LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Playco/ Playcollect

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
naamloos2
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:41

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door naamloos2 »

Wat is dit nou voor een bedrijf.
Moet je kijken wat hij zelf schrijft.
Een professioneel bedrijf zou zo niet reageren.
Zou het heet worden onder zijn voeten???

Echt ik meen het, 1x maar echt noooooooooooit meer.

Dan maar iets meer betalen in de winkel, met gegarandeerde garantie, en een vriendelijke behandeling.

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nico71 »

Onze vriend P. te H. heeft inmiddels een balkje voor zijn ogen gekregen van de moderator en heet nu XXX. Spannend! De speurtocht naar de echte identiteit van XXX kan beperkt worden tot een paar reacties terug in dit topic.

Playco
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2006 16:26

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Playco »

iedereen kent ons adres toch

Research Park Unit R-18
E-zone Vredenberg
Curaçao, Nederlandse Antillen

en hier is geen Philip Heylen, maar goed dat wisten jullie al.

Om het duidelijk te maken: er werkt niemand van ons in België, niemand van ons in Nederland of Duitsland, wij werkten enkel van uit ons eigen land, let goed op, verleden tijd, want wij stopten 8 maanden geleden al met het uitbaten van Playco.eu

Een domeinnaam geregistreerd via Philip Heylen, iemand die domeinnamen verkoopt en hosting levert.

Daaraan had nog niemand gedacht wellicht.
Welnu, de gegevens van de registratie werden niet gewijzigd, omwille van de extra kosten, maar straks vervallen ons domein en dan zijn wij ervan verlost.

Toch wel vreemd dat een bedrijf dat al meer dan 7 maanden niet meer actief is, nog zo in het nieuws komt he, we zijn populairder dan ooit tevoren.

Jammer dat het nu pas komt en dat er dan niks van wat allemaal geschreven staat waar is.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 13 Apr 2008 23:13 door Playco


--------------------------------------------------------------------------------

iedereen kent ons adres toch

Research Park Unit R-18
E-zone Vredenberg
Curaçao, Nederlandse Antillen

Zoals ik in het andere topic al plaatste, lekker betrouwbaar om wat speelgoed te verkopen en je bedrijf op de antillen te vestigen.

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door ondernemer- »

He Playco,

Je geloofwaardigheid is wel heel erg aan het zinken of niet.
Je zelf tegen spreken, dat kun je wel heel erg goed.

Ik zal je even gaan Quote:
Toch wel vreemd dat een bedrijf dat al meer dan 7 maanden niet meer actief is, nog zo in het nieuws komt he, we zijn populairder dan ooit tevoren
Je had toch
Dus dagelijks zijn er nu ongeveer 760 bestellingen
Dus je bent nu populairder dan ooit :roll:
En dat met een handvol mensen hier op het furom, vreemd toch.

Maar ik ga even verder met jou uitspraken:
Om het duidelijk te maken: er werkt niemand van ons in België, niemand van ons in Nederland of Duitsland, wij werkten enkel van uit ons eigen land
Ik heb hier iets anders gevonden:
Momenteel zijn er 7 medewerkers en dat worden er 8 en wellicht snel nog meer (1 in Frankrijk, 3 in Duitsland en 3 in België), dus dat gezever over e-mails doet er niet toe.
Jaja en nog een:

Toch wel vreemd dat een bedrijf dat al meer dan 7 maanden niet meer actief is
7 maanden??? Ik weet niet in welke wereld je leeft maar:
Geplaatst op 27 Mrt 2008 23:02 door Playco

Dus dagelijks zijn er nu ongeveer 760 bestellingen
27 maart 2008 en nu is het 15 april 2008, hoeveel maanden zijn dat.

Nog niet één
Een domeinnaam geregistreerd via Philip Heylen, iemand die domeinnamen verkoopt en hosting levert.
??????
Registrant
Naam Philip Heylen
Organisatie BUSINESS PROMOTIONS NV
Dus volgens jou: hij gebruikt zijn naam, maar jou bedrijfsnaam.

Jaja

En de hosting wordt verzorgt door: Belgian Network Solutions B.V.B.A.

Ga nu maar weer lekker spelen met je Lego

Nathalie07
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2008 12:08

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Nathalie07 »

Ik heb het grote geluk dat ik nog niet heb betaald aan Playco. Het bedrag was ineens hoger waardoor ik vragen kreeg. Nu bleek dat ik ineens extra moest betalen voor een pas waar ik nooit om heb gevraagd en die ik ook niet heb aangekruisd bij mijn bestelling.

