LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NUON BLUNDERT bij verkeerde!
NUON BLUNDERT bij verkeerde!
Zie www.nuonfout.nl
Laatst gewijzigd door PWNL op 31 okt 2006 10:10, 4 keer totaal gewijzigd.
-
Re: NUON BLUNDERT bij verkeerde!
Beste PWNL,
Uit uw bericht op dit forum kan ik opmaken dat u een vraag heeft over een openstaande factuur.
Het is helaas niet mogelijk om mijn emailadres op dit forum achter te laten. Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om uw vragen en bezwaren te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer(s) kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Uit uw bericht op dit forum kan ik opmaken dat u een vraag heeft over een openstaande factuur.
Het is helaas niet mogelijk om mijn emailadres op dit forum achter te laten. Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om uw vragen en bezwaren te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer(s) kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
geef hem het nummer en je zal zien dat het opgelost word
om dat deze persoon all meer mensen heeft geholpen
om dat deze persoon all meer mensen heeft geholpen
Update 26 oktober, 16:03
Na een schriftelijke sommatie gisterenmiddag heeft Nuon het wijze besluit genomen de afsluiting ongedaan te maken. Dat doet de schade van 2x 24 uur voor een aantal bedrijven echter niet teniet.
De administratieve fout: 2 termijnen in 2004 verrekend met een tegoed uit die jaarafrekening (360 teveel betaald), maar nieuwe betalingen ook afgeboekt tegen die (dus al) betaalde termijnen. Slim! Daardoor 24 (zegge: vier en twintig) maanden als wanbetaler te boek gestaan (steeds 2 maanden te laat in de wijze ogen van Nuon), met uiteindelijk dus volstrekt onterechte afsluiting tot gevolg!
Schade perfect te laten certificeren door een registeraccountant: afgerond EUR 10.000. En daar zijn ze 2 maanden geleden al voor gewaarschuwd, maar men wilde niet luisteren.
Inmiddels is er kontakt met de directie nu men erachter is gekomen dat de fout inderdaad aan de zijde van Nuon ligt. Saillant detail: ik heb een excuusbrief van de voorganger van Nuon (ENW) uit 1999 voor precies dezelfde administratieve fout: onterecht (dreigen met) afsluiten!
Groet,
PWNL
Na een schriftelijke sommatie gisterenmiddag heeft Nuon het wijze besluit genomen de afsluiting ongedaan te maken. Dat doet de schade van 2x 24 uur voor een aantal bedrijven echter niet teniet.
De administratieve fout: 2 termijnen in 2004 verrekend met een tegoed uit die jaarafrekening (360 teveel betaald), maar nieuwe betalingen ook afgeboekt tegen die (dus al) betaalde termijnen. Slim! Daardoor 24 (zegge: vier en twintig) maanden als wanbetaler te boek gestaan (steeds 2 maanden te laat in de wijze ogen van Nuon), met uiteindelijk dus volstrekt onterechte afsluiting tot gevolg!
Schade perfect te laten certificeren door een registeraccountant: afgerond EUR 10.000. En daar zijn ze 2 maanden geleden al voor gewaarschuwd, maar men wilde niet luisteren.
Inmiddels is er kontakt met de directie nu men erachter is gekomen dat de fout inderdaad aan de zijde van Nuon ligt. Saillant detail: ik heb een excuusbrief van de voorganger van Nuon (ENW) uit 1999 voor precies dezelfde administratieve fout: onterecht (dreigen met) afsluiten!
Groet,
PWNL
Hedenmiddag is telefonisch erkend dat:
i. Nuon ernstige fouten heeft gemaakt
ii. Onterecht is afgesloten, en
iii. Nuon haar verantwoording zal nemen.
In datzelfde gesprek werd overeengekomen dat dat in niet voor tweeerlei uitleg vatbare bewoordingen zou worden erkend per telefax. Deze fax heb ik zojuist mogen ontvangen. De inhoud luidt slechts:
Kennelijk is het in de communicatie tussen Nuon en u niet zo gelopen zoals u zich dat wellicht had gewenst. Gedurende de week van 30 oktober zal één van onze medewerkers contact met u opnemen om één en ander in een persoonlijk gesprek met u te bespreken of nader toe te lichten.
Erop vertrouwende u vooralsnog naar behoren te hebben geinformeerd, teken ik met welgemeende excuses.
Hoogachtend,
Meneer de manager
Arrogantie ten top: overduidelijke fouten niet eens kunnen erkennen, althans wel in woord, maar niet op papier. En deze "manager" meende hedenmiddag nog het woord integriteit in z'n mond te moeten nemen.
