LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnepanelen Karwei

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.

Nederland moet zonne-energie maximaal bevorderen

Dat is wel het minste wat er moet gebeuren!
13
43%
Maar natuurlijk. Logisch, toch?
8
27%
Yep
2
7%
Ach, maakt het uit?
3
10%
No way!
2
7%
Ben je helemaal getikt? Miljeuverwoestende apparaten zijn het!
1
3%
Als het aan EZ ligt, gaan al die dingen op de brandstapel
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 30

janfreak
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 okt 2004 00:03
Contacteer:

Re: Zonnepanelen Karwei

Ongelezen bericht door janfreak »

McH, bedankt voor je antwoord, maar ik heb met eigen ogen gezien dat een vliesdun wolkje, ook nog eens van geringe afmeting en zodoende snel weer weg was voor de zon, het vermogen bij de Nuon vliegenmepper van 1300 tot 280 Watt zien terug lopen en zodra het wolkje weg was kwam de eerste waarde weer terug. Dat is voor mij, met mijn rekenkunst die door veel forumleden in twijfel getrokken wordt, meer dan 50%, ik kom dan op een afname van 78.5%

McH
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2006 13:59

Re: Zonnepanelen Karwei

Ongelezen bericht door McH »

<maar ik heb met eigen ogen gezien dat een vliesdun wolkje, ook nog eens van geringe afmeting en zodoende snel weer weg was voor de zon, het vermogen bij de Nuon vliegenmepper van 1300 tot 280 Watt zien terug lopen en zodra het wolkje weg was kwam de eerste waarde weer terug>

Als dat waar is is er mijns inziens iets met dat systeem aan de hand.
Betekend dat de betreffende omvormer de instralings verandering niet (goed) kan volgen.
Je moest eens weten hoe belangrijk en lastig het regelalgoritme van een MaxPowerPoint trekker is!

McClan
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2006 01:28

Re: Zonnepanelen Karwei

Ongelezen bericht door McClan »

Kernenergie:
Het ontginnen en gebruiksgereed maken van de benodigde brandstof duurt alleen al ca 10 jaar en daarbij wordt al evenveel zo niet meer CO2 opgewekt als gedurende de hele leeftijd van een normale centrale.
Daar wordt dus nergens over gesproken.
De brandstof wordt nu al schaarser en de prijzen van zo'n kilootje troep zijn al tig keer over de kop gegaan de laatste jaren. Tegen de tijd dat hier een centrale zou gaan draaien, werkelijk God verhoede het, is die prijs al helemaal torenhoog.
Daar wordt dus nergens over gesproken.
De prijs van zo'n kWh-tje kost uiteindelijk veel meer als wat de energieboeren willen dat de mensen moeten geloven.
Storingen gebeuren dus aan de lopende band, even zoeken met google en je slaapt dus niet meer.
Daar wordt dus nergens over gesproken.
Het verbaast mij dat het nog niet vaker misgegaan is zoals in Rusland, maar da's alleen nog maar een kwestie van even geduld hebben.
Je kan wel denken, dat het dan ver van je bed is maar ons wereldbolletje van 12000km doorsnede, waar praat je over, wordt steeds rotter.
Opslag van afval, ja dit zijn dus geen vuilniszakjes met huisvuil maar dus echte rotzooi, waar jij, jouw kinderen, kleinkinderen, je buren enzovoort dus 240000 jaar de lasten van mag (moet) dragen. De beveiliging alleen al is maar voor 100 jaar vooruit te plannen en dan vliegen de prijzen al ver omhoog. Over opslagmethoden wordt nog niet eens gesproken. Misschien kan je proberen de boel fijn te malen en ook over Nigeria uit strooien, dat flikken wel meer bedrijven met "afval", weten die mensen daar veel. Zo zijn er meer dingen op te noemen.
Alles bij elkaar opgeteld ben je dus gewoon erg gestoord als je alleen maar kernenergie overweegt.
JF als jij zegt dat jij zoveel energie er doorheen jaagt omdat "anderen" dat ook doen, dan heb je inderdaad zoals Polderboy al schreef niet alleen een betonnen plaat voor je hoofd maar een compleet betonnen koker om je heen. Je moet je neuron beter gebruiken.
Omdat de landmacht met tanks rondrijdt, zou jij dus ook wel in een tank rond willen rijden, makkelijk, hoef je met niemand rekening te houden.
Rood licht? so what, gassen met dat ding, lekker 5 op 1 rijden en 50000 euro per jaar aan wegenbelasting betalen.
Koop een nieuwe auto en na 1 jaar ben je al duizenden euro's armer, gewoon weggegooid geld dus he, daar hoor je nooit iemand over.
Een TV, computer, wasdroger, ga maar door, wat is daar de terugverdientijd van? IK zou het niet weten.
Ga eens met beide benen op de grond staan, zelfs jij kan een steen bijdragen aan het verbeteren van onze wereld. Al is het maar door een paar spaarlampen te kopen en je telefoonlader uit het stopcontact, sorry wandcontactdoos, te halen.
Als iedereen dat zou doen, konden er al 1 of 2 centrales in Nederland stoppen.
Dat gegoochel met getallen van jou moet eens stoppen.

