conflicht verhuurder
Geplaatst: 26 sep 2006 18:33
Goedemiddag, aangezien ik geen enkel bericht kon vinden wat betrekking heeft op mijn huidige situatie heb ik besloten om hier een onderwerp aan te binden.
Ik ben een bewoner van een studentenhuis en huur middels een huisvestigingcentrale een kamer bij een particulier. In deze woning vertoeven nog 5 andere personen.
Op 30-08 jl heb ik een factuur van een electricien (Decon Systems) ontvangen met betrekking tot de schoonmaak van de gezamelijke keuken. Hierin werd gesteld dat dat bedrijf 8 uur bezig was geweest met het schoonmaken van deze keuken + wc beneden.
Nu hebben ik en de medebewoners die van deze ruimte hier een bezwaarbrief op samengesteld waarin we stellen het niet eens zijn met deze factuur. Uit deze factuur vallen met name op dat het bedrijf zelf nooit werknemers heeft gestuurd om dit schoon te maken en het feit dat de opdrachtgever (Huisvestigingcentrale) Nooit kenbaar heeft gemaakt deze algemene ruimtes niet schoon genoeg te hebben bevonden. Tevens hebben ze volgens hun geen opdracht hiertoe gegeven.
Wel is het een feit dat naar het schijnt zowel de vader als moeder van de huisbaas een uur heeft staan poetsen omdat het naar hun zin niet schoon genoeg was. De reden dat deze factuur via dit bedrijf verzonden is, is vermoedelijk opdat hun uit deze situatie nog geld kunnen ontvangen.
Vandaag 26-09 heb ik reactie mogen ontvangen op deze factuur waarbij het bedrijf aangeeft de factuur te hebben aangepast. In plaats van 8 uur wordt er nu gesproken over 5 uur.
Wat nu mijn feitelijke vraag is. Dien ik op deze nieuwe factuur opnieuw bezwaar aan te maken of omdat ik al eerder kenbaar heb gemaakt het niet met de factuur eens te zijn dit zijn beloop te laten?
Wat is de procedure na het hebben ontvangen van een wederreactie van het bedrijf? Zij stellen nog steeds dat ik de nieuwe factuur binnen 30 dagen dien te betalen. Moet ik wachten tot deze zaak voor het kanton / deurrechter kan komen?
Ik heb van de gehele periode dat ik in dit huis woon altijd alle documentatie bewaard met betrekking hierbij, tevens heb ik de zaak bij de huisvestigingcentrale neergelegd en hun ook altijd van de benodigde kopien voorzien. Bij de huisvestigingcentrale heb ik tevens foto's afgegeven om aan te geven dat er alleen sprake is geweest van een summiere verschoning door de ouders van de huisbaas zelf en nooit door het bedrijf.
ik hoop snel van u een antwoord te mogen ontvangen,
Mvg,
Jeroen vd Sande
Ik ben een bewoner van een studentenhuis en huur middels een huisvestigingcentrale een kamer bij een particulier. In deze woning vertoeven nog 5 andere personen.
Op 30-08 jl heb ik een factuur van een electricien (Decon Systems) ontvangen met betrekking tot de schoonmaak van de gezamelijke keuken. Hierin werd gesteld dat dat bedrijf 8 uur bezig was geweest met het schoonmaken van deze keuken + wc beneden.
Nu hebben ik en de medebewoners die van deze ruimte hier een bezwaarbrief op samengesteld waarin we stellen het niet eens zijn met deze factuur. Uit deze factuur vallen met name op dat het bedrijf zelf nooit werknemers heeft gestuurd om dit schoon te maken en het feit dat de opdrachtgever (Huisvestigingcentrale) Nooit kenbaar heeft gemaakt deze algemene ruimtes niet schoon genoeg te hebben bevonden. Tevens hebben ze volgens hun geen opdracht hiertoe gegeven.
Wel is het een feit dat naar het schijnt zowel de vader als moeder van de huisbaas een uur heeft staan poetsen omdat het naar hun zin niet schoon genoeg was. De reden dat deze factuur via dit bedrijf verzonden is, is vermoedelijk opdat hun uit deze situatie nog geld kunnen ontvangen.
Vandaag 26-09 heb ik reactie mogen ontvangen op deze factuur waarbij het bedrijf aangeeft de factuur te hebben aangepast. In plaats van 8 uur wordt er nu gesproken over 5 uur.
Wat nu mijn feitelijke vraag is. Dien ik op deze nieuwe factuur opnieuw bezwaar aan te maken of omdat ik al eerder kenbaar heb gemaakt het niet met de factuur eens te zijn dit zijn beloop te laten?
Wat is de procedure na het hebben ontvangen van een wederreactie van het bedrijf? Zij stellen nog steeds dat ik de nieuwe factuur binnen 30 dagen dien te betalen. Moet ik wachten tot deze zaak voor het kanton / deurrechter kan komen?
Ik heb van de gehele periode dat ik in dit huis woon altijd alle documentatie bewaard met betrekking hierbij, tevens heb ik de zaak bij de huisvestigingcentrale neergelegd en hun ook altijd van de benodigde kopien voorzien. Bij de huisvestigingcentrale heb ik tevens foto's afgegeven om aan te geven dat er alleen sprake is geweest van een summiere verschoning door de ouders van de huisbaas zelf en nooit door het bedrijf.
ik hoop snel van u een antwoord te mogen ontvangen,
Mvg,
Jeroen vd Sande