hetnet, 10 euro korting per maand.....
Geplaatst: 07 okt 2006 16:59
In eerste kwartaal 2006 een abonnement afgesloten bij hetnet volgens de aanbieding eerste 6 maanden 9.95 i.p.v. 19.95 euro. Volgens de standaardantwoorden die door hetnet worden toegezonden als een probleem per e-mail wordt aangeboden, wordt de terugbetaling van het teveel aan KPN betaalde bedrag van 19.95, namelijk 10 euro per maand, uiterlijk 3 facturen later teruggestort. Inmiddels ben ik langer dan een half jaar aangesloten en heb nog geen cent van deze korting ontvangen.
De korting voor het modem duurde in het begin ook enige tijd, langer dan voorgespiegeld was. Vanaf het begin wordt geschermd het volgende antwoord:
Wij begrijpen het probleem en wij werken er hard aan dit probleem op te lossen. Wij zijn overgegaan naar een nieuw facturatiesysteem en wij kunnen u op dit moment geen kosten crediteren. De gemaakte kosten worden binnenkort gecrediteerd en wij verzoeken u dan ook vriendelijk nog even geduld te hebben.
Een heel merkwaardig argument, zeker indien dit na een half jaar nog steeds zou gelden. Je zou gaan denken dat iemand prive enorme renteinkomsten aan het incasseren is.
Ik begrijp ook niet dat KPN hieraan meewerkt, wat zeg ik, hetnet is van kpn. Aan de ene kant incasseren ze 2 maanden vooruit, aan de andere kant verzuimen ze de korting uit te keren.
Het laten terugstorten van de bedragen die onder het kopje kpn moeten worden voldaan om het saldo van de schuld die hetnet (ook kpn) bij mij heeft, te compenseren, zal de kpn waarschijnlijk aanzetten tot het blokkeren van al mijn diensten bij de kpn, dus dat is nu geen oplossing.
Gevolg is dat ik me gemangeld voel. Onheus bejegend. Angst dat ik wel naar dat geld kan fluiten. Er wordt misbruik gemaakt van de machtspositie van het grote bedrijf ten opzichte van de kleine burger.
Ik ben helemaal niet ontevreden over mijn ADSL-verbinding, maar de manier waarop ik ben en word behandeld, zorgen er wel voor dat ik komend jaar niet via hetnet adsl zal blijven gebruiken.
Zoals ik op dit forum heb gelezen, zal het niet gemakkelijk zijn om dit abonnement te stoppen 1 jaar na ingebruikname. Waarschijnlijk is de enige manier om verdere ellende te beperken, tegelijkertijd ook de andere kpn-diensten, zoals telefoon en tv te stoppen. Dan kun je tenminste altijd je geld laten storneren. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een rechter hetnet in het gelijk zou stellen, maar om zelf een rechter in te schakelen om 60 euro terug te krijgen lijkt me niet rendabel.
Ik kan alleen mensen adviseren om niet voor de schijnbaar aantrekkelijke aanbieding van adsl of voor wat voor dienst van hetnet dan ook te gaan.
De korting voor het modem duurde in het begin ook enige tijd, langer dan voorgespiegeld was. Vanaf het begin wordt geschermd het volgende antwoord:
Wij begrijpen het probleem en wij werken er hard aan dit probleem op te lossen. Wij zijn overgegaan naar een nieuw facturatiesysteem en wij kunnen u op dit moment geen kosten crediteren. De gemaakte kosten worden binnenkort gecrediteerd en wij verzoeken u dan ook vriendelijk nog even geduld te hebben.
Een heel merkwaardig argument, zeker indien dit na een half jaar nog steeds zou gelden. Je zou gaan denken dat iemand prive enorme renteinkomsten aan het incasseren is.
Ik begrijp ook niet dat KPN hieraan meewerkt, wat zeg ik, hetnet is van kpn. Aan de ene kant incasseren ze 2 maanden vooruit, aan de andere kant verzuimen ze de korting uit te keren.
Het laten terugstorten van de bedragen die onder het kopje kpn moeten worden voldaan om het saldo van de schuld die hetnet (ook kpn) bij mij heeft, te compenseren, zal de kpn waarschijnlijk aanzetten tot het blokkeren van al mijn diensten bij de kpn, dus dat is nu geen oplossing.
Gevolg is dat ik me gemangeld voel. Onheus bejegend. Angst dat ik wel naar dat geld kan fluiten. Er wordt misbruik gemaakt van de machtspositie van het grote bedrijf ten opzichte van de kleine burger.
Ik ben helemaal niet ontevreden over mijn ADSL-verbinding, maar de manier waarop ik ben en word behandeld, zorgen er wel voor dat ik komend jaar niet via hetnet adsl zal blijven gebruiken.
Zoals ik op dit forum heb gelezen, zal het niet gemakkelijk zijn om dit abonnement te stoppen 1 jaar na ingebruikname. Waarschijnlijk is de enige manier om verdere ellende te beperken, tegelijkertijd ook de andere kpn-diensten, zoals telefoon en tv te stoppen. Dan kun je tenminste altijd je geld laten storneren. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een rechter hetnet in het gelijk zou stellen, maar om zelf een rechter in te schakelen om 60 euro terug te krijgen lijkt me niet rendabel.
Ik kan alleen mensen adviseren om niet voor de schijnbaar aantrekkelijke aanbieding van adsl of voor wat voor dienst van hetnet dan ook te gaan.