LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
janoa
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2006 13:23

na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door janoa »

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij hier een duidelijk antwoord op kan geven!!!
3,5 jaar geleden een complete keuken gekocht .
nat na het eerste jaar ging de afwasmachine kapot, sinds deze zomer koelt de koelkast niet meet goed, en sinds een week is onze combioven stuk.Wij zijn echt zuinig op onze spullen, we werken er hard voor
Ik heb deze firma gesproken om te vragen of zij hier iets in konden betekenen, ik kreeg keihard te horen NEE.
Wij hebben bij hun ook onze houten vloer gekocht, samen met de keuken kosten dit samen 36.000 euro.
kan ik hun aansprakelijk stellen?
of te wel WAT MOET IK DOEN? dit kan toch niet!

:twisted:
Laatst gewijzigd door janoa op 17 okt 2006 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Scara

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door Scara »

Welk merk is het ? Er is altijd terug te vallen op de conformiteitseis.
Kijk eens op www.consuwijzer.nl

janoa
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2006 13:23

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door janoa »

dank je wel voor je reactie,
heb inderdaad even op de site gekeken.
De afwasmachine en koelkast zijn van whirlepool,
de combioven van Bauknecht (ook whirlepool, kwam ik achter toen ik naar de servicelijn belde)

Maar wat moet ik doen? mijn keukenleverancier aansprakelijk stellen?

Toolboy

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door Toolboy »

Vanaf de zijlijn is er niets te beoordelen over de appies daar zijn merken voor nodig.
Toch vind ik het jammer dat u meteen de naam van de verkopende partij hier plaatst.
U mag mij een mailtje sturen met de klachten over de appies en ik zal deze als onafhankelijke partij graag beantwoorden

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door loesjes »

wat een flauwekul, natuurlijk mag janoa hier de naam plaatsen, janoa heeft tenslotte de firma gelegenheid gegeven haar te helpen wat ze radicaal afwijzen wat naar mijn idee nergens op lijkt!!!

Wat wilt U nu eigenlijk beoordelen als onafhankelijke partij.
Er staat duidelijk dat diverse apparaten het laten afweten en de verkopende partij blijft duidelijk in gebreke door niet een vuist te maken bij de fabrikant.

waardeloze firma die niet voor zijn klanten opkomt als je mij vraagt.

janoa
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2006 13:23

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door janoa »

bedankt hoor,
Heb toch maar even de naam weggehaald,
kan er altijd nog wel op, Loesjs het is inderdaad een waardeloze firma wat dat betreft, ze hebben ook nog heel veel andere klanten aan ons te danken(familie, vrienden, collega`s) we hebben echt veel voor ze gedaan!! dan zou je toch denken dat ze voor je klaar staan als er problemen zijn.

Toolboy, kunt u mij vertellen wat u precies kunt doen? hangt daar een kostenplaatje aan vast? (heeft nl al genoeg gekost) en ik ben het nu echt zat met ze

Toolboy

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door Toolboy »

Haha leuke vraag wat kost het :
Het vertrouwen in nederland is dus echt weg.
Ik wil graag helpen als dat in mijn mogelijkheden ligt en dat is geheel voor noppes.
En loesjes ,sorry maar namen plaatsen vind ik niet okee tenzij er alles aan gedaan is om de klacht te verhelpen.
Elke verkopende partij maakt wel eens een foutje,toch

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door joost28 »

60.000,- euro voor een keuken en een houten vloer???

En dan met Whirlpool apparatuur??

Hoeveel m2 vloer is dat wel niet? of heb je een vloer van massief teak ofzo??

Scara

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door Scara »

Gewoon de naam blijven noemen dus

Briefje sturen naar

Whirlpool Nederland BV
Heerbaan 50-52

4817 NKL Breda
t.a.v. afdeling Consumentenbelang

Bij geen reactie, richting Rechtsbijstand cq Geschillencommissie

Toolboy

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ scara.
Uit jou postings maak ik op dat je zelf actief bent in de keuken branche en slechte ervaringen hebt met een aantal merken.
Maar als niemand zijn nek uitsteekt dan zal daar nooit verandering in komen.
Vandaar dat ik mij vrijwillig ter beschikking stel om het te proberen op te lossen.
Maar om namen van ondernemers te noemen in dit stadium gaat mij te ver

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door joost28 »

Ik ben toch nog heel benieuwd naar de opbouw van die 60.000,- euro. Stel dat de keuken 20 mille was (duur voor Whirlpool maar okay) dan resteert 40.000,-, een hele grote woning heeft een woonoppervlak van 250 m2, dat is dan nog steeds 160,- euro per m2 vloer....

Ik ben nieuwsgierig!

Keukenprinsesje
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 nov 2005 12:53

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door Keukenprinsesje »

Neem contact op met servicelijn van Whirlpool. Er bestaat volgens mij ook coulance regelingen of een maximale reparatie vergoeding.
Succes!

