Pagina 1 van 2

www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 25 sep 2006 19:50
door reja
Er is een nieuwe actie gelanceerd, en wel de keuken4daagse.
Aan deze grootse actie doen vele keukenbedrijven mee.
Leuk bedacht, alleen zijn de deelnemende zaken van de Mandemakers Groep, dus eigenlijk helemaal niet zo'n goede actie.
Veel HOGE kortingen, en nog veel meer ..
goed bedoelde onzin.
Dus consument u bent gewaarschuwd, trap er niet in, want u zult wederom weer veel te veel gaan betalen, want gratis keukens of 5 apparaten gratis of andere gratis aanbiedingen dan wel zogenaamde kortingen bestaan niet.

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 26 sep 2006 00:03
door Pfffff
En Tinello zag er ook al niet uit op de woonbeurs, bedroevend zelfs.

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 27 sep 2006 11:23
door reja
Oh ja, er ontbreekt nog een keukenzaak aan deze lijst van deelnemende zaken, denk dat deze niet mee doet omdat hij te ver zit om naar toe te rijden.
Mocht u toevallig in Praag zijn en u ziet plots een hele mooie keukenzaak, en u denkt, zal ik hier eens mijn keuken kopen, doe maar niet, is namelijk ook van de Mandemakers Groep.

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 27 sep 2006 13:55
door rayke
Ach, ze kunnen doen wat ze willen.....zijn toch te duur.
Vandaag een keukenofferte van hen via de klant gekregen...24.000 euri's , aktieprijs voor zaterdag beslissen! Lamalulle...kost bij ons gewoon met een normale marge 21K

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 27 sep 2006 14:52
door honest
Is maar net wat je een normale marge vindt.
Oom Ben vindt dat denk ik geen gewone marge.
Een maybach is er nog niet als diesel dus die benzineprijs moet er uit.
Haha

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 27 sep 2006 17:00
door maxx
Eerst de keuken4daagse daarna de keukenveelklaagse.

Toch zullen velen weer in het sprookje trappen. Even kijken of we de vrachtwagen met reclame op een strategische plaats kunnen parkeren voor de mensen die op tijd wakker worden uit de kortingsdroom! :wink:

MVG

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 27 sep 2006 18:11
door ikbenhetgezeurzat
Vanaf nu ga ik me eens bemoeien met dit gewauwel tegen DMG en andere bedrijven! Hier wordt zomaar gesteld dat DMG een niet te vertrouwen bedrijf is. Als een bedijf een aktie maakt trekt het toch nergens op dat sukkels zoals maxx, honest, rayke(wijsneus!) en reja oeverloos hun gal kunnen spuien.
Het lijkt me beter als deze loonslaven proberen hun produkten aan de man te brengen aan die klanten die hun wel vertrouwen!
Laat grote bedrijven met rust en bemoei je niet met het marktaandeel waar jullie alleen maar van kunnen dromen!!!

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 27 sep 2006 19:31
door reja
Jij bent zeker een hele brave werknemer van de DMG, heel goed, daar heb ik niets op tegen, maar de consument mag nog steeds gewaarschuwd worden tegen de oplichterij van de DMG.
Ik heb het nooit over de service over logostiek gehad, maar puur over de verkoop praktijken en die zijn ronduit misdadig.
En scheldwoorden tegen andere forum lezers gebruik ik niet, dus wens ik dit ook niet van jou.
Maar het is wel een typies DMG trekje.