De speurtocht naar intelligent leven binnen de Nuon gaat voort...
Groet,
PWNL
i. Nuon ernstige fouten heeft gemaakt
ii. Onterecht is afgesloten, en
iii. Nuon haar verantwoording zal nemen.
In datzelfde gesprek werd overeengekomen dat dat in niet voor tweeerlei uitleg vatbare bewoordingen zou worden erkend per telefax. Deze fax heb ik zojuist mogen ontvangen. De inhoud luidt slechts:
Kennelijk is het in de communicatie tussen Nuon en u niet zo gelopen zoals u zich dat wellicht had gewenst. Gedurende de week van 30 oktober zal één van onze medewerkers contact met u opnemen om één en ander in een persoonlijk gesprek met u te bespreken of nader toe te lichten.
Erop vertrouwende u vooralsnog naar behoren te hebben geinformeerd, teken ik met welgemeende excuses.
Hoogachtend,
Meneer de manager
Arrogantie ten top: overduidelijke fouten niet eens kunnen erkennen, althans wel in woord, maar niet op papier. En deze "manager" meende hedenmiddag nog het woord integriteit in z'n mond te moeten nemen.
De speurtocht naar intelligent leven binnen de Nuon gaat voort...
Groet,
PWNL
Laatst gewijzigd door PWNL op 31 okt 2006 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Het ergste vind ik stom genoeg niet eens de schade... Ik raak extreem geirriteerd van de arrogantie dat de directie (niet een of andere "manager") niet eens het fatsoen heeft om even uit zichzelf te bellen...
My God...
My God...
Waarom zouden ze dat niet doen ????
-
misschien een beetje druk!?
Mogelijke splitsing c.q. zwabberbeleid van de nederlandse overheid.
Fusie met Essent.
Als dat laatste eenmaal rond is krijg je niet eens een brief meer van een manager. Hoeven ze helemaal geen moeite meer te doen met 4,5 miljoen afnemers
Mogelijke splitsing c.q. zwabberbeleid van de nederlandse overheid.
Fusie met Essent.
Als dat laatste eenmaal rond is krijg je niet eens een brief meer van een manager. Hoeven ze helemaal geen moeite meer te doen met 4,5 miljoen afnemers
Dat noem ik nu een "understatement".Kennelijk is het in de communicatie tussen Nuon en u niet zo gelopen zoals u zich dat wellicht had gewenst.
Laat me raden. Die manager is dezelfde die al de brieven naar mij ondertekend. De heer P. Molengraaf. Directeur NUON CCC of zoiets.
Ik heb verschillende malen naar hem gevraagd en naar hem gefaxed maar volgens mij bestaat die niet (echt?).
Dit lezende ga ik toch eenbrief naar het ministerie sturen met het verzoek dit bedrijf uit het econimische verkeer te halen.
-
Ik betaal mijn Nuon nota's altijd op of voor de vervaldatum. Ik heb daarom nog nooit problemen gehad met de NUON zelfs niet toen ik afgelopen zomer ging verhuizen.
Wellicht een goede tip om de nota's tijdig te betalen dan komen er ook geen kosten bij. Dat scheelt voor beide partijen onnodig extra werk.
Wellicht een goede tip om de nota's tijdig te betalen dan komen er ook geen kosten bij. Dat scheelt voor beide partijen onnodig extra werk.
-
Da's allemaal heel goed en braaf maar ik denk dat de meeste fouten en onduidelijkheden ontstaan rond de jaarafrekeningen.
Dat zou allemaal nog niet eens zo erg zijn als men op de CCC's niet de rotte methode van "het ene gat met het andere dempen" ,zoals beschreven door PWNL, zou hanteren. Doordat men na een niet voldaan termijn bedrag de maanden erop gaat verrekenen met dat termijn bedrag zie je op een gegeven moment de bomen door het bos niet meer.
Laat gewoon een specifieke termijn open staan dan ben je van een hoop gezeur af en weet je waar je over praat.
Scheelt op zich wel al een hoop dat ze de eindtotalen van de jaarafrekening separaat incasseren of terugstorten.
Dat zou allemaal nog niet eens zo erg zijn als men op de CCC's niet de rotte methode van "het ene gat met het andere dempen" ,zoals beschreven door PWNL, zou hanteren. Doordat men na een niet voldaan termijn bedrag de maanden erop gaat verrekenen met dat termijn bedrag zie je op een gegeven moment de bomen door het bos niet meer.
