Kosten Incassobureau bij afbetalingsregeling
Geplaatst: 14 okt 2006 00:43
Mijn vrouw, onze vier kinderen en ik hebben een collectieve ziektekosten verzekering afgesloten bij VGZ met als tussenpersoon Turien & Co.
Al onze rekeningen, op die van de tandarts na, gaan rechtstreeks naar naar de verzekering en daar hebben wij nooit een probleem mee.
Alleen de rekeningen van de tandarts krijgen wij thuis gestuurd. Deze hebben wij doorgestuurd naar Turien & Co ter uitbetaling. Dan komt er een eerste aanmaning binnen en nemen wij contact met T&C, wij worden gerustgesteld met de mededeling dat er een kleine achterstand is en dat wij ons geen zorgen hoeven te maken. Dan volgt een tweede aanmaning en volgt een herhaling van het eerdere vermelde. De derde aanmaning is die van het Centraal Medisch Incasso Bureau. Weer contact opgenomen met T&C. Daar wordt ons dan doodleuk medegedeeld dat de door ons verzonden rekeningen niet zijn binnen gekomen. Een collega van mij heeft trouwens dezelfde ervaring met T&C. Ondertussen wordt de toon van het incassobureau dreigender en omdat T&C niet over de brug komt biedt mijn vrouw aan een betalingsregeling te treffen met het incassobureau, het gaat om een bedrag van rond de € 2000,-- aan tandartsrekeningen. Uiteraard gaan zij accoord. Een paar dagen later worden de rekeningen inclusief extra kosten door T&C voldaan. Gisteren, 12 oktober, kregen wij van het incassobureau een hele stapel acceptgirokaarten opgestuurd, gedateerd 9 oktober 2006, terwijl de afbetalingsregeling rond 21 augustus werd aangeboden en de nota's inclusief extra kosten een paar dagen na 21 augustus door T&C zijn voldaan. Rekeningen voor de rente en administratiekosten voor de afbetalingsregeling. Volgens het incassobureau moeten wij deze betalen omdat wij de regeling zijn aangegaan. Volgens mij is het geldklopperij omdat T&C de rekeningen inmiddels heeft voldaan en wij geen gebruik meer hoeven te maken van de afbetalingsregeling en het incassobureau ook geen kosten hoeft te maken voor een afbetalingsregeling voor rekeningen die inmiddels zijn voldaan. Een regeling die wij noodgedwongen moesten aanbieden omdat T&C niet op tijd betaalde.
Trouwens ook stuitend was de opmerking van de medewerkster van het incassobureau waarbij zijn mijn vrouw doodleuk vroeg waarom rekeningen vanaf april niet door de verzekeraar waren betaald. Dat zegt iets over de bedrijfscultuur van het incassobureau of over de medewerkster, die, wanneer dit niet tot de bedrijfscultuur behoort, niet geschikt is voor deze functie.
Mijn vraag: Wat zijn onze opties om de kosten voor de afbetalingsregeling niet te hoeven betalen.
Al onze rekeningen, op die van de tandarts na, gaan rechtstreeks naar naar de verzekering en daar hebben wij nooit een probleem mee.
Alleen de rekeningen van de tandarts krijgen wij thuis gestuurd. Deze hebben wij doorgestuurd naar Turien & Co ter uitbetaling. Dan komt er een eerste aanmaning binnen en nemen wij contact met T&C, wij worden gerustgesteld met de mededeling dat er een kleine achterstand is en dat wij ons geen zorgen hoeven te maken. Dan volgt een tweede aanmaning en volgt een herhaling van het eerdere vermelde. De derde aanmaning is die van het Centraal Medisch Incasso Bureau. Weer contact opgenomen met T&C. Daar wordt ons dan doodleuk medegedeeld dat de door ons verzonden rekeningen niet zijn binnen gekomen. Een collega van mij heeft trouwens dezelfde ervaring met T&C. Ondertussen wordt de toon van het incassobureau dreigender en omdat T&C niet over de brug komt biedt mijn vrouw aan een betalingsregeling te treffen met het incassobureau, het gaat om een bedrag van rond de € 2000,-- aan tandartsrekeningen. Uiteraard gaan zij accoord. Een paar dagen later worden de rekeningen inclusief extra kosten door T&C voldaan. Gisteren, 12 oktober, kregen wij van het incassobureau een hele stapel acceptgirokaarten opgestuurd, gedateerd 9 oktober 2006, terwijl de afbetalingsregeling rond 21 augustus werd aangeboden en de nota's inclusief extra kosten een paar dagen na 21 augustus door T&C zijn voldaan. Rekeningen voor de rente en administratiekosten voor de afbetalingsregeling. Volgens het incassobureau moeten wij deze betalen omdat wij de regeling zijn aangegaan. Volgens mij is het geldklopperij omdat T&C de rekeningen inmiddels heeft voldaan en wij geen gebruik meer hoeven te maken van de afbetalingsregeling en het incassobureau ook geen kosten hoeft te maken voor een afbetalingsregeling voor rekeningen die inmiddels zijn voldaan. Een regeling die wij noodgedwongen moesten aanbieden omdat T&C niet op tijd betaalde.
Trouwens ook stuitend was de opmerking van de medewerkster van het incassobureau waarbij zijn mijn vrouw doodleuk vroeg waarom rekeningen vanaf april niet door de verzekeraar waren betaald. Dat zegt iets over de bedrijfscultuur van het incassobureau of over de medewerkster, die, wanneer dit niet tot de bedrijfscultuur behoort, niet geschikt is voor deze functie.
Mijn vraag: Wat zijn onze opties om de kosten voor de afbetalingsregeling niet te hoeven betalen.