mobiel opwaarderen geblokkeerd voor jeugdigen
Geplaatst: 21 sep 2006 12:09
Mijn zoon van 13 jaar heeft bij de ABN AMRO bank een eurostyle rekening waarop zijn zakgeld en vergoeding van zijn folderwijk wordt gestort. Hij heeft net als zoveel jongeren een eigen mobiele prepaid telefoon. Deze telefoon kan je opwaarderen met een een opwaardeerkaart of mobiel opwaarderen via de bankrekening. Je geeft de provider dan eenmalig toestemming door middel van een pincode om het opwaardeerbedrag van je rekening te schrijven. Het voordeel hiervan is dat je 20 % en soms wel meer gratis krijgt. U snapt natuurlijk wel dat dit voor een knul van 13 jaar gunstig is.
Dit ging tot op heden goed. Hij waardeerde zijn beltegoed op via de bank en kreeg dan gratis belminuten erbij. Tot afgelopen woensdag, 20 september, hij dit weer wilde doen en toen bleek dat ABN AMRO de jongeren rekeningen had geblokkeerd voor telefoonproviders. Zodat telefoonproviders hier geen bedragen meer van af konden schrijven. Na telefonisch contact met de ABN AMRO is dit ter bescherming van de jongeren, zeggen zij. Maar dit houdt in dat deze jongeren geen korting meer krijgen op hun belminuten en opwaardeerkaarten moeten kopen. Nu blijkt opeens dat niet wij, als ouders, maar de ABN AMRO deze verantwoordelijkheid overneemt. De ABN AMRO vergoed niet de belminuten die deze jongeren nu hierdoor moeten missen. ABN AMRO bood geen enkele oplossing. Telefoonproviders kunnen dus geen bedragen van jongeren rekeningen meer innen, ondanks de toestemming van ouders en de rekeninghouders zelf. Geen enkele brief hieromtrent hebben wij gekregen en op de vraag wanneer dit was ingegaan kon geen juist antwoord woren gegeven. Volgens ABN AMRO is het alleen ter bescherming voor jongeren die torenhoge telefoonrekeningen hebben. Maar onze zoon, die wel verantwoordelijk kan om gaan met zijn geld, is hierdoor wel de dupe. Niet de ABN AMRO is de wettelijk verantwoordige maar dat zijn wij als ouders ten alle tijde!!! Jongeren die niet met hun belgedrag en hun rekening om kunnen gaan dienen door hun eigen ouders beschermt te worden en niet door de ABN AMRO.![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Dit ging tot op heden goed. Hij waardeerde zijn beltegoed op via de bank en kreeg dan gratis belminuten erbij. Tot afgelopen woensdag, 20 september, hij dit weer wilde doen en toen bleek dat ABN AMRO de jongeren rekeningen had geblokkeerd voor telefoonproviders. Zodat telefoonproviders hier geen bedragen meer van af konden schrijven. Na telefonisch contact met de ABN AMRO is dit ter bescherming van de jongeren, zeggen zij. Maar dit houdt in dat deze jongeren geen korting meer krijgen op hun belminuten en opwaardeerkaarten moeten kopen. Nu blijkt opeens dat niet wij, als ouders, maar de ABN AMRO deze verantwoordelijkheid overneemt. De ABN AMRO vergoed niet de belminuten die deze jongeren nu hierdoor moeten missen. ABN AMRO bood geen enkele oplossing. Telefoonproviders kunnen dus geen bedragen van jongeren rekeningen meer innen, ondanks de toestemming van ouders en de rekeninghouders zelf. Geen enkele brief hieromtrent hebben wij gekregen en op de vraag wanneer dit was ingegaan kon geen juist antwoord woren gegeven. Volgens ABN AMRO is het alleen ter bescherming voor jongeren die torenhoge telefoonrekeningen hebben. Maar onze zoon, die wel verantwoordelijk kan om gaan met zijn geld, is hierdoor wel de dupe. Niet de ABN AMRO is de wettelijk verantwoordige maar dat zijn wij als ouders ten alle tijde!!! Jongeren die niet met hun belgedrag en hun rekening om kunnen gaan dienen door hun eigen ouders beschermt te worden en niet door de ABN AMRO.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)