| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABN Amto credit card voor Poolse medewerker
ABN Amto credit card voor Poolse medewerker
Beste mensen,
Een vreemde gang van zaken voor een collega van mij. Ze is Poolse en recentelijk naar Nederland gekomen om te werken als wetenschapper. Haar salaris is prima en ze heeft nog nooit problemen ondervonden, aangaande zaken als onbetaalde rekeningen.
Nu is een aanvraag voor een credit-card afgewezen door de ABN Amro bank. De brief geeft aan dat dit op grond van zaken als inkomen en credietregistratie is gedaan. Hier klopt dus niets van, echter kan de bank totaal geen informatie verstrekken. Geen enkele afdeling weet meer te vertellen, het is simpelweg afgewezen.
Mijn vraag; hoe is dit mogelijk? Heeft de bank een toetsing waarbij ook zaken als het zijn van Pools meetellen...iets wat zeer kwalijk zou zijn natuurlijk. Ik heb een behoorlijk positief beeld van deze bank, maar hoe dit behandelt is is echt te gek voor woorden. Hopelijk zijn er mensen hier die meer hierover kunnen vertellen.
Met vriendelijke groet,
Vincent.
Een vreemde gang van zaken voor een collega van mij. Ze is Poolse en recentelijk naar Nederland gekomen om te werken als wetenschapper. Haar salaris is prima en ze heeft nog nooit problemen ondervonden, aangaande zaken als onbetaalde rekeningen.
Nu is een aanvraag voor een credit-card afgewezen door de ABN Amro bank. De brief geeft aan dat dit op grond van zaken als inkomen en credietregistratie is gedaan. Hier klopt dus niets van, echter kan de bank totaal geen informatie verstrekken. Geen enkele afdeling weet meer te vertellen, het is simpelweg afgewezen.
Mijn vraag; hoe is dit mogelijk? Heeft de bank een toetsing waarbij ook zaken als het zijn van Pools meetellen...iets wat zeer kwalijk zou zijn natuurlijk. Ik heb een behoorlijk positief beeld van deze bank, maar hoe dit behandelt is is echt te gek voor woorden. Hopelijk zijn er mensen hier die meer hierover kunnen vertellen.
Met vriendelijke groet,
Vincent.
Re: ABN Amto credit card voor Poolse medewerker
Wat voor kaart is er aangevraagd? Een gewone kaart of een Goldcard. In het laatste geval zou de verklaring kunnen liggen in het vereiste salaris/of de vereiste inkomsten. Verder speelt mogelijk een rol dat ze recentelijk naar Nederland is gekomen. Dit omdat de bank namens Master Card (de enige die ABN Amro voert) eerst een beter beeld wil hebben van de inkomsten die binnen gaan komen.Mijn vraag; hoe is dit mogelijk? Heeft de bank een toetsing waarbij ook zaken als het zijn van Pools meetellen...iets wat zeer kwalijk zou zijn natuurlijk. Ik heb een behoorlijk positief beeld van deze bank, maar hoe dit behandelt is is echt te gek voor woorden.
Het gaat hierbij om een hele eenvoudige credit-card, het instapmodel zeg maar.
Een kaart die ook verstrekt wordt aan studenten als ik mij niet vergis en die verdienen toch lang niet zoveel als zij.
Op zich kan ik mij voorstellen dat een bank de inkomsten afwacht, maar de redenen van de afwijzing zijn dan nog steeds niet correct naar mijn mening. En wanneer dit het geval zou zijn, dan geven ze dat toch gewoon aan? Of ze vragen om het werkgevers-contract, lijkt mij allemaal veel logischer.
Bedankt
Op zich kan ik mij voorstellen dat een bank de inkomsten afwacht, maar de redenen van de afwijzing zijn dan nog steeds niet correct naar mijn mening. En wanneer dit het geval zou zijn, dan geven ze dat toch gewoon aan? Of ze vragen om het werkgevers-contract, lijkt mij allemaal veel logischer.
Bedankt
ik ken ook zo'n soort verhaal, maar dan met de postbank en een canadees. gewoon inkomen, bankrekening, etc toch werd de aanvraag afgewezen. En ze wilden niet vertellen waarom, omdat 'er in de kleine lettertjes staat dat de postbank geen reden hoeft te geven'. Na wat heen-en-weer gebel, is de credit card er toch nog gekomen. ik vind dat je toch tenminste de reden mag weten waarom iemand wordt afgewezen.
HEt punt is dat ABN Amro de kaart niet autoriseert. Dat doet Mastercard nl. ABN AMRO mag de creditcard uitgeven namens MAstercard. Deze organisatie hanteert stikte normen voor acceptatie. Zij geven niet de normen aan waarom de kaart wordt geweigerd. Volgens mij wordt er ook gekeken naar waar je woont, je woonlasten en andere zaken.
Officieel mag alleen iemand met de NL/eu- nationaliteit volgens de DNB een kredietfaciliteit (strict genomen is een cc dat) hebben. Landen als POlen, hongarije etc hebben daarin nog een aparte status. Officieel wel eu-land, maar nog wel onder voorwaarden.
Officieel mag alleen iemand met de NL/eu- nationaliteit volgens de DNB een kredietfaciliteit (strict genomen is een cc dat) hebben. Landen als POlen, hongarije etc hebben daarin nog een aparte status. Officieel wel eu-land, maar nog wel onder voorwaarden.
maar dat kunnen ze dan toch gewoon zeggen, ipv zich beroepen op het recht dat ze geen uitleg hoeven te geven?
Precies, wat een raar gedraai in deze gevallen. Ik vermoed dat je officieel zoiets niet mag aangeven, "je komt uit Polen, helaas!". Mastercard zou gewoon een werkgevers-contract e.d. moeten vragen, dan ben je toch klaar.
Bij ABN Amro hanteren ze heel strikte eisen voor het uitgeven van creditcards die helaas soms tegen de klant werken. Zo is het moeilijk om een creditcard uitgereikt te krijgen aan iemand die een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd heeft (wat uw poolse kennis waarschijnlijk heeft). Al is daar eigenlijk de uitzondering dat EUmensen die wel verstrekt moeten krijgen.
Daarbij heeft ABN altijd twee salarisstroken nodig, contract van het werk of printjes van de bijschrijvingen op de rekening zijn niet voldoende(misschien dat dit ontbrak).
Daarbij heeft ABN altijd twee salarisstroken nodig, contract van het werk of printjes van de bijschrijvingen op de rekening zijn niet voldoende(misschien dat dit ontbrak).