We zulllen toch, koste wat het kost naar duurzame energie toe moeten. Normale centrales zullen er best nog wel een tijdje blijven, maar om de zon, wind enz zomaar aan de kant te schuiven is erg kort door de bocht.
Is het erg dat bv zonnepanelen een "terugverdientijd" van 20 jaar hebben? Je zorgt in ieder geval wel voor een wezenlijke bijdrage aan het verbeteren van mijn, jouw, ieders aardbolletje.
Ieder zonnepaneelsysteem is welkom. Dat het "Karwei" systeem te duur is is jammer, bij de reguliere bedrijven koop je voor die prijs een beter systeem met meer opbrengst.
Mijn systeem bespaart dan toevallig per jaar ca 1500 KG CO2 uitstoot en levert ruim 2600 kWh aan schone groene stroom. Als ik die stroom zelf niet nodig heb, gaat ie netjes de wijk in waardoor de centrales weer wat minder te doen hebben en dus ook wat minder CO2 hoeven te lozen.
Nu zijn dat nog druppeltjes op een gloeiende (betonnen?) plaat, maar er moet dus nu begonnen worden aan een echte wedren om het verbruik van fossiele brandstoffen te verminderen.
De energieboeren zullen daar ook van overtuigd moeten worden, want die zien alleen maar hun geldstroom in gevaar komen.
Over kerncentrales zullen we het dus maar niet meer hebben....

quittespeler
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2006 23:17

Re: Zonnepanelen Karwei

Ongelezen bericht door quittespeler »

Tussen Amsterdam en Utrecht ligt een spoorlijn. Stel er rijdt een trein van Amsterdam naar Utrecht en er rijdt een trein die precies even lang is van Utrecht naar Amsterdam.

Op het punt dat de treinen elkaar tegenkomen: hoeveel treinen rijden daar?

Volgens Janfreak nul treinen
volgens mij twee treinen.

Zo is het ook met zonnepaneelstroom en netstroom. Optellen die vermogens.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Zonnepanelen Karwei

Ongelezen bericht door Laurent »

Zo is het ook met zonnepaneelstroom en netstroom. Optellen die vermogens.


De zonne panelen slopen en te koop aanbieden op marktplaats

janfreak
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 okt 2004 00:03
Contacteer:

Re: Zonnepanelen Karwei

Ongelezen bericht door janfreak »

Optellen die ampères zul je waarschijnlijk bedoelen

quittespeler
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2006 23:17

Re: Zonnepanelen Karwei

Ongelezen bericht door quittespeler »

