Pagina 1 van 1

geld terug gestort na betaling nota

Geplaatst: 19 sep 2006 16:31
door Sada
Dit verhaal heb ik zelf ook al eens meegemaakt met Vodafone maar nu gebeurt precies hetzelfde ook bij mijn broer bij KPN. Mijn vraag is of dit zomaar kan?

Hij heeft een mobiele abonnement lopen bij KPN waarvan de abokosten maandelijk via een automatische incasso worden afgeschreven.

Een van de automatische incasso's is wegen onvoldoende saldo door de bank terug gestort en heeft mijn broer van KPN netjes een accept ontvangen met verzoek deze te betalen.

Via internetbakeieren heeft mijn vader dit bedrag voor hem betaald. Vervolgens heeft KPN na ontvangst van het bedrag het geld weer terug gestort omdat rekeningnummer en naam niet overeenkwamen met de abonnementhouder, dus mijn broer een aanmaning ontvangen en ondertussen de telefoonverbinding afgesloten en opgezadelt met extra kosten e.d. ondanks hij in 1e instantie de acceptgiro op tijd heeft voldaan na mislukken automatische incasso.

Re: geld terug gestort na betaling nota

Geplaatst: 19 sep 2006 21:39
door Walter van V
tja ik ken de betalingsvoorwaarden en inhoud kontrakt mobiele aansluiting van KPN niet (ik heb ze wel, zelf ook KPN)... als daar in staat dat deze zaken met elkaar in overeenstemming moeten zijn dan is het antwoord : ja. staat het er niet in ligt de fout dus bij KPN...

Maar volgens mij moet dat geen probleem zijn, het mobiele abonnement van mijn echtgenote, op haar naam, wordt al jaren vanaf mijn zakelijke rekening betaald...
betaald is toch betaald?? met goede kenmerk ook nog (neem ik aan..) wordt automatisch verwerkt volgens mij door de bank en boekhouding KPN, alleen op kenmerk van de accept. Maar misschien is ie niet door KPN maar door de bank teruggedraaid??

Re: geld terug gestort na betaling nota

Geplaatst: 19 sep 2006 23:14
door hharteman
Het schijnt bij de telefoonproviders onmogelijk te zijn van een ander bankrekeningnummer te betalen dan op de machtiging staat aangegeven.
Bij Orange al iets soortgelijks meegemaakt.
Het gaat erom dat het beltegoed niet onderhands word verkocht.

bvb, ik heb 200 euro opgebouwd maar mijn abbo wil ik afsluiten.
Als ik afsluit is mijn beltegoed weg.
Ik verkoop mijn abbo met beltegoed door voor laten we zeggen de helft.
Heb ik toch nog 100 euro.
Dat willen ze niet dus daar schuilt hem de kneep.

Re: geld terug gestort na betaling nota

Geplaatst: 20 sep 2006 02:20
door resp00112469
Dat probleem ken ik. Via een andere rekening geld overmaken voor een betaling is indit geval niet mogelijk. De enige manier is om dit gewoon contant op het postkantoor te doen, wie er dan betaalt maakt niet uit omdat dan alleen de gegevens van de accept giro van toepassing zijn en er geen ander rekening nummer verschijnt.
Kost wel 5 euro meer, maar bespaart wel een hoop ellende.

Vr. Gr. Hans.

Re: geld terug gestort na betaling nota

Geplaatst: 20 sep 2006 12:59
door bodejosm43
Dat ze blij zijn dat de openstaande rekening gewoon betaald wordt.....

Ik ben het eens met wat eerder in dit topic geschreven wordt: betaald is betaald.

De reden dat er onvoldoende saldo op iemands rekening staat, mag mijns inziens voor een provider geen reden zijn betaling te weigeren die vanaf een ander rekening komt. Immers: zou de houder van het telefoonnummer pas betaald hebben wanneer hij of zijn weer voldoende saldo zou hebben, dan zou er hoogstwaarschijnlijk ook afsluiting hebben gevolgd.

Pecunia non olet, zeiden de Romeinen ooit. Van wie het geld komt, doet er niet toe, KPN heeft het maar aan te nemen, en ze moeten niet van die idiote regels verzinnen.

Re: geld terug gestort na betaling nota

Geplaatst: 20 sep 2006 17:48
door alkamare
Dit probleem komt niet alleen voor bij KPN. NUON heeft daar ook zo 'n handje van. Om af te komen van de maandelijkse toezending van een acceptgirokaart heb ik enkele malen geprobeerd, naast mijn automatische betaling, één termijn VOORUIT te betalen, waardoor deze onnodige toezending tot het verleden zou behoren. Maar niets van dat alles. NUON stort het gewoon weer terug, want "ons systeem kent geen vooruitbetalingen". Ik betaal zelf automatisch per 1e van elke maand (ingebracht in systeem Internetbankieren) en dat verloopt vlekkeloos. Om te voorkomen dat er reacties komen van "dan moet je NUON maar machtigen" wil ik duidelijk stellen dat ik NUON NIET machtig. Het lijkt mij echt niet zo moeilijk dat NUON haar debtiteurenadministratie zodanig aanpast dat vooruitbetalingen herkend worden en deze te verrekenen met de volgende termijn. Het is een kwestie van niet willen. :cry: :cry: :cry:

