Pagina 1 van 2

KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 11 okt 2006 08:07
door dirk1959
heb een stukej gelezen van iemand die bij keukenconcurrent had besteld en hier tevreden over is.
nu mijn ervaring is verre van deze.
ruime tijd geleden een keuken samengesteld bij de keukenconcurrent te Barendrecht met levering september.
eindelijk was het zover de keuken werd bezorgd.....
wat schept mijn verbazing "bij opening van de eerste 4 dozen reeds 3 beschadigingen en hierover direct bericht middels email c.q. fax gegeven".
na 1 week nog niets vernomen te hebben maar eens in de telefoon geklommen en gevraagd hoe het zat met de beschadigde delen.
vrij laconiek wordt dan gereageerd "ach meneer wj hebben reeds nieuwe meubels besteld"........
vraag wat te doen met de beschadigde delen "meneer deze kunt u vernietigen"
afijn reeds 2 weken verder eindelijk de delen gekregen en wat schept mijn verbazing "foute delen". niet de bestelde delen maar nu kasten met lademogelijkheden...................ok dit zou dan niet zo'n probleem zijn en konden we accepteren want "ja een extra lade kan nooit kwaad"".
echter geen voorfronten erbij en dit zou besteld gaan worden.......
eindelijk begonnen met het inbouwen van de keuken ,want ja hiervoor werd door Keukenconcurrent euro 2100 gevraagd ,dus begrijpelijk zelf maar installeren "en wat schetst wederom mijn verbazing "het keukenblad is niet 2,85 maar 2,35" dus wederom niet verder kunnen en dit gelijk medegedeeld......
inmiddels zijn we 5 weken verder en nog niets vernomen maar intussen zitten we wel met de troep en is de kookgelegenheid niet aanwezig daar we niets kunnen inbouwen...........
als ik dit vooraf had geweten dat een dergelijk bedrijf als Keukenkoncurrent zo omgaat met de klanten c.q. spullen had ik wel gepast.

misschien nog meer mensen ervaring hiermee en misschien iemand die weet hiermee te handelen!!!!!!!
5 weken al in de troep je huis vol met spullen,niet kunnen koken etc etc etc

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 11 okt 2006 12:14
door Ninja
Beste dirk1959,

Helaas ben jij niet de enige met deze problemen met de keukenconcurrent. Wij hebben hier helaas ook een keuken gekocht en ervaren dezelfde problemen als jij beschrijft. Sinds 28-08 hebben wij de keuken, deze plaatsen wij ook zelf. Allereerst kregen we al geen complete keuken, d.w.z. de 2 werkbladen werden niet meteen meegeleverd. Wij waren hier niet van op de hoogte gebracht. Hiermee begon de ellende eigenlijk. Bellen met de klantenservice en daar zijn vertellen ze dat de werkbladen later dezelfde dag nog geleverd zouden worden. Nou niet dus.. Een paar dagen later hebben we de werkbladen gekregen niet zo'n ramp, maar 1 van de bladen is 8cm te breed doordat er verkeerd is ingemeten door de keukenconcurrent. Dit is ook het blad waar ons gasstel in moet komen en heeft tot gevolg dat ook wij al bijna anderhalve maand niet kunnen koken.
Ook hadden we een aantal beschadigde onderdelen en hierbij zijn we net als jij behandeld.

