LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben weg kwijt in HR-ketel land

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
fruttenboel
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2007 23:15

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door fruttenboel »

Atag Blauwe Engel I

Voor de mensen die er een verhaal over willen horen...

In 1993 gekocht. Geinstalleerd door Beekamsn, een industrieel loodgieter die geen ervaring had met consumenten (voorgesteld door Atag). Legden systeem aan volgens het boekje waardoor de boel niet goed werkte.

Na een half jaar ging de warmtewisselaar naar de vaantjes: kokende ketel. Onder garantie vervangen. Daarna wisselende monteurs gehad die het systeem redelijk in orde gebracht hebben.
Tot een monteur vergat om de pakking van het branderhuis goed terug te doen. Constant problemen met de luchtdrukschakelaar die niet in de nulstand kwam. Monteur loste het op door aan een kraantje te draaien... Gevolg: vlammen door de ketel heen. Een deel van het draadwerk bijna verbrand.
Goede installateur (Van Oers) heeft de ketel weer in orde gebracht. Daarna weinig problemen. Tot gisteren: MCBA problemen. Reparatie wordt heel duur, dus is ons aangeraden om een Remeha Quinta 35C te nemen.

Toch lijkt de ketel nu weer wel stabiel te draaien (de laatste 8 uur). Ik had eens fors aan de max ketelwater temperatuur knop gedraaid. Zou daar vuil in gezeten hebben?

Maar ja, ondertussen is de ketel in zijn 14e seizoen en we zijn best wel bang dat er binnenkort NOG meer storingen aankomen en (ondanks een service contract) het kost iedere keer al gauw een EUR 80 per reparatie en dan mag er weinig vervangen moeten worden.

Ik ben voorlopig genezen van Atag. Ze maken goede kookfornuizen. Deze ketel was slecht ontworpen en de adviezen van allerhande instanties bleken ook van weinig waarde.
De laatste jaren vraag ik tussen neus en lippen door aan monteurs naar hun favoriete merk en dan komt daar meestal de Remeha uit.

Over een jaar of vijf weet ik meer, maar eigenlijk hoop ik dan nog steeds niks te melden te hebben... :o)

furbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2007 17:02

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door furbie »

Actrix,

De ATAG Q is de verbeterde versie van de ATAG SHR de ketel is net op de markt, het principe van de Q is precies hetzelfde als van de SHR. Het verschil zit m in het feit dat de wisselaar tegenwoordig gelast is ipv gekit. Het is afwachten hoe de ketel zich houdt met de nieuwe wisselaar.
Mijn advies aan u is, kies voor de Remeha Quinta weinig problemen degelijk toestel.

stefanhaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2010 15:19

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door stefanhaas »

de remeha avanta heeft niet dezelfde branderpakkingen als de itho beter opletten als je service monteur ben...

Gesloten