LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Playco/ Playcollect

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
nele
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2007 10:28

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nele »

Ik ging op zoek naar info over playco (nadat ik ook slechte ervaring heb met bij hen te bestellen : levertermijn serieus overschreden en geen terugbetaling , ben nog steeds wachtende) en zo kwam ik op het forum terecht van tros radar. Als ik geweten had dat er reeds zolang en zoveel problemen waren met deze firma, had ik er nooit een bestelling geplaatst. Nu is het natuurlijk te laat en ik ben dus maar verdere stappen gaan ondernemen, zoals klacht indienen bij e-cops en de federale economische inspectie in belgie en via test-aankoop. Ik hoop dat nog meer mensen dit doen zodat deze 'Philip' en eventuele anderen niet zomaar wegkomen met deze praktijken.
Ik kan alleen maar zeggen aan iedereen die zou overwegen van via playco of eender welk ander internet bedrijf te bestellen : Google eerst en zoek wat referenties!!!!
En aan de overheidsdiensten : doe hier alsjeblieft iets aan!

Biam
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:56

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Biam »

Collega-Opgelichten:

Na maanden te hebben gewacht heb ik een deel van mijn bestelling gekregen. Het andere deel kon worden nagezonden, als ik extra verzendkosten betaalde... (Wie heeft hier nu een fout gemaakt vroeg ik me af). De verjaardag van mijn dochter was inmiddels ruimschoots verstreken, en de door henzelf gesuggereerde oplossing: ergens anders kopen en dan retourneren, kon ook al niet meer, omdat ook de andere partij niet zo'n lange retourtermijn heeft.

Eea heeft een aantal email-conversaties opgeleverd, die de on-professionaliteit haarschep aantonen. NOOIT in zee gaan met deze tent.

De voorwaarden veranderen steeds, (alhoewel er nu al tijden niets op de website staat terwijl ze in een meel van November aangeven dat het het er 'morgen' op komt..., en ze zeggen zich niet te hoeven houden aan enig rechtssysteem. Ze zijn daarnaast hondsbrutaal en onprofessioneel. Een paar citaten:

" Wij zijn niet gebonden door eender welk wetboek, wij zijn een inkoopclub en u moet zich naar onze regels schikken, niet omgekeerd.

Bovendien zijn wij geen Nederlands bedrijf, dus heeft geen enkel Nederlands wetsartikel vat op ons.

u kan gewoon de hoogste boom in met uw hele gedoe, de regels zijn duidelijk en met al die domme hollandse programma's hebben wij geen zaken, wij zijn geen Europees bedrijf, dus je case steken waar de zon niet schijnt idioot "



Volkomen absurd. Kan Tros Radar zelf niet een keer een onderwerp doen hierover?

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nico71 »

Ach, helaas zijn er nog altijd koopjesjagers die niet eerst even Googelen voordat ze met de eenmans roversbende van Philip in zee gaan. Philip moet noodgedwongen regelmatig van naam veranderen omdat de negatieve publiciteit wat te groot wordt.

Inmiddels vindt u hier ook een topic onder zijn nieuwe naam Toysplus of Toys+. Niets nieuws maar zelfs hij begrijpt dat hij wat teveel tags op internet heeft achtergelaten onder de naam Playco. Vandaar nu de naam Toys+. Geen verschil voor u : ook Toysplus houdt zich bezig met bedrog, oplichting, verduistering en belastingontduiking.

Philip, ook hier: we helpen je graag met wat tags!

vraagjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2007 10:41

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door vraagjes »

hallo,
maar als ze steeds andere namen aannemen, ben je dan nog wel verplicht tot lidmaatschap?
volgens mij hoorde ik dat playco niet meer bestond of hebben ze gewoon een nieuw bedrijf opgestart en de oude laten voortbestaan?

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nico71 »

Je bent op geen enkele wijze verplicht iets te betalen of af te nemen op basis van een lidmaatschap van deze oplichter waarover je hier voldoende info kunt vinden als je zoekt op Business Promotions NV of ToysPlus of Toys+. Een niet rechtsgeldig lidmaatschap dat gebaseerd is op niet wettelijke voorwaarden kan tot niets verplichten.

gretl
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2008 17:22

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door gretl »

Geplaatst op 29 Feb 2008 17:28 door gretl


--------------------------------------------------------------------------------

Hieronder mijn e-mailwisseling met Playco tot nu toe (onderaan staat het eerste bericht):

geen moeite, u kende de voorwaarden al langer, er wordt nooit terugbetaald en zeker niet GRATIS verzonden.
We kunnen deze 14 euro ook inhouden op uw lidmaatschap van 2009 dat sowieso moet worden betaald (al heeft u daar nog tijd voor) maar dan betaalt u dan gewoon minder, dat komt toch op hetzelfde neer.

-------Oorspronkelijk bericht-------

Van: gretl
Datum: 29/02/2008 13:55:01
Aan: 'SUPPORT PLAYCO'
Onderwerp: SV: SV: Bestellings update


Nee, dit is niet wat ik wil. Ik wil mijn geld terug ontvangen óf alsnog de spullen geleverd krijgen die jullie zouden verzenden. Als ik nu iets bestel, dan kost dat me € 10 verzendkosten. Dat is niet eerlijk, omdat het niet om een fout of nalatigheid van mij gaat, maar van jullie.