Je vraagt ook wat hier aan te doen. Wij weten het onderhand ook niet meer. We hebben heel veel contact gehad met de klantenservice, maar daar worden allerlei beloftes gedaan die ze niet nakomen. Daarna hebben we het bij de commercieel manager van de betreffende regio neergelegd en daar hebben we ook een gesprek mee gehad in de winkel en diverse malen telefonisch gesproken. Hij zou van alles voor ons uitzoeken (o.a. oplossing voor het probleem, sturen van een servicemonteur en een redelijke vergoeding voor de prolbemen) en zouden we een week later meer horen. Na 2 weken kregen we te horen dat alles weer bij de klantenservice ligt en dat de commercieel manager zich er niet meer mee mag bemoeien. Schiet dus helemaal niet op.
Wij hebben nu een aangetekende brief gestuurd met de problemen en gezegd dat wij hier een schriftelijke reactie op willen hebben. Aangezien ze steeds van alles telefonisch beloven en het dan niet nakomen, als klant heb je dan niets om het te bewijzen.
We hebben ook bij CBW gekeken, maar die doen ook niets. Enige is dat je doorverwezen wordt naar de geschillencommissie wonen. Alleen heb je daar ook niet zoveel aan op het moment dat je in de zooi zit, want een zaak bij de geschillencommissie duurt 5-6 maanden.
Je kan nog wel wat aan de geschillencommisse hebben als je geen/onvoldoende vergoeding krijgt voor de last die je hebt ondervonden. Je kan een financiele vergoeding nl wel achteraf bij de geschillencommissie neerleggen. Maar goed veel schiet je dus niet op met deze info, omdat je natuurlijk net als wij uit die zooi wil en in je huis wil kunnen koken!

Heel veel succes en ik hoor het graag als er een update is

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 11 okt 2006 17:45
door Kulta
Je hoeft ook niets van het CBW te verwachten, want dat is een branchevereniging voor de ondernemer en niet voor de consument.

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 11 okt 2006 19:55
door 16again
In beide gevallen:
Bericht KC dat zij gelegenheid krijgen om keuken zsm conform opdracht op te leveren.
Bericht tevens dat je na oplevering naar geschillencommissie zal stappen voor een passende ongemaksvergoeding. (o.a dagelijkse restaurant vergoeding bij niet kunnen koken...)


Wellicht doet KC dan zijn best om aanspraak op die ongemaksvergoeding te minimaliseren, en mogelijk komt KC zelf al met schikkingsvoorstel.

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 12 okt 2006 07:17
door dirk1959
nou het feit KC te kennen te geven verdere stappen te ondernemen alsmede verantwoordelijk te houden voor evt schade welke is of wordt geleden,neemt men gewoon met een korreltje zout...............
het interesseert ze gewoon niets...............we zijn tenslotte maar een kleine jongen en hun zijn groot............je krijgt antwoorden van "meneer zet uw keuken maar deels in elkaar zodat u kunt koken".....tuurlijk en dan later alles eruit verwijderen zodat je je keuken eindelijk kunt plaatsen.................. ja dergelijke antwoorden krijgt je en kan je verwachten..........
waar staan wij als consument tegenwoordig!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 12 okt 2006 07:40
door 16again
je krijgt antwoorden van "meneer zet uw keuken maar deels in elkaar zodat u kunt koken".....
Uiteraard levert dat dubbel werk op, wat je bij de geschillencommissie gewoon kan opvoeren tegen marktconforme uurprijs.

Dan kan je natuurlijk niet meer voor de gehele periode restaurantkosten verlangen

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 17 okt 2006 23:41
door Laysu
WIJ ZIJN OOK INGETRAPT, HEEL STOM GEWEEST, op 50%kortingsactie van Keukenconcurrent, eenmaal getekend in fil. Numansdorp, een keuken laten tekenen, uiteindelijk wat ze konden doen voor ons was: LET OP ZONDER VAATWASSER en KOEL_VRIES, 7500euro (ze wisten ook dat dat ons budget was) met weinig kasten. Omdat we 't niet vertrouwden, zijn we naar fil. Alexanderpolder gegaan, daar kwam ook zo'n overijverig verkoper met 50%korting, wij lieten weten wat ons budget was en hoe wij het keuken wilden MET VAATWASSER EN KOELVRIES +EXTRA KAST hier kon het wel!!!!!!!! Men kwam meteen met de OVEREENKOMST!!!Volgende dag naar fil. NUMANSDORP MET DIT VERHAAL, LETTERLIJK 2 uur zitten vechten voor ONS RECHT, en opeens kon het wEL. KOOP NOOIT, ECHT NOOIT EEN KEUKEN BIJ DIE OPLICHTERS!!!!!!!!

