LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door So be it »

Hallo allemaal,

Ik vind dat we alles eens op een rijtje moeten zetten......
Alles loopt door elkaar en heeft meestal niets meer te maken met het topic!

Er zijn bepaaalde misstanden binnen het mlm-gebeuren en, ieder voor zich, hoort een mlm-er te controleren of dit speelt in "zijn" mlmzaak en kan er in het betreffende topic over gediscussieerd worden.

De meningen over één onderwerp liggen dan duidelijk NAAST elkaar en kunnen makkelijk weer opgezocht worden!

Telkens komt het op de volgende punten neer:

---De "bovenste" verdient het meest......
---De "bovenste" maakt misbruik van de mensen "er onder".
---Financieel risico......... en/of de investering is te hoog.......
---Mentaal risico........
---een mlm-er maakt misbruik van zijn "sociale"netwerk......
---De mlm-er geeft een verkeerde voorstelling van de mogelijkheden en probeert zó een ander te overtuigen....
---De producten zijn hun geld niet (helemaal) waard en kunnen zelfs gevaarlijk zijn voor de gebruiker......

Wanneer er nog andere onderwerpen zijn kan dat het best gestart worden in een apart draadje.

So be it

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door S. »

Het zijn vaak nogal algemene producten en de voedingssupplementen kunnen idd ronduit gevaar opleveren.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door So be it »

Het zijn vaak nogal algemene producten en de voedingssupplementen kunnen idd ronduit gevaar opleveren.
En wat versta jij onder ''algemene producten''?
En zou de warenwet dan niet ingrijpen?

Is het ECHT een ijzersterk argument ivm mlm?

SBI

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

En zou de warenwet dan niet ingrijpen?
Meestal zijn het van die baat-het-niet-dan-schaadt-het-ook-niet produkten (vooral Aloe Vera scoort goed) ...

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door S. »

En wat versta jij onder ''algemene producten''?
Make-up, cosmetica en leuke hebbedingetjes die je bij tal van winkels kunt krijgen. Niets unieks dus, niets kunstzinnigs of boeken/meubels die je enkel en alleen via Amway ofzo kunt krijgen. Alles vind je overal.
En wat versta jij onder ''algemene producten''?
Jazeker, de warenwet grijpt soms in.
Is het ECHT een ijzersterk argument ivm mlm?
Moet dat dan? Het is een argument, mijn argument, en of dat ijzersterk voor jou is, dat is enkel aan jouzelf te bepalen.

Aloë vera is niet echt gezond, supplementen kunnen bijwerkingen hebben en ze ontwennen je normaal te eten.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door So be it »

@ S.,
En dat is het?

Dank je voor je ideeen.
Niets wereldschokkend, in iedere geval! :lol:

Tot zóver geen commentaren als: 20x zo duur, mensen?
Slechte garanties?

En je hebt persoonlijk nog niet echt veel uit getest, heb je dacht ik eens gezegd, S..?

Prettige nacht.

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door So be it »

Geplaatst op 12 Sep 2006 09:22 door DennisThePennis
--------------------------------------------------------------------------------
@joopataa: Je hebt gelijk, MLM is niet per definitie verboden, uitspraak HR in feb. 2005:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

"Naast het piramidespel zoals hierboven uiteengezet, bestaan er verkoopmethoden die in bepaalde opzichten gelijkenis vertonen met piramidespelen. Deze verkoopmethoden zijn bekend onder de naam "multilevel marketing" of "netwerk marketing". Deze verkoopmethoden of vorm van marketing vallen niet onder de definitie van het begrip piramidespel en zijn derhalve niet verboden onder het regime van de Wet op de kansspelen. Bij deze vorm van marketing verwerft de koper van een product het recht om zelf ook bepaalde producten te verkopen waarmee hij een bonus, een provisie of een percentage van de omzet kan verwerven. Hetzelfde geldt voor de opvolgende kopers. Qua structuur vertoont multilevel marketing gelijkenis met een piramidespel. Het doel van deze vorm van marketing is echter wezenlijk anders dan het doel van een piramidespel. Multilevel marketing is een verkoopmethode. Een te verwerven voordeel in de vorm van een bonus, provisie of omzetpercentage dient om de verkoop van de betreffende producten te bevorderen en vormt derhalve onderdeel van het verkoopsysteem.

