Pagina 1 van 1

[UPC] Digitale televisie, kosten rijzen de pan uit

Geplaatst: 08 okt 2006 12:09
door MnM
Even een kopie van mijn laatste brief aan UPC:
Geachte heer, mevrouw,

Sinds de installatie van digitale televisie hebben we met grote regelmaat te maken gehad met storingen op zowel het internet via de kabel als digitale televisie.

De medewerkers van jullie klantenservice hebben ons wat betreft het internet eerst geadviseerd om een nieuwe sterkere router aan te schaffen en voor de digitale televisie betere bekabeling.

Echter, nadat we de router (80,=) en (satelliet-)bekabeling (30,=) hadden vervangen nog steeds last hadden van storingen is er een monteur langs geweest van Cable 1, deze heeft de lijnen nagelopen en zag schommelingen in het signaal die wellicht verholpen konden worden door wederom andere kabels te gebruiken (30,=).

Enkele dagen later kregen we weer last van storingen en is dezelfde monteur van Cable 1 langs geweest. Deze heeft de splitter van UPC vervangen voor een sterkere splitter.

Nog geen week later begon de televisie weer blokkerig, stilstaand beeld weer te geven en is de Cable 1 monteur weer langs geweest. Deze heeft alle kabels wederom onder de loep genomen en heeft weer een sterkere splitter neergezet. Echter kon hij op zijn apparatuur wel zien dat het binnenkomende signaal grote pieken en dalen had, waarbij de grootste piek nog steeds onder het minimum lag voor een goede verbinding, waardoor hij constateerde dat de storing zeer waarschijnlijk aan de lijnen buiten het huis lagen en hiervoor werd een afspraak gemaakt met monteur 4 die dit kon meten.

Monteur 4 zag inderdaad dat er in de buitenlijn schommelingen waren en na een bezoek aan de wijkcentrale bleek dat een versterken in de wijkcentrale tijdens werkzaamheden enkele weken eerder niet meer is aangezet door de betreffende monteur. Na het inschakelen van deze versterker hebben we ca. 1,5 week mogen genieten van een redelijk scherp beeld zonder storingen.

Helaas is het beeld sinds afgelopen vrijdag erg blokkerig en loopt het beeld constant vast op alle kanalen en de servicekanalen van UPC.

Wederom heb ik contact opgenomen met de klantenservice van UPC en deze stelde voor om weer een monteur langs te sturen…

Na 2 maanden vind ik het wel genoeg, ik heb te veel kosten moeten maken:
1 x router a 80 euro
2 x bekabeling a 30 euro (= 60 euro)
4 x vrije middag (= 240 euro)
Totaal 380 euro

De kosten rijzen mij de pan uit en u zult begrijpen dat ik dit verhaal geen enkele euro meer waard vind. Ik verwacht ook van UPC dat zij mij in een groot deel van deze kosten (en nog komende kosten) tegemoet gaan komen, hetzij alle kosten en dat de huidige problemen op zeer korte termijn opgelost gaan worden.

Met vriendelijke groeten,

=naam=
Ik wil tevreden zijn over digitale televisie van UPC, de kwaliteit van het beeld kan goed zijn, on demand, de agenda en favorieten e.d. zijn erg prettig, maar dit wordt te gek. Dit verhaal heeft mij een te duur staartje en ik vraag mij af waar het eindigt.

Ik ben benieuwd welke stappen ik kan ondernemen om de problemen opgelost te krijgen en om een compensatie te zien in de kosten die ik gemaakt heb...

Re: [UPC] Digitale televisie, kosten rijzen de pan uit

Geplaatst: 11 okt 2006 21:26
door Marssjo
Les 1 voor monteurs bij storingen : waar begin je met meten ???
Precies: bij het begin, dus bij het aansluitpunt !!!
kon hij op zijn apparatuur wel zien dat het binnenkomende signaal grote pieken en dalen had, waarbij de grootste piek nog steeds onder het minimum lag voor een goede verbinding, waardoor hij constateerde dat de storing zeer waarschijnlijk aan de lijnen buiten het huis lagen
Ik ben van mening dat die zgn. Cable 1 monteur slecht werk heeft geleverd. Maar ja wat wil je in deze tijd.... Deskundig personeel kost geld maar dan maak je minder winst en daar zijn de aandeelhouders niet blij mee.
Ik weet niet wie of wat Cable 1 voor toko is, maar van alles wat die zgn. monteur jou aangesmeerd heeft, zou ik het geld terugeisen, omdat de storingen aantoonbaar niet werden veroorzaakt door slechte kabels ed. vanaf het aansluitpunt in jouw huis.