NOG ERGER: I.V.M. WIJZIGING IN ONS KEUKENOPSTELLING HEBBEN WIJ IN APRIL EEN NABESTELLING MOETEN DOEN, WIJ HEBBEN EEN NIEUW WERKBLAD EN 3 KASTEN BIJBESTELD, BEGIN AUG. ZOU T GELEVERD WORDEN (BEVESTIGINGSBRIEF ONTVANGEN MET DATUM EN AL), WIJ 1 DAG EERDER TERUG VAN VAKANTIE, HADDEN ONS KEUKEN VOOR ONS VAKANTIE AL HALF GESLOOPT OM HET KLAAR TE MAKEN VOOR DE NIEUWE OPSTELLING, VOLGENDE DAG BLEEK DIE DAG NIET GELEVERD, WIJ BELLEN MET DE VERKOPER, REACTIE "OOOO SORRY, LEVRANCIER IN DUITSLAND IS MET VAKANTIE" ZO LAKS, NONCHALANT!!! ALSOF ZE DAT IN APRIL NIET WISTEN, ALSOF ZE ONS NIET TIJDIG HIEROVER KONDEN INFORMEREN.

TELEFONISCH NIEUW AFSPRAAK GEMAAKT MET ONZE VERKOPER, VROEG OM SCHRIFTELIJK BEVESTIGING, NIKS ONTVANGEN,DIE DAG WEER GEBELD MET ONS VERKOPER OVER WAAR DE KEUKEN BLEEF "O SORRY, VERGETEN JULLIE IN TE PLANNEN, wij zouden gebeld worden voor een nieuwe afsp, wat niet gebeurde. Wij aangetek.brief, GEDREIGD MET geschillencommissie, wij UITGENODIGD voor gesprek om 't op te lossen, nieuwe afspraak gemaakt, wij konden 200 euro minder betalen, ZOU diezelfde week een verslagje opsturen over de gemaakte afspraken, dat verslagje kwam pas een week later aan,NADAT WIJ HADDEN GEBELD VAN WAAR HET BLEEF, WEER ZO'N IDIOTE SMOES, EN EEN NIEUWE AFSPRAAK WERD GEMAAKT, kwam de keuken weer niet, WIJ WEER BELLEN, WERD EEN DAG LATER GELEVERD.

BIJ CONTOLE BLEEK DAT KEUKENBLAD EN KASTJES IN VERKEERD KLEUR WAREN GELEVRD, WIJ ONTPLOFTEN, de verkoper gebeld, gaf toe dat hij het "per ongeluk"een verkeerd kleur werkblad had ingevuld op de order, UIT FRUSTRATIE DE DIRECTEUR BAREMAN GEBELD,WAS HEEL VRIENDELIJK, WIJ KREGEN NUMMER VAN DE REGIOMANAGER EN HIJ ZOU ALLES AFHANDELEN.

WIJ WEER AAN Tafel, met tekening en al alles weer doorgenomen met de regiomanager (bleek dat onze verkoper ook foutjes mbt afmetting had gemaakt), in twee wk. zou het geleverd worden.

Bevestiginsbrief nieuwe datum levering, die dag laat in de middag gebeld waar 't bleef, TIG X DOORVERBONDEN, ZOU ONDERZOCHT WORDEN ETC. ETC. de telerfoniste met wie wij de afspraak hadden gemaakt was 't vergeten om ons keuken in te plannen bij de chauffeurs. "sorry mrevrouw, mijn foutje....bla bla bla. JE WORDT ER ZO SPUUGZIEK VAN. WIJ BELLEN MET REGIOMANAGER, EEN TRANSPORTBEDRIJF WERD INGESCHAKELD OM T ALSNOG TE LEVEREN.

