LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] stel u bent stofzuigerontwerper...
stel u bent stofzuigerontwerper...
Na jarenlange iritaties met verschillende merken stofzuigers wil ik toch eens iets in de groep gooien om te controleren of ik misschien de enige ben die zich regelmatig ergert tijdens het stofzuigen.
Bijvoorbeeld:
Mijn Philips stofzuiger van ruim € 200,- kan niet fatsoenlijk met het voorwieltje over z'n eigen snoer heenrijden op een gladde vloer.
Dezelfde stofzuiger weigert pertinent om de laatste 30 centimeter van het snoer mee op te rollen. Ook blijft hij hangen achter tafelpoten en deurkozijnen etc.
Na 1 jaar gebruik is het kunststof systeem om de stang omhoog te laten staan op de stofzuiger al uitgesleten en niet meer te gebruiken.
Als de zak voor 3/4 vol zit kan ik nog met moeite kattebakkorrels opzuigen.
Daarvoor had ik een Bosch stofzuiger van zo'n € 80,- (okee, vrij goedkoop, maar toch een goed merk zou je denken)
Deze viel consequent omver bij elke keer dat ik van richting veranderde!!!
Verder was het automatische snoeroprolmechanisme zo sterk (behalve uiteraard voor de laatste 30 centimeter) dat regelmatig de stekker uit het stopcontact werd getrokken. Het klik/schuifsysteem van de buizen werd al heel snel lam waardoor ik de buizen vast moest tapen omdat ze anders steeds in elkaar schoven.
Dan denk ik: Wat voor soort mensen ontwerpen dit soort stofzuigers. Zijn het stagiaires? vrijwilligers? ongeïnteresseerde deelnemers van een werkverschaffingsproject? of zijn het gediplomeerde ervaringsdeskundigen die een stevige boterham verdienen met hun werkzaamheden?
Wordt door de fabrikanten design belangrijker geacht dan gebruiksvriendelijkheid en duurzaamheid??
Bijvoorbeeld:
Mijn Philips stofzuiger van ruim € 200,- kan niet fatsoenlijk met het voorwieltje over z'n eigen snoer heenrijden op een gladde vloer.
Dezelfde stofzuiger weigert pertinent om de laatste 30 centimeter van het snoer mee op te rollen. Ook blijft hij hangen achter tafelpoten en deurkozijnen etc.
Na 1 jaar gebruik is het kunststof systeem om de stang omhoog te laten staan op de stofzuiger al uitgesleten en niet meer te gebruiken.
Als de zak voor 3/4 vol zit kan ik nog met moeite kattebakkorrels opzuigen.
Daarvoor had ik een Bosch stofzuiger van zo'n € 80,- (okee, vrij goedkoop, maar toch een goed merk zou je denken)
Deze viel consequent omver bij elke keer dat ik van richting veranderde!!!
Verder was het automatische snoeroprolmechanisme zo sterk (behalve uiteraard voor de laatste 30 centimeter) dat regelmatig de stekker uit het stopcontact werd getrokken. Het klik/schuifsysteem van de buizen werd al heel snel lam waardoor ik de buizen vast moest tapen omdat ze anders steeds in elkaar schoven.
Dan denk ik: Wat voor soort mensen ontwerpen dit soort stofzuigers. Zijn het stagiaires? vrijwilligers? ongeïnteresseerde deelnemers van een werkverschaffingsproject? of zijn het gediplomeerde ervaringsdeskundigen die een stevige boterham verdienen met hun werkzaamheden?
Wordt door de fabrikanten design belangrijker geacht dan gebruiksvriendelijkheid en duurzaamheid??
Re: stel u bent stofzuigerontwerper...
Hiebij een paar opmerkingen.
Het is ook niet de bedoeling om over het snoer heen te rijden.
Het snoer oprol mechanisme heeft een rem en als deze niet meer werkt kan idd de stekker eruit getrokken worden.
