Pagina 1 van 2
Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 01 okt 2006 23:28
door een
Ruim een jaar geleden was ik op zoek naar een nieuw abonnement en klopte bij Vodafone aan. Ik wilde de zekerheid hebben dat ik in ons zeer goed geisoleerde huis (nieuwbouw) een behoorlijk bereik zou hebben. In de Vodafonewinkel hebben ze m.b.v. onze postcode aangegeven dat het bereik binnenshuis uitstekend zou zijn. Dus ik een abonnement afgesloten.
Je kunt het misschien al raden: ik had binnenshuis totaal GEEN bereik. Dus niet eens slecht bereik. Via de klantenservice een klacht ingediend en prompt komen ze op de proppen met de algemene voorwaarden en een hoop blabla waar ik niet aan heb. Ik kon van mijn abonnement af maar moest wel doorbetalen....dan ontplof je dus bijna.
Tussendoor nog een nieuwe SIM ontvangen omdat die misschien het probleem zou zijn. SIM in een ander toestel, niets helpt.
Ik heb ze nogmaals, schriftelijk, een klacht gestuurd maar kreeg hetzelfde antwoord. Toen heb ik ze in gebreke gesteld maar ze zijn onvermurwbaar.
Gelukkig was het een 1-jaarcontract en ondertussen ben ik van ze af....dacht ik:
Ik heb nu een abonnement bij KPN (met vol bereik binnenshuis!) en wilde mijn oude nummer meenemen. Omdat ik in februari 2006 het Vodafone-abo. al schriftelijk had opgezegd moesten ze mijn nummer per opzegdatum vrijgeven om te porteren naar KPN. Nou, niet dus. Ze willen nu mijn nummer pas vrijgeven per 12/12/2006 (terwijl mijn abo. op 27/09 afliep). Nu is gelukkig de KPN in de bres gesprongen en heeft Vodafone gesommeerd mijn nummer binnen 5 dagen vrij te geven. En dit gaat volgens KPN ook gebeuren. Ik heb overigens van KPN een tijdelijk nummer gekregen zodat ik in ieder geval mijn nieuwe abo. kan gebruiken.
Met andere woorden: VODAFONE IS ZWAAR WAARDELOOS. Ze pretenderen het beste netwerk te hebben en goede service te bieden maar helaas niets van dit alles.
Omdat ik geen zin meer heb om een klacht in te dienen (ik schiet er toch niets mee op) schrijf ik het hier maar van me af....doet goed
Zijn er meer consumenten met soortgelijke ervaringen met Vodafone?
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 02 okt 2006 15:39
door RobbieP
Ik wilde de zekerheid hebben dat ik in ons zeer goed geisoleerde huis (nieuwbouw) een behoorlijk bereik zou hebben
isolatiemateriaal heeft geen invloed op het telefonisch bereik binnenshuis. Wel op de temperatuur binnenshuis.
Verder vind ik het nogal ver gaan om gelijk de hele provider als waardeloos af te schilderen als je op één plek geen bereik hebt. Vodafone heeft inderdaad een van de beste netwerken dus ik heb meer het idee dat je gewoon pech hebt met de locatie. Alle providers hebben trouwens de mogelijkheid om een abonnement te laten ontbinden als je thuis geen bereik hebt, maar dan moet je wel snel zijn (24-72 uur of zo). Als je te lang wacht dan zit je eraan vast. Dit staat ook allemaal in de voorwaarden waar u voor getekend hebt.
Als u uw nummer mee wil nemen naar een andere provider dan staat dat gelijk aan een opzegging, waarvoor een opzegtermijn geldt. Dat u eerder zelf ook al een opzegbrief hebt verstuurd maakt dan niet uit; die vervalt dan. Een provider zou wel uit coulance kunnen besluiten om het nummer eerder vrij te geven aan een andere provider, maar zijn daarin niet verplicht. (beetje flauw misschien van Vodafone)
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 02 okt 2006 23:56
door ??
Providers zijn ook best bereid om eerdere opzeggingen gewoon in acht te nemen hoor. Maar dan moet je wel aangekondigd hebben (in je opzegbrief) dat je nummerbehoud wilt.
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 05 okt 2006 10:52
door Big-V
Ben het wel met RobbieP eens. Je hebt altijd een opzegtermijn van drie maanden. Bovendien kan KPN Vodafone niet sommeren een nummer af te staan dat niet van KPN is. En een tijdelijk KPN-nummer is ook niet zo bijzonder, want dat krijgt elke nieuwe abonnee die zijn nummer wil meenemen.
Natuurlijk is het wel vervelend dat je binnenshuis geen bereik hebt, maar een mobiel abonnement kun je binnen 24 uur (of 8 dagen, weet het even niet zeker), na aankoop nog opzeggen. Meteen terug naar de winkel dus, als je geen bereik hebt.