WIJ EINDELIJK BLIJ DAT WE HET NU BINNEN HADDEN, EN HEBBEN IEM. GEVONDEN DIE 'T ZOU MONTEREN, MAN WAS BIJNA DE HELE DAG BEZIG, 'T HELE WOONKAMER IN EEN PUIN, EENMAAL BEZIG MET 'T WERKBLAD BLEEK DAT DE WERKBLAD TE LANG WAS!!!!! WIJ WEER BELLEN, BIJ CONTOLE BLEEK DE LEVRANCIER (ALSOF ZE EEN ORDER NIET KUNNEN LEZEN!!!) DE WERKBLAD 30CM TE LANG HAD GEMAAKT.\\

DE DOPJES VAN DE KASTEN MISSEN WIJ OOK

"OPLOSSING" = "SORRY, U MAG DE VERKEERDE WERKBLAD HOUDEN, VOLGENDE WEEK KRIJGT U DE JUISTE MAAT EN WIJ ZULLEN OOK ZORGEN VOOR EEN MONTEUR. EN IK MOET MAAR EEN WEEK LANG IN DIE PUIN ZITTEN,

Vandaag telefoontje, had 500euro aankoopbedrag geeist, men wil 250 betalen, eind deze week of begin volgende wk krijgen we 't blad+ monteur.
Ik vertrouw ze niet meer, de schade, stress die ze hebben veroorzaakt is niet te beschrijven. Wij hebben HEEL VAAK ZELF ACHTER DE FEITEN MOETEN AANRENNEN, zonder enig resultaat.

Wil opstappen naar geschillencommissie, maar mijn man is van mening dat wij toch benadeeld zullen worden, we weten het niet meer.

WE ZIJN HET ZO ZATTTT

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 18 okt 2006 11:58
door nummer 1
Beste Laysu, is er bij jullie nou nooit een lampje gaan branden tijdens aanschaf van de keuken.Waar is jullie mensenkennis,gevoel voor kwaliteit etc..Hadden jullie geen vergelijk van een echte keukenzaak?
Verkopers mogen creatief zijn,zodanig dat zij het vertrouwen van de klant winnen dmv goede prijs-kwal verh.goed ontwerp,kortom het produkt zoals de klant het wil hebben.Als men dan achteraf een andere aanbieding krijgt,moet men niet zeuren!!! Deal is een deal.
Goede verkopers werken bij een goed bedrijf.
ps is dit jullie eerste keuken?

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 18 okt 2006 13:20
door 16again
Als men dan achteraf een andere aanbieding krijgt,moet men niet zeuren
Voor TV programma opgelicht was dit wel een reden om aan dit soort praktijken zendtijd te besteden. Blijkbaar heeft nummer1 andere noren&waarden dan de redactie van dat programma.

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 18 okt 2006 17:44
door Ninja
Beste Laysu,

Zo gaat het bij ons nou ook. Steeds beloven ze van alles, maar uiteindelijk komen ze hun afspraken niet na. Wij communiceren nu alleen nog maar schriftelijk met ze, zodat we tenminste bewijs hebben van hun toezeggingen.
Het valt me mee dat ze u nog 250 euro willen betalen, hiermee wil ik niet zeggen dat dit voldoende is, maar bij ons hebben ze voor het feit dat we anderhalve maand buiten de deur hebben moeten eten ons een dinerbon aangeboden! Die mensen daar hebben geen idee waar ze het over hebben. Wij hebben nu een termijn gesteld waarbinnen alle problemen opgelost moeten zijn (incl een fatsoenlijke tegemoetkoming voor de door ons gemaakte kosten). Als ze zich daar niet aan houden, dan gaan wij naar de Geschillencommissie en dan zullen we wel zien wat er gebeurt. Helaas duurt zo'n procedure erg lang, maar dat vind ik het wel waard voor al het gezeur dat we tot nu toe al gehad hebben.

Jullie in ieder geval ook veel succes verder en ik hoop dat de keuken snel klaar is.

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 12 nov 2006 01:32
door Ninja
Hoi allemaal,