Re: [UPC] Digitale televisie, kosten rijzen de pan uit

Geplaatst: 13 okt 2006 16:23
door alibaba
Naar aanleiding van uw op merking over de hoge prijzen kan ik u mededelen dat ik via www.kijkgratis.nl de meeste radio en TV kanalen zonder kosten kan bekijken, ook de kranten uit heel het land kan ik gratis lezen.
Met groet Joop.

Re: [UPC] Digitale televisie, kosten rijzen de pan uit

Geplaatst: 15 okt 2006 04:49
door Marssjo
@alli-kanalie

Wat doe je dan hierro ??
Dan heb jij zoveel TV-kanalen, en dan nu nog niks om naar te kijken ??
Heb je ook alle kranten al gelezen ?

Re: [UPC] Digitale televisie, kosten rijzen de pan uit

Geplaatst: 22 nov 2006 16:39
door MnM
Even een update over bovenstaand verhaal:

UPC heeft nooit gereageerd op mijn email, wel is er inmiddels weer vaak heen en weer gebeld en is gisteren monteur nummer 7 langs geweest.

Nadat we na de 6e monteur weer belde met UPC dat er geen verbetering was was er volgens de helpdesk geen enkele andere optie dan monteur nummer 7 langs te sturen.

Opmerkingen als:
- wat doet deze monteur anders dan de andere 6?
- de laatste 3 jongens die langs zijn geweest hebben allemaal aangegeven dat het niet in het huis KAN zitten
- dat het voor ons nu een heel erg duur grapje aan het worden is
hebben helaas weinig zin gehad. Alhoewel... een dag na het telefoontje werden we teruggebeld door een andere dame van UPC die zich voor deze ellende verontschuldigde en aangaf dat wanneer monteur nummer 7 niets in het huis kan vinden dat ze dan eventuele schade gaan vergoeden. Hiervoor zou ze ons een dag na het bezoek van monteur 7 nabellen.

Enfin... Monteur nummer 7 is langs geweest gisteren, heeft hetzelfde gedaan als de 6 die voor hem zijn geweest en heeft net zoals al die anderen monteurs geconstateerd dat het niet binnenshuis kan zijn.

Aankomende vrijdag komt monteur nummer 8 langs op de lijnen buiten na te lopen (dit is de 2e monteur die de lijnen buiten na gaat lopen overigens...)

De dame van UPC (2 alinea's) hoger heeft zojuist gebeld over het vergoeden van de 'schade' en zij bied ons voor alle ellende en onkosten (zie het eerste bericht van het topic en reken daar nog wat halve dagen vrij bij voor de laatste 3 monteurs) welgeteld 50 euro en daar moesten we het maar mee doen...

Dit is onacceptabel, maar wat kan ik hier nu aan beginnen?

Heeft het zin om vrijdagmiddag bij UPC op de stoep te gaan staan? En zo ja, op welke vestiging moet ik zijn?

Re: [UPC] Digitale televisie, kosten rijzen de pan uit

Geplaatst: 22 nov 2006 17:05
door MnM
Overigens, we hebben inmiddels onderstaande brief gemailt naar klantenservice @upc.nl aangezien hun antwoordformulier het niet doet.

Deze wordt dus ook nog aangetekend verzonden:
Geachte heer, mevrouw,

Sinds de installatie van digitale televisie hebben we met grote regelmaat te maken gehad met storingen op zowel het internet via de kabel als digitale televisie.

De medewerkers van jullie klantenservice hebben ons wat betreft het internet eerst geadviseerd om een nieuwe sterkere router aan te schaffen en voor de digitale televisie betere bekabeling.

Echter, nadat we de router (80,=) en (satelliet-)bekabeling (30,=) hadden vervangen nog steeds last hadden van storingen is er een monteur langs geweest van Cable 1, deze heeft de lijnen nagelopen en zag schommelingen in het signaal die wellicht verholpen konden worden door wederom andere kabels te gebruiken (30,=).

Enkele dagen later kregen we weer last van storingen en is dezelfde monteur van Cable 1 langs geweest. Deze heeft de splitter van UPC vervangen voor een sterkere splitter.