Nu blijkt dat Playco helemaal niet geregistreerd is in Nederland. Ze hebben geen Kamer van Koophandelnummer etc.

Ik heb aan de rechtsbijstand gevraagd wat ik hieraan kan doen. Als je binnen 7 dagen je bestelling annuleert dan mogen ze geen kosten in rekening brengen.

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Ik heb het grote geluk dat ik nog niet heb betaald aan Playco
???????

He playco, je was toch gestopt????
Jammer dat het nu pas komt en dat er dan niks van wat allemaal geschreven staat waar is.
Goed dat je het zelf schijft, vertel eens wie hier niet de waarheid spreekt, dat ben jij toch!!!!

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nico71 »

want wij stopten 8 maanden geleden al met het uitbaten van Playco.eu
Gaap, daar gaan we weer. Je bedoelt omdat je toen www.toysplus.eu in het leven riep en je playco.eu online liet staan maar niet meer onderhield. Niemand merkte het verschil, want wel of niet onderhouden, de site rammelde van ellende aan alle kanten en zag er sowieso niet uit.
Toch wel vreemd dat een bedrijf dat al meer dan 7 maanden niet meer actief is,
Een bedrijf dat niet meer actief is? Waarom spreek je dan nog over ons?
iedereen kent ons adres toch
Bijzonder, een bedrijf dat niet meer actief is maar waar nog wel mensen ( excuus, Philip Heylen is enkelvoud dus mens) aan het werk zijn? Bezigheidstherapie op de gesloten afdeling zwakzinnigen en fantasten bedoel je toch?

Ik moet nog steeds lachen : 8000 euro voorraad en duizenden tevreden klanten. Wat kochten ze allemaal bij jou? Iedere klant 1 Playmobil special voor 2,- per stuk die door de prive-chauffeur door heel Belgie aan huis bezorgd werden?

mwhahahahahahahahahaha.

JALD
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2008 15:49

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door JALD »

Ook ik heb slechte ervaringen met Playco,
ik raad, net als de mensen voor mij, iedereen af om met hen in zee te gaan, ze leveren hun bestellingen niet volledig af, terwijl je alles al wel hebt betaald en elke weer een ander excuus om je aan het lijntje te houden, maar nemen rustig weer nieuwe bestellingen aan.
Nou van mij steken ze de artikelen maar in hun...

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Playco


Geplaatst op 13 Apr 2008 23:13 door Playco


--------------------------------------------------------------------------------

iedereen kent ons adres toch

Research Park Unit R-18
E-zone Vredenberg
Curaçao, Nederlandse Antillen

en hier is geen Philip Heylen, maar goed dat wisten jullie al.

Om het duidelijk te maken: er werkt niemand van ons in België, niemand van ons in Nederland of Duitsland, wij werkten enkel van uit ons eigen land, let goed op, verleden tijd, want wij stopten 8 maanden geleden al met het uitbaten van Playco.eu

Een domeinnaam geregistreerd via Philip Heylen, iemand die domeinnamen verkoopt en hosting levert.

Daaraan had nog niemand gedacht wellicht.
Welnu, de gegevens van de registratie werden niet gewijzigd, omwille van de extra kosten, maar straks vervallen ons domein en dan zijn wij ervan verlost.

Toch wel vreemd dat een bedrijf dat al meer dan 7 maanden niet meer actief is, nog zo in het nieuws komt he, we zijn populairder dan ooit tevoren.

Jammer dat het nu pas komt en dat er dan niks van wat allemaal geschreven staat waar is.
??? Als je leugens gaat schrijven, zorg wel dat je het dan goed doet!!
Playco
Geplaatst op: 19 Apr 2008 19:56 Onderwerp:

EN JOR, ONDERNEMER EN NICO71

NIET WIJ HEBBEN GEZEGD DAT WE AL 7 MAANDEN NIET MEER BESTONDEN... DIT KOMT VAN EEN VAN JULLIE LEUGENAARS...

VANDAAR DE OPMERKING, VREEMD DAT WE NOG STEEDS IN HET NIEUWS KOMEN...
Wie heeft het dan gezegd???
Je bent het zelf geweest.

P.H.

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door P.H. »

zo kan je alle quotes door mekaar gaan plaatsen en aan mekaar linken, maar ze komen van verschillende personen, dus heeft het weinig met de zaak te maken...

en waarop slaat dat gedoe van de Nederlandse Antillen dan weer ?
Dat is zeker niet aan mij gericht, ik heb een goede job hier in Luxemburg, ik zou niet weten wat ik op de Antillen moet gaan zoeken.