Hebben jullie mijn rekeningnummer nog of moet ik het toezenden?

Met vriendelijke groet,

gretl




--------------------------------------------------------------------------------

Från: SUPPORT PLAYCO [mailto:[email protected]]
Skickat: vrijdag 29 februari 2008 12:03
Till: gretl
Ämne: Re: SV: Bestellings update



de tegoedbon is digitaal aangemaakt bij ons, als u de volgende keer bestelt, wordt die afgehouden.



-------Oorspronkelijk bericht-------



Van: gretl

Datum: 29/02/2008 12:01:12

Aan: 'PLAYCO'

Onderwerp: SV: Bestellings update



Beste mensen, de tegoedbon is nooit bezorgd. Willen jullie mij zo snel mogelijk € 14 terugstorten op onze rekening?

Met vriendelijke groet,

Gretl



-----Ursprungligt meddelande-----

Från: PLAYCO [mailto:[email protected]]

Skickat: vrijdag 30 november 2007 23:45

Till: Gretl

Ämne: Bestellings update





PLAYCO

------------------------------------------------------

Bestelnummer.: 456

Factuur details kunt u hier bekijken: http://www.playco.eu/account_history_info.php?order_id=

Besteldatum: maandag, 17. september 2007



Hier nog wat commentaar over uw bestelling:



artikel BMW is voorlopig niet leverbaar.

artikel PM4641 bestaat niet meer.

Tegoedbon van 14 euro wordt volgende week bezorgd

 

 

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nico71 »

"u moet toch betalen voor uw lidmaatschap 2009".

Dat is inderdaad praktisch om de contributie alvast 10 maanden vooraf te innen!

Het mag toch duidelijk zijn dat geen enkel weldenkend mens toch maar 1 euro overmaakt naar deze oplichtersbende die nog altijd werkt onder zowel de naam Playco als ToysPlus / Toys+.

Het is mij dan ook nog steeds een raadsel dat er nog altijd kopers zijn die gebruik maken van deze webshop waarvan je bij de eerste aanblik al vermoedt dat er iets niet klopt. Het ding rammelt aan alle kanten, er is geen informatie over Playco te vinden en er is geen sprake van voorraadstatus, levertijden etc.

Zijn deze mensen dan echt alleen maar prijsgeil?

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nico71 »

Bestelnummer.: 456

Factuur details kunt u hier bekijken: http://www.playco.eu/account_history_info.php?order_id=

Besteldatum: maandag, 17. september 2007
Leuk om te zien dat men ondanks de vele tienduizenden klanten en even zovele bestellingen per jaar, men in september bij bestelnummer 456 aangekomen is. Zou dat komen omdat er wellicht iets minder bestellingen geplaatst zijn in 2007 dan dat deze multinational wil doen geloven? Een webshop genereert namelijk bestelnummers in chronologische volgorde...

Fake it untill you make it. Helaas voor Playco lukt het "faken" wel aardig maar het "maken" iets minder!

kayam
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2008 21:12

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door kayam »

Hallo, ook ik ben er ingetuind bestel bij playco, niets gekregen, afgeblaft door mail en vervolgens geen contact meer kunnen krijgen.
Stom van mij maar nog stommer dat ik het heb laten gebeuren!
Harde les voor een eventueel volgende keer.

Kan iemand mij nu concreet vertellen welke juridische stappen ik kan en mag ondernemen voor actie want het is nu een principe kwestie geworden. Misschien hebben degenen die ook gedupeerd zijn nog suggesties ?

Ben erg beniewd. Alvast bedankt

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Een ieder die een vordering heeft op Play/Toy/Toy+

Die zou, na eerst een aangetekende brief met bericht van ontvangst betreffende de vordering naar het Play enzovoortadres moeten sturen waarin u vermeld dat men daar binnen 14 dagen (na al een tijd gewacht te hebben op de goederen) het geld op uw rekening gestort wilt zien en de overeenkomst eenzijdig verbreekt op grond van wanpestatie.Bij een negatief bericht of geen tegenbericht neemt u contact op met
[email protected]
waar u vraagt om hun "laatste aanmaningsservice"
Directincasso heeft alles in huis zoals advocaten en gerechtsdeurwaarders om de "firma"(Philip) desnoods succesvol voor het gerecht te dagen om uw vordering alsnog voor u binnen te halen.

Dit bureau dat werkt op basis van No cure-No pay heeft al meerdere malen zijn nut bewezen en eens door mij gevraagd ook mij uitstekend geholpen.

Tijdens die ROMA-affaire heeft dit bureau bewezen niets te hebben met oplichters en snel op een bericht terzake goed gereageerd.