Nog geen week later begon de televisie weer blokkerig, stilstaand beeld weer te geven en is de Cable 1 monteur weer langs geweest. Deze heeft alle kabels wederom onder de loep genomen en heeft weer een sterkere splitter neergezet. Echter kon hij op zijn apparatuur wel zien dat het binnenkomende signaal grote pieken en dalen had, waarbij de grootste piek nog steeds onder het minimum lag voor een goede verbinding, waardoor hij constateerde dat de storing zeer waarschijnlijk aan de lijnen buiten het huis lagen en hiervoor werd een afspraak gemaakt met monteur 4 die dit kon meten.

Monteur 4 zag inderdaad dat er in de buitenlijn schommelingen waren en na een bezoek aan de wijkcentrale bleek dat een versterken in de wijkcentrale tijdens werkzaamheden enkele weken eerder niet meer is aangezet door de betreffende monteur. Na het inschakelen van deze versterker hebben we ca. 1,5 week mogen genieten van een redelijk scherp beeld zonder storingen.

Helaas is het beeld sinds afgelopen vrijdag erg blokkerig en loopt het beeld constant vast op alle kanalen en de servicekanalen van UPC.

Wederom heb ik contact opgenomen met de klantenservice van UPC en deze stelde voor om weer een monteur langs te sturen…

Op 9 oktober hebben wij een email met bovenstaande tekst doorgemaild, automatische bevestiging van gekregen. Vrijdag 13 oktober nagebeld, aangezien wij nog niet hadden vernomen. Deze dame kon de email niet in haar systeem terugvinden en had daarop belooft om dit uit te zoeken en ons terug te bellen. Dit is nooit gebeurd.

18 oktober contact gehad met mevrouw Akse, die betreffende collega en klacht niet kon terugvinden. Nooit een notitie gemaakt dus! Zij zou mij terugbellen om dit uit te zoeken. Zij heeft inderdaad teruggebeld, maar kon nog geen uitsluitsel geven. Wij zouden weer teruggebeld worden.

25 oktober nog niets vernomen, gesproken met dhr Hendriks van klantenservice. Deze gaf toch het advies WEDEROM een monteur langs te moeten laten komen.

Monteur 5 is langsgeweest, kwam met dezelfde conclusie. Zoals gebruikelijk was het signaal nog steeds al daarvoor.

Klantenservice stuurt NOGMAALS een monteur, monteur nummer 6. Deze bevestigd wederom dat er binnenshuis niets aan de hand is, en ruilt ten einde raad de Mediabox maar om.

Klachten, hoe verassend, blijven aanhouden. De maat is nu natuurlijk vol en wij eisen een oplossing. Wij krijgen op 7 november Jessica Fliesen aan de lijn. Zij zegt wederom een monteur langs te moeten sturen. Aangezien ons vertrouwen tot een nulpunt is gedaald, eisen wij een andere oplossing, sowieso voor de kosten die door ons gemaakt zijn.

Na een half uur soebatten, waarbij deze mevrouw standvastig blijft herhalen (en ons erg onheus bejegend) dat er TOCH een monteur langs moet, gaan we ten einde raad akkoord. Wij worden een kwartier lang in de wacht gezet. Uiteindelijk komt deze mevrouw terug en zegt dat ze het toch gaan uitzoeken.

Natuurlijk horen wij weer niets, dus wordt ons weer het initiatief overgelaten en bellen wij maar weer. Uiteindelijk worden wij voor ons gevoel wel serieus genomen en deze meneer zal het doorspelen naar Leeuwarden, waarna wij door dhr Helbig worden teruggebeld. Hij adviseert ons toch voor de laatste keer een monteur te laten komen om alles uit te sluiten en wij gaan overstag. Op voorwaarde dat hij ons de dag erna terugbelt en ons tegemoet gaat komen in de kosten die wij op dat moment gemaakt hebben. Gelukkig kan de monteur deze keer na 17 uur langskomen, zodat wij geen halve dag meer vrij hoeven te nemen van ons werk.

Dinsdag 21 november is monteur 7 (!!!) langs geweest. Deze sluit 100% uit dat het probleem binnenshuis zit. Maar er moet hiervoor dan nog een monteur langskomen, die eerst binnen moet meten, waarna deze persoon buiten ons huis aan de slag gaat. WEER moeten wij dus op vrijdag 24 november een halve dag vrij nemen. Dag nummer 7 dus….

