LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laptop gekocht voor 850,00

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
obi-wan-kenobi
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 nov 2005 10:12

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door obi-wan-kenobi »

Goede service als ik dat zo lees.
Och, m'n neefje van 14 kan dit ook ... tegen waarschijnlijk een veel lager uurtarief! :lol:

ikbenik

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door ikbenik »

Och, m'n neefje van 14 kan dit ook ... tegen waarschijnlijk een veel lager uurtarief!
Ook als de harde schijf geformateerd is?
Of doordat de klant een wachtwoord in windows gemaakt heeft en het wachtwoord kwijt is en je op die manier niet bij de gegevens kunt komen?

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik twijfel echt niet aan je kunnen Ikbenik, maar ergens heeft obi-wan-kenobi gelijk... er zijn vele verhalen van tieners die al in staat zijn om het netwerk van hun school te kraken, dus een wachtwoordje in Windows zal ook wel niet zoveel om het lijf hebben voor hun, laat staan een PC installeren.

Ik heb gewoon één wachtwoord en die is geregeld in mijn bios en wordt gevraagd voor Windows begint met opstarten. Hoppa, geen gedoe in Windows :D Maar als ik die kwijtraak.... :shock:

ikbenik

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door ikbenik »

De tieners worden met computers opgegroeid en hebben heel snel door hoe de beveiliging werkt.

Heel vaak is het zo dat de kinderen de ouders moeten leren hoe de computer werkt.

Ik heb wel eens op een computer beveiligingen aangebracht zodat MSN niet werkte. Ook de router met firewall zo ingesteld dat MSN geen contact met buiten kon maken.

Hoe die kinderen het voor elkaar kregen is me nog niet duidelijk, maar ze kregen MSN gewoon werkend.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Haha! Ja, precies wat ik bedoel :lol: :lol: Wat moet je er tegen beginnen hè?

alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door alfatrion »

Applicaties die door de firewall geblokeerd worden kun je passeren door de applicatie onder een andere poort te laten werken, gebruik maken van socks of een SSH tunnel.
Ik heb gewoon één wachtwoord en die is geregeld in mijn bios en wordt gevraagd voor Windows begint met opstarten. Hoppa, geen gedoe in Windows Very Happy Maar als ik die kwijtraak.... Shocked
Handboek van het moederboard er bij zoeken. Computerkast open schroeven. Een schakelaar even om zetten en dan weer terug. Bij het opstarten is het wachtwoord verdwenen.

ikbenik

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door ikbenik »

Handboek van het moederboard er bij zoeken. Computerkast open schroeven. Een schakelaar even om zetten en dan weer terug. Bij het opstarten is het wachtwoord verdwenen.
Hoeft niet.
Kast open, harde schijf uitnemen en aansluiten op een andere computer.

Voor de degene die hun account hebben beveiligd met een wachtwoord en hierdoor ook de persoonlijke gegevens.

Ik kan altijd die gegevens te voorschijn halen.

Heb je net de bestanden gewist of de harde schijf geformatteerd?
Ik haal die gegevens toch weer tevoorschijn.

Het is maar dat je het weet.

alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je net de bestanden gewist of de harde schijf geformatteerd? Ik haal die gegevens toch weer tevoorschijn.
Das knap. Ik zou bijna mijn harde schrijf formateren om te zien of het lukt.
Voor de degene die hun account hebben beveiligd met een wachtwoord en hierdoor ook de persoonlijke gegevens.

Ik kan altijd die gegevens te voorschijn halen.
Ik denk niet dat u met mijn besturingssysteem overweg kan. :P

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Inderdaad, ik heb de tip van het omzetten van jumpers ooit gehoord. Laat ik er toch maar vanuit gaan dat ik het ww niet vergeet :wink:

Terughalen van bestanden die door formattering zijn 'gewist' lukt mij ook nog. Bijvoorbeeld met Isobuster. Een geweldig programma (ik kan het weten! Heb het laatst nog gebruikt) en vindt bijna alles terug.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door magel725 »

Een BIOS wachtwoord weghalen is geen probleem. Maar ik weet genoeg akties die ik met een bestand kan doen zodat die

a) niet te openen is, ook al probeer je het
en b) na verwijdering niet meer terug te halen is.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik ook, maar dan denk ik niet meer aan de prullenbak legen in Windows of de boel formatteren maar eerder aan een apart programma of misschien nog beter, een goed sterke magneet :lol:

Gesloten