binnen 3 jaar kreeg ik een hinderlijke balk op mijn beeldscherm. Ondanks dat ik 3 jaar garantie heb bijgekocht laat Jewel Notebooks mij gewoon voor de kosten opdraaien. Ze beweren aan scheurtjes in de case (veroorzaakt door te lichte casing voor een te zware laptop) te zien dat ik de laptop heb gestoten of laten vallen. En dan nu zetten ze mij voor het blok of 470 euro aan reparaties of 80 euro aan onderzoekskosten betalen, terwijl ik garantie heb! Mijn advies koop nooit een notebook van Jewel. Ze nemen nergens verantwoordelijkheid voor en schuiven alles in jou schoen. Ik heb nu een hp nc 6120 (uit de business serie) en die is 10 keer beter een heeft een veel betere metalen casing. Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Jewel.
Re: slechte ervaring jewel notebooks
Geplaatst: 08 sep 2006 15:00
door queenfan
Door die slechte service van Computerland koop ik dus ook nooit weer iets bij hun, heb het gehad met een Moederboard van Gigabyte die naar 6 maanden kapot was.
Volgens de verkoper kon dat niet, lag aan mij. Hij heeft het na aandringen nagekeken en volgens hem was de voeding en het geheugen defect.
Heb toen gezegd repareer het maar, en als het gerepareert is wil ik het in de winkel werkend zien en wat dacht je dus niet.
Dit is me 2 keer overkomen heb toen een Asus moederboard bij een ander gekocht heb de Gigabyte moederboard door de winkel gegooid en ben weggegaan.
Re: slechte ervaring jewel notebooks
Geplaatst: 18 sep 2006 16:03
door zweed
Ik heb je bericht gelezen en vraag mij het volgende af. Ik heb een Alpha 2400 (laptop, een merk van Jewel) gekocht bij computerland en ben, naar mijn mening, op een uiterst rare manier te woord gestaan. De genoemde laptop heeft een gecrashte harde schijf (heb ik zelf getest met toestemming van Jewel) en ik ben bij computerland geweest om hier melding van te maken vanwege de garantie die ik extra had gekocht bij ze. Nu wordt mij gemeld dat ik zelf moet zorg dragen voor het opsturen van de laptop aan de producent. Nu is mijn vraag hoe was bij jou de reactie? en moest je ook zelf zorgen voor het opsturen van de computer? Ik heb al eerder eens een storing gehad en toen hebben ze het netjes opgelost door het op te sturen, alleen nu is het blijkbaar weer geheel vernaderd. Ben er wel benieuwd naar, want wie ik ook spreek bij dat
bedrijf, iedereen weet mij een andere reden te melden. Ik hoor graag van je.
Re: slechte ervaring jewel notebooks
Geplaatst: 07 okt 2006 12:01
door tijmen25
Ik heb ook een jewel laptop. Die van mij is nog geen jaar oud. (€1200,-) Nu heb ik een streep van boven naar beneden op mijn scherm. Oorzaak defect contactpuntje. Ik heb de laptop opgestuurd maar kreeg het verbluffende antwoord dat het scherm met een scherp voorwerp is bewerkt en dat het dus geen garantie is. Het kon wel gerepareerd worden tegen een kleine 500 euro. Overigens bevalt de laptop zelf mij wel goed. Het wordt alleen door het verkeerde bedrijf gemaakt. Buiten bovenstaand feit is het bijzonder ergelijk dat men niet telefonisch is te bereiken. Men beantwoord de mail niet. Mail die wel benatwoord wordt is bij het onfatoenlijke af. Er valt niet te praten. Dus als je in de markt bent voor een nieuwe laptop: koop geen jewel.
Ik laat mijn laptop nu checken door een ander bedrijf en als daar een andere conclusie uitkomt dan zal ik hen dat per brief laten weten. Desnoods schakel ik rechtsbijstand in. Ik zal het hier wel laten weten hoe het afloopt.
Re: slechte ervaring jewel notebooks
Geplaatst: 18 sep 2007 01:10
door Uberquaker
Ik heb een Jewel Topaz 8070 laptop van november 2003.
Ik heb destijds deze laptop gekocht omdat hij een zeer goed scherm had en als een van de weinige laptops een metalen subframe heeft. Daardoor is hij een stuk stijver en sterker dan een gemiddelde laptop.
Ik maak er al vele jaren zeer intensief gebruik van en mijn laptop is zelf vorig jaar een keertje van mijn tafel gevallen en met het scherm op de vloer gevallen. De laptop+scherm doet het echter nog steeds probleemloos. Een waarlijk zeer stevige en degelijke laptop.
Onderhuids is de laptop overigens een Compal laptop die bijvoorbeeld ook HP laptops produceert dus de goede kwaliteit van dit model is wel logisch.
Ik vindt het wel jammer dat ze vorig jaar failiet zijn gegaan in ieder geval.
Ik betwijfel of ik in de toekomst ergens nog zo'n stevige laptop kan kopen.
Re: slechte ervaring jewel notebooks
Geplaatst: 18 sep 2007 13:41
door D1RK
Bij de meeste winkels krijgt de verkoper 50% van de verzekering als provisie, en daarna proberen de extra kosten zo min mogelijk uit betalen en afwijzen!
Volgens de wet 1mei 2003 heeft U recht op redelijke levensduur, dus als een notebook normaal in 3 jaar word afgeschreven heeft U na 1½ jaar recht op 50% korting op reparatie!
Dus de verwachte levensduur... die bepaalde of je recht hebt, en de merken die wel zelf garantie bieden zijn meestal beter, zelfs het matige Pakard Bell met extra garantie doen het beter, minder provisie voor de verkopen en als je het registreer online krijg je het later aangeboden!
Dus enkele maanden na aankoop kun je het alsnog afsluiten, liever een ander merk, maar toch, deze doen het beter!