Harmony Service Center B.V>
Geplaatst: 13 sep 2006 22:04
Wie heeft ooit een vergoeding gekregen van het bedrijf HSC
zie uitsluitingen:
Uitsluitingen - omstandigheden die niet door de polis worden gedekt
De reparatie van uw telefoon wordt niet vergoed en er vindt geen vervanging plaats indien
defecten, schade, diefstal of roof worden veroorzaakt door, voortkomen uit of gevolg zijn van:
- schade aan of diefstal van de telefoon indien dit het gevolg is van onvoldoende zorg door
u. Hiervan is sprake indien door u geen of onvoldoende maatregelen zijn genomen ter
voorkoming van schade of diefstal. Dit zijn situaties waarin naar algemene begrippen en/of
ervaringsregels rekening wordt gehouden met een verhoogde kans op schade en/of
diefstal;
- normale slijtage of geleidelijke achteruitgang, deuken, krassen, uiterlijke schade die geen
invloed heeft op de werking van de telefoon;
- software updates die een uitbreiding zijn van de functionaliteit;
- dieren, ongedierte, insecten, motten, schimmels, roest, corrosie, vocht, klimaat of
atmosferische omstandigheden;
- fouten of defecten die inherent zijn of voortkomen uit het productieproces;
- installatie, normale service, inspectie, aanpassing of schoonmaken;
- slordigheid, opzettelijk misbruik of verkeerd gebruik of het uitvoeren van een criminele
handeling,
- confiscatie of in bewaring nemen van uw telefoon;
- drukgolven die worden veroorzaakt door vliegtuigen en andere vliegende objecten die met
de snelheid van het geluid gaan of de geluidsbarrière doorbreken;
- oorlogen, vijandige handelingen door andere landen - of er nu oorlog is verklaard of niet –
revolutie of andere gelijksoortige gebeurtenissen;
- rellen, ongeregeldheden, stakingen of politieke oproer;
- het niet volgen van de instructies van de fabrikant;
- het onbeheerd achterlaten van het toestel in een publieke ruimte, werkruimte of
schoolgebouw, tenzij dit gebeurt in een afgesloten kast, kluis of ruimte waartoe alleen u
toegang hebt;
- opzettelijke beschadiging of diefstal vanuit uw woning waar het verzekerde toestel
onbewaakt voor een periode langer dan 45 dagen is achtergelaten;
- indien de telefoon uit een gemotoriseerd voertuig wordt gestolen, tenzij het voertuig is
afgesloten en alle beveiligingssystemen zijn geactiveerd. De telefoon moet, buiten het zicht
in een vergrendeld handschoenenvak of een afgesloten kofferbak zijn opgeborgen en het
slot hiervan moet sporen van braak vertonen;
- indien de telefoon is gestolen en als er geen braak of geweld is gebruikt om binnen te
komen of te vertrekken, of een overval waarbij geen gebruik is gemaakt van geweld of
dreiging met geweld, of zakkenrollen;
- mysterieuze verdwijning van de telefoon of zoek raken van de telefoon;
- schade aan of diefstal van accessoires;
- lampen, buizen, batterijen, Sim-kaarten, accu's, antennes, programmatuur, en andere aan
en toebehoren die door de aard en gebruik aan een normale en snelle slijtage en/of
achteruitgang onderhevig zijn;
- indien de telefoon aan een andere persoon is verhuurd of uitgeleend;
- een defect dat gedekt wordt door de fabrieksgarantie van de betreffende fabrikant voor
onderdelen of arbeid.
Dit betekend dat er een produkt wordt aangeboden waarin misleiding een onderdeel van is. Wie weet hoe gerechtelijk aan te pakken. VEEL NEDERLANDERS weten dit niet iets voor RADAR lijkt me.
we horen graag van u want het wordt tijd dat deze praktijken heel bekend worden.
Groet C. Lampen
zie uitsluitingen:
Uitsluitingen - omstandigheden die niet door de polis worden gedekt
De reparatie van uw telefoon wordt niet vergoed en er vindt geen vervanging plaats indien
defecten, schade, diefstal of roof worden veroorzaakt door, voortkomen uit of gevolg zijn van:
- schade aan of diefstal van de telefoon indien dit het gevolg is van onvoldoende zorg door
u. Hiervan is sprake indien door u geen of onvoldoende maatregelen zijn genomen ter
voorkoming van schade of diefstal. Dit zijn situaties waarin naar algemene begrippen en/of
ervaringsregels rekening wordt gehouden met een verhoogde kans op schade en/of
diefstal;
- normale slijtage of geleidelijke achteruitgang, deuken, krassen, uiterlijke schade die geen
invloed heeft op de werking van de telefoon;
- software updates die een uitbreiding zijn van de functionaliteit;
- dieren, ongedierte, insecten, motten, schimmels, roest, corrosie, vocht, klimaat of
atmosferische omstandigheden;
- fouten of defecten die inherent zijn of voortkomen uit het productieproces;
- installatie, normale service, inspectie, aanpassing of schoonmaken;
- slordigheid, opzettelijk misbruik of verkeerd gebruik of het uitvoeren van een criminele
handeling,
- confiscatie of in bewaring nemen van uw telefoon;
- drukgolven die worden veroorzaakt door vliegtuigen en andere vliegende objecten die met
de snelheid van het geluid gaan of de geluidsbarrière doorbreken;
- oorlogen, vijandige handelingen door andere landen - of er nu oorlog is verklaard of niet –
revolutie of andere gelijksoortige gebeurtenissen;
- rellen, ongeregeldheden, stakingen of politieke oproer;
- het niet volgen van de instructies van de fabrikant;
- het onbeheerd achterlaten van het toestel in een publieke ruimte, werkruimte of
schoolgebouw, tenzij dit gebeurt in een afgesloten kast, kluis of ruimte waartoe alleen u
toegang hebt;
- opzettelijke beschadiging of diefstal vanuit uw woning waar het verzekerde toestel
onbewaakt voor een periode langer dan 45 dagen is achtergelaten;
- indien de telefoon uit een gemotoriseerd voertuig wordt gestolen, tenzij het voertuig is
afgesloten en alle beveiligingssystemen zijn geactiveerd. De telefoon moet, buiten het zicht
in een vergrendeld handschoenenvak of een afgesloten kofferbak zijn opgeborgen en het
slot hiervan moet sporen van braak vertonen;
- indien de telefoon is gestolen en als er geen braak of geweld is gebruikt om binnen te
komen of te vertrekken, of een overval waarbij geen gebruik is gemaakt van geweld of
dreiging met geweld, of zakkenrollen;
- mysterieuze verdwijning van de telefoon of zoek raken van de telefoon;
- schade aan of diefstal van accessoires;
- lampen, buizen, batterijen, Sim-kaarten, accu's, antennes, programmatuur, en andere aan
en toebehoren die door de aard en gebruik aan een normale en snelle slijtage en/of
achteruitgang onderhevig zijn;
- indien de telefoon aan een andere persoon is verhuurd of uitgeleend;
- een defect dat gedekt wordt door de fabrieksgarantie van de betreffende fabrikant voor
onderdelen of arbeid.
Dit betekend dat er een produkt wordt aangeboden waarin misleiding een onderdeel van is. Wie weet hoe gerechtelijk aan te pakken. VEEL NEDERLANDERS weten dit niet iets voor RADAR lijkt me.
we horen graag van u want het wordt tijd dat deze praktijken heel bekend worden.
Groet C. Lampen