LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Magnetron

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.

Wat vind u van de magnetron?

De magnetron doet prima dienst
6
46%
Ik vertrouw het eigenlijk niet, maar iedereen stelt me gerust
0
Geen stemmen
Volgens mij is nog niet alles duidelijk van dat apparaat
2
15%
Ik heb er wel één, maar ik gebruik het niet
0
Geen stemmen
De magnetron is slecht voor het voedsel
2
15%
Slecht voor het voedsel? Onzin
1
8%
Deze poll is niet van toepassing?
0
Geen stemmen
Wilt u zich eerst nader verklaren?
2
15%
 
Totaal aantal stemmen: 13

Bas Schoutsen
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 17:21

Magnetron

Ongelezen bericht door Bas Schoutsen »

Wat vind u van de magnetron? Vanwege het belang van de volksgezondheid, omdat ik de magnetron zelf niet vertrouw, en het onderzoek, dat wat mij betreft nog mag komen.

Als u mij toelaat, wil ik graag eerst deze Poll toevoegen.Er gaat een hoop geld in om, maar dan heeft ook bijna iedereen een magnetron, en volgens mij maken ziekenhuizen daar ook (dankbaar) veelvuldig gebruik van. Uiteraard zet ik mijn naam en toenaam erbij.

Groet,
Bas Schoutsen

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door NAK »

En wat wil je nu aangeven.........??????

Dat jij jezelf niet begrijpt??????

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Je wilt volgens mij aanzet geven tot discussie zonder zelf met een stelling te komen die je beargumenteert.

Ben jij soms die zwakzinnige die enkele maanden geleden hier iedereen waarschuwde voor GSM masten?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

omdat ik de magnetron zelf niet vertrouw
Wat is er niet te vertrouwen aan een magnetron?

Bas Schoutsen
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 17:21

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door Bas Schoutsen »

[Aan Dilbert29: deze post is 9 minuten geleden ingezet! Zie links onderaan.]

Nu was ik van plan twee stellingen op te geven zonder argumentatie, maar dit is niet om u dwars te liggen. Maar misschien staan die stellingen wel op zich.

Nu moet u begrijpen, dat als ik de magnetron niet vertrouw, en ik heb daar alle aanleiding voor, dat ik dit terecht in de groep gooi, en het forum van TrosRadar is daar uitermate geschikt voor. Ik respecteer dat zij zich richten op bepaalde aspecten van consumenten problemen, en ben van mening dat ik op de juiste plaats ben om iets dat de gezondheid aan zou tasten, ook aan de kaak te stellen. Ik heb ook niet voor niets een optie (2) toegevoegd dat men kan aangeven niets te kunnen met de andere opties.

Ik heb enigszins verbaast moeten vast stellen dat noch hier noch op uba.uva.nl is gekeken naar eventuele negatieve kanten van het voedsel bereiden met de magnetron. Geen positieve, geen negatieve. Maar die zijn er wel, ik geef u dus maar de verwijzingen die mijn vermoedens zou moeten bevestigen. De voorlopige uitslag van deze poll (2 - .. - 1 - 1) is evident.

De verwijzingen met betrekking op deze poll zijn deze:
http://www.fonteine.com/magnetron_ongezond.html
http://www.natuurlijk-welzijn.org/artik ... on142.html

En nog natuurlijk een laatste woord; ik heb het bericht van die gevoelsmens niet gelezen, maar ik heb geen (zo weinig mogelijk) draadloze apparatuur in huis. Het houd me namelijk behoorlijk wakker.

Ik hoop gaarne dat ik iets voor u kon doen, en kan doen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Laat maar, de zoveelste complottheorie zonder wetenschappelijke onderbouwing. Daar hebben we er hier al teveel van gehad, zoals de UMTS mast, de mobiele telefoon die kanker veroorzaakt, melk waar je kanker van krijgt en nu de magnetron weer.

Zodra er wetenschappelijk onderbouwd bewijs is, lees ik weer verder.

Toolboy

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik zou best wel eens een onderzoek willen zien puur uit intresse.
Wel een onderzoek met onderbouwing natuurlijk

fonteine.com
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2005 10:41

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door fonteine.com »

Iedere keer weer die discussie dat er geen wetenschappelijk onderzoek is gedaan en als er wel een onderzoek is dan wordt dat van tafel geveegd door dat antikwak clubje. Als wetenschapper van TNO bijvoorbeeld wetenschappelijk onderzoek doet naar Chinese kruiden dan wordt hij genomineerd voor de kwakzalver prijs. Wat willen jullie nu eigenlijk. Alles van tafel vegen en industrie napraten? Geloof je echt in dat melksprookje, alleen rauwe melk heeft minder nadelen, is net weer wetenschappelijk aangetoond. Onderzoek hieronder mbt telefoneren is zeker ook niet wetenschappelijk?