Dat de Nederlandse staat doet wat ze wil, als het goed is voor beide landen, dan is iedereen tevreden zeker.

Wat zeker is, is dat het allemaal geen zin heeft wat hier staat, er is niks van waar wellicht, want het gedeelte waarin ik steeds weer wordt genoemd als de persoon achter Playco is ook gelogen...

Misschien worden er dan door Playco ook wel opzettelijk leugens verteld om het zo verwarrend te maken dat niemand het nog begrijpt...

Dat is dan hun tactiek.

Nuja, zolang het maar stopt over mij, dan is het al lang goed, ik heb er niets mee te maken.

JALD
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2008 15:49

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door JALD »

Hieronder een kopie van de mails tussen Playco en mij.
Je moet je bestelling (augustus en oktober 2007) vooruit betalen, maar hebt er volgens Playco geen recht op vanwege een lidmaatschap (toen nog Eura-card) dat pas in maart 2008 af zou lopen.
Ik heb zwart op wit dat ze de artikelen toe zouden sturen.

Playco:
U doet maar.
We zijn de leugens op TROS RADAR al gewend,
dom van u dat u die niet bekeken heeft he ... !

Natuurlijk ontvangt u niets... u heeft er geen recht op, als uw 2de jaar (contracten zijn altijd minimaal 2 jaar) niet betaald wordt, houden wij met volle recht de artikelen voor ons, tot alles werd betaald.
Speelt geen enkele rol of die bestelling van vorig jaar dateert of niet en of u nog iets moet krijgen of niet


-------Oorspronkelijk bericht-------

Van: Jan en Anneke
Datum: 19/04/2008 15:47:32
Aan: SUPPORT PLAYCO
Onderwerp: Re: Fw: Vraag van PLAYCO (mail 7)

Ik had eerder naar de site van Tros Radar moeten kijken, jullie zijn grote leugenaars!
Ik heb, ondanks jullie beloften, nog steeds niets ontvangen. Toch nemen jullie zo weer nieuwe klanten aan.
En dan maar zeggen dat ik eerst weer moet betalen voor het tweede jaar terwijl dit om een bestelling gaat
van eind vorig jaar, ja ja. Nou reken er op er komt weer een slechte kritiek op Radar erbij.


----- Original Message -----
From: SUPPORT PLAYCO
To: Jan en Anneke
Sent: Wednesday, February 20, 2008 11:11 PM
Subject: Re: Fw: Vraag van PLAYCO (mail 7)


Bedankt voor alle correspondentie.
Deze was door een zwaar computervirus in november niet meer beschikbaar voor ons.

Er wordt inderdaad een en ander duidelijk dat uit de historiek niet bleek.

U heeft dus nog artikel 4312 van ons.
U kreeg dus niet artikel 4318 zoals voorzien.

Dan zullen we u alle 4 de ontbrekende artikelen toezenden via TNT, binnen een 2 tot 3 weken.
U zou dan artikel 4312 kunnen inpakken in de doos en retour zenden de dag nadien, via TNT, met de mededeling dat de levering fout was, zo besparen we extra verzendkosten.

P.H.

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door P.H. »

ben al blij dat het niet over mij gaat...

je kan je alleen maar afvragen of het niet verzonden is, en of het niet weer een excuus is om te betalen...

Ik heb ook ooit overwogen lid te worden bij Playco, maar ik heb een betere deal gemaakt.

Wat ik wel weet, dat is er een contract was voor 2 jaar, en dat dus het 2de jaar lidmaatschap moet worden voldaan... daarna stopt het contract... zoveel is duidelijk...
en dat dit 3 maanden voor het einde van het lidmaatschap (als ik goed kan lezen in december 07 of januari 08 moest worden voldaan.
De mail dateert van 20 februari 08, dan moest er dus al betaald zijn, uiteraard zal een klant dit nooit zelf melden, en de correspondentie er tussenuit laten die hierover ging... dat spreekt voor zich...

maar dan onder een valse naam, zoals blijkt op dit forum, met valse adresgegevens en zo weer contact nemen... en weer trachten te bestellen, tja, dat is het zoeken he...

Waarom niet gewoon die bijdrage en de eventuele verzendkosten betalen, en je spullen ontvangen ?

Nog even terzijde: ik heb zelf ooit mee veranderingen aangebracht aan hun web shop en de teller gaat dagelijks weer op 0 van bestellingen, als ik dan bestelnummers zie hier, dan moet ik zeggen dat het aantal bestellingen geweldig stijgt...