Wij zijn ook nog steeds met KC bezig om onze keuken in orde te krijgen. We hebben onze keuken op 28 augustus gekregen en heel veel dingen klopten niet. Opzich niet zo'n ramp, maar wat voor ons wel een groot probleem was, is dat het werkblad waar onze kookplaat in moest komen te breed was doordat KC niet goed had ingemeten. Hierdoor konden wij dus niet in ons eigen huis koken/eten. We hebben het juiste werkblad pas op 13 oktober gekregen en kunnen sindsdien gelukkig in huis eten. Het enige wat KC hiervoor biedt (na een schrijven van ons) is een dinerbon. Nou ik vind het te gek voor woorden, we hebben anderhalve maand buiten de deur moeten eten en dan denkt KC dat wij op een dinerbon zitten te wachten :?. Alsof wij uberhaupt nog zin hebben om, na anderhalve maand buiten de deur te moeten eten, naar een restaurant te gaan! Oh en ze zeiden ook dat ze graag een noodvoorziening hadden aangebracht! Nou lekker om daar achteraf mee te komen!
Ik heb dit ook in een brief aan hun uitgelegd en dat ik een vergoeding wil voor de tijd dat we niet in ons eigen huis konden eten en dat we niets hebben aan een opmerking achteraf dat ze wel een noodvoorziening hadden kunnen plaatsen. Uiteraard heb ik in de brief ook andere problemen vermeld, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien ;) Mijn vraag heeft nl betrekking op een eventuele vergoeding. Wij willen namelijk naar de geschillencommissie gaan om alsnog een redelijke vergoeding te eisen, maar we vragen ons af of dit zinvol is om te doen. We vinden namelijk dat we door toedoen van de KC (veel) extra kosten hebben moeten maken en dat zij dit moeten vergoeden, maar is dat juridisch gezien ook zo? Kan iemand daar antwoord op geven?

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 12 nov 2006 09:43
door 16again
Niet alleen wettelijk, maar ook volgens CBW voorwaarden heb je recht op schadevergoeding (zie onder andere CBW art 6.3 en 6,5).

Je had beter direct kunnen klagen over onbruikbare keuken en daaruit voortvloeiende restaurantkosten.
Daarentegen kun je ook aanvoeren dat de status van de keuken bij KC bekend was, en dat KC ook op eigen initiatief noodvoorziening had kunnen aanbieden.

Door nalatigheid van beide partijen is vervolgschade (restaurantkosten) nu onnodig groot geworden, mogelijk zal geschillencommissie hierdoor verdeelsleutel toepassen in toekennen schadevergoeding.

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 12 nov 2006 12:36
door Pfffff
Anderhalve maand buiten de deur moeten eten ??
Is het bij jullie nou echt niet opgekomen om iets anders te regelen, nood kookplaatje of zo ? Zeur niet zo zeg, zal wel iets anders zijn dit verhaal ??

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 12 nov 2006 13:16
door miekeaveres
hallo.....

wij hebben ook een nare ervaring met de keukenconcurent wij hebben begin juli de keuken gekregen en hier is ook niet alles bijgeleverd het zou afgelopen week klaar zijn maar dit is niet het geval.
we hebben de keuken ook laten plaatsen maar hier bij niet op de kleine lettertjes geld met als gevolg dat we het gasfornuis en het water nog aanmoeten sluiten dit is niet gemeld door de verkoper.

onze dochter heeft ook bij de zelfde keukenconcurent een keuken besteld en hier zijn ook dingen niet geleverd of niet goed geleverd en hier mist ook nog het een en andere. we weten niet wat we hier mee moeten en hebben de keuken concurent genominieerd voor de koude douche.

mensen aan de telefoon weten niet wat ze moeten doen en je wordt door meerdere dingen geholpen en niet van mekaar wat er aan de hand is.


mieke

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 12 nov 2006 16:24
door Ninja
Wij hebben vanaf t begin bij KC aangegeven wat de problemen waren en vooral het grootste probleem: dat we niet konden koken.
Aangezien je t eerst met de leverancier moet proberen op te lossen, wat heel logisch is, hebben wij dit ook geprobeerd. We hebben heel veel met KC aan de telefoon gezeten en toen dat niet leek te helpen, hebben we contact gezocht met de regiomanager. Hier hebben wij ook een gesprek mee gehad en die heeft allerlei beloftes gedaan, maar uiteindelijk heeft ook hij niets gedaan en kwam het weer bij de klantenservice te liggen. Het punt wanneer je naar de geschillencommissie moet stappen vonden wij nogal lastig, want geschillencommissie duurt zo'n 5-6 maanden en wij wilden toch wel voor die tijd de problemen opgelost hebben. Geschillencommissie zei wel dat we achteraf nog een schadeclaim bij ze in konden dienen. We hebben ook contact gehad met de consumentenbond voor advies en die zeiden dat we de KC een termijn moesten geven waarbinnen e.e.a. opgelost moest worden en dit hebben wij ook gedaan.

