philips tv nu al 2X kapot
Geplaatst: 14 sep 2006 15:35
Hallo,
Inmiddels ben ik nu al 5 weken zonder tv, want voor de 2e X is de beeldbuis met een flinke knal ermee opgehouden. Ik heb de hele procedure doorlopen, inclusief voorbeeldbrieven van Radar. Megapool is failliet, Harense Smid zegt geen verplichtingen te hebben, omdat ik "maar 1 jaar garantie" heb, Philips Consumer Care, mogen het woord "CARE" ook wel uit hun woordenlijst schrappen, want ook zij verlenen geen enkele "zorg"!
Philips geeft vantevoren geen enkele garantie. Zeggen alleen dat mijn toestel weer prima zal functioneren na reparatie. Mocht ik in aanmerking komen voor een tegemoetkoming, dan zal dit automatisch in de reparatienota verwerkt worden.
Philips doet niks en ik vind nog steeds dat ik volledig in m'n recht sta, omdat de tv. al 2x binnen 3 jaar kapot is. Welke mogelijkheden zijn er nu nog over om mee aan de slag te gaan, voordat ik er een rechtzaak van moet maken?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Onderstaande brief heb ik naar Philips gestuurd:
Philips Nederland
Afd. Consumentenbelangen
Postbus 102
5600 AC Eindhoven
Geachte meneer/mevrouw,
Wederom is mijn televisie met productnummer 28PW8506 kapot. Via de servicetelefoon van de Philips ben ik doorverwezen naar de officiƫle dealer waar ik mijn televisie heb gekocht.
In dit geval nu de Harense Smid, daar de firma megapool failliet is gegaan.
Nu heb ik op 4 augustus een brief gestuurd naar de Harense Smid, omdat ik er niet mee akkoord kan gaan, dat wij de volledige onderzoeks-/reparatiekosten zullen moeten gaan betalen. In hun reactie laten zij weten dat zij niet alle rechten en plichten van Megapool hebben overgenomen en mijn voorstel afwijzen.
Dus wend ik me tot Philips Consumentenbelangen, omdat ik het onterecht vind, dat wij de volledige onderzoeks-/reparatiekosten moeten betalen. Vanwege het feit dat de tv slechts drie jaar oud is en dat dit de tweede reparatie zal zijn in deze korte periode. Conform het Burgerlijk Wetboek heb ik ook na afloop van de garantietermijn nog recht op een goed functionerende televisie. Ik mag verwachten dat een televisie langer meegaat dan DRIE jaar. U als fabrikant weet hoe lang de geachte economische levensduur van deze televisie is. Daarom doen wij het volgende voorstel: wij zullen u 30% van de onderzoeks-/reparatie-kosten betalen. Dat is een redelijk percentage, ervan uitgaande dat de levensduur van mijn televisie tien jaar is.
Ik wil u hierbij verzoeken mij zo spoedig mogelijk hierover schriftelijk te berichten (sinds 3 augustus zijn we al tv-loos) of u dit voorstel wel of niet kunt garanderen, alvorens wij de tv aanbieden bij een door u erkende officiƫle dealer/ reparateur.
Mocht u het niet eens zijn met ons voorstel, dan zullen wij ons beraden op verdere juridische stappen.
In afwachting van uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Romei
Bijlage: Kopie aankoopbon Megapool en reparatierapport Technorep
Kopie brief aan de Harense Smid en reactie
Inmiddels ben ik nu al 5 weken zonder tv, want voor de 2e X is de beeldbuis met een flinke knal ermee opgehouden. Ik heb de hele procedure doorlopen, inclusief voorbeeldbrieven van Radar. Megapool is failliet, Harense Smid zegt geen verplichtingen te hebben, omdat ik "maar 1 jaar garantie" heb, Philips Consumer Care, mogen het woord "CARE" ook wel uit hun woordenlijst schrappen, want ook zij verlenen geen enkele "zorg"!
Philips geeft vantevoren geen enkele garantie. Zeggen alleen dat mijn toestel weer prima zal functioneren na reparatie. Mocht ik in aanmerking komen voor een tegemoetkoming, dan zal dit automatisch in de reparatienota verwerkt worden.
Philips doet niks en ik vind nog steeds dat ik volledig in m'n recht sta, omdat de tv. al 2x binnen 3 jaar kapot is. Welke mogelijkheden zijn er nu nog over om mee aan de slag te gaan, voordat ik er een rechtzaak van moet maken?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Onderstaande brief heb ik naar Philips gestuurd:
Philips Nederland
Afd. Consumentenbelangen
Postbus 102
5600 AC Eindhoven
Geachte meneer/mevrouw,
Wederom is mijn televisie met productnummer 28PW8506 kapot. Via de servicetelefoon van de Philips ben ik doorverwezen naar de officiƫle dealer waar ik mijn televisie heb gekocht.
In dit geval nu de Harense Smid, daar de firma megapool failliet is gegaan.
Nu heb ik op 4 augustus een brief gestuurd naar de Harense Smid, omdat ik er niet mee akkoord kan gaan, dat wij de volledige onderzoeks-/reparatiekosten zullen moeten gaan betalen. In hun reactie laten zij weten dat zij niet alle rechten en plichten van Megapool hebben overgenomen en mijn voorstel afwijzen.
Dus wend ik me tot Philips Consumentenbelangen, omdat ik het onterecht vind, dat wij de volledige onderzoeks-/reparatiekosten moeten betalen. Vanwege het feit dat de tv slechts drie jaar oud is en dat dit de tweede reparatie zal zijn in deze korte periode. Conform het Burgerlijk Wetboek heb ik ook na afloop van de garantietermijn nog recht op een goed functionerende televisie. Ik mag verwachten dat een televisie langer meegaat dan DRIE jaar. U als fabrikant weet hoe lang de geachte economische levensduur van deze televisie is. Daarom doen wij het volgende voorstel: wij zullen u 30% van de onderzoeks-/reparatie-kosten betalen. Dat is een redelijk percentage, ervan uitgaande dat de levensduur van mijn televisie tien jaar is.
Ik wil u hierbij verzoeken mij zo spoedig mogelijk hierover schriftelijk te berichten (sinds 3 augustus zijn we al tv-loos) of u dit voorstel wel of niet kunt garanderen, alvorens wij de tv aanbieden bij een door u erkende officiƫle dealer/ reparateur.
Mocht u het niet eens zijn met ons voorstel, dan zullen wij ons beraden op verdere juridische stappen.
In afwachting van uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Romei
Bijlage: Kopie aankoopbon Megapool en reparatierapport Technorep
Kopie brief aan de Harense Smid en reactie