Grootvader

kayam
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2008 21:12

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door kayam »

Bedankt voor de info, alleen kan ik het adres niet vinden van playco.
Ik heb vanuit nederland besteld en je kan alleen contact opnemen via de mail die vervolgens niet beantwoord wordt. Kun je voor mij aan een adres komen ? of kan ik direct met directincasso contact opnemen. Zonder adres kan ik geen aangetekend stuk sturen.

Alvast bedankt.

gretl
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2008 17:22

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door gretl »

Op dit mailadres krijg ik steeds vrij snel antwoord:
[email protected]
Succes!

naamloos2
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:41

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door naamloos2 »

IK ZAL 1 DING ZEGGEN.

1X MAAR NOOIT MEER !!!!!.

Denk goed na voordat je met dit bedrijf in zee gaat.

Playco
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2006 16:26

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Playco »

Idiote NICO71 gaat weer z'n gangetje

die teller wordt DAGELIJKS op 0 gezet, idioot.

Dus dagelijks zijn er nu ongeveer 760 bestellingen, het gaat heel goed met ons, ook al stoppen we binnenkort definitief, we hebben het heel goed gedaan.

En voor diegenen die iets willen doen tegen ons, veel succes, het lukt toch niet.

Playco
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2006 16:26

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Playco »

Kayam

wie je ook bent, het maakt weinig uit, maar ga je al na 2 weken lopen jammeren.

Grootvader: hou er maar mee op nu, het slaat allemaal nergens op.

Er is helemaal niemand opgelicht, het zijn allemaal berichten van concurrenten, een en dezelfde concurrent, want niemand neemt met ons contact op.

Citaatjes schrijven is makkelijk.

Morgen zetten we 1.000 positieve reacties neer als je dat wil, allemaal met citaten, maar wat doet het er toe.

Gewoon omdat ze allemaal via ons probeerden in te kopen, die handelaartjes als NICO71 en het niet mochten, de sukkelaars, ... zijn er stikjaloers op de prijzen...

Verder wordt er aan de web site niets meer gedaan, dat is al lang bekend gemaakt.

En we hebben met TOYS+ niets te maken, laat die mensen gerust.
Wij doen ons eigen ding, er is hier geen PHILIP en we hebben ook niemandal te zien met Business Promotions NV, dat is gewoon waar we een domeinnaam registreerden, meer niet.

Verder wil ik dat proces wel zien beginnen, dan zal dit TOPIC tenminste moeten worden verwijderd, en dan zijn de leugens eraf en onze naam gezuiverd, voor wat TROS RADAR betreft, want uiteraard zijn de leden heel tevreden.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Oh playco, asjeblieft! Niet weer!!

Durf hier dan je huidige adres neer te zetten waarheen jouw klanten naar toe kunnen schrijven.
En troost je; Directincasso heeft de bevoegdheden om ook in gemeentebestanden te mogen kijken(ook in België indien nodig!.
Denk niet dat je onvindbaar bent voor je schuldeisers!!

Grootvader

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nico71 »

En we hebben met TOYS+ niets te maken, laat die mensen gerust.
Wij doen ons eigen ding, er is hier geen PHILIP en we hebben ook niemandal te zien met Business Promotions NV, dat is gewoon waar we een domeinnaam registreerden, meer niet
Hahahaha. Gebruiker Gino1973 reageert op een advertentie van ToysPlus, bestelt daarna en mag zijn bestelling ophalen op het vestigingsadres van Playco in Heverlee bij Leuven. En wie doet de deur open: onze vriend Philip Heylen! Over een aantal reacties ook herkenbaar als XXX

Philip, ben je zo schyzofreen dat je niet weet wie je bent en onder welke naam je moet reageren? Waar is hier dan Philip als het niet in Heverlee in Belgie is? Weet jij wel waar jouw huis woont? :D
Laatst gewijzigd door nico71 op 04 apr 2008 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nico71 »

En we hebben met TOYS+ niets te maken, laat die mensen gerust.
Wij doen ons eigen ding, er is hier geen PHILIP en we hebben ook niemandal te zien met Business Promotions NV, dat is gewoon waar we een domeinnaam registreerden, meer niet

http://www.playco.eu/

http://www.toysplus.eu/

http://www.dvdco.eu/

http://www.gameco.eu/

http://www.kids3000.eu/

WWW.BABY3000.EU

http://www.cultureco.eu/

http://www.sportsco.eu/

http://www.officeco.eu/

http://www.ticketpromo.eu/

http://www.euraplus.eu/

http://www.planetbarter.com

XXX


XXX, nee die ken ik niet. Hoe het komt dat XXX al deze sites geregistreerd heeft? Geen idee. Hoe het komt dat iemand met de naam XXX de deur open doet als je bij Playco een bestelling ophaalt? Geen idee.

XXX : WAKKER WORDEN. De droom is over!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Nog één reactie. Om te plagen!

En het ziekenhuis met een uitstekende psychiatrische afdeling is zelfs op loopafstand zag ik op Google earth.
Hoewel, die XXX is wel lang!
Maar ach, ook een fikse wandeling is nooit weg!!

Grootvader
op z'n plaagstoel.

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door ondernemer- »

XXX, Ben je verstoppertje aan het spelen??

Gesloten