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 27 sep 2006 23:56
door erwin12345
Ik ben weleens binnen gelopen bij Brugman Keukens/ Badkamers en vond de verkoop methodiek erg agressief. Met rekende 3200 euro voor een badmeubel van best redelijke kwaliteit, wat ik dus te duur vond. Daarna ging de verkoopster zogenaamd proberen bij haar baas 10% korting voor mij te bedingen (vriendjes maken, fase 1 van de verkooptactiek).
Toen dit gelukt was en ze mij een prijs van 2900 euro voorstelde zei ik dat ik dat nog te veel vond. Ze zei toen: misschien kan ik er 20% korting van maken, maar dan moet ik heeel erg mijn best doen bij mijn baas, dus ik wil wel dat u mij dan beloofd dit meubel te kopen. Ik zei dat ik helemaal niets beloofde (kon mijn lachen nog net inhouden..) (Fase 2 verkoop tactiek)
Toen ging ze op mijn schuldgevoel inwerken dor te zeggen dat ze toch al die moeite bij haar baas (10%) niet voor niets had gedaan (fase 3). Toen ze zag dat dat niet werkte (ik zei: we gaan nog eens verder kijken, misschien komen we nog terug) werd ze neidig en begon fase 4 van de verkoop tactiek: Maar meneer, dan kan ik die 10% korting niet meer geven, die geldt alleen nu! Dat vond ik erg grappig en toen zei ik: oh, dan hoeven we dus ook niet meer terug te komen als we niets anders vinden? En toen was het terugkrabbelen: Nou, misschien kan ik dan nog wat voor u proberen....
Kortom: Ik heb me prima vermaakt bij Brugman, ik ben geen verkoper, maar je prikt er daar wel heeel makkelijk doorheen.
Brugman, bedankt voor het grappige gesprek!!

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 11 okt 2006 00:33
door Anton van T
Beste mensen,
Met verbazing zie ik jullie reacties.
Jullie laten blijken niet te geloven in je eigen kracht, laat een ondernemer als DMG jullie motiveren het anders te doen als je denkt dat hij het fout doet. Maak gebruik van je kennis en zet het om in jou sterkte, in plaats van op dit forum iemand aan te vallen.
Ik zie bijvoorbeeld een kreet dat het oplichterij is dat DMG zijn prijzen met 40% verhoogd heeft, hebben jullie je wel eens afgevraagd of het geen 100% moet zijn? Wellicht gaat de consument hen dan zien als het meest exclusieve keukenmerk en wees eerlijk de zichzelf respecterende en onderscheidende consument rent naar zijn winkel want de consument intereseert zich niet voor de prijs. Hij wil voor zijn geld het ultieme genot en iets wat aanzien en status verschaft zal in dat beeld perfect passen.
Dus DMG baas onderscheid je. Jaloerse mensen blijven er altijd, en het zijn die mensen die geen zelfvertrouwen hebben en op deze site hun gal spuien.

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 11 okt 2006 14:03
door sarto
Over misleidende verkooptechnieken kun je discusseren, maar zou het niet zo moeten zijn dat elke ondernemer zelf bepaalt hoeveel hij/zij verdient op een product of dienst?

Is de Free Record Shop een oplichter, omdat 'ie meer voor een CD vraagt dan de Mediamarkt?

Het staat elke consument vrij om aanbieders op verschillende punten (w.o. de prijs) met elkaar te vergelijken en uiteindelijk te kiezen voor de aanbieder van z'n keuze, of dat nu de goedkoopste is of degene die het beste advies geeft (natuurlijk vallen keukens voor de leek slecht met elkaar te vergelijken).

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 11 okt 2006 14:25
door reja
Sarto,

Tuurlijk mag een ondernemer zelf bepalen hoeveel winst hij wil maken, maar zal dit moeten doen door zijn inkoop aan te scherpen en wellicht minder korting aan de consument te geven, i.p.v. van de argeloze consument te trakteren op verhoogde prijzen om zo nog meer geld uit zijn duur verdiende zak te troggelen.
Winst maken is geen vies wordt, en is voor de continuïteit van een bedrijf hard nodig, maar doe dit wel op de goede manier.

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 11 okt 2006 14:54
door sarto
Tuurlijk mag een ondernemer zelf bepalen hoeveel winst hij wil maken, maar zal dit moeten doen door zijn inkoop aan te scherpen
Dus ik mag het zelf bepalen, maar jij vertelt mij wel op welke manier ik dat moet doen? Dat lijkt mij tegenstrijdig...