Bij nagenoeg alle telescoop stangen gaat het vergrendelings systeem kapot.
Vroeger maakte het niet uit hoe een stofzuiger eruit zag als deze maar werkte.
Tegenwoordig wil men dat ze er ook nog eens leuk uitzien en van alle gemakken zijn voorzien.
Het verleden heeft bewezen dat eenvoud het beste werkt.
Een kopzuiger zonder automatisch oprol mechanisme met deelbare stangen deze hebben ook slechts een motorvermogen nodig van 1100 watt om beter te presteren als een hyper moderne slede stofzuiger die wel 1800 watt kan leveren
Het is ook niet de bedoeling om over het snoer heen te rijden.
Het snoer oprol mechanisme heeft een rem en als deze niet meer werkt kan idd de stekker eruit getrokken worden.
Bij nagenoeg alle telescoop stangen gaat het vergrendelings systeem kapot.
Vroeger maakte het niet uit hoe een stofzuiger eruit zag als deze maar werkte.
Tegenwoordig wil men dat ze er ook nog eens leuk uitzien en van alle gemakken zijn voorzien.
Het verleden heeft bewezen dat eenvoud het beste werkt.
Een kopzuiger zonder automatisch oprol mechanisme met deelbare stangen deze hebben ook slechts een motorvermogen nodig van 1100 watt om beter te presteren als een hyper moderne slede stofzuiger die wel 1800 watt kan leveren
Toolboy, hoezo zou het niet de bedoeling zijn dat ik met de stofzuiger over het snoer heen rijd
Iedereen die wel eens heeft stofgezogen weet dat dat regelmatig kan gebeuren als je bv. een paar keer van richting verandert..
Iedereen die wel eens heeft stofgezogen weet dat dat regelmatig kan gebeuren als je bv. een paar keer van richting verandert..
Nou zegt u het goed het kan gebeuren.
Het kleine zwenkwieltje is niet bedoeld om over het snoer te rijden hierdoor schuurt het snoer over de grond wat tot een breuk kan leiden.
In mij ogen hoort dit tot gebruikersfout.voorkomen dat u over het snoer rijd
Het kleine zwenkwieltje is niet bedoeld om over het snoer te rijden hierdoor schuurt het snoer over de grond wat tot een breuk kan leiden.
In mij ogen hoort dit tot gebruikersfout.voorkomen dat u over het snoer rijd
okee, maar als het wieltje nou gewoon iets groter is rijdt ie er gewoon overheen, en schuurt het snoer dus níet over de grond.
Dat is dus precies wat ik bedoel...
Dat is dus precies wat ik bedoel...
Dat denkt u ,maar dan moet het wiel een luchtband hebben en de afmeting van een kruiwagenwiel
Wat dacht je van die cyclozuigers?
Die hebben geen stofzak, maar een opvangbak waarin de lucht heel hard ronddraaid.
1 heel groot nadeel:
WAT MAKEN DIE POKKEDINGEN EEN HERRIE!
WAT IK ZEG?
DAT DIE DINGEN HERRIE MAKEN!
Die hebben geen stofzak, maar een opvangbak waarin de lucht heel hard ronddraaid.
1 heel groot nadeel:
WAT MAKEN DIE POKKEDINGEN EEN HERRIE!
WAT IK ZEG?
DAT DIE DINGEN HERRIE MAKEN!
Bij cyclo`s slaat het filter in 1 klap dicht en neemt de zuigkracht drastisch af
Geen lawaai geen last van snoer geen last van filter
geen last van oprolmechanisme geen last van volle
stofzakken kortom nergens last van.
Ga weer zwabberen net als vroeger.
ikbenik op een zwabber staat ook geen garantie
dus ook geen geduvel.Na een jaar gewoon een nieuwe
kopen.5€ per stuk
geen last van oprolmechanisme geen last van volle
stofzakken kortom nergens last van.