Verhoogd risico op tumor aan telefoon zijde van het hoofd na 10 jaar gebruik

Mobile phone use and risk of acoustic neuroma: results of the Interphone case-control study in five North European countries

There is public concern that use of mobile phones could increase the risk of brain tumours. If such an effect exists, acoustic neuroma would be of particular concern because of the proximity of the acoustic nerve to the handset. We conducted, to a shared protocol, six population-based case-control studies in four Nordic countries and the UK to assess the risk of acoustic neuroma in relation to mobile phone use. Data were collected by personal interview from 678 cases of acoustic neuroma and 3553 controls. The risk of acoustic neuroma in relation to regular mobile phone use in the pooled data set was not raised (odds ratio (OR)=0.9, 95% confidence interval (CI): 0.7-1.1). There was no association of risk with duration of use, lifetime cumulative hours of use or number of calls, for phone use overall or for analogue or digital phones separately. Risk of a tumour on the same side of the head as reported phone use was raised for use for 10 years or longer (OR=1.8, 95% CI: 1.1-3.1). The study suggests that there is no substantial risk of acoustic neuroma in the first decade after starting mobile phone use. However, an increase in risk after longer term use or after a longer lag period could not be ruled out.

British Journal of Cancer (2005) 93, 842-848.
doi:10.1038/sj.bjc.6602764 Published online 30 August 2005

M J Schoemaker1, A J Swerdlow1, A Ahlbom2,13, A Auvinen3,10, K G Blaasaas4, E Cardis5, H Collatz Christensen6, M Feychting2, S J Hepworth7, C Johansen6, L Klæboe8, S Lönn2, P A McKinney7, K Muir9, J Raitanen10, T Salminen3, J Thomsen11 and T Tynes8,12

1 Section of Epidemiology, Institute of Cancer Research, Brookes Lawley Building, Sutton SM2 5NG, UK

2 Institute of Environmental Medicine, Karolinska Institute, Box 210, 171 77, Stockholm, Sweden

3 STUK-Radiation and Nuclear Safety Authority, 00881 Helsinki, Finland

4 Norwegian Armed Forces, Bygning 0028A, Sessvollmoen 2058, Norway

5 International Agency for Research on Cancer, 150 Cours Albert Thomas, 69372 Cedex 08, Lyon, France

6 Institute of Cancer Epidemiology, Danish Cancer Society, Strandboulevarden 49, 2100 Copenhagen, Denmark

7 Centre for Epidemiology and Biostatistics, University of Leeds, 30 Hyde Terrace, Leeds LS2 9LN, UK

8 The Cancer Registry of Norway, Institute of Population-based Cancer Research, Montebello, 0310 Oslo, Norway

9 Division of Epidemiology and Public Health, University of Nottingham, Nottingham NG7 2UH, UK

10 Tampere School of Public Health, University of Tampere, Tampere 33014, Finland

11 Department of Otolaryngology-Head and Neck Surgery, Gentofte Hospital, University of Copenhagen, DK-2900 Hellerup, Denmark

12 Norwegian Radiation Protection Authority, PO Box 55, 1332 Osteras, Norway

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 10 Okt 2006 16:05 door fonteine.com


-------------------------------------------------------------------------------

Pooled analysis of two case-control studies on the use of cellular and cordless telephones and the risk of benign brain tumours diagnosed during 1997-2003 Int J Oncol. 2006 Feb;28(2):509-18.

Hardell L, Carlberg M, Hansson Mild K.

Department of Oncology, University Hospital, SE-701 85 Orebro, Sweden.
[email protected].

The use of cellular and cordless telephones and the risk of brain tumours is of concern since the brain is a high exposure area. We present the results of a pooled analysis of two case-control studies on benign brain tumours diagnosed during 1997-2003 including answers from 1,254 (88%) cases and 2,162 (89%) controls aged 20-80 years. For acoustic neuroma, the use of analogue cellular phones gave an odds ratio (OR) of 2.9 and a 95% confidence interval (CI) of 2.0-4.3; for digital cellular phones, OR=1.5; 95% CI=1.1-2.1; and for cordless telephones, OR=1.5, 95% CI=1.04-2.0. The highest OR was found for analogue phones with a latency period of >15 years; OR=3.8, 95% CI=1.4-10. Regarding meningioma, the results were as follows: for analogue phones, OR=1.3, 95% CI=0.99-1.7; for digital phones, OR=1.1, 95% CI=0.9-1.3; and for cordless phones, OR=1.1, 95% CI=0.9-1.4. In the multivariate analysis, a significantly increased risk of acoustic neuroma was found with the use of analogue phones.
---------------------------------------------------------------------------------
Kijk dit is nou duidelijke taal.
Ik bel van ze lang zal ze leven niet meer. :wink:

fonteine.com
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2005 10:41

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door fonteine.com »

Lees deze studie maar eens over het verlies van anti-oxidanten door die fijne magnetron:

Certain methods of preparation and cooking can cause vegetables to lose their cancer-fighting compounds, with microwaving the biggest culprit, finds a new study published in the Journal of the Science of Food and Agriculture.