Laat gewoon een specifieke termijn open staan dan ben je van een hoop gezeur af en weet je waar je over praat.
Scheelt op zich wel al een hoop dat ze de eindtotalen van de jaarafrekening separaat incasseren of terugstorten.
-
Das het probleem juist. Dat weigert mijnheer te betalen. Zoals ik al zei als hij tijdig alles betaald is er niets aan de hand en hand mijnheer niet eens extra kosten aan de broek gehad.
Beste Doenwatjezegt,
Eerst even goed lezen wat er staat, voordat je tot conclusies komt!
Ik heb de afgelopen jaren ELKE rekening op tijd betaald, grotendeels binnen 7 dagen na ontvangst (op 2 keer na waar ik 3 weken te laat was).
Ik vat even samen: Nuon heeft 2 rekeningen EERST verrekend op de jaarafrekening, en daarna NOGMAALS verrekend met overboekingen voor andere maanden. DAARDOOR is zogenaamd "achterstand" ontstaan. Nu dat wordt gecorrigeerd is er opeens geen minuut achterstand geweest. Foutje. Maar wel 2x24 uur afgesloten geweest door die dus NIET bestaande achterstand.
Nooit een oordeel vellen voor je alle informatie helder voor ogen staat!
(Laat dat maar aan Nuon over, daar zijn ze erg goed in!)
Groet,
PWNL
Eerst even goed lezen wat er staat, voordat je tot conclusies komt!
Ik heb de afgelopen jaren ELKE rekening op tijd betaald, grotendeels binnen 7 dagen na ontvangst (op 2 keer na waar ik 3 weken te laat was).
Ik vat even samen: Nuon heeft 2 rekeningen EERST verrekend op de jaarafrekening, en daarna NOGMAALS verrekend met overboekingen voor andere maanden. DAARDOOR is zogenaamd "achterstand" ontstaan. Nu dat wordt gecorrigeerd is er opeens geen minuut achterstand geweest. Foutje. Maar wel 2x24 uur afgesloten geweest door die dus NIET bestaande achterstand.
Nooit een oordeel vellen voor je alle informatie helder voor ogen staat!
(Laat dat maar aan Nuon over, daar zijn ze erg goed in!)
Groet,
PWNL
Laatst gewijzigd door PWNL op 27 okt 2006 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
PWNL
Dit komt me bekend voor wat je zegt. Er zijn hier op dit forum enkele mensen die beter kunnen schreeuwen dan begrijpend lezen. deze combinatie resulteerd in commentaar dat nergens op slaat, bovendien extra non/informatie en bovendien storend.
Dus aan iedereen eerst lezen, dan pas vragen of oordelen.
Dit komt me bekend voor wat je zegt. Er zijn hier op dit forum enkele mensen die beter kunnen schreeuwen dan begrijpend lezen. deze combinatie resulteerd in commentaar dat nergens op slaat, bovendien extra non/informatie en bovendien storend.
Dus aan iedereen eerst lezen, dan pas vragen of oordelen.
Wat een kortzichtige domme reactie.Das het probleem juist. Dat weigert mijnheer te betalen. Zoals ik al zei als hij tijdig alles betaald is er niets aan de hand en hand mijnheer niet eens extra kosten aan de broek gehad.
Stel: uw eerstvolgende afrekening is 3 keer zo hoog als normaal, of u wordt gemaand een reeds betaalde factuur nogmaals te betalen.
Als u in deze gevallen gewoon braaf betaalt heeft u inderdaad geen gedonder met NUON (of elke willekeurige leverancier), maar bent u wel snel arm.
-
Als je jaarafrekening drie keer zo hoog is dan normaal. Dan kun je contact opnemen met NUON. Wedden dat je dat een betalingsregeling kunt treffen?
Maar je moet niet wachten totdat er een afsluiter aan de deur staat dan is het volgens mij meestal te laat.
En wat nou braaf? Is op tijd betalen ineens braaf?
Ik ga ervan uit dat uw u salaris ook graag op tijd ontvangt van uw werkgever?
Maar je moet niet wachten totdat er een afsluiter aan de deur staat dan is het volgens mij meestal te laat.
En wat nou braaf? Is op tijd betalen ineens braaf?
Ik ga ervan uit dat uw u salaris ook graag op tijd ontvangt van uw werkgever?
-
Ik vat even samen: Nuon heeft 2 rekeningen EERST verrekend op de jaarafrekening, en daarna NOGMAALS verrekend met overboekingen voor andere maanden. DAARDOOR is zogenaamd "achterstand" ontstaan. Nu
ALS ER VERREKEND WORDT MET POSTEN UIT ANDERE MAANDEN DAN HEEFT U TOCH ACHTERSTAND.
