Probleem met nieuwe telefoon/ Vodafone doet er niks aan
Geplaatst: 22 sep 2006 10:07
Hoi iedereen, ik zit met een probleem en ik heb dit al op een ander forum geplaatst maar wil het toch hier ook nog even neerzetten.
Alvast bedankt voor de hulp.
inleiding.
Ik heb in Mei dit jaar mijn abbo bij Vodafone verlengd voor een jaar.
Daarbij kreeg ik Sony Ericsson W810i.
Echter nu blijkt dat er wat fouten in de originele firmware zit die op de telefoon staat.
Opzich niet zo'n probleem want er is al een officiele update uitgebracht door Sony Ericsson.
Alleen nu het probleem, mijn nieuwe telefoon blijkt dus Vodafone branded te zijn.
Kort gezegd komt het er op neer dat ik de officiele firmware update van Sony Ericsson dus niet kan installeren omdat mijn telefoon Vodafone branded is en ik nu dus voor altijd met een telefoon zit die niet goed functioneert.
Ik heb 2 keer gebeld met de klantenservice en die wisten het ook niet en uiteindelijk werd ik naar de winkel gestuurd.
Nou daar brak m'n klomp helemaal.
Ik legde het probleem uit en de medewerker was er vrij duidelijk over.
Vodafone zorgt dat bijna al hun telefoons branded zijn omdat ze zo hun kosten terug verdienen.
Nou mij best natuurlijk als ik die firmware update maar krijg, waarop ik als antwoord kreeg dat het niet kan en ik ook geen firmware update van Vodafone hoef te verwachten.
Het enige wat ik kon doen volgens hem, was mijn telefoon bij Vodafone laten unbranden... voor 100 euro.
De problemen die ik heb met de telefoon.
- Flitsbug (als ik overschakel tussen foto's maken en video's opnemen en ik doe het lampje aan blijft deze vaak constant knipperen, met als gevolg dat je dus niks kan filmen/fotograveren.
Nu wil ik dus proberen een andere telefoon en/of van mijn contract af komen omdat ze mij een telefoon hebben gegeven die niet goed functioneert, en ze zelf ook niet met een oplossing komen.
Als ze mij van te voren hadden gezegd dat dat *** ding branded was, had ik hem niet eens genomen.
Update van mijn probleem.
Ik ben op vakantie geweest dus het heeft allemaal wat vertraging opgelopen.
Maar hier is dan een update van het gebeuren.
Ik heb deze week maar weer gebeld met Vodafone.
Een uur gebeld, 4 verschillende mensen aan de lijn gehad.
De 1ste snapte er geen zak van.
De 2de had het over opsturen van de telefoon maar dat zou mij geld kosten.
Toen werd ik doorverbonden naar Data, die vroeg zich af wat zij er aan konden doen.
En uiteindelijk de 4de wist waar ze het over had en wist me meer duidelijkheid te geven.
Er werd me verteld dat ik 2 jaar garantie op de telefoon had en ik contact op moest nemen met Sony Ericsson om er achter te komen of de kosten voor mij zouden zijn.
Uiteindelijk Sony Ericsson gebeld en die kerel snapte eerst niet waar ik het over had.
Na het 3 keer uitgelegd te hebben begreep hij het en wist hij me te vertellen dat als het echt aan de firmware ligt, dit gratis vergoed word.
Nu moet ik de telefoon inleveren bij 1 van de service punten van Vodafone en ben ik m'n telefoon ongeveer 2 weken kwijt.
Nog een update.
Ik heb dus 3 weken geleden mijn telefoon ingeleverd bij een service point van Vodafone.
Het zou 2 a 3 weken duren dus ook hier houden ze zich niet aan de afspraak.
Misschien grappig om te vertellen, toen ik de telefoon overhandigde kreeg meneer van Vodafone het niet voor mekaar om het probleem in het systeem te zetten.
Hij zou dit later op de dag nog wel een keer proberen.
Verder wist hij dus helemaal niet waar het over ging, hij had er nog nooit van gehoord terwijl het een algemeen bekend probleem is met deze telefoon.
Nou ga ik er vanmiddag langs om te vragen waarom dit weer zo lang moet duren.
Maar eigenlijk ben ik nu echt klaar met Vodafone.
Hebben jullie misschien tips over hoe of wat ik hier nog mee kan doen.
Het liefst zeg ik meteen mijn contract op want de service van Vodafone is gewoon om te janken.
Als ik een abbo neem met een telefoon waar ik voor moet bij betalen ga ik er vanuit dat het goed functioneert en dat is dus niet zo en Vodafone komt gewoon aan alle kanten te kort.
Kan iemand deze radeloze Vodafone klant helpen??
Alvast bedankt voor de hulp.
inleiding.
Ik heb in Mei dit jaar mijn abbo bij Vodafone verlengd voor een jaar.
Daarbij kreeg ik Sony Ericsson W810i.
Echter nu blijkt dat er wat fouten in de originele firmware zit die op de telefoon staat.
Opzich niet zo'n probleem want er is al een officiele update uitgebracht door Sony Ericsson.
Alleen nu het probleem, mijn nieuwe telefoon blijkt dus Vodafone branded te zijn.
Kort gezegd komt het er op neer dat ik de officiele firmware update van Sony Ericsson dus niet kan installeren omdat mijn telefoon Vodafone branded is en ik nu dus voor altijd met een telefoon zit die niet goed functioneert.
Ik heb 2 keer gebeld met de klantenservice en die wisten het ook niet en uiteindelijk werd ik naar de winkel gestuurd.
Nou daar brak m'n klomp helemaal.
Ik legde het probleem uit en de medewerker was er vrij duidelijk over.
Vodafone zorgt dat bijna al hun telefoons branded zijn omdat ze zo hun kosten terug verdienen.
Nou mij best natuurlijk als ik die firmware update maar krijg, waarop ik als antwoord kreeg dat het niet kan en ik ook geen firmware update van Vodafone hoef te verwachten.
Het enige wat ik kon doen volgens hem, was mijn telefoon bij Vodafone laten unbranden... voor 100 euro.
De problemen die ik heb met de telefoon.
- Flitsbug (als ik overschakel tussen foto's maken en video's opnemen en ik doe het lampje aan blijft deze vaak constant knipperen, met als gevolg dat je dus niks kan filmen/fotograveren.
Nu wil ik dus proberen een andere telefoon en/of van mijn contract af komen omdat ze mij een telefoon hebben gegeven die niet goed functioneert, en ze zelf ook niet met een oplossing komen.
Als ze mij van te voren hadden gezegd dat dat *** ding branded was, had ik hem niet eens genomen.
Update van mijn probleem.
Ik ben op vakantie geweest dus het heeft allemaal wat vertraging opgelopen.
Maar hier is dan een update van het gebeuren.
Ik heb deze week maar weer gebeld met Vodafone.
Een uur gebeld, 4 verschillende mensen aan de lijn gehad.
De 1ste snapte er geen zak van.
De 2de had het over opsturen van de telefoon maar dat zou mij geld kosten.
Toen werd ik doorverbonden naar Data, die vroeg zich af wat zij er aan konden doen.
En uiteindelijk de 4de wist waar ze het over had en wist me meer duidelijkheid te geven.
Er werd me verteld dat ik 2 jaar garantie op de telefoon had en ik contact op moest nemen met Sony Ericsson om er achter te komen of de kosten voor mij zouden zijn.
Uiteindelijk Sony Ericsson gebeld en die kerel snapte eerst niet waar ik het over had.
Na het 3 keer uitgelegd te hebben begreep hij het en wist hij me te vertellen dat als het echt aan de firmware ligt, dit gratis vergoed word.
Nu moet ik de telefoon inleveren bij 1 van de service punten van Vodafone en ben ik m'n telefoon ongeveer 2 weken kwijt.
Nog een update.
Ik heb dus 3 weken geleden mijn telefoon ingeleverd bij een service point van Vodafone.
Het zou 2 a 3 weken duren dus ook hier houden ze zich niet aan de afspraak.
Misschien grappig om te vertellen, toen ik de telefoon overhandigde kreeg meneer van Vodafone het niet voor mekaar om het probleem in het systeem te zetten.
Hij zou dit later op de dag nog wel een keer proberen.
Verder wist hij dus helemaal niet waar het over ging, hij had er nog nooit van gehoord terwijl het een algemeen bekend probleem is met deze telefoon.
Nou ga ik er vanmiddag langs om te vragen waarom dit weer zo lang moet duren.
Maar eigenlijk ben ik nu echt klaar met Vodafone.
Hebben jullie misschien tips over hoe of wat ik hier nog mee kan doen.
Het liefst zeg ik meteen mijn contract op want de service van Vodafone is gewoon om te janken.
Als ik een abbo neem met een telefoon waar ik voor moet bij betalen ga ik er vanuit dat het goed functioneert en dat is dus niet zo en Vodafone komt gewoon aan alle kanten te kort.
Kan iemand deze radeloze Vodafone klant helpen??