Toolboy

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door Toolboy »

Kijk wat de prinsesje meld is okay.
Het eerste zinnige antwoord, zonder een bedrijf meteen aan te vallen.
En de verkopende partij is in deze niet de producent .
Dus is er een optie, als de verkopende partij geen verantwoording wil nemen over de geleverde goederen neemt u contact op met wp

janoa
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2006 13:23

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door janoa »

beste joost28, ik heb inderdaad een foutje gemaakt, deze heb ik ook verbeterd, alleen jammer dat je verder niet begrijpt waar de vraag over gaat.

scara en keukenprinsesje bedankt voor jullie antwoorden, hier kan ik voorlopig denk ik wel wat mee, en toolboy wie weet kan ik je hulp alsnog gebruiken.
ik hou jullie nog wel op de hoogte hoe dit eventueel afgaat lopen.

akalichs
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2006 20:57

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door akalichs »

Als de garantietermijn is verstreken, moet een consument aantonen dat een apparaat niet deugt. Hij moet bijvoorbeeld bewijzen dat een onderdeel eerder kapot is gegaan dan gezien de tijd dat het apparaat in gebruik is en mag worden verwacht. Als een consument dat niet kan bewijzen moet hij de reparatie zelf betalen. Zoiets is simpel aan te tonen. Hoe? Vraag aan de leverancier/importeur wat de levensduur is bij normaal gebruik van jou apparaturen. Eventueel kun je gesteund worden door reparatie bedrijven.
Als de garantietermijn is verstreken betekent dat niet dat de ondernemer voor geen enkel defect meer aansprakelijk is. Gaat iets kapot terwijl dat gezien de tijd dat het apparaat in gebruik is nog niet had mogen gebeuren, kan de ondernemer worden verplicht het al dan niet gedeeltelijk kosteloos te repareren. Wel moet in dat geval de consument bewijzen dat het apparaat niet deugt. Gesteund door de adviezen van reparateurs en aantoonbaar normaal gebruik moet het toch kunnen? De adviezen van de vorige lezers zijn absoluut raadzaam om naast de ondernemer, deze eerst aansprakelijk te stellen.Helpt het niet dan de importeur/fabrikant om tot een redelijk tot goed oplossing te komen. Het moet toch kunnen?
Laatst gewijzigd door akalichs op 18 okt 2006 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door joost28 »

@ janoa:

36.000,- kan ik plaatsen.

Wat moet je doen, heel simpel: terug naar je verkoper gaan. Iedereen geeft hier adressen van Whirlpool Nederland, maar het is fundamenteel fout om te denken dat je bij hen terecht moet. Je hebt een koopovereenkomst gesloten met een of andere dealer danwel keukenleverancier en daar moet je terecht. Je mag van keukenapparatuur verwachten dat het toch minimaal langer dan 3,5 jaar mee gaat, dus laat je niet afschepen met "geen verlengde garantie" of "de garantietermijn is voorbij".

Laat je niet doorsturen naar die landelijke dealers want daar heb je nl. geen contract mee.

Heb je rechtsbijstand, schakel die dan in. Loopt het hoog op dan kun je een advocaat overwegen.

Het is een k*t situatie maar ik hoop dat het je lukt je niet te laten afschepen met flauwekul! Kom voor je rechten op.

Pfffff

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door Pfffff »

Jammer hoor Jost, je weet totaal niet wat je roept, de verkopende partij is hier niet meer verantwoordelijk voor, klant dient zijn recht te halen bij de producent en deze zal ook alle medewerking verlenen. Dus houd je verkeerde adviezen voor je, U is een ******** :lol:

nummer 1
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 okt 2006 22:05

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door nummer 1 »

Toch kan een serviceapparaat van een detaillist bemiddelen,en voor een coulanceregeling zorgen.Zorg er dus voor dat je je keuken incluis app.aanschaft bij een groot en goed bedrijf.

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door 16again »

de verkopende partij is hier niet meer verantwoordelijk voor, klant dient zijn recht te halen bij de producent en deze zal ook alle medewerking verlenen
Wettelijk is dit juist andersom geregeld: Voor garantie afhandelingen blijft de verkoper aansprakelijk, zelfs als je een product koopt met extra fabrieksgarantie:

Stel je koopt een koelkast en binnen het gaat gaat de fabriek failliet en de koelkast stuk: De winkel behoort dan nog gewoon garantie te verlenen.

janoa
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2006 13:23

Re: na 3,5 jaar keukenapparatuur stuk, wat moet ik doen

Ongelezen bericht door janoa »

Ik had beloofd om er nog even op terug te komen,,,,,,

Na inlichtingen bij de consumentenbond, ben ik de desbetreffende keukenfirma een aangetekende brief gaan sturen, met de mededeling dat ze binnen 14 dagen na dagtekening het bedrag wat wij kwijt waren aan reperaties de helft daarvan op onze rekening wilden storten, zouden ze dat niet doen, dan zou ik naar de geschillencommisie toe stappen.

vandaag bericht gekregen van de keukenfirma, ze gaan de helft aan ons terug betalen!!

Gesloten