Tenslotte: Vodafone pretendeert niet het beste netwerk te hebben. Het beste netwerk is van KPN. Vodafone komt daarna.
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 06 okt 2006 14:38
door een
isolatiemateriaal heeft geen invloed op het telefonisch bereik binnenshuis. Wel op de temperatuur binnenshuis.
Kan best zijn, hoor. Ik heb er geen verstand van maar Vodafone schermt hier nu wel mee, nu ik problemen met het bereik heb....
Verder vind ik het nogal ver gaan om gelijk de hele provider als waardeloos af te schilderen als je op één plek geen bereik hebt. Vodafone heeft inderdaad een van de beste netwerken dus ik heb meer het idee dat je gewoon pech hebt met de locatie.
Het gaat me niet alleen om het bereik maar vooral om de 'service' die ze NIET geven als je een probleem hebt.
Ik heb overigens in mijn opzegbrief aangegeven dat ik mijn nummer wilde porteren.
Het zal best dat er in de voorwaarden staat dat je binnen 24 uur kunt annuleren maar daarvan was ik niet op de hoogte (oke, da's mijn probleem, ik had het wel kunnen weten). Ik heb ze in eerste instantie de kans gegeven om het op te lossen (ander toestel proberen, nieuwe SIM-kaart) en toen dat allemaal niet werkte verwezen ze naar de voorwaarden....zoals ze altijd doen....
Het grootste punt voor mij is dat ze in de winkel, voordat ik het abo afsloot, aangaven dat ik SUPERbereik zou hebben en dat ze daarmee niets doen als achteraf blijkt dat ik geen bereik heb.
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 06 okt 2006 15:35
door queenfan
Dat je slecht bereik hebt in huis ligt niet aan het isolatiemateriaal maar aan de dikte van het beton en de ijzervlechtwerk.
Ook het type toestel verschilt nogal van bereik in dit soort gevallen.
Ik heb hetzelfde probleem woonin een nieuwbouwhuis en heb een KPN abonnement.
Met een Nokiatoestel heb ik redelijk ontvangst maar met een Samsung en een Ericsson kan ik het vergeten.
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 06 okt 2006 17:18
door een
Ik heb een Sony toestel en had hiermee geen bereik met vodafone. Nu heb ik een KPN Sim-only genomen en heb met hetzelfde toestel en dus een KPN-sim een perfecte ontvangst binnenshuis. Met de Vodafone-sim had ik overigens ook geen bereik met een Nokia. Bij mij was het dus aan de provider en niet aan het toestel.
Al met al ben ik nu bij KPN en ben zeer tevreden over de ontvangst.
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 10 okt 2006 22:44
door Ronnie82
Even voor de duidelijkheid, Vodafone is een netwerk en geen provider. Maar om dan gelijk Vodafone als waardeloos af te schilderen vind ik wel een beetje zwak. Als je gewoon de klacht schriftelijk neerlegt bij Vodafone gaan ze hier goed mee om. En een netwerk garandeert nooit indoor dekking. Is ook niet mogelijk trouwens om dit te doen als je een beetje logisch nadenkt!
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 11 okt 2006 00:18
door renewouw
Ik ben het helemaal eens met een.
Vanaf het moment dat ik een UMTS abo heb genomen verschillende keren kontakt op moeten nemen met de helpdesk met vragen over instellingen die je gewoon nodig hebt maar die ze nergens vermelden. Gaven ze trouwens ook toe. Je wordt ook erg arrogant te woord gestaan en ze breken een gesprek gewoon af.
Na de vakantie een klacht ingediend over een afrekening en gevraagd om een reactie binnen 14 dagen. Die kwam, een briefje dat zr nog 30 dagen nodig hadden om te reageren. Die 30 dagen zijn deze week om en nog niets gehoord. Dat betekent dus na 45 dagen nog geen enkele inhoudelijke reactie op een schriftelijke klacht.
Vodafone geen aanrader dus.
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 11 okt 2006 06:17
door een
Als je gewoon de klacht schriftelijk neerlegt bij Vodafone gaan ze hier goed mee om. En een netwerk garandeert nooit indoor dekking. Is ook niet mogelijk trouwens om dit te doen als je een beetje logisch nadenkt!
Misschien moet je mijn verhaal nogmaals lezen. Ik heb al schriftelijke klachten ingediend en er werd helemaal niet goed mee omgegaan!
Waarom zou ik als 'leek' moeten weten dat indoordekking niet gegarandeerd kan worden?? Jij komt misschien uit de branche. Als je mij in de winkel zeggen dat ik goede dekking binnenshuis zal hebben mag ik toch aannemen dat ze me geen verhaaltje op de mouw spelden?? ZIJ zijn toch de experts? Als KPN het kan waarom kan VODAFONE het dan niet....
