Pagina 1 van 1

Help, door verkeerde meteropname afsluiting Nuon

Geplaatst: 20 sep 2006 11:29
door LICHT
Wie kan mij helpen?
Bij de vorige meteropname door een meteropnemer van Nuon is er een tikfout gemaakt waardoor ik een absurd hoge rekening krijg. Er is toen een betalingsregeling getroffen en het maandbedrag is verhoogd. Ondanks dat ik al een deel heb betaald en een mondelinge afspraak met een callcenter mederwerker van Nuon dat er naar een nieuwe betalingsregeling wordt gekeken, komen ze toch morgen afsluiten. Ze willen de fout pas herstellen als ik heb betaald en inmiddels hebben ze zonder reden het bedrag weer verhoogd met 1000 euro! Ik kan niet zonder electriciteit met mijn dochter van 3! Wie heeft tips?

Re: Help, door verkeerde meteropname afsluiting Nuon

Geplaatst: 20 sep 2006 13:39
door Dilbert29
Als je zeker weet dat het fout zit ga je toch niet betalen? Dan dien je een klacht in en laat je het uitzoeken.

Dat heb je niet gedaan en nu zit je met de problemen. Ik denk dan ook dat het een beetje je eigen schuld is om het zover te laten komen. Mondelinge afspraken met callcenters hebben in de ogen van dat soort maatschappijen geen enkele waarde.

Re: Help, door verkeerde meteropname afsluiting Nuon

Geplaatst: 20 sep 2006 13:50
door LICHT
Door de enorme brij onduidelijke brieven en jaar afrekeningen waarbij ze de ene keer een jaarafrekening over 9 maanden doen en daarna weer over 18 maanden, weet ik pas sinds 3 weken dat er fouten door Nuon zijn gemaakt.
Het maandbedrag dat is afgesproken van de betalingsregeling is door Nuon eenzijdig verhoogd, zonder te kijken naar eerder gemaakte afspraken en overleg of ik die verhogingen wel in 1 keer kan betalen. Volgens Nuon staat nog steeds het volledige bedrag open terwijl ik al een groot deel aantoonbaar heb betaald.

Zij redeneren, eerst betalen, daarna storten we wel terug. Ze hebben al toegegeven dat ook zij fout zitten.

Leuk om te zeggen als zij fout zitten dan betaal je niet maar uit eerder geplaatste topics blijkt dat je dan ook aan het korste eind trekt want dan gaat het licht gewoon uit. de klacht is drie weken geleden al ingediend.

Re: Help, door verkeerde meteropname afsluiting Nuon

Geplaatst: 20 sep 2006 15:44
door queenfan
heel ernstig dit, mischien ook zelf de stand opschrijven????
een kleine tip niet persoonlijk opvatten graag aub.
Maar dat ze overgaan tot afsluiting terwijl je een betalingsregeling hebt is mij onduidelijkzij maken een fout jij bent bereid om als nog te betalen (ik lees inmiddels mee bezig) en zij sluiten je af.
Ga eens naar het juridisch loket en na vragen of dit wel mag immers je betaald via een betalingsregeling.
Succes en vooral sterkte er mee.

Re: Help, door verkeerde meteropname afsluiting Nuon

Geplaatst: 20 sep 2006 15:50
door LICHT
Sinds ik weet dat de jaarafrekeningen niet kloppen ben ik al bezig met klachten indienen, juridisch loket etc. Helaas komt het afsluiten eerder dan uitsluitsel hierover. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen!

Re: Help, door verkeerde meteropname afsluiting Nuon

Geplaatst: 21 sep 2006 08:05
door De medewerker
Beste Licht,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw jaarafrekening en betalingsregeling.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Re: Help, door verkeerde meteropname afsluiting Nuon

Geplaatst: 21 sep 2006 08:23
door joopataa
De medewerker is iemand die echt in staat is om voor je te kijken wat er verkeerd is gegaan en heeft meerdere geholpen op dit forum, Vandaar een uitzondering met oog op het geven van info.
Joopataa

Re: Help, door verkeerde meteropname afsluiting Nuon

Geplaatst: 21 sep 2006 08:54
door LICHT
Mijn contractrekeningnummer 3004710000.
Enorm bedankt dat je de moeite neemt me te helpen!