foute eindafrekeningrekening o.a.dubbele kosten meterhuur
Geplaatst: 25 okt 2006 17:29
Zie onderstaande klachtenbrief aan eneco.
Hoe kan dit opgelost worden?
IK ben aldiverse malen aan de balie geweest en heb ook klachten ingediend, maar krijg gewoon geen reactie.
Aan: Eneco
Postbus 1014
3000 BA Rotterdam
Den Haag, 9 oktober 2006.
Beste lezer,
Ik heb een klacht betreffende de manier van uitleg van de jaarrekening.
Mijns inziens klopt deze niet.
Na twee maal een vraag via internet gesteld te hebben konden ze mij geen uitleg geven.
Ik ben op 31 mei 2006 aan de balie in Den Haag geweest, men wist na een half uur telefoneren met Rotterdam wat er precies aan de hand was.
Verder niets gehoord.
Ik kreeg op 3 augustus een brief kenmerk CCC-COR/KLS , waarin staat dat ik een klacht kenbaar heb gemaakt en dat deze binnen 20 dagen zou opgelost worden, zo niet dan wordt ik hierover geïnformeerd.
Niets meer gehoord.
Ik ben op 20 september 2006 weer aan de balie in Den Haag geweest, opnieuw kon ik weer opnieuw uitleggen wat er aan de hand is, heeft met de administratie gebeld en kon het niet a