Ga weer zwabberen net als vroeger.
ikbenik op een zwabber staat ook geen garantie
dus ook geen geduvel.Na een jaar gewoon een nieuwe
kopen.5€ per stuk
Hey bot321
wat voor oplossing heb je voor vloerbedekking dan
wat voor oplossing heb je voor vloerbedekking dan
MATTENKLOPPER
Wat ben je toch een held bot321 ik ken niemand die de moeite neemt om z`n vloerbedekking er uit te halen en een pak rammel geeft
Nou sorry hoor.
Overigens ken ik niemand meer die
nog vloerbedekking heeft allemaal
plavuizen-laminaat-of natuursteen.
Maar ja wat wil je ik woon in een moderne buurt.
Overigens ken ik niemand meer die
nog vloerbedekking heeft allemaal
plavuizen-laminaat-of natuursteen.
Maar ja wat wil je ik woon in een moderne buurt.
Dan ken je dr nu een haha
Ik heb in mijn huis beneden vloerbedekking en een echte stofzuiger want daar gaat het in dit topic over
Ik heb in mijn huis beneden vloerbedekking en een echte stofzuiger want daar gaat het in dit topic over
Ik heb vloerbedekking en zeil.
Ik heb twee stofzuigers.
1 voor het huishouden en 1 in de werkplaats.
Tja in de computers zit ook vaak stof.
In het verleden heb ik ook veel stofzuigers gerepareerd.
Heel vaak zijn ze stoffig en moeten ze schoongemaakt worden.
Daarnaast zijn ook vaak de koolborstels versleten.
Mijn ervaring is hoe ga je met de stofzuiger om.
Heel vaak worden met die dingen gesmeten en ruw over de drempels getrokken, botsen overal tegenaan (mijn ervaring).
Heel vaak gaan stofzuigers kapot, doordat de gebruiker er veel te ruw mee omgaat.
Ik heb twee stofzuigers.
1 voor het huishouden en 1 in de werkplaats.
Tja in de computers zit ook vaak stof.
In het verleden heb ik ook veel stofzuigers gerepareerd.
Heel vaak zijn ze stoffig en moeten ze schoongemaakt worden.
Daarnaast zijn ook vaak de koolborstels versleten.
Mijn ervaring is hoe ga je met de stofzuiger om.
Heel vaak worden met die dingen gesmeten en ruw over de drempels getrokken, botsen overal tegenaan (mijn ervaring).
Heel vaak gaan stofzuigers kapot, doordat de gebruiker er veel te ruw mee omgaat.
Nee hoor.Ze lopen te zeuren over de stofzuiger
en ik kom met een alternatief.
Zou toch die vloerbedekking weg doen en gewoon
parrakarattet nemen.ijzerhout gaat langer mee
dan jezelf
dan jezelf
Borreltje op, Bot321?
Alsjeblieft niet!Nee hoor.Ze lopen te zeuren over de stofzuiger
dan jezelf
Mijn buren hebben zeil liggen gelijk op het beton.
Door het hele huis.
Ze kunnen geen vloerbedekking leggen omdat ze zwaar astmatisch zijn.
Voor zover geen problemen.
Alleen die @#$&@# kleine kinderen!
Die stampen en hinkelen 's morgens al rond 6:30 uur in het huis, zodat de hele blok wakker wordt!
Wat een gestamp!
En het nadeel van parrakarattet is dat je gelijk overal stof ziet liggen en je moet dan iedere dag vegen of stofzuigen!
Geef mij maar vloerbedenking.
Geplaatst op 19 Okt 2006 22:34 door ikbenik
-----------------------------------------------------------------------------
En het nadeel van parrakarattet is dat je gelijk overal stof ziet liggen en je moet dan iedere dag vegen of stofzuigen!
===================================================
Dus je bezit toch humor ikbenik.
Blij dat te lezen.
-----------------------------------------------------------------------------
===================================================
Dus je bezit toch humor ikbenik.
Blij dat te lezen.