Klacht Planet Internet & KPN
Geplaatst: 10 okt 2006 16:11
In 2001 ben ik overgestapt van een Internet abonnement bij Het Net van KPN naar Internet van Essent (Twinner). De service van Essent dat ze je oude abonnement compleet opzeggen, is ook zonder problemen verlopen. Tot ik vorig jaar bij toeval ontdekte dat er maandelijks steeds een bedrag van mijn rekening wordt afgeschreven van € 3,95, waarbij staat kosten voor Internet (zonder Provider).
Na wat onderzoek blijkt dit van Planet Internet te zijn en maar liefst sinds 2001. Dit is me nooit opgevallen, en noem het maar dom van mij, maar omdat er gewoon geen provider bij stond, ik gewoon aangenomen heb, dat dit voor mijn toenmalig abonnement bij Essent was. Ook was ik er niet van op de hoogte dat Planet Internet samenwerkt met KPN. Ik heb gebeld met KPN, zij stuurden me door naar Planet Internet, waar zo'n ellenlange wachttijd en is en niet het juiste menu gekozen kan worden wat ik nodig had, heb ik tenslotte gemaild naar Planet Internet. Zij wilden me weer terug verwijzen naar KPN. Maar omdat ik, enigzins geirriteerd, aangaf dat ik van het kastje van de muur wordt gestuurd, werd me aangeraden via de mail mijn klacht op papier te zetten.
Na een flinke tijd kreeg ik hierop antwoord van Planet Internet, ik zou mijn abonnement nooit hebben opgezegd, dus dit is stilzwijgend doorgelopen. Dit verwonderde mij ten zeerste, omdat ik naar mijn weten een abonnement had bij Het Net bij KPN en niet bij Planet Internet en bovendien alles wat bij mijn "oude" abonnement hoorde is opgezegd door Essent destijds... Ik heb dus gevraagd aan Planet Internet dat ik dus eigenlijk voor niets steeds betaald heb, omdat ik bij hen nooit een abonnement heb of heb gehad. Ja, daar kwam het in principe wel op neer, werd me doodleuk gemeldt! Ik vind dit allemaal maar raar, te meer omdat mij nooit, op welke manier dan ook heeft laten weten dat dit apart opgezegd zou moeten worden... Bovendien had ik niets met Planet Internet, dus me hier ook nooit bewust van geweest, dat dit er op één of andere manier bij elkaar hoorde.
Op mijn wens om het abonnement per direct dan te beeindigen werd geantwoord dat dit nu niet kon, omdat dit stilzwijgend per jaar doorloopt. Dus ik zou tot eind dit jaar gewoon het maandbedrag van € 3,95 moeten betalen en naar het geld van de afgelopen jaren kan ik fluiten, denk ik. Door toeval had ik het er met een collega over en die vertelde me dat zij het exact hetzelfde heeft meegemaakt! Mijn vraag is dus: zijn er meer mensen met deze ervaringen en zo ja, hoe is dit opgelost? Want na al het contact wat ik nu allemaal heb gehad, weet ik niet meer, hoe ik dit aan kan pakken...
Kan dit allemaal zomaar?!
Na wat onderzoek blijkt dit van Planet Internet te zijn en maar liefst sinds 2001. Dit is me nooit opgevallen, en noem het maar dom van mij, maar omdat er gewoon geen provider bij stond, ik gewoon aangenomen heb, dat dit voor mijn toenmalig abonnement bij Essent was. Ook was ik er niet van op de hoogte dat Planet Internet samenwerkt met KPN. Ik heb gebeld met KPN, zij stuurden me door naar Planet Internet, waar zo'n ellenlange wachttijd en is en niet het juiste menu gekozen kan worden wat ik nodig had, heb ik tenslotte gemaild naar Planet Internet. Zij wilden me weer terug verwijzen naar KPN. Maar omdat ik, enigzins geirriteerd, aangaf dat ik van het kastje van de muur wordt gestuurd, werd me aangeraden via de mail mijn klacht op papier te zetten.
Na een flinke tijd kreeg ik hierop antwoord van Planet Internet, ik zou mijn abonnement nooit hebben opgezegd, dus dit is stilzwijgend doorgelopen. Dit verwonderde mij ten zeerste, omdat ik naar mijn weten een abonnement had bij Het Net bij KPN en niet bij Planet Internet en bovendien alles wat bij mijn "oude" abonnement hoorde is opgezegd door Essent destijds... Ik heb dus gevraagd aan Planet Internet dat ik dus eigenlijk voor niets steeds betaald heb, omdat ik bij hen nooit een abonnement heb of heb gehad. Ja, daar kwam het in principe wel op neer, werd me doodleuk gemeldt! Ik vind dit allemaal maar raar, te meer omdat mij nooit, op welke manier dan ook heeft laten weten dat dit apart opgezegd zou moeten worden... Bovendien had ik niets met Planet Internet, dus me hier ook nooit bewust van geweest, dat dit er op één of andere manier bij elkaar hoorde.
Op mijn wens om het abonnement per direct dan te beeindigen werd geantwoord dat dit nu niet kon, omdat dit stilzwijgend per jaar doorloopt. Dus ik zou tot eind dit jaar gewoon het maandbedrag van € 3,95 moeten betalen en naar het geld van de afgelopen jaren kan ik fluiten, denk ik. Door toeval had ik het er met een collega over en die vertelde me dat zij het exact hetzelfde heeft meegemaakt! Mijn vraag is dus: zijn er meer mensen met deze ervaringen en zo ja, hoe is dit opgelost? Want na al het contact wat ik nu allemaal heb gehad, weet ik niet meer, hoe ik dit aan kan pakken...
Kan dit allemaal zomaar?!