LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopovereenkomst niet volledig kan ik er nog vanaf?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
timpot@to
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2006 07:49

Koopovereenkomst niet volledig kan ik er nog vanaf?

Ongelezen bericht door timpot@to »

Hoi Allemaal,

Even een vraag gisteren zijn wij bij Bruynzeel geweest. Samen met een verkoper de keuken getekend zoals we deze willen. Deze maakt een offerte voor de keuken inclusief alle inbouw apparatuur.
Na wat onderhandelen geeft bruynzeel ons een goede prijs. Wij willen hier nog even over nadenken als we gaan lunchen en vragen om de offerte. Dit kon niet, dat was geen poilcy.

Na een tijdje denken besluiten we om voor 11549,- de koop te aanvaarden en tekenen we de koopovereenkomst.

Thuis zitten we deze rustig door te nemen en blijkt dat er 2 hoge kasten welke benodigd zijn voor koelkast, vriezer, magnetron en oven niet op de kastenlijst staan. Dit terwijl deze apparatuur is opgenomen.
Nu hebben we de offerte wel doorgenomen met de verkoper maar de heeft daar een aantal codes opgeschreven en voor van alles en gaf bij het kopje kasten aan dat dat alle kasten zijn.

Nu heb ik direct een mail gestuurd gisteravond met de opmerking dat ik de kasten niet kon vinden maar dat ik er vanuit ga dat ze wel zijn opgenomen inclusief plint, bovenplaat roosters e.d. en dat we eventuele prijsverhogingen niet zullen accepteren. De ontluchtingsroosters zijn namelijk wel opgenomen. Het lijkt erop dat de verkoper deze is vergeten.

Wanneer Bruynzeel alsnog een prijsverhoging wil doorvoeren moet ik die dan accepteren? We hebben tekeningen meegekregen en daarop staan duidelijk de kasten, ook hebben we het er meerdere keren over gehad. Moet bruynzeel deze kasten leveren tegen 0,- ? Of mag ik de koop ontbinden als bruynzeel de kasten alsnnog in rekening wilt brengen? Wij waren namelijk volledig in de veronderstelling dat deze kasten waren opgenomen...

Graag reactie,....

Groeten

Tim

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Koopovereenkomst niet volledig kan ik er nog vanaf?

Ongelezen bericht door 16again »

Dit kon niet, dat was geen policy.
Is het wel jou policy om zonder er een nacht over te slapen 11.000,- Euro uit te geven.....?
de verkoper ..... heeft daar een aantal codes opgeschreven
Het is de taak van de winkel een voor de klant begrijpbare overeenkomst op te stellen. De verkoper kan zich dus simpelweg niet achter diverse codes vershuilen.
We hebben tekeningen meegekregen en daarop staan duidelijk de kasten
Dan behoren die kasten simpelweg tot de levering.
Een eventuele prijsverhoging hoef je niet te accepteren

polpol
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:39

Re: Koopovereenkomst niet volledig kan ik er nog vanaf?

Ongelezen bericht door polpol »

Is het wel jou policy om zonder er een nacht over te slapen 11.000,- Euro uit te geven.....?
Waar bemoei jij je nu weer mee?? Ze hebben er zelf toch geen probleem mee, maar jij wel, geloof ik :S
Dan behoren die kasten simpelweg tot de levering.
Een eventuele prijsverhoging hoef je niet te accepteren
Tekening is nooit bindend. Er wordt ook weleens een Senseo apparaat oid op de tekening getekend, die wordt natuurlijk ook niet meegeleverd.
Het is een fout van de verkoper. Dit is aan Bruynzeel: gunnen ze je de kasten, prima. Moet je ervoor betalen, ook prima... Wil je dit niet, dan heb je kans dat ze zelf annuleren, afhankelijk van de marge van de verkochte keuken. Anders kan je uiteraard zelf ook annuleren op de grond dat ze je een onvolledige keuken hebben aangeboden.

Gesloten