Bij multilevel marketing is geen sprake van het betalen van een bepaald bedrag uitsluitend teneinde het recht tot deelname aan een organisatie of het recht tot het werven van nieuwe deelnemers/kopers te verkrijgen, maar staat de verkoop van producten centraal. De deelnemer koopt producten in voor een reële prijs, teneinde ze met winst te verkopen. In tegenstelling tot bij een piramidespel is er sprake van koop in de zin van artikel 7:1 BW. De afnemer betaalt niet voor deelname, maar voor het product. De afnemers die geen producten willen of kunnen verkopen worden derhalve niet benadeeld.

Gezien het bovenstaande is er geen reden multilevel marketing te verbieden zolang het gebruikt wordt als een methode om producten te verkopen."

Je kunt die goorlappen echter wel proberen te pakken op het vetgedrukte: veelal worden die produkten niet tegen een reële prijs ingekocht. Bovenin de piramide moet immers veel geld verdiend worden ...

cop/verpl door SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door So be it »

Geplaatst op 12 Sep 2006 10:11 door Walter van V


--------------------------------------------------------------------------------

ja dat klopt, alle bonussen moeten er ook van betaald worden, en dat is wel een hoger percentage dan bij andere vormen van verkoop.

Maar ja eigenlijk geldt dit voor alle MLM gerelateerde onderwerpen hier: ieder kan met alle voorhanden zijnde info inmiddels prima bepalen war goed is voor hem/haar...

En laten we wel wezen, de meesten storten zich in een dergelijk avontuur zonder gedegen vooronderzoek. Is net zoiets als een eigen bedrijf opzetten zonder business-plan. Gaat het fout is het alleen eigen schuld...

Er zullen altijd mensen blijven die van de goedgelovigheid van anderen misbruik maken....

cop/verpl SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door So be it »

Geplaatst op 12 Sep 2006 10:31 door So be it

--------------------------------------------------------------------------------
@ Dennis en Waltertje,
Dennis.... eerst je huiswerk doen.

En Waltertje,
Je weet schijnbaar niet waar de bonussen van betaald worden......?

Het normale traject wat een product volgt kent vele tussenstations....., wat de prijs opdrijft.

Schakel daar een aantal van uit...., betaal DAT geld aan mensen die hevig gemotiveerd zijn jou product te promoten.... en......
Een volkomen redelijke prijs kun je hanteren!

Ontken ik daarmee dat er zat bedrijven zijn die de boel tillen met hun prijsbepaling?
Nee. Dat doen er ZAT!!!!!
Maar je blijft alles over één kam scheren en daarom ben je voor mij een sufferd!! (oh, oh..., hoe durf ik! )

En Joop......
Quote:
Piramidespelen zijn wel verboden maar werken iets anders dan mlm.

Zo is het maar net!
Maar het vergt enig onderzoek en een open mind om de verschillen te zien!
(Het lijkt wel een "zoekplaatje! )

mvg, SBI

_______________________________________________________________
Geplaatst op 12 Sep 2006 10:38 door Walter van V

nou volgens mij kennen de meeste produkten een korte leverlijn tegenwoordig hoor!

fabriek>importeur>detailhandel>consument. En steeds vaker valt de importeur ook al weg als tussenstation, veel detailhandelaren nemen direct van de fabriek af.

Dus dat valt allemaal wel mee hoor! En ja elk tussenstation kent opslag voor de tussenhandelaar. Maar dat is bij MLM toch ook? jij verdient toch ook aan de produkten die je verkoopt?? de fabrikant die ze maakt ook hoor, en de leverancier waar jij ze betrekt ook... in essentie dus geen verschil, behalve dat de opslag groter is omdat naast de winstfactor ook nog de bonussen ervan betaald worden.

vertelt jouw upline jou dit sprookje? dat je produkten scherper geprijsd zijn door ontbreken tussenhandel?? en jij gelooft het ook nog??
__________________________________________________________________
Geplaatst op 12 Sep 2006 11:16 door So be it

@ Walter,

Walter, ik begin me aan je te ergeren......
nou volgens mij kennen de meeste produkten een korte leverlijn tegenwoordig hoor!
Nee, dus.

fabriek>importeur>detailhandel>consument. En steeds vaker valt de importeur ook al weg als tussenstation, veel detailhandelaren nemen direct van de fabriek af.
Wat dacht je van de diverse transporten, opslag, verpakkingen.... en ik zal er ook nog wel wat overslaan.
Maar dat is bij MLM toch ook? jij verdient toch ook aan de produkten die je verkoopt?? de fabrikant die ze maakt ook hoor, en de leverancier waar jij ze betrekt ook...


