LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reclameactie veronicagids 27
reclameactie veronicagids 27
Op de voorzijde van de gids een grote stikker met ,,Neem mee €0.65.-
Bij de kassa zie ik dat er gewoon €1.15.- word aangeslagen en op mijn vraag moet ze even zoeken en dan blijkt met kleine lettertjes aan de binnenzijde van de stikker, Via u bank te staan,, Wat een sh*tactie, Voor die €0.50.- gaan de mensen dit echt niet via hun bank doen, Als ze de kassabon tenminste zien anders merken ze er niets van. Een sigaar uit eigen doos dus. Goed , doen kan je niets maar ik haal de 7 losse bode's voor de bejaarden wel bij een andere omroep.Gaat mij helemaal niet om die paar rotcenten maar om die reclamebedenkers met hun trukkendoos.
Joopataa
Bij de kassa zie ik dat er gewoon €1.15.- word aangeslagen en op mijn vraag moet ze even zoeken en dan blijkt met kleine lettertjes aan de binnenzijde van de stikker, Via u bank te staan,, Wat een sh*tactie, Voor die €0.50.- gaan de mensen dit echt niet via hun bank doen, Als ze de kassabon tenminste zien anders merken ze er niets van. Een sigaar uit eigen doos dus. Goed , doen kan je niets maar ik haal de 7 losse bode's voor de bejaarden wel bij een andere omroep.Gaat mij helemaal niet om die paar rotcenten maar om die reclamebedenkers met hun trukkendoos.
Joopataa
Re: reclameactie veronicagids 27
Nee hoor, je krijgt die 50 cent wel degelijk terug, je moet er alleen wat moeite voor doen. Dat jij dat niet wilt is je eigen keuze, maar daarmee is het nog steeds geen sigaar uit eigen doos.Een sigaar uit eigen doos dus.
Kom toch! Van een keuze kan je spreken als op de bon staat,, €1.15.- en dan €0.50.- terug bij inzenden via de bank.Nu staat aan de buitenzijde met hele grote letters ,, Neem mee voor €0.65.-,, En als je dan binnenin leest staat er dat dat via de bank moet gaan. Gewoon een rottig reclameburo met een flauwe stunt. Maar goed, je heb uiteraard recht op je eigen mening, Net als ik dat heb.
Joopataa
Joopataa
Joop,
laat je niet gek maken door Dilbert. Natuurlijk is dit misleiding.
Sommige types hier doen graag moeilijk, maar als 'r staat 'neem mee voor € 0,65' dan klopt 't natuurlijk niet dat je d'r toch € 1,15 voor moet betalen.
Alleen weet Veronica inderdaad heel goed dat niemand hier op let, laat staan een rechtzaak over begint.
Neem je verlies en laat de volgende keer de Veronica Gids lekker links liggen. Dan heeft ieder z'n zin.
laat je niet gek maken door Dilbert. Natuurlijk is dit misleiding.
Sommige types hier doen graag moeilijk, maar als 'r staat 'neem mee voor € 0,65' dan klopt 't natuurlijk niet dat je d'r toch € 1,15 voor moet betalen.
Alleen weet Veronica inderdaad heel goed dat niemand hier op let, laat staan een rechtzaak over begint.
Neem je verlies en laat de volgende keer de Veronica Gids lekker links liggen. Dan heeft ieder z'n zin.
-
Het beroerde bij dit soort reclame-acties is dat het de klanten gewoon lastig gemaakt wordt om ervan te profiteren.
Z3elfs wanneer er duidelijk staat geschreven dat je die 50 cent terugkrijgt via bank of giro, zullen ze het bonnetje dat daarvoor nodig is, op een zodanige manier op een verpakking plakken, dat je wel erg veel moeite moet doen om van die actie te profiteren.
Natuurlijk gaat het niet om die lullige 50 cent, je zou gewoon moeten kunnen betalen wat op de verpakking staat. Klaar.......!!
Z3elfs wanneer er duidelijk staat geschreven dat je die 50 cent terugkrijgt via bank of giro, zullen ze het bonnetje dat daarvoor nodig is, op een zodanige manier op een verpakking plakken, dat je wel erg veel moeite moet doen om van die actie te profiteren.
Natuurlijk gaat het niet om die lullige 50 cent, je zou gewoon moeten kunnen betalen wat op de verpakking staat. Klaar.......!!
Dus omdat je toevallig wat meer moeite moet doen om je geld te krijgen, is het ineens bedrog? De wereld wordt steeds vreemder tegenwoordig.
