OXXIO: onduidelijke acties en prijzen; ISO certificering HA!
Geplaatst: 19 sep 2006 16:27
een tijdje geleden een kaart van oxxio in de bus gehad als bestaande gebruiker (alleen stroom van oxxio). Hierin stonden tarieven voor stroom bij het 2 of 3 jaar vastzetten van het tarief. Als ik geen actie zou ondernemen zou AUTOMATISCH een tarief van meer dan 10 cent per kWh gaan gelden. Tarieven op de website geraadpleegd, maar daar is werkelijk geen touw aan vast te knopen. Allerhande onduidelijke rekenvoorbeelden, en helemaal nergens de tarieven te vinden die op de ontvangen kaart stonden vermeld. Dan maar de helpdesk bellen. De dame in kwestie had werkelijk geen benul waar het over ging en meldde allerhande niet ter zake doende feiten over het wel of niet in de prijs verrekenen van de energiebelasting enz. Ze had geen idee wat er op de kaart van mij stond, kon mij niet melden wat ik voor tarief betaalde voor de komende tijd en of het absurd hoge tarief inderdaad automatisch doorgevoerd zou gaan worden. Ze werd ook nog eens kribbig terwijl ik echt een doodgewone vraag stelde, nl. wat zijn jullie tarieven? Uiteindelijk was het advies dat ik maar met het hoofdkantoor moest bellen.
Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan, maar dan wel het kantoor van ENECO waar ik jaren tevreden klant was. Ik heb per direct afstand genomen van OXXIO en raad dit anderen ook aan.
Uiteraard werd ik enkele dagen later gebeld door een medewerker van oxxio om te vragen waarom ik het abonnement had opgezegd. Dat heb ik hem even haarfijn uitgelegd. Toen kwam ook nog aan het licht dat de eerste dame in kwestie mij een foutief bedrag had doorgegeven dat als boete wordt opgelegd bij het voortijdig openbreken van het contract, dit was nl. geen 25 euro maar 50 euro. Maar hij hield wel vol dat de oxxio helpdesk als beste uit de bus kwam met een ISO certificering, ha laat me niet lachen! Dit soort bizar slechte informatievoorziening en onduidelijkheid was dus precies waarom ik weg wilde bij oxxio, en die 50 euro ben ik sneller vergeten dan de ellendige communicatie van oxxio.
Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan, maar dan wel het kantoor van ENECO waar ik jaren tevreden klant was. Ik heb per direct afstand genomen van OXXIO en raad dit anderen ook aan.
Uiteraard werd ik enkele dagen later gebeld door een medewerker van oxxio om te vragen waarom ik het abonnement had opgezegd. Dat heb ik hem even haarfijn uitgelegd. Toen kwam ook nog aan het licht dat de eerste dame in kwestie mij een foutief bedrag had doorgegeven dat als boete wordt opgelegd bij het voortijdig openbreken van het contract, dit was nl. geen 25 euro maar 50 euro. Maar hij hield wel vol dat de oxxio helpdesk als beste uit de bus kwam met een ISO certificering, ha laat me niet lachen! Dit soort bizar slechte informatievoorziening en onduidelijkheid was dus precies waarom ik weg wilde bij oxxio, en die 50 euro ben ik sneller vergeten dan de ellendige communicatie van oxxio.