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 11 okt 2006 09:09
door blaat
Vodafone kan niet in jouw huis kijken, hoe de isolatie is. Als zij een postcode check doen gaan ze van "normale" omstandigheden uit. Helaas is de isolatie bij jou dermate dat er een storing ontstaat in de dekking. Vodafone gaat geen actie ondernemen op basis van 1 klacht.
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 11 okt 2006 15:03
door een
Vodafone kan niet in jouw huis kijken, hoe de isolatie is. Als zij een postcode check doen gaan ze van "normale" omstandigheden uit. Helaas is de isolatie bij jou dermate dat er een storing ontstaat in de dekking. Vodafone gaat geen actie ondernemen op basis van 1 klacht.
Nee, dat begrijp ik natuurlijk! Maar ik heb duidelijk aangegeven dat we in een zeer goed geisoleerd huis wonen. Mondeling hebben ze gegarandeerd dat ik goed bereik zou hebben. Ik heb van Vodafone niet gevraagd om actie te ondernemen maar gewoon gevraagd mijn abonnement (zo goed als) zonder kosten te beeindigen. Maar zelfs dit is teveel gevraagd. Zo ga je niet met je klanten om. Zeker niet als de fout bij hun ligt door mij iets te beloven wat ze niet waar kunnen maken. Voor alle duidelijkheid: ik had GEEN bereik dus geen matig bereik o.i.d.
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 11 okt 2006 15:27
door Henri42
Bouwtechnisch blijk jij in een kooi van Fareday te wonen, normale isolatie doet niets af aan belbereik, alle nieuwe gebouwen en woningen zijn uitermate goed geisoleerd,wettelijke eis: K-waarde = 3
Misschien dat jij het huis eens door laat meten door een elektra deskundige, storingen en pc,s gaan ook vaak samen.
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 11 okt 2006 15:34
door een
Henri, bedankt voor de tip maar ik heb nu een KPN abonnement en dat werkt prima
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 26 okt 2006 16:14
door tijgertjew
Je heb gelijk ik heb ook een hekel aan vodafone.
Ik ben blij dat ik van hun abonemment af ben.
Van te vooren zegen ze namenlijk niet dat je er 19% btw over moet betaalen. in plaats van 20 euro betaal je 23,75
en als je er over je bel bundel heen belt moet je 0,23 cent per minuut betaalen +19% btw dus ben je ongeveer 0,28 per minuut kwijt als je er over heen belt.
terwijl tele2 champion maar 0,14 cent per minuut kost naar vast en mobiel
27/7
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 23 jun 2008 22:22
door swas
Aan alle ontevreden Vodafone klanten:
http://vodafone-klachten.blogse.nl is vandaag gestart vanuit de behoefte de Vodafone Praktijken aan het licht te brengen.
Echt alleen voor klachten over Vodafone en hun truukjes om op slinkse en gewetenloze wijze hun inkomsten te verhogen.
Meld uw klacht te
http://vodafone-klachten.blogse.nl en indien u zelf een blog of andere site beheert, link dan naar
vodafone-klachten.blogse.nl.
Met voldoende links zal
http://vodafone-klachten.nl eerdaags in de hoogste regionen van de onbetaalde resultaten verschijnen na het googlen op "vodafone".
Mogelijk dat Vodafone dan gemotiveerd raakt de ontevreden (lees opgelichte) klanten op behoorlijke wijze tegemoet te komen.
Groeten van swas.
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 15 aug 2008 10:19
door swas
Vanwege overweldigende belangstelling is vodafone-klachten.blogse.nl verhuisd naar
Stop Vodafone!!!
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 19 aug 2008 11:34
door vodafone ellende
wanneer het bereik slecht is, kan het natuurlijk doordat je een woning of ergens anders in gaat er helemaal geen bereik meer is. Zo had ik in mijn vakantie woning in Vilsteren helemaal geen bereik met vf,alleen als ik buiten ging staan! dit ligt gewoon aan de locatie mijn vriendin had met kpn geen problemen. Kpn heeft nog altijd de beste dekking...
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 20 aug 2008 12:03
door tmax
In mei is Vodafoon overgestapt (en zijn nog steeds bezig) naar een nieuw systeem. In de maand mei kon je op geen enkele manier je tegoed opvragen.
Niet met 1200 (die heb ik aantoonbaar 24 keer die maand gebeld)
Niet via Klantenservice (hadden geen info)
Niet via internet My Vodafoon
Aangezien ik erg veel sms heb ik een blox en vraag ik eigenlijk elke dag wel 2 keer mn tegoed op omdat ik niet in de achterstand wil komen of voor andere verrassingen wil komen te staan.