A study investigating various cooking methods of broccoli concluded that microwaving is the clear loser: microwaved broccoli had lost 97 per cent, 74 per cent and 87 per cent of three major antioxidant compounds - flavonoids, sinapics and caffeoyl-quinic derivatives. By stark comparison, steamed broccoli had lost only 11 per cent, 0 per cent and 8 per cent, respectively, of the same antioxidants.


http://www.foodnavigator.com/news/ng.as ... -zaps-body

Mante
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2006 12:25

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door Mante »

Ik wil toch wel even wat kwijt over de magnetron. Ik heb gelezen dat imkers blij waren met de komst van de magnetron, omdat het zo gemakkelijk was daarin potjes gekristalliseerde honing terug vloeibaar te maken. Het Rijksconsulentschap vaardigde -intussen al zeker twaalf jaar geleden- evenwel een verbod uit om dat te doen, omdat de eigenschappen van honing er door veranderden.
Het verbod van het consulentschap ging gepaard met de korte mededeling dat als gevolg van de magnetische straling in de magnetron meetbaar een zeer snelle veroudering van de honing optrad, waardoor de nog maar kort gekristalliseerde honing op korte tijd in kwaliteit jaren werd teruggezet en niet meer geschikt was voor consumptie.

Veel later hoorde ik van het verhaal van een Zwitserse technicus die uiteindelijk na een langdurige juridische strijd met de belanghebbende industrie in het gelijk gesteld werd toen aangetoond was dat de in de magnetron versnelde moleculen niet alleen energie vrij maakten, maar ook nucleair electronenpatronen veranderden en daarmee de kernwaarde van sommige stoffen (vetten en suikers) wijzigden. In feite vrije radicalen vormden.

Wanneer men voedsel eet dat in een magnetron is verhit of ontdooid, treden in het bloed veranderingen op die kenmerkend zijn voor de eerste fasen van het ziekteproces van de mensen die aan kanker lijden. Dit kwam immers al aan het licht bij onderzoek verricht door dr. Hans Ulrich Hertel, maar zijn mond werd gesnoerd door de fabrikanten via een rechtzaak in 1993. Later in 1998 is dit teruggedraaid door het Europese Hof.
Kopieën van het onderzoeksrapport: The World Foundation of Natural Science, Box 632, CH-3000 BERN, Zwitserland. Tel. 0041-334381158.

Met het gebruik van een magnetron mag je dus gerust een beetje oppassen. Suikers en vetten ontaarden op nano-niveau door uitstoting en opname van electronen in de magnetron.
Met name suikers behoren te worden geweerd uit dit gemakstoestel. Je kunt naar mijn mening beter slowfood niet omzetten in een bepaalde vorm van fastfood.

jiping

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door jiping »

Nog veel schadelijker in deze samenleving is dat sommigen mensen met een andere mening daarom ook meteen niet meer kunnen respecteren en denken dat zij (die wel gelijk hebben) boven degenen staan ( die uiteraard geen gelijk hebben).
Heel jammer ,nuttloos......bovendien erg triest
En wat wil je nu aangeven.........??????

Dat jij jezelf niet begrijpt??????




Captain Pervert




Ben jij soms die zwakzinnige die enkele maanden geleden hier iedereen waarschuwde voor GSM masten

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik snap ook niet wat de topic starter nu wil.
En ook niet al die mensen die nu bang zijn.
Zoals al door meerderen gezegd, laat maar een fatsoenlijk wetenschappelijk onderzoek wat dat ding tot een gevaar voor de gezondheid bestempelt.
En met wetenschappelijk onderzoek mag je lezen een onderzoek wat de toets der kritiek kan weerstaan en aan de wetenschappelijke principes/eisen voldoet.

jiping

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door jiping »

Of een magnetron schadelijk is of niet vind ik ook helemaal niet intressant, ik heb er zelf ook één en gebruik hem eigenlijk nooit , de reden daarvoor is omdat ik altijd lekker uitgebreid kook en hem niet nodig heb.

Wél intressant vind ik dat waneer op deze forums iemand komt die dat wel beweerd of meent mensen elkaar meteen in de haren vliegen en het lijkt alsof ze grof beledigt zijn.