Ik had beter een % gevraagd, in plaats van 1 vast bedrag destijds, dan was ik nu veel beter af...

Dat was stom he grootvader... nuja, geld is ook niet alles he, ik ben gelukkig...

het enige wat ik niet heb is een ziekenhuis hier in de buurt, wij moeten daar zeker 65 km voor rijden door berg en dal... maar ja, je kan niet alles hebben...

Ik ga weer in de tuin met de kids spelen en dat zouden al die loosers hier ook veel beter doen, dan was de wereld wellicht alweer rooskleuriger...

Als ik even alle reacties die er niet toe doen (van JOR, NICO71, KANOVAARDER, ONDERNEMER...) eruithaal, dan kom ik op een zeer laag aantal "gedupeerden" uit eerlijk gezegd, niet de moeite om je aan te storen...

Jullie moeten maar eens op ebay kijken naar de groten met 23000 feedbacks, die staan ook op 99% en dat betekent dan ook dat 230 transacties niet liepen zoals het moest...

weegt dat op tegen de 22.770 goede ? Ik dacht het niet...

Meestal is 50 % van die problemen dan nog te wijten aan verzenddiensten, komt 25 % van altijd en overal klagende klanten en dan blijft er bijna niets meer over...

Iedereen kan op alles commentaar hebben, maar waar we zijn we dan mee bezig... ?

Niemand moet iets, maar als je iets wil doen, dan moet je alles eerst goed uitpluizen, via een forum met topics zoals deze, die met haken en ogen aaneenhangen, info die rammelt langs alle kanten, gemanipuleerde citaten, oneerlijke klanten die weigeren te betalen wat ze moeten betalen, enz... wie geraakt er nu nog aan uit... ?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door jor »

Meestal is 50 % van die problemen dan nog te wijten aan verzenddiensten, komt 25 % van altijd en overal klagende klanten en dan blijft er bijna niets meer over...
75% van alle klachten is dus onzin of niet jou schuld, dat is lekker.

JALD
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2008 15:49

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door JALD »

P.H. als je er zogenaamd niets mee te maken hebt of wilt hebben waarom ga je dan op mijn "zaak", op deze manier ga ik nog denken dat je er toch meer mee te maken hebt dan je zegt.
je kan je alleen maar afvragen of het niet verzonden is, en of het niet weer een excuus is om te betalen...

Ik heb ook ooit overwogen lid te worden bij Playco, maar ik heb een betere deal gemaakt.

Wat ik wel weet, dat is er een contract was voor 2 jaar, en dat dus het 2de jaar lidmaatschap moet worden voldaan... daarna stopt het contract... zoveel is duidelijk...
en dat dit 3 maanden voor het einde van het lidmaatschap (als ik goed kan lezen in december 07 of januari 08 moest worden voldaan.
De mail dateert van 20 februari 08, dan moest er dus al betaald zijn, uiteraard zal een klant dit nooit zelf melden, en de correspondentie er tussenuit laten die hierover ging... dat spreekt voor zich...

maar dan onder een valse naam, zoals blijkt op dit forum, met valse adresgegevens en zo weer contact nemen... en weer trachten te bestellen, tja, dat is het zoeken he...

Waarom niet gewoon die bijdrage en de eventuele verzendkosten betalen, en je spullen ontvangen ?

P.H.

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door P.H. »

Al die anderen weten van niets en geven toch hun mening...

ik vroeg me gewoon af waarom je dan problemen hebt met de afgesproken bijdrage...
en nog meer waarom je iemand jouw naam laat gebruiken, valse adressen laat opgeven enz...

denk je echt dat je daarmee wat bereikt ?

Ik heb gewoon de voorwaarden en ik lees maar af wat erin staat, jij weet dat zelf ook allemaal, dus ik wil me helemaal niet moeien hoor, verre van, je doet wat je wil, maar je wist dat je die 2de jaar-bijdrage moest betalen het afgelopen kwartaal, dus waarom dan moeilijk doen... als je moeilijk doet, kan je enkel moeilijkheden verwachten, terwijl er misschien een andere reden was waarom er nog niets was opgestuurd, of misschien was het wel opgestuurd...

ik wil maar gewoon bedoelen: als ik de rekensom maak in jouw plaats, ben je nu veel meer kwijt... en het is volgens de reglementen terecht... volgens wat ik kan lezen alleszins...

En ja, wellicht reageren ze fel overdreven, maar een gewond dier (gekwetst door leugens van derden die zelfs niet eens klant zijn misschien ?) kan soms raar uit de hoek komen...
Ik keur de reactie niet helemaal goed, maar wellicht is het wat teveel geworden en gaan ze er met de grove borstel door...