Re: geld terug gestort na betaling nota

Geplaatst: 21 sep 2006 09:19
door noravanraaphorst
Heeft uw vader wel de juiste gegevens bij de betaling meegegeven?
Ik doe het al vaker, beheer de rekening van mijn zoon(staat zelfs op mijn naam alleen) en als mijn schoondachter niet genoeg geld heeft om telfort te betalen, doe ik het door middel van deze rekening. Wel telefoonnnummer mee geven en alle andere bekende gegevens. Bij mij gaat het zo wel goed.

Re: geld terug gestort na betaling nota

Geplaatst: 22 sep 2006 15:52
door Sada
Ja alle gegevens van accept zijn juist doorgegeven, KPN heeft bedrag teruggestort omdat bij hun het rekeningnummer onbekend is.

Als KPN echt niet anders kan dan van dit nummer incasseren of om juridische redenen alleen dat nummer als rekeningnummer kan accepteren dan moeten zij daar bij het sturen van de nota de client op attenderen dat alleen betalingen van dat nummer geaccepteerd kunnen worden of betalingen via Postbank en dat zij anders de betaling niet accepteren. Nu wordt een client met extra kosten opgezadeld wegens afsluiting.

Mensen betalen niet voor niks van een andere rekening omdat op de andere het saldo niet toereikend is. Dus betaald is dan toch betaald!

Re: geld terug gestort na betaling nota

Geplaatst: 22 sep 2006 16:43
door noravanraaphorst
Ben ik helemaal met je eens.
Ikzelf bijvoorbeeld beheer de inkomsten en uitgaven van mijn zoon (aangesteld door rechter die tijdelijk onbekwaam is).
Dus ik betaal met een rekening dat staat op mijn naam en niet op de naam van mijn zoon en/of schoondochter. Betaald is betaald.

Maar nu maak ik mee dat ik betaal met de rekeing dat gebruikt wordt voor dat beheer.maar dat het bij voorbeeld een onjuist bedrag was of teveel. Teruggestort wordt op de rekening van mijn schoondochter. Terwijl ik dat juist wil voorkomen.

Ook is het voorgekomen dat ik (bij Menzis zorgverzekering) betaal met de rekening die in het leven is geroepen voor de bewindvoering (staat op mijn naam), maar dat het dan terug wordt gestort door Menzis op een persoonlijke rekening van mij en mijn man. Want Menzis kon het niet thuisbrengen.

Tja en wat in de computer staat is volgens de klantenservice juist. Men weet niet dat er een inpout en een outpout is en dat de inpout wel een foutief kan zijn

Re: geld terug gestort na betaling nota

Geplaatst: 22 sep 2006 17:19
door Sada
Nou sinds nu en vorig berichtje denk ik een uur aan de lijn gehangen met mijn broer, GGN (incasso) en 2 maal KPN.

Eerste keer bij KPN 15 min. in wacht gestaan en te horen gekregen dat zij mij niet mogen helpen omdat ik geen klantnummer weet van mijn broer terwijl op de band niet wordt vermeld dat je dit nodig hebt.
Bij GGN is dossier is overleg met KPN ingetrokken omdat volens GGN KPN het bedrag zou hebben ontvangen.

Wederom gebeld met KPN, omdat mij broer nog wel steeds is afgesloten, blijkt dat het bedrag nog steeds openstaat, KPN beweert dat mijn broer naar een ander rekeningnr heeft betaald.
Vermeld dat volgens GGN geen openstaand saldo is, is volgens KPN niet, veel bla bla en ergenis (heb nu nog een rood hoofd :evil: ) en krijg vervolgens te horen dat ze mij niet verder mogen helpen omdat mijn broer boven 18 is en handelingsbekwaam en ondanks feit dat ik heb gezegd dat ik namens hem bel omdat mijn broer verstandelijk gehandicapt is en niet alles begrijpt.

Re: geld terug gestort na betaling nota

Geplaatst: 23 sep 2006 08:20
door noravanraaphorst
Begrijp wat u bedoeld. Heb zelf al bij het forum "callcenters"aangekaart hoe er gewerkt wordt bij de diverse klantenservices. Je wordt "horen dol" En de 0900 nummer zijn schrikbarend duur. Geef zelf altijd de raad maar een AANGETEKEND schrijven te sturen als iemand er niet uit komt. Kost nog geen 5 euro en het bedrijf kan niets meer ontkennen. Bovendien komt het dan wel bij de juiste persoon en niet bij iemand die die alleen met een telefoon achter een scherm zit en beweerd dat alles wat op dat scherm juist is.[/b]
Met dir geval schiet men er op korte termijn niets mee op, maar het tekent wel hoe de klanten tegenwoordig NIET meer koning zijn!