AVIS autoverhuur verstrand in chaos en interne laksheid
Geplaatst: 18 okt 2006 09:09
Ik ben vandaag 47 minuten bezig geweest om voor de organisatie waar ik voor werk telefonisch er achter te komen wat het kost om een bestelbus voor goederen voor een week te huren. Ik heb nog steeds geen antwoord.
Het avontuur begint bij hun 0800 nummer. Uiteraard begint het daar met een telefonisch menu. Na de taalkeuze volgt de keuze: kies 1 voor personenauto's en kies 2 voor bestelauto’s. Ik kies dus 2. Dan mag ik kiezen voor een kantoor in de regio vanwaar ik bel (Den Haag) of optie 2: een ander filiaal. Wanneer ik 1 (dus locatie Den Haag kies) krijg ik een man aan de lijn die stelt geen prijsinformatie te kunnen geven over busjes, want deze verhuurt de betreffende locatie niet. Hij voelt zich niet verantwoordelijk voor andere AVIS filialen, dus zoek het maar zelf uit.
Dus ik bel opnieuw en kies voor optie 2, wat mij weer in het hoofdmenu brengt die enkel naar filiaal Den Haag zal doorverbinden. Op dit nummer schiet ik dus niets op.
Tijdens het meermaal bellen van hun 0800 nummer ben ik ook bij filiaal Emmen gekomen. Dit filiaal voelt zich helemaal niet verantwoordelijk, heeft geen begrip dat ik op dat moment al voor 30 minuten enkel prijsinformatie wil, gaat mij die informatie niet geven en gooit de telefoon erop.
Ik heb vervolgens het hoofdkantoor gebeld. Zij hebben mij doorverbonden met het 0900 nummer, wat een kantoor in Barcelona is. Mij werd gegarandeerd dat ik daar mij prijsinformatie kan krijgen.
Inmiddels zit ik op de 45 minuten en krijg in Barcelona een man aan de lijn die geen prijsinformatie kan geven en mij wil doorverbinden met filiaal Den Haag. Een filiaal dat ook geen prijsinformatie geeft over busjes. Ik wil terug worden doorverbonden naar het hoofdkantoor, maar wordt doorverbonden naar customer-services, waar ik een bandje krijg dat ze gesloten zijn.
Ik heb weer het hoofdkantoor gebeld, maar kan niet geholpen worden. Ik wordt terug gebeld door klantenservice.
Dus nu (inclusief het schrijven van dit stukje) ben ik een uur verder, weet ik nog steeds niet wat het kost om een week een busje te huren, heb ik mijn particuliere AVIS pas in stukken geknipt, gaat het bedrijf waar ik werk in zee met een ander verhuurbedrijf (voor de goede orde, het gaat in de maand december om het huren van 30 busjes voor langere periodes) en tot slot de waarschuwing aan lezers: Huur geen busjes bij AVIS, want ze weten niet wat dat moet kosten.
Dus AVIS: zorg dat uw belmenu gaat functioneren, ontsla uw personeel in Emmen en Den Haag omdat zij zich enkel verantwoordelijk voelen voor hun eigen filiaal, geef uw medewerkers in Barcelona de informatie die zij zouden moeten hebben, ach, laten we het samenvatten, start een grondige reorganisatie. Dan krijgt u ook makkelijker uw ontslagvergunningen.
Het avontuur begint bij hun 0800 nummer. Uiteraard begint het daar met een telefonisch menu. Na de taalkeuze volgt de keuze: kies 1 voor personenauto's en kies 2 voor bestelauto’s. Ik kies dus 2. Dan mag ik kiezen voor een kantoor in de regio vanwaar ik bel (Den Haag) of optie 2: een ander filiaal. Wanneer ik 1 (dus locatie Den Haag kies) krijg ik een man aan de lijn die stelt geen prijsinformatie te kunnen geven over busjes, want deze verhuurt de betreffende locatie niet. Hij voelt zich niet verantwoordelijk voor andere AVIS filialen, dus zoek het maar zelf uit.
Dus ik bel opnieuw en kies voor optie 2, wat mij weer in het hoofdmenu brengt die enkel naar filiaal Den Haag zal doorverbinden. Op dit nummer schiet ik dus niets op.
Tijdens het meermaal bellen van hun 0800 nummer ben ik ook bij filiaal Emmen gekomen. Dit filiaal voelt zich helemaal niet verantwoordelijk, heeft geen begrip dat ik op dat moment al voor 30 minuten enkel prijsinformatie wil, gaat mij die informatie niet geven en gooit de telefoon erop.
Ik heb vervolgens het hoofdkantoor gebeld. Zij hebben mij doorverbonden met het 0900 nummer, wat een kantoor in Barcelona is. Mij werd gegarandeerd dat ik daar mij prijsinformatie kan krijgen.
Inmiddels zit ik op de 45 minuten en krijg in Barcelona een man aan de lijn die geen prijsinformatie kan geven en mij wil doorverbinden met filiaal Den Haag. Een filiaal dat ook geen prijsinformatie geeft over busjes. Ik wil terug worden doorverbonden naar het hoofdkantoor, maar wordt doorverbonden naar customer-services, waar ik een bandje krijg dat ze gesloten zijn.
Ik heb weer het hoofdkantoor gebeld, maar kan niet geholpen worden. Ik wordt terug gebeld door klantenservice.
Dus nu (inclusief het schrijven van dit stukje) ben ik een uur verder, weet ik nog steeds niet wat het kost om een week een busje te huren, heb ik mijn particuliere AVIS pas in stukken geknipt, gaat het bedrijf waar ik werk in zee met een ander verhuurbedrijf (voor de goede orde, het gaat in de maand december om het huren van 30 busjes voor langere periodes) en tot slot de waarschuwing aan lezers: Huur geen busjes bij AVIS, want ze weten niet wat dat moet kosten.
Dus AVIS: zorg dat uw belmenu gaat functioneren, ontsla uw personeel in Emmen en Den Haag omdat zij zich enkel verantwoordelijk voelen voor hun eigen filiaal, geef uw medewerkers in Barcelona de informatie die zij zouden moeten hebben, ach, laten we het samenvatten, start een grondige reorganisatie. Dan krijgt u ook makkelijker uw ontslagvergunningen.