Woensdag 22 november spreek ik, na zelf contact te hebben opgenomen, dhr Helbig weer. Deze stelt voor pas met een tegemoetkoming te komen als het probleem is opgelost. Echter, het storingsprobleem staat voor ons nu los van de kosten die wij inmiddels hebben gemaakt. Wij willen een tegemoetkoming, aangezien UPC een product heeft geleverd die niet doet wat het moet doen, en wij diverse kosten hebben gemaakt om een probleem op te lossen die niet aan onze kant ligt:

1 x router a 80 euro
2 x bekabeling a 30 euro (= 60 euro)
7 x vrije middag (= 350 euro)
Totaal 490 euro

En dan hebben we de kosten voor het oneindig opbellen naar UPC a 10 cent per minuut nog niet eens meegerekend. Wij gaan aan Telfort een lijst van gebelde minuten naar UPC opvragen en ook deze willen wij vergoed zien.

Wij worden doorverbonden met afdeling Retentie waarbij wij zeer onheus aangesproken worden door dhr Rachid Koudad. Hij verteld mij dat wij 50 euro kunnen terugkrijgen en that’s it. Mijn oren begonnen te klapperen en ik wil nog uitleggen wat voor kosten wij allemaal wel niet hebben gemaakt. Het antwoord van dhr Koudad is dat hij het erg “***” voor ons vond maar hij bleef het bij. Vervolgens doe ik een suggestie dat wij tenminste een aantal facturen gecrediteerd willen zien.
Op arrogante toon zegt hij mij: “Ah, voor digitale televisie?? Even zien, eerste half jaar gratis, daarna 1 euro zoveel…. Dat is minder dan de vergoeding, oké mevrouw!” Ik onderbreek hem dat ik uiteraard de totale factuur, inclusief internet bedoel. Dat wimpelt meneer af, en volgens hem gaat het alleen om de digitale televisie.

Ik geef aan daar niet mee akkoord te gaan en hij zegt dat hij hierbij blijft. Ik geef aan dat ik niet akkoord ga, en iemand wil spreken die ons meer kan helpen. Dat wil hij niet. We hangen op.

De kosten rijzen ons de pan uit en u zult begrijpen dat wij dit verhaal geen enkele euro meer waard vind. Wij verwachten ook van UPC dat zij ons in een groot deel van deze kosten (dus MEER dan 50 euro!!) tegemoet gaan komen, hetzij alle kosten en dat de huidige problemen op zeer korte termijn opgelost gaan worden.

Zo niet, dan nemen wij contact op met onze advocaat, dan wel de geschillencommissie en/of ombudsman.

Met vriendelijke groeten,

....

Deze brief is per email verzonden op 22 november 2006 en aangetekend verzonden op 23 november 2006

Re: [UPC] Digitale televisie, kosten rijzen de pan uit

Geplaatst: 22 nov 2006 21:46
door MnM
Om zelf een oordeel te kunnen geven, alhier een video die VANDAAG is gemaakt:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2797&hl=nl

Re: [UPC] Digitale televisie, kosten rijzen de pan uit

Geplaatst: 23 nov 2006 10:17
door Ron 2
Zij zegt wederom een monteur langs te moeten sturen
Standaard oplossing als je geen oplossing weet te bedenken.
Weer even uitstel en als je weer belt kom je hopelijk bij een ander terecht. :cry:

Re: [UPC] Digitale televisie, kosten rijzen de pan uit

Geplaatst: 24 nov 2006 10:12
door MnM
Ik heb mijn telefoonkosten eens opgeteld:

60 euro. Dat betekend dat ik in totaal 600 minuten (60 : 0,10 ct/m) aan de lijn heb gehangen met UPC, 10 uur.....

dat is een hele werkdag....

Re: [UPC] Digitale televisie, kosten rijzen de pan uit

Geplaatst: 24 nov 2006 10:18
door Ron 2
Dat betekend dat ik in totaal 600 minuten (60 : 0,10 ct/m) aan de lijn heb gehangen met UPC, 10 uur.....

dat is een hele werkdag....
En het is ook nog een werkdag waarbij jij werkt, maar UPC het geld verdient, want ik durf te wedden dat je van die 10 uur misschien 10 minuten echt iemand aan de lijn gehad hebt.

Re: [UPC] Digitale televisie, kosten rijzen de pan uit

Geplaatst: 28 nov 2006 16:48
door MnM
Nou, het is niet te geloven, maar via een onofficiele website van UPC, namelijk chelloo.com (waar ik het bovenstaande ook heb neergetiept) is er door een UPC medewerker contact met me opgenomen.

En.... ze hebben me een aanbod gedaan waarmee ik zeer content ben!

Creditering van 2 facturen, 150 euro terug en een half jaar gratis gebruik van de DVR mediabox!!!

Netjes opgelost op deze manier! Wel raar dat dit niet via de normale weg kan gebeuren...