En ja we hebben wel gedacht aan een noodoplossing, maar in de praktijk was dat in ons geval niet makkelijk te doen. We hebben echt niet voor onze lol buiten de deur gegeten hoor.

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 12 nov 2006 17:02
door loesjes
bij de gamma had je zo een werkbladje kunnen halen en daarin kon je je kookplaat tijdelijk zetten. totale kosten misschien 100 of 150 euro ofzo. dus ik denk ook dat een geschillencommissie dit zal aangeven en dat je niet meer als dat bedrag terug kan verwachten.

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 12 nov 2006 17:53
door Ninja
Allereerst wisten wij niet van te voren dat het anderhalve maand zou gaan duren, we kregen in het begin een aantal keer te horen dat het nog 2 weken zou duren, dan ga je sowieso niet zoiets doen. Achteraf heeft het dus anderhalve maand geduurd. Daarnaast vind ik het te belachelijk voor woorden om tijdelijk een ander werkblad te kopen waar je dan tijdelijk je kookplaat in kan hangen. Als KC nou voor een tijdelijke oplossing had gezorgd, was het wel wat anders geweest, maar je gaat toch niet nog meer kosten maken omdat de leverancier zolang over het naleveren van het juiste werkblad doet?
Ook al geeft de geschillencommissie aan dat we niet meer dan € 150,- terugkrijgen, dat is altijd nog meer dan de dinerbon waar KC mee aan komt zetten.

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 12 nov 2006 19:00
door 16again
bij de gamma had je zo een werkbladje kunnen halen en daarin kon je je kookplaat tijdelijk zetten. totale kosten misschien 100 of 150 euro ofzo.
Die redenatie is evengoed om te draaien:
KC had kunnen voorstellen om bij de bouwmarkt een werkbladje te halen om daar de kookplaat tijdelijk op te plaatsen, en dan had KC tegen 100 a 150 euro kosten zich vervolgschade kunnen besparen.

Je koopt geen keuken+montage in een keukenwinkel om zelf bij de bouwmarkt spullen te moeten "halen" (werkblad past niet eens in mijn autotje, en wil ik niet eens tillen..) voor allerlei noodgrepen.
Dan had je net zo goed de gehele keuken bij de bouwmarkt kunnen halen.

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 12 nov 2006 21:43
door maxx
Ik heb vanuit mijn keukenmontageverleden altijd het standpunt meegekregen: Aan het eind van de dag werkt alles ongeacht manco's ed.

Een noodoplossing is zo gemaakt en hoeft niet 100% mooi te zijn. Als het doel maar bereikt wordt en dat is een werkbare keuken.

MVG

Re: KEUKENKONCURRENT

Geplaatst: 12 nov 2006 22:07
door loesjes
ik ben het volledig met jullie eens dat je niet zelf eigenlijk een werkblad hoeft te halen en dat de noodoplossing eigenlijk door kc had moeten worden aangeboden.

maar die hebben dat niet gedaan, en dan kan je heel snel in een hoekje gaan zitten huilen en zeggen dat je 6 weken lang uit eten moest, dat hoeft mijn inziens ook niet.

als het mij gebeurde dan wou ik binnen 3 dagen een oplossing of een noodoplossing van de keukenleverancier en zoniet, dan zou ik daar zelf voor zorgen maar daar wel alle kosten verhalen op de leverancier.

Verder hebben wij als keukenzaak de zelfde gedachtengang als maxx. Helaas heb ik het zelf 2 wkn terug week nog meegemaakt, het blad werd door de fabrikant door toeleveringsproblemen een week uitgesteld. maar mooi wel dat die mensen wel diezelfde avond nog een noodblad hebben gekregen. We hebben de mensen de situatie eerlijk uitgelegd, en toen het goede blad die week erop erop werd gelegd en wij de keuken konden afmonteren hebben we ze ook nog een dinerbon aangeboden voor hun fijne manier van reageren op dit ongemak.