14000 KWh in kleine 4 mnd verbruikt waarvan 1 mdn vakantie!
Geplaatst: 15 sep 2006 15:02
Nogmaals even als onderwerp geplaatst, ik had het in eerste instantie als reactie onder Peter van de M. gezet. Dus misschien nu een beetje dubbelop.
Hallo,
Voornamelijk n.a.v. het verhaal van Peter heb ik gekozen om hier ook mijn verhaal te doen. Het verhaal van Peter lijkt zo op die van ons dat je zou denken dat wij in huis wonen.
Situatie: Gisteren donderdag 14 september wordt er een meting vericht door een NUON-medewerker. Deze beste man had ook mijn oude standen van 23 mei jl. na.v. eindafrekening van de NUON. Wij zijn naar een andere energiemaatschappij overgestapt.
Wij hebben een verschil van 14.022 KWh. Volgens de meter heb ik in nog geen vier maanden tijd dit bovenstaande verbruikt. Nu heb ik de standen vanochtend weer opgenomen en vergeleken met die van gisteren laatste opname van diegene die heeft opgemeten en hij heeft meer dan 40 KWh verbruikt terwijl ik bewust in deze vierenentwintig uur nog geen wasmachine, fornuis, oven, vaatwasser enz heb gebruikt.
Dus als ik inderdaad mijn dingen doe en mijn apparaten gebruik zoals gewoonlijk zit ik ook rustig aan de 55 KWh per dag.
Helaas was de NUON niet zo begaand met mij. Ik heb nl voor meer dan 10 euro verbeld en uiteindelijk niet wijzer geworden dan continu mij gelijk geven dat het een raar verhaal is, maar dat ze niemand langs kunnen sturen. Het lag aan mij/ons. Of evt aan de apparaten die niet goed waren. We hebben gecheckt maar als je één voor één de stoppen uit zet dan en daarna weer aan gaat de meter niet anders (extremer) als daarvoor. Ook wonen wij daar pas drie jaar en 99% van de veel gebruikte apparatuur is niet ouder dan drie jaar.
Nu is ons een formulier vestuurd om de boel te laten ijken, echter na het ontvangen van dit bewuste formulier duurt een afspraak maken minimaal 10 tot 15 werkdagen als je gelukt hebt. Ondertussen zit ik de hele dag met buikpijn thuis of op mijn werk en maar te bedenken wat het kan zijn.
Maar na het verhaal van Peter te lezen, krijg ik steeds meer het idee dat dit NIET aan ons ligt maar dat die meter op hol is geslagen. De meter is wel van 1974 (1e meter vanaf bouw woning). Wat kan ik nu nog het beste doen, afgezien van het wachten op het formulier en een afspraak maken. Is het nl. uberhaupt mogelijk een defect apparaat te hebben die het presteerd om in 4 maanden tijd 14000 KWh te verslinden. En niet te spreken over het heel veel gebruiken op dit moment.
Ik houd in iedergeval Peter in de gaten, hoe het hem verloopt en ikzelf ga nogmaal maar een poging doen om een directe afspraak te maken zoals peter in deze Forum vermelde.
Ik werk voor een woningbouwvereniging maar ik durf nu wel te beweren dat ik mij kan verplaatsen in een persoon die ook afhankelijk is van derden.
Hallo,
Voornamelijk n.a.v. het verhaal van Peter heb ik gekozen om hier ook mijn verhaal te doen. Het verhaal van Peter lijkt zo op die van ons dat je zou denken dat wij in huis wonen.
Situatie: Gisteren donderdag 14 september wordt er een meting vericht door een NUON-medewerker. Deze beste man had ook mijn oude standen van 23 mei jl. na.v. eindafrekening van de NUON. Wij zijn naar een andere energiemaatschappij overgestapt.
Wij hebben een verschil van 14.022 KWh. Volgens de meter heb ik in nog geen vier maanden tijd dit bovenstaande verbruikt. Nu heb ik de standen vanochtend weer opgenomen en vergeleken met die van gisteren laatste opname van diegene die heeft opgemeten en hij heeft meer dan 40 KWh verbruikt terwijl ik bewust in deze vierenentwintig uur nog geen wasmachine, fornuis, oven, vaatwasser enz heb gebruikt.
Dus als ik inderdaad mijn dingen doe en mijn apparaten gebruik zoals gewoonlijk zit ik ook rustig aan de 55 KWh per dag.
Helaas was de NUON niet zo begaand met mij. Ik heb nl voor meer dan 10 euro verbeld en uiteindelijk niet wijzer geworden dan continu mij gelijk geven dat het een raar verhaal is, maar dat ze niemand langs kunnen sturen. Het lag aan mij/ons. Of evt aan de apparaten die niet goed waren. We hebben gecheckt maar als je één voor één de stoppen uit zet dan en daarna weer aan gaat de meter niet anders (extremer) als daarvoor. Ook wonen wij daar pas drie jaar en 99% van de veel gebruikte apparatuur is niet ouder dan drie jaar.
Nu is ons een formulier vestuurd om de boel te laten ijken, echter na het ontvangen van dit bewuste formulier duurt een afspraak maken minimaal 10 tot 15 werkdagen als je gelukt hebt. Ondertussen zit ik de hele dag met buikpijn thuis of op mijn werk en maar te bedenken wat het kan zijn.
Maar na het verhaal van Peter te lezen, krijg ik steeds meer het idee dat dit NIET aan ons ligt maar dat die meter op hol is geslagen. De meter is wel van 1974 (1e meter vanaf bouw woning). Wat kan ik nu nog het beste doen, afgezien van het wachten op het formulier en een afspraak maken. Is het nl. uberhaupt mogelijk een defect apparaat te hebben die het presteerd om in 4 maanden tijd 14000 KWh te verslinden. En niet te spreken over het heel veel gebruiken op dit moment.
Ik houd in iedergeval Peter in de gaten, hoe het hem verloopt en ikzelf ga nogmaal maar een poging doen om een directe afspraak te maken zoals peter in deze Forum vermelde.
Ik werk voor een woningbouwvereniging maar ik durf nu wel te beweren dat ik mij kan verplaatsen in een persoon die ook afhankelijk is van derden.