Bij staat alleen de huidige termijn open tot vervaldatum???????
IKKE DOM ZIJN
ALS ER VERREKEND WORDT MET POSTEN UIT ANDERE MAANDEN DAN HEEFT U TOCH ACHTERSTAND.
Bij staat alleen de huidige termijn open tot vervaldatum???????
IKKE DOM ZIJN
Inderdaad, separaat is het juiste woord, na een (overigens foute) correctie denkt Nuon twee kleine bedragen van mij te krijgen en één aan mij verschuldigd te zijn.Scheelt op zich wel al een hoop dat ze de eindtotalen van de jaarafrekening separaat incasseren of terugstorten.
De twee die ze van mij willen zijn á la minute geincasseerd, een week voordat ik de facturen ontving, wat ze aan mij terug willen betalen krijg ik een maand later pas. (De facturen zijn allen op dezelfde dag aangemaakt)
Naar Nuon toe = direct, naar klant toe = maand wachten.
Moet je kijken als je hen een maand laat wachten, helaas kun je hen niet afsluiten.
Gelukkig valt de foute correctie uit in mijn voordeel en hoef ik geen hopeloze strijd aan te gaan.
Wel zijn we door dat corrigeren van een aanvankelijk correcte afrekening 6 facturen verder, zonder ook maar een poging te doen om de klant enige uitleg te verschaffen worden (godzijdank maar kleine) bedragen van je rekening geplukt.
Ik vind dat er aan het systeem van automatische incasso grenzen gesteld moeten worden, dat het juridisch en technisch onmogelijk wordt om iets anders te incasseren dan de terugkerende vaste voorschotbedragen, voor alles wat hier buiten valt, zullen ze een duidelijke uitleg/factuur met acceptgiro moeten sturen.
Nu klooien ze maar wat aan, als de geincasserde bedragen waar ik het hierboven over heb nu eens wel achterlijk hoog zouden zijn? Dan sta ik in de supermarkt met mijn mond vol tanden omdat ik geen saldo heb, moet ik het bedrag storneren, snapt Nuon er helemaal niets meer van, dreigt met afsluiten, etc.etc.
En dat alles terwijl zij de fout maken en meneer/mevrouw
Doenwatjezegt: de meeste mensen betalen per automatische incasso, dan ben je altijd op tijd en gaat er nog van alles fout.
Beste Doenwatjezegt,
Je zou inderdaad METEEN bij de Nuon welkom zijn:
De posten die NOGMAALS verrekend zijn met maandbetalingen, die WAREN dus door de verrekening al betaald. En DUS zijn de maandbetalingen onterecht verrekend, en DUS is er geen achterstand.
Ga ALSJEBLIEFT niet solliciteren bij de Nuon, je zou ZO worden aangenomen, maar dan verbetert de kwaliteit van de organisatie niet...
Nu ophouden met domme dingen zeggen, en EERST lezen!
Gr,
PWNL
Je zou inderdaad METEEN bij de Nuon welkom zijn:
De posten die NOGMAALS verrekend zijn met maandbetalingen, die WAREN dus door de verrekening al betaald. En DUS zijn de maandbetalingen onterecht verrekend, en DUS is er geen achterstand.
Ga ALSJEBLIEFT niet solliciteren bij de Nuon, je zou ZO worden aangenomen, maar dan verbetert de kwaliteit van de organisatie niet...
Nu ophouden met domme dingen zeggen, en EERST lezen!
Gr,
PWNL
Dus u gaat netjes met een betalingsregeling eerst betalen wat overduidelijk niet klopt en hopen dat u het ooit terug krijgt?? ( in het voorbeeld ging ik wel uit van een overduidelijke foutieve drie keer zo hoge jaarafrekening )Als je jaarafrekening drie keer zo hoog is dan normaal. Dan kun je contact opnemen met NUON. Wedden dat je dat een betalingsregeling kunt treffen?
Bovendien moet je er bij Nuon vaak uren tijd, ergernis en kosten in steken en dat voor fouten die bij hen liggen.
De problemen waar veel mensen tegenaan lopen bij bedrijven zoals Nuon kun je niet simpelweg afdoen met een dooddoener zoals, dan moet je maar op tijd betalen. Iedereen met een klacht is dus volgens u wanbetaler.
Ik vrees dat er in uw geval wel enig waarheid zit in uw eigen kreet "IKKE DOM ZIJN", of in ieder geval kortzichig.