Het klinkt een beetje alsof je pleit voor vaste prijzen, zoals bijvoorbeeld de vastgestelde boekenprijs. Hoeveel je uiteindelijk verdient hangt dan af van hoe goed je hebt kunnen onderhandelen voor een goede inkoopconditie en het terugbrengen van je kosten.
Maar hoe waardeer je dan een goed advies of een goede after-sales?

PS: Dit is natuurlijk een geheel andere discussie dan de 40%-discussie die hiervoor gevoerd werd.

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 11 okt 2006 15:22
door reja
Sarto,

Ik doelde ook op de inkoopcondities, ik gaf slechts een voorbeeld aan, en ga jou echt niet vertellen hoe jij je inkoop beleid moet voeren, want ik geloof dat jij dat zelf heel goed kan.

Goed advies is natuurlijk heel belangrijk, want de consument wil graag goed worden ingelicht over het produkt wat hij wil aanschaffen, maar dit ontbreekt nogal eens bij de heren verkopers en zien zij alleen maar euro tekens in hun ogen, en het woord after-sales hebben sommige nog nooit van gehoord, en dat is toch één van de belangrijkste factoren binnen de verkoop, om uiteindelijk de klant aan het einde van het gehele traject een tevreden en goed gevoel te geven, want dan begint pas de echte mond tot mond reclame.

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 11 okt 2006 15:33
door sarto
ik geloof dat jij dat zelf heel goed kan.
Dank je...

Ik geloof dat we het wel eens zijn.
Het verschil tussen verkopers en adviseurs is ons allebei ook wel duidelijk.

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 11 okt 2006 20:05
door 16again
Het staat elke consument vrij om aanbieders op verschillende punten (w.o. de prijs) met elkaar te vergelijken en uiteindelijk te kiezen voor de aanbieder van z'n keuze, of dat nu de goedkoopste is of degene die het beste advies geeft
Helaas wordt het de consument daarin niet makkelijk gemaakt.
In de eerste winkel wordt een prijs neergelegd, waar direct voor getekend moet worden.
Indien de consument niet direct toehapt, overlegt de verkoper nog even met de vandaag toevallig aanwezige commercieel directeur waardoor er weer een duizendje van de prijs afgaat......

Als consument moet je dan stevig in je schoenen staan: Als dit werkelijk zo'n goed aanbod is, krijg ik morgen spijt als ik nu nee zeg. De aanbieding is dan niet meer geldig, en ik heb nu al ruim 45% korting!

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 11 okt 2006 20:16
door keja
Gefeliciteerd met die korting...welke keuken heeft u gekocht :?:

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 12 okt 2006 17:00
door sarto
Korting waarop?
De waarde van de korting is afhankelijk van het bedrag waarover de korting gegeven wordt.

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 20 okt 2006 16:49
door reja
Waarom zou de DMG de grootste zijn en wat is er verkeerd aan het feit dat meneer in een Maybach rijd
Bolle Anton,

Kan me niet herinneren dat ik gezegd zou hebben dat de DMG de grootste is, en dat Dhr. Mandemakers in een Maybach rijd heb je mij nog nooit over horen klagen.
Ik heb veel respect voor Dhr.Mandemakers, alleen niet voor de DMG, ondanks dat hij daar directeur van is.
Het zijn de ''foute'' mensen die daar in dienst zijn en die dit bedrijf maken zoals het nu is.

Re: www.keuken4daagse.nl

Geplaatst: 21 okt 2006 08:29
door 16again
Het zijn de ''foute'' mensen die daar in dienst zijn en die dit bedrijf maken zoals het nu is.
Dus zodra je niet meer zelf in de winkel staat, en het werk door personeel laat doen, ben je niet meer zelf verantwoordelijk?