Wat kan mij het schelen dat iemand anders iets laat omdat diegene van mening is dat het schadelijk is.

Waarom is het zo belangrijk voor mensen hier dat anderen niet iets anders daarover mogen denken en als ze dat wel doen moeten ze meteen uitgescholden worden.
Als mensen zo beledigd zijn is mijn ervaring dat het dan heel belangrijk voor hen is dat een ander dat zegt .

Zodra iemand roept dat hij denkt dat magnetrons schadelijk zijn worden veel mensen blijkbar aangevallen en voelen zich genoodzaakt die ander onderuit te halen en uit te gaan schelden voor bijv. zwakzinnige. :roll:

Als er al iets zwakzinnig is is het dat wel, want ik heb me nog altijd niet zo vereenzelvigd met mijn magnetron dat ik de behoefte heb op te komen voor de belangen ervan. :D
heel vreemd :shock:

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door tienepien »

Omdat iets heel stellig schadelijk noemen mensen bang maakt, terwijl daar vaak geen duidelijke reden toe is.

Je kunt dus wel zeggen: ik heb het gevoel dat het schadelijk is, want dit en dit en dit, Wie weet daar meer over?
Maar niet: dit is schadelijk, niet meer gebruiken, etc. etc. wanneer je daar geen bewijs voor hebt.

jiping

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door jiping »

precies Tienepien,
jij legt nu toch ook duidelijk uit wat jouw tegenargument in deze is zónder die ander te beledigen.


Het is mijns inziens on-nodig zoals sommigen hier om anderen dan te gaan uitschelden.

De vragensteller maakte in de eerste plaats geen claims maar zei letterlijk; wat "vind" u van de magnetron? "zelf" vertrouw ik het niet....
als in; mijn mening is........wat is uw mening?
Vervolgens wordt hij meteen uitgemaakt voor zwakzinnige.
.

Volgens mij is dat gewoon tegen de forumregels waarin vermeld wordt elkaar met respect te benaderen.

jiping

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door jiping »

Trouwens, beetje of-topic maar toch ontopic over de "gevaren" van een magnetron; 8)

Gisteren zette ik mijn combi-magnetron/oven aan ging 1 minuutje naar boven en toen ik terugkwam stond de hele kamer vol dikke stinkende witte rook en leek het wel alsof heel dat ding in de fik stond.
Dat was wel heftig en ben blij dat ik dat ding niet onbeheerd heb gelaten want wie weet wat er dan gebeurt was.
Hij doet nu helemaal niks meer.... :(

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door tienepien »

Mjah, eigenlijk vind ik dat Tros dat soort dingen beter moet modereren. En dat opmerkingen als "zwakzinnig" iemands betoog niet sterker maken inderdaad.

Ik vraag me echter nog steeds af waardoor de TS nu een raar gevoel heeft bij de magnetron.

Over de onderzoeken die laten zien dat bijv. stomen beter is dan de magnetron gebruiken:
De magnetron wordt gebruikt om snel eten klaar te maken, omdat iemand niet veel tijd heeft om te koken. FF snel oppiepen zeg maar. Wat zouden deze mensen doen wanneer er geen magnetron was? Iets zegt me dat zij dan aan de afhaalmeuk zouden gaan en niet vrolijk zouden gaan stomen of koken. Dit is uiteraard maar een vermoeden, maar iets waar je ook rekening mee zou moeten houden: Iets kan dan wel gezonder zijn, maar is dat ook het alternatief waar mensen in het geval dat er geen magnetron zou zijn, voor zouden kiezen? En wat is er dan gezonder: dat gekozen alternatief, of magnetronvoer? Het is kiezen tussen twee kwaden denk ik, niet tussen goed en kwaad.


Dat met die combi magnetron heb ik trouwens ook wel eens gehad. Hij stond toen alleen op "oven". Binnen een halve minuut wat mn hele strokbroodje verkoold. Vaaag...

jiping

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door jiping »

Heee, da's vreemd. Ik had hem ook op "oven", en ook met een broodje erin..........

Over dat andere heb je ook wel gelijk. Zo zijn er heel veel ouderen die leven van gezond/vers eten wat hun familie langsbrengt wat ze dan even in de magnetron opwarmen terwijl ze anders de zoveelste droge boterham eten.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Magnetron

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@jiping, tienepien geeft precies mijn gevoel aan als dat van waarschijnlijk meer mensen hier. Blijkbaar hebben we maar te accepteren dat jan en alleman dat ding als gevaarlijk mogen bestemepelen. Immers dat is helemaal niet beledigend. Maar oh oh als mensen dat stemming maken zo zat zijn dat ze eens wat feller reageren dan is het ineens niet goed.

Gesloten