Ze stoppen tenslotte met die domeinnaam, dat is ook aan mij bevestigd, ik heb ze tenslotte destijds voor hen geregistreerd...
Het is wel jammer, want het is een zeer goed initiatief, en een perfecte domeinnaam, veel beter dan die beperkte dingen als fokkido, eplay, roljo, of zoiets... die klinken niet half zo goed en internationaal zijn ze al helemaal niet bruikbaar...

Maar goed, het is hun keuze, de overnemer kan er misschien opnieuw een positieve wending aan geven...

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Radar »

Geachte forumgebruikers,

Een aantal posts zijn vewijderd vanwege overmatig gebruik van capslock (schreeuwen is niet toegestaan) en beledigingen aan elkaars adres. Bij deze verzoeken wij u allen vriendelijk om binnen de gedragsregels te blijven.

Voor vragen en/ of opmerkingen kunt u ons mailen: [email protected].

Met vriendelijke groet,

TROS Radar internet

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nico71 »

@ P.H.

Wat ben je toch geinteresseerd in de zaken die Playco en Toys+ aangaan. Ik heb nog nooit een webhost gekend die de namen van concurrenten van een van zijn klanten ( Playco is toch alleen jouw klant) feilloos weet aan te geven.

Je zakt zo verschrikkelijk door het ijs met al je praatjes hier in dit forum. Nu reageren via de Playco en ToysPlus ondoenlijk is geworden omdat iedereen nu wel weet dat men hierdoor opgelicht wordt, probeer je het nu eens als de "one and only Philip Heylen" die niets te maken heeft met de flessentrekkerij van Playco en ToysPlus.

Hou er toch mee op jochie. Je bent volkomen kansloos bezig. Je leugens zijn zo opzichtig ....

TOYS PLUS
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 jan 2008 11:15

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door TOYS PLUS »

Jammer dat wij toch zo goed blijven verkopen...
je wordt jaloerser met de dag NICO71

gaat de verkoop niet goed meer misschien ?
Het zal nog slechter gaan lopen voor jullie allemaal, want wij hebben de beste service, de beste prijzen en het meest uitgebreide aanbod van heel Europa op 1 web site... die we natuurlijk hier niet gaan noemen, want volgens jou zou dat weer een link zijn naar ...

Deze web site blijft netjes buiten schot, en niemand, maar dan ook niemand zal ooit de link kunnen leggen, maar intussen scoren we prima, ook via marktplaats lopen er dagelijks zo'n 25 bestellingen binnen, niet slecht voor "oplichters"... toch ?

Ohja, wij hebben de namen van de winkels doorgespeeld aan onze domain registrator, want het moet van de concurrentie komen, vermits jullie opzichtige leugenaars en oplichters toch maar liever anoniem blijven, te laf om de confrontatie aan te gaan, welnu, wij zijn dat niet

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nico71 »

Ohja, wij hebben de namen van de winkels doorgespeeld aan onze domain registrator, want het moet van de concurrentie komen, vermits jullie opzichtige leugenaars en oplichters toch maar liever anoniem blijven, te laf om de confrontatie aan te gaan, welnu, wij zijn dat niet
Waar heb je het in hemelsnaam over? Jullie domain registrator? Je bedoelt dat je Philip heb vertelt welke winkels jullie hebben?? Dat wist hij natuurlijk nog niet. hahahahahaha

Na al die maanden snap ik nog helemaal niets van jullie. Heel gewichtig doen en maar zoveel mogelijk verwarring zaaien om als verschillende logins ( ToysPlus, Playco en P.H.) te doen alsof jullie verschillende partijen zijn.

Wat maakt het ons nou uit of jullie een partij zijn of drie, jullie 500 webshops hebben en 100 winkels of vanuit een boerenschuur in Heverlee verkopen? Jullie hebben geen webshop die in Nederland een rol van betekenis speelt, dus ga je goddelijk gang met al je grootspraak. Wij hebben er geen last van en wij hebben op deze manier alleen een verzetje om af en toe eens hier jullie macht op de Europese markt toegelicht te krijgen.

Het gaat inderdaad niet goed met ons en naar verwachting zullen wij in de komende maanden noodgedwongen moeten stoppen. Het leven is hard en we weten dat de sterksten overleven. Het is duidelijk dat wij niet tegen opgewassen zijn tegen jullie toenemende invloed op de Nederlandse markt. Het is je gegund.

Gesloten