Dat slopen en te koop aanbieden lijkt mij een uitstekend idee.
Mijn zonnepanelen van 5 jaar oud zijn veel geld waard. Ik krijg er zelfs meer geld voor als ik ervoor heb betaald Zelfs als ik de subsidie die ik kreeg niet meetel, krijg ik nog steeds meer voor mijn panelen dan ik betaald heb.
Ze zijn dus kennelijk heel gewild. Hoe kunnen dingen die niet deugen zo veel geld waard zijn ?
Mijn auto van 5 jaar oud is in waarde meer dan gehalveerd. Hoe kunnen dingen die zo nuttig zijn zo in waarde dalen?
Laurens, jongen, er klopt hier iets niet!
:shock:

quittespeler
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2006 23:17

Re: Zonnepanelen Karwei

Ongelezen bericht door quittespeler »

Die oude paneeltjes gaan, als hun tijd gekomen is, gewoon de recycling in en worden vervangen door hyperefficiente CIS panelen.

Is Polderboy wel een boy en is J.Freak een mannetje, en ben ik wel een kerel? Je weet maar nooit. Goed dat je me er op wijst, Poldermens, we zijn teveel gewend in dit techneuten-mannenwerldje rond te schuifelen en alleen maar haantjes tegen te kmen. Honderd miljoen xxcuses derhalve aan een zekere Jadranka, als je begrijpt wat ik bedoel, :oops:

Jan Zonnebrand
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:19

Re: Zonnepanelen Karwei

Ongelezen bericht door Jan Zonnebrand »

Had Radar het kort geleden over de PV-panelen van Karwei, (110 reakties), deze keer gaat het over de afwasmachine.

Dat is wel een leuke combinatie. NEEEderland denkt vooral elektrisch. Alsof je daarmee alles kunt verwarmen. De dikke kabels en vooral de kerncentrales die je er gratis bij krijgt. Want een afwasmachine (toch minstens 2 KW) krijg je met een paar PV-panelen echt niet aan de praat.

Met de ouderwetse teiltjesafwas (5 liter water van 60° C) heeft mijn zonneboiler geen problemen. Stroom gebruik je voor verlichting en elektronica. Bij mij maakt stroomverbruik nog geen 15% uit van het totale energieverbruik.

Dit verzwijgt de TROS en de rest van de domroep en is hiermee medeplichtig aan duizenden jaren poeplink afval.

Jan Zonnebrand
-------------------S-P-R-E-U-K---------------------
Als de Neanderthalers kernenergie hadden gehad, hadden we nu nog hun afval.

janfreak
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 okt 2004 00:03
Contacteer:

Re: Zonnepanelen Karwei

Ongelezen bericht door janfreak »

Als de Neanderthalers kernenergie hadden gehad, hadden we nu nog hun afval.
Nu hebben we alleen nog Neanderthalers. :lol:

McH
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2006 13:59

Re: Zonnepanelen Karwei

Ongelezen bericht door McH »

Helemaal geen duurzame energie nodig?
Realiseer me dat we helemaal geen kernafval probleem hebben in de toekomst.
Gewoon dat kernafval in de grond, lekker flink CO2 de lucht in, Ozon gaatje flink groter maken en ijskappen versneld laten smelten.
Zitten we hier binnen nood time met een 50meter hoog waterniveau.
Nou das ruim voldoende voor een goede stralingsisolatie voor de komende 100.000 jaar.
Kunnen we lekker nog een jaar of 50 energie over de balk smijten en het milieu naar de verdommenis helpen.
Allemaal in een zwembandje verder leven en het probleem is opgelost?
Dus vooral niet steggelen over wel of geen zonnepanelen, de oplossing lijkt simpel!

janfreak
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 okt 2004 00:03
Contacteer:

Re: Zonnepanelen Karwei

Ongelezen bericht door janfreak »

Zitten we hier binnen nood time met een 50meter hoog waterniveau.
Kun je toch mooi waterkrachtcentrales bouwen! Ook milieuvriendelijk.

McH
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2006 13:59

Re: Zonnepanelen Karwei

Ongelezen bericht door McH »

Met mensen als JF zijn we echt in de aap gelogeerd.
Hij lost het ene probleem met het andere probleem op.
Resultaat we blijven nog steeds in ons zwembandje ronddobberen.
Heet dat vooruit zien?

Gesloten