-
Nee Dilbert, het gaat om de manier waarop. Ik ben het met Joop eens. Als er staat dat je 'm mee kunt nemen voor 65 Cent, dan moet je 'm niet eerst meenemen voor 1,15 Euro. Ongeacht of je er moeite voor moet doen. Dan moet je erop zetten: Nu 65 Cent na insturen van de bon. Of: 50 Cent terug met de bon in de gids.
Meenemen voor 65 cent = meenemen voor 65 cent en niet 1,15 Euro. Klaar.
Het zou bij mij ook niet gaan om die 50 Cent, maar wel om het principe.
Meenemen voor 65 cent = meenemen voor 65 cent en niet 1,15 Euro. Klaar.
Het zou bij mij ook niet gaan om die 50 Cent, maar wel om het principe.
Oke in dat opzicht ben ik het met jullie eens, het had er inderdaad wat handiger opgezet kunnen worden. Maar om dan meteen met termen als "sigaar uit eigen doos" en "rotcenten" te gaan gooien....
Het is inderdaad wat flauw, maar je had ook gewoon die gids weer terug kunnen geven aan de winkel en dus je geld terug kunnen krijgen.
En dat 't nu net teveel 'moeite' is om dat geld terug te vragen of de gids terug te brengen (aangebroken en al ?) is nu net waar ze van uitgaan dat je toch niet doet.
Het gaat er niet om wat 'handiger' gedaan kon worden, het is met opzet zo gedaan, ze weten zelfs van tevoren al precies hoeveel % van de kopers hier wel en niet gebruik van zullen maken, dus het is wel degelijk 'een sigaar uit eigen doos' voor die 'paar rotcenten'.
Normaal gesproken zijn het de shabby merken hier gebruik maken van dergelijke direct marketing activiteiten (vergeet niet, je moet je naam, adres en bankgegevens ervoor beschikbaar stellen, dus daar gaat je privacy) maar dat ook Veronica zo laag zinkt geeft inderdaad wel te denken.
Het gaat er niet om wat 'handiger' gedaan kon worden, het is met opzet zo gedaan, ze weten zelfs van tevoren al precies hoeveel % van de kopers hier wel en niet gebruik van zullen maken, dus het is wel degelijk 'een sigaar uit eigen doos' voor die 'paar rotcenten'.
Normaal gesproken zijn het de shabby merken hier gebruik maken van dergelijke direct marketing activiteiten (vergeet niet, je moet je naam, adres en bankgegevens ervoor beschikbaar stellen, dus daar gaat je privacy) maar dat ook Veronica zo laag zinkt geeft inderdaad wel te denken.
Ik haal elke week dus 7 radiobode's voor wat bejaarden in het verpleeghuis om de hoek. Deze mensen zijn allemaal over de 80 jaar en hebben geen belang in een abbo omdat het als er wat gebeurd het vaak niet goed afgehandeld word, vandaar 7 x los. Als men inderdaad had neergezet €1.15.- met €050.- via de bank terug had men die keus. Maar dat staat er niet. Er staat letterlijk Neem mee voor €0.65.-.
Pas aan de kassa bleek het gewoon €1.15.- te zijn en staat met hele kleine letters aan De Binnenzijde dat het via de bank moet en dan ook nog eens 7 x apart! Dat doet toch geen mens, en dat weten ze al te goed hoor. En inderdaad al die gegevens voor €050.-? Dus wel een sigaaar uit eigen doos. En als D al onstelt raakt dat ik rotcenten zeg, Ja daar reageer ik maar niet op.
Joopataa
Pas aan de kassa bleek het gewoon €1.15.- te zijn en staat met hele kleine letters aan De Binnenzijde dat het via de bank moet en dan ook nog eens 7 x apart! Dat doet toch geen mens, en dat weten ze al te goed hoor. En inderdaad al die gegevens voor €050.-? Dus wel een sigaaar uit eigen doos. En als D al onstelt raakt dat ik rotcenten zeg, Ja daar reageer ik maar niet op.
Joopataa
Laten we dit zinloze onderwerp gewoon afsluiten, dat lijkt me veel beter.
Een nieuwe moderator? Beslis jij wat zinloos is? Ik zou jou ook kunnen vragen te stoppen met je 2000!! zinloze reactie's in vele topic's. Dat doe ik niet want ook jij heb recht.
Joopataa
Joopataa
@ Joop: Denk aan je hart, er zijn ergere dingen om je druk over te maken