Op een aantal dagen in mei met als laatst meetbare dag, 25 mei had ik nog een positief saldo van ca. 41 euro (toen was er dus wel plotseling een bedrag zichtbaar. Dit was wel 5 dagen oud!! Let op het volgende...
De rekening was 439 euro!! (normaal heb ik dus rekeningen van ca. 40 euro al 2 jaar lang) Voor extra 1300 sms'en verzenden. Ik heb de factuur opgevraagd en de overschrijding was reeds op ca. 10 mei al geschiedt! Dus al zou je 20 mei als datum aanhouden dan klopt het nog niet. 3 brieven gestuurd maar steeds een standaard brief terug. Aan de overzichten via 1200 kon ik geen rechten ontlenen!! Waarom bied je die baggerservice dan aan vraag ik me af. Als een medewerker van Vodafoon me het overzicht per 10 mei had gegeven had ik een prepaid kaartje gekocht, een extra blox geactiveerd en had het geintje me max. 20 euro gekost. nu dus 419 euro meer! Direct geblokkeerd terwijl ik nooit een penning in de achterstand heb gestaan! Stelletj schoften zijn t daar! 1200 word je wel in de Vodafoon shop geadviseerd maar je kan er geen rechten aan ontlenen...GEEN RECHTEN...ze moeten gvd gewoon zorgen dat alles in orde is. Zij gaan over op een nieuw systeem. De klanten blijven al maanden in gebreke qua overzichteb eb moeten dan zelf maar bloeden voor die torenhoge rekeningen. Boycotten. Ik zet dit bericht op alle forums en stuur het naar alle consumenten programma's! Dus mensen...zeg Vodafoon gewoon op allemaal! De rekeningen kloppen niet, overzichten zijn er niet en een standaard briefje retour altijd. Gadverdamme, wat een enge mensen daar. Dus pas goed op!! Oplichters zijn het!
Re: Vodafone is waardeloos!
Geplaatst: 06 dec 2009 12:53
door cocojane
Vodafone is waardeloos!!
Ik heb sinds een half jaar een vodafone abo en ik was daar zeer tevreden mee.
En opeens had ik geen bereik meer.
Vodafone bood zijn excuses aan en dit weekend zou ik 1000 gratis smsjes krijgen.
Maar daar kan ik alleen gebruik van maken als ik bereik heb....
Ik had nog een vodafone pre-paid kaart liggen en ook deze heeft geen bereik.
Een pre-paid sim kaart van Hi heeft wel bereik dus het ligt niet aan mijn toestel.
Met geen bereik bedoel ik echt nergens bereik,niet in huis,elders in huis,buiten,open veld,centrum echt nergens...
Ook neemt Vodafone het niet zo nauw met de privacy voorwaarden.
Mijn ex-vriend heeft erg stoute dingen gedaan onder mijn naam (ik laat mij hier niet te veel over uit) Iets met mijn naam,internet en mijn tel nr.
Ook zette hij mijn provider erbij.
Mensen werden boos en wilde me graag opzoeken.
Ze belde Vodafone en kregen mijn volledige naam,adres,woonplaats,geboortedatum en klantnr.
Ik heb vele bedreigingen aan huis gehad en heb een tijdje met politie bewaking gezeten.
Jullie begrijpen ik was er niet zo blij en wilde weten hoe ver Vodafone hierin ging.
Ik heb mijn vriendin laten bellen en alles over mij laten opvragen.
En ze gaven echt alle gegevens.
Ze vroegen haar gegevens niet,laat staan dat ze vroegen waar ze het voor nodig had.
Ze had haar naam niet eens gezegd aan het begin van het gesprek ook niet dat ze mijn vriendin was.
Ze belde gewoon anoniem en zij gaven alles...
Ik heb ze hier een aantal brieven over geschreven maar geen reactie gekregen.
Ook telefonisch geen reactie alleen omheen draaierij.
Ook heb ik aan gegeven geen rekeningen te betalen tot ik op zijn minst een excuus brief krijg en een belofte tot verbetering.
Dit geven zij mij niet wel een brief van een bedrijf dat ik daar ben aangemeld wegens achterstallige betaling!
De rekeningen kloppen overigens ook nooit!
Ik heb een abo van €25,- per maand ofzoiets.
Ik weet niet precies hoeveel smsjes ik daarvoor heb en bel minuten.
Maar ik geloof wel dat dat iets meer bedraagd dan 2 telefoontjes die niet meer dan 1 zin bevatte,dat ik niet bij mijn ouders ging eten en dan ophangen en 4 smsjes.
Ik kreeg een rekening van €200,-!!
Geen specificatie.
Heb ik wel omgevraagd maar nooit gekregen.