Nee.
Fabrikant kan dezelfde zijn als leverancier!
IPV dat de fabrikant maar 15% pakt op zijn product(en) krijgt hij nu 40% en verzorgt ZELF de hele logistiek.
Zo'n 60% gaat dus het netwerk in.
En wanneer je enig idee hebt van brutowinsten in de reguliere markt, dan weet je dat dit heel reele getallen zijn.
Ik heb ook al eerder gezegd dat veel mlm bedrijven NIET zelf fabrikant zijn en daarom waarschijnlijk wel hun prijzen hoger moeten maken!
in essentie dus geen verschil, behalve dat de opslag groter is omdat naast de winstfactor ook nog de bonussen ervan betaald worden.

60% naar het netwerk aan winst op product en bonussen. (50/50)
vertelt jouw upline jou dit sprookje? dat je produkten scherper geprijsd zijn door ontbreken tussenhandel?? en jij gelooft het ook nog??


Een erg geloofwaardig "sprookje", behalve voor mensen die weigeren ZELF na te denken!

SBI
cop/verpl SBI

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door S. »

En je hebt persoonlijk nog niet echt veel uit getest, heb je dacht ik eens gezegd, S..?
Al die cosmetica-spulletjes zijn één pot nat. Kijk maar naar de ingrediënten, of je nu Lóreal of Oriflame pakt, maakt geen wezelijk verschil.

Maarreeeeh, ff een wedervraag; heb jij ze al wél eens getest? en stond dat leuk?:D

Aloë vera drank ga ik never nooit niet uittesten, dat doe ik ook niet met de inhoud van de medicijnkast op m'n werk.
Daarom kan ik ergens nog wel een méning over hebben, op basis van resultaten die ik bij anderen zie.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door So be it »

@ S.,
Al die cosmetica-spulletjes zijn één pot nat. Kijk maar naar de ingrediënten, of je nu Lóreal of Oriflame pakt, maakt geen wezelijk verschil.
Denk dat veel dames je tegen zullen spreken!!! :twisted:
Maarreeeeh, ff een wedervraag; heb jij ze al wél eens getest? en stond dat leuk?

héél...., héél lang geleden....... heb ik me ooit eens verkleed als vrouw.....
Schijnbaar toch niet erg bevallen.....! :oops:
Aloë vera drank ga ik never nooit niet uittesten, dat doe ik ook niet met de inhoud van de medicijnkast op m'n werk.
Daarom kan ik ergens nog wel een méning over hebben, op basis van resultaten die ik bij anderen zie.
Yes.
maar anderen hebben wel dat recht?

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door So be it »

Uitspraak van mlmangel:
Isolated studies, such as the Baylor College of Medicine clinical trial, indicate that magnets may relieve pain
Bij deze onze dank...... :lol:

SBI en waarschijnlijk ook meneer Energetic.......

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door So be it »

een van de weinige eerlijke uitspraken van mlmangel over mlmproducten is te vinden op http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=32323&start=0

SBI

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door mlmangel »

Isolated studies, such as the Baylor College of Medicine clinical trial, indicate that magnets may relieve pain, but many others show that magnets do not reduce pain.
BRON: http://www.csicop.org/articles/20000614 ... index.html

Wel volledig quoten sbi....
Magnetic therapy has undergone very little scientific study.

Most of the success stories have come from a few isolated sources who have not provided proof that the treatment actually works.

One small but well-publicized randomized clinical trial conducted at the Baylor College of Medicine concluded that the permanent placement of small magnets reduced pain in people who had recovered from polio.

However, the study has been criticized because two of the main investigators had used magnets personally to relieve knee pain prior to the study(!), and reports of pain relief are highly subjective.

In addition, it only looked at short term results and was intended to be a pilot study. Pilot studies are done only to decide whether it is worthwhile to do larger studies. To date, these have not been done.
BRON: http://www.cancer.org/docroot/ETO/conte ... tearea=ETO
Laatst gewijzigd door mlmangel op 20 sep 2006 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door So be it »

Ik heb al even gekeken...., maar IK kan geen goedkopere aanbiedingen vinden........ :lol:

Een mlmbedrijf.....
www.1001euro.nl TV Samsung 106 cm PS-42P5H € 1249.00 incl. BTW.

Andere voorbeeld:
Cillit Bang Power Cleaner. € 5.23 www.drogisterij.net 750 ml
Cillit Bang Power Cleaner. € 4,59 www.AH.nl 750ml
mlmproduct. € 1,30 voor 500ml milieuvriendelijke verpakking.
Betere kwaliteit..., betere prijs.
Niet tevreden met het resultaat na een maandje of zo.......?
Product terug...... en je geld weer terug!
Of een ander product er voor in de plaats......

Goh, mlmproducten zijn altijd zó duur! :lol:

SBI
Misschien dat andere mlm-ers nog voorbeelden hebben....?

(Ja, ja... kom maar...Walter, Econon en scammer.... blabla.......
De producten delen door je schoenmaat, bakken met 2 eieren...... gaar stomen in het sopje van je sokken.... en dan heb je het bewijs dat mlmproducten ALTIJD te duur zijn! :wink: )

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door So be it »

Packard BELL GPS compasseo mlm= € 249,00

http://www.beslist.nl/elektronica/d0000 ... -_GPS.html
Nou niet echt zoveel goedkoper

(grappig... een "partnerstore" van een mlmbedrijf staat óók in het rijtje! 8) )


SBI
Ja, ja..... van hetzelfde sopje een laken! :twisted:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door So be it »

Meiden toch?
Helemaal geen tegengas?

Dat vind ik niet leuk....
Poelepoelepoele...... Waar ZIJN jullie??

SBI

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door Econometrist »

Meiden toch?
Helemaal geen tegengas?
Maar jan toch, deze discussie was toch al lang en breed gevoerd? Ik was daarover al uitputtend met Ron mee in gesprek geweest.
Dat 1001euro wordt door de leveranciers gezien als het afvoerputje voor hun legacy waar ze nog een kans hebben om van hun onverkoopbare winkeldochters af te kunnen komen. Neem nou die Compasseo 500 met zijn SIRF I protocolletje dat al moeite heeft met een voorruit bij de ontvangst van het GPS signaal. In combinatie met een trage fix eigenlijk alleen bruikbaar op de fiets of op de benenwagen. Packard heeft zich dan ook gehaast om de 600 op de markt te brengen en de 650 komt er ook al aan. Zijn die goedkoper bij jouw mlm te krijgen? Nee, die zijn daar helemaal niet te krijgen!! Die 500 proberen ze voordat ze in de vullisbak verdwijnen eerst nog te slijten aan een publiek dat van nature al niet verder kijkt dan hun neus lang is, en die vinden dat nog prachtig ook. De courante goederen verkopen ze via de échte marketing kanalen!!

Ik had al eens eerder gezegd: Voor ELK artikel op 1001euro dat je niet goedkoper op internet vindt, geef ik je óf het opvolgende typenummer óf ten minste 3 gewone winkels, met personeel en voorraad en stookkosten, waar het artikel voor exact dezelfde prijs te koop is. Plus daarnaast ook nog 10 andere artikelen die bij 1001euro duurder zijn dan in een gewone winkel.

Vind je het weer leuk zo?

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door Econometrist »

Oja, en bij die Samsung PS-42P5H van hetzelfde pak een laken. Dat is dat ding waar na 6 weken het Talpa logo in de bovenhoek staat ingebrand. De winkel om de hoek verkoopt dat ding al lang niet meer. Die heeft nu de PS-42E7H, de PS-42D51(S) of de PS-42S5S(X) in het assortiment.
Als je om ouwe troep komt vragen verwijst de winkelier je naar 1001euro.nl.

Of kijk even op http://www.samsung.com/nl/products/tv Daar vind je dit model bij het vakje [kies model] onder het kopje.... archief!!
Veel succes met je aankoop...

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Op een rijtje...producten zijn hun geld niet waard....

Ongelezen bericht door Walter van V »

Goh, mlmproducten zijn altijd zó duur!
nu je hebt gelijk.... De Samsung TV is inderdaad nergens zo goedkoop als via 1001 euro... Sterker nog hij is helemaal nergens anders (meer) te koop!!

U heeft gewonnen!!

(ik lig echt helemaal in een deuk...! wat een argumentatie, )

Maar nu snap ik het...MLM-ers halen de spullen uit de vuilnisbak! goedkoper kan idd niet...!

En voor garantie zeker naar de fabriek gestuurd worden..

Oh nee sorry, na 1 maand niet tevreden geld terug. en apparaat weer inleveren, zo blijft de voorraad ook op peil!

Gesloten