Pagina 1 van 1
Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 25 sep 2006 17:16
door Adinda_1987
Ik heb anderhalf jaar geleden een gloednieuwe (mijn eerste) fujitsu siemens amilo gekocht. Deze laptop was erg duur maar er zat ook alles in wat ik graag wilde hebben.
Nou is vorige week dinsdag het backlight van mijn laptop kapot gegaan. Ik bellen naar Siemens omdat ik toen nog niet wist wat het probleem was. Mij werd verteld dat het backlight van de laptop kapot is en dat moet uiteraard worden gemaakt. Dat kost dus even € 155 euro totaal. Wat heel veel geld is (voor een student zoals ik). Het backlight zelf is maar 27,50 maar er komen nog monteurskosten van 85 euro bij en adminstatie/service kosten enzovoorts enzovoorts.
Ik vertellen tegen die gene aan de lijn dat ik even verder zou kijken of iemand het voor mij kon maken maar dan goedkoper. Dat ging helaas dus niet dus ik maar weer de Siemens gebeld dat hun de laptop moeste maken.
Bel ik vanmiddag op (omdat ik nog geen gegevens binnen had) en leg uit dat het wel heel veel geld is....die 155 euro!! Ik kreeg toen te horen dat het een schatting is geweest. Als er wat anders kapot is kost het maken misschien wel tegen de 400 euro!!!!!!!
-------------------------------------------------------------------------------
Nou was mijn vraag: hebben meer mensen hier last van mij Amilo laptops dat het backlight zomaar kapot gaat. Mijn laptop is nooit gevallen, altijd als een royalty behandeld en nog zegt Siemens dat het gewoon kapot kan gaan.....ik vind dat dat eigenlijk niet hoord van mij laptop van 1 1/2 jaar oud??
Graag uw mening over dit geheel! En vooral mensen die ook Siemens Amilo hebben!
Groetjes Adinda uit Velp
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 17 okt 2006 18:50
door Ess89
Hoi,
Ik heb zelf in augustus een amilo notebook aangeschaft via studenten notebookprojecten. Dat is nu2 maand gelden en nog steeds is het niet voor elkaar. Mijn eerste notebook ging na 2 weken kapot: harde schijf gecrasht. Oorzaak onbekend. Na een week kreeg ik een nieuwe. Ook deze kapte er na twee weken mee: blokkerig beeldscherm. Ook deze werd weer omgeruild. Dat is nu 3 weken geleden. Die nieuwe die ik toen heb gekregen voldoet ook niet aan de eisen. Draadloos internet doet het namelijk niet. ik zou binnen een paar dagen teruggebeld worden. Maar nu 2 weken later ben ik nog helemaal niets verder. En dan word een 24uursservice aan geboden en een zorgeloos leren garantie..... dit is wel een ander probleem dan dat jij beschrijft. maar normaal is dit zeker niet. Zijn er nog meer mensen (studenten) die problemen hebben met Amilo (Pa 1510)?
groeten,
Esther
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 18 okt 2006 01:44
door ikbenik
Mijn eerste notebook ging na 2 weken kapot: harde schijf gecrasht. Oorzaak onbekend. Na een week kreeg ik een nieuwe.
Hoe maffer kun je het bedenken!
Je krijgt een nieuwe computer, omdat de harde schijf defect was!
Wat een giller!
Als de harde schijf defect is, dan vervang je alleen de harde schijf.
De harde schijf is toch een zeer kwetsbaar gedeelte en kan altijd kapot gaan.
Ik vind het echt maf dat er bedrijven zijn die een complete computer vervangen omdat de harde schijf kapot is.
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 18 okt 2006 18:10
door MXMCE
Kan ook de inverter zijn (klein printje in scherm die de backlight voorziet
van 'power')
Er hoeft zelfs niets kapot te zijn, er kan ook 'gewoon' iets los zitten.
(onwaarschijnlijk, maar mogelijk)
Dingen kunnen idd 'gewoon kapot gaan', dat doen ze.
Notebooks staan daarom 'bekend' , mede daarom hebben
ze garantiepakketjes in de verkoop gedaan.
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 18 okt 2006 18:56
door ikbenik
Dingen kunnen idd 'gewoon kapot gaan', dat doen ze.
Ik wil dat de consument zich daar bewust van wordt.
Dat scheeld een hoop ongemak en gezeur.
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 20 okt 2006 01:32
door hharteman
quote
------
Als de harde schijf defect is, dan vervang je alleen de harde schijf.
De harde schijf is toch een zeer kwetsbaar gedeelte en kan altijd kapot gaan.
Ik vind het echt maf dat er bedrijven zijn die een complete computer vervangen omdat de harde schijf kapot is.
----------------------------------------------------------------------------
Er word gewoon niet eens naar gekeken.
Pak er maar 1 uit het schap en klaar.
Arbeidsloon is duur.
De importeur gooit de hele defecte handel op een hoop en een opkoper die een redelijk bod doet als de hoop te groot word is eigenaar.
Daarna gaan die dingen een 2e leven in via veilingen demo modellen enz.
Schijnt goedkoper te zijn dan ze te repareren.
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 20 okt 2006 01:35
door ikbenik
De importeur gooit de hele defecte handel op een hoop en een opkoper die een redelijk bod doet als de hoop te groot word is eigenaar.
Daarna gaan die dingen een 2e leven in via veilingen demo modellen enz.
Schijnt goedkoper te zijn dan ze te repareren.
Dan verkopen ze dus kapotte computers.
Jaja...... Ik weet ff genoeg.
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 20 okt 2006 01:40
door hharteman
Inderdaad, de opkoper zet er een goedkoop mannetje op.
Eentje die geen 120 euro per uur kost.
Deze componeert uit bvb een hoop van 500 ongeveer 450 goede.
Deze komen gewoon in het handels circuit.
De overige 50 worden gebruikt voor onderdelen en garantiegevallen of alsnog doorverkocht aan een scharrelaar.
Zo werkt dat tegenwoordig.
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 20 okt 2006 01:44
door ikbenik
Dan worden wij weer ermee gechanteerd.
Want zeggen sommige klanten dan:
Daar zijn ze minstens €250,- goedkoper.
Dan beginnen ze weer te zeuren dat ik te duur ben.
Met monitoren hetzelfde.
Een goed merk monitor van 19 inch heb je niet onder de €250,-
Dan moet ik weer aanhoren dat ik te duur ben want ze hebben daar en daar die monitoren voor €100,- gezien.
Ook wel eens voor €150,-
Dan zeggen ze (het liefst als er veel mensen bij me staan) dat ik veel te duur ben.
IK MOET GEWOON KOTSEN VAN DIE GASTEN!
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 20 okt 2006 01:46
door hharteman
Tja dat is zo.
Het is ook mijn ondergang geworden.
Bij mij gingen vaste klanten al lopen voor 30 euro
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 20 okt 2006 01:53
door ikbenik
De winkels die zeer slechte service geven en echt hele goedkope troep leveren hebben nu gouden tijden en ik heb de grootste moeite om mijn vaste lasten te betalen!
Dat zegt genoeg over de gierige consumenten tegenwoordig.
En als er problemen zijn, waar gaan ze dan naar toe?
Juist, naar mij. En ik mag de puinzooi van die grote bedrijven opruimen.
En de mensen maar klagen dat die goedkope troep voor geen meter draaien!
Vind je het gek!
Het wordt tijd dat de consument eens heel flink op de bek gaat!
Dan komen ze erachter dat de wereld toch heel anders in elkaar zit en steekt dan wat de consumentenorganisaties de consumenten vertellen.
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 20 okt 2006 01:57
door hharteman
Precies ikbenik, the story of my life.
Een goede raad ook al zal het tegen je principe zijn, if you can't beat them, join them.
De consument wil belazerd worden.
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 20 okt 2006 01:59
door ikbenik
Ik weiger toch echt om troep te leveren.
Want mijn naam staat er toch op.
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 17 mar 2009 10:19
door Kadacians
ik heb dus een amilo laptop gekocht en hij is nog nie eens een jaar oud en mijn beelscherm is nou kapot weet iemand wat nou het beste is om te doen en ik heb een 2 jaar zorgeloos leren garantie
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 17 mar 2009 13:11
door BBCS
ik heb dus een amilo laptop gekocht en hij is nog nie eens een jaar oud en mijn beelscherm is nou kapot weet iemand wat nou het beste is om te doen en ik heb een 2 jaar zorgeloos leren garantie
Gewoon teruggaan naar de verkopende partij, dus jouw leverancier.
Re: Fujitsu siemens amilo
Geplaatst: 17 mar 2009 18:40
door Kadacians
maar ik heb ggebeld en ik moet een isl code hebben wat is dat
als iemand me kan helpen stuur me een mailtje plzzzz