Pagina 1 van 1
Nog meer van de prijs af?
Geplaatst: 08 sep 2006 17:34
door Val41
Vandaag by Bruynzeel geweest. Ik was er enthousiast over. Volgens de verkoper kreeg ik de volgende korting "omdat het de leverancier is voor dit nieuwbouw-project". Ik ben een leek dus ik was blij.
Nu blijkt dat het normaal is om hoge kortingen te krijgen.
De prijs/offerte ging van 15.214 euro naar 10843 euro, incl plaatsen. Adviseren jullie nog meer korting te vragen?
Re: Nog meer van de prijs af?
Geplaatst: 08 sep 2006 22:08
door Mark74
Vertel eerst maar eens wat voor een keuken het betreft.
Ik ben er vorige week ook geweest en kom er nooit meer.
Ze probeerde me te verleiden met een korting van 25% (alleen op deze koopzondag).
Het bedrag wat er echter voor deze bruynzeel optima keuken werd gevraagd was echter zo extreem hoog in verhouding tot andere vergelijkbare keukens (o.a. Next125 (zelfde fabrikant)) dat al snel hun tactiek duidelijk was. Vraag lomp veel, doe er wat vanaf en kom nog op een extreme prijs uit. U krijgt korting
Dit was overigens in Breda.
Kijk en vooral vergelijk! Zoek naar wat kleinere zaken als je niet een geweldige onderhandelaar bent of wat meer oprechte service verwacht.
Zo, dat lucht op...
Succes
Re: Nog meer van de prijs af?
Geplaatst: 09 sep 2006 09:58
door Val41
Bedankt Mark74. Inderdaad na een nachtje slapen, ben ik er toch over uit dat ik nog even verder ga shoppen.
Bovendien is die korting berekend over de korting die ik al terug zou krijgen op de standaard nieuwbouwkeuken...maw er is ook korting op de korting gegeven....mmmm..dat klopt dus niet. Ook vind ik het raar/vervelend dat ik het overzicht van de kosten/berekening niet mee mocht nemen; alleen de tekening...
Toch maar even verder onderhandelen en kijken bij de "kleintjes", die hier altijd, inderdaad, positief benoemd worden.
Re: Nog meer van de prijs af?
Geplaatst: 10 sep 2006 00:14
door pickles
De prijs/offerte ging van 15.214 euro naar 10843 euro, incl plaatsen. Adviseren jullie nog meer korting te vragen?
Doen! altijd meer korting vragen!
Vraag meteen om gratis montage, 5 gratis apparaten een gratis vliegreis en een leuke scooter....
EN DIRECT beslissen scheelt weer 40%, laar de bedrijfsleider nog even het hoofdkantoor bellen: scheelt zomaar 80%...
Misschien is het zinvoller een andere winkel te zoeken die je meteen een heldere gespecificeerde offerte en eindprijs geeft
KORTING, KORTING, KORTING, KORTING
Nog maar eens een keer: KORTING BESTAAT N I E T !!
Re: Nog meer van de prijs af?
Geplaatst: 10 sep 2006 11:43
door reja
HE HE, eindelijk eentje die het begrijpt, het klopt korting bestaat niet, maar is iets wat door een verkoper zelf wordt gecreerd.
Eerst alles dubbel opschrijven en dan alles weer weggeven en de klant maar denken dat hij goed zaken heeft gedaan, terwijl hij eingelijk gewoon de hoofdprijs betaald.
Ik vraag me trouwens wel eensaf, is men nou op zoek naar een goed product of is men nou op zoek naar de hoogste korting!!!!!!!
Als een bedrijf van te voren al schreeuwt dat je 40% korting krijgt, dan moet dit toch ergens vandaan komen, JUIST, ze hebben het er eerst bij opgeteld. Hallo wanneer worden we een keer wakker!!!!!!
Re: Nog meer van de prijs af?
Geplaatst: 10 sep 2006 12:06
door Roxy1
Het probleem voor de consument (waaronder ik), is natuurlijk dat je geen inzicht hebt in wat een keuken moet kosten. Is van heel veel zaken afhankelijk en de consument heeft thuis geen prijzenboekje van keuken liggen. Die ondoorzichtigheid houdt de positie van de verkoper sterk.
Re: Nog meer van de prijs af?
Geplaatst: 10 sep 2006 12:58
door tb
Die 'ondoorzichtigheid' geldt toch voor ieder product en niet alleen voor keukens? Althans, ik weet niet niet wat bijvoorbeeld meel kost en wat het uurloon van een bakker is. Derhalve weet ik niet of de prijs die voor een brood gevraagd wordt wel reeel is. Daar kom je enkel achter door te vergelijken, dus dat zou je ook moeten doen als je bijvoorbeeld een keuken koopt. Vergelijk dan wel appels met appels ofwel vergelijk een bruin brood niet met een krentenbrood!
Re: Nog meer van de prijs af?
Geplaatst: 10 sep 2006 16:49
door reja
Je slaat de spijker op zijn kop door te zeggen dat je appels met appels moet vergelijken, maar daar ligt nou net het probleem voor de consument, ze weten niet goed wat ze moeten vergelijken en daardoor vergelijken ze offertes met elkaar en letten totaal niet op om welk merk keuken en apparatuur het gaat.
Één ding is zeker, er is in keukenland wel degelijk prijs en kwaliteitsverschillen in keukens, maar doordat de leverancier er tegenwoordig eigen ''NEP'' namen op nou houd wordt dit natuurlijk steeds moelijker, en ondoorzichtig.
En er is nog steeds het feit dat er keukenzaken zijn die geen offertes meegeven aan de consument, dus wat moeten ze vergelijken?????
Ik hoop van harte dat er een keer een wet komt waarin er verboden wordt dat keukenleveranciers zomaar eigen namen mogen hanteren en de klanten daardoor in het omgewisse laten.
Ook zouden de keukenzaken die hun prijzen zomaar met 40% verhogen eens moeten worden aangepakt, want als iedereen dezelfde daelerboeken gebruikt, krijgen we ook zelfde prijzen en zelfde merken en dan zou het voor de consument een stuk makkelijker worden om te vergelijken.
Tot die tijd moeten we als consument goed opletten en zorgen dat we niet worden opgelicht.
Re: Nog meer van de prijs af?
Geplaatst: 10 sep 2006 20:12
door rayke
Ik hoop van harte dat er een keer een wet komt waarin er verboden wordt dat keukenleveranciers zomaar eigen namen mogen hanteren en de klanten daardoor in het omgewisse laten.
Zal een dikke wet worden want bijvorbeeld voor de electronicabranche worden al vele jaren speciale typenummers gehanteerd voor aanbiedings TV's, dvdspelers enz enz. Dit om vergelijken onmogelijk te maken en bijvoorbeeld "de laagste prijsgarantie" te omzeilen.
hetzelfde gebeurt met auto's, hypotheken, meubelen, enz enz.
Re: Nog meer van de prijs af?
Geplaatst: 10 sep 2006 20:49
door reja
Volkomen gelijk, alleen had ik het alleen over keukens, omdat het onderwerp over keukens ging, maar wat mij betreft mogen ze de gehele markt aanpakken met bedrijven die fictieven namen gebruiken om de consument maar te kunnen misleiden.
Ik hoop dat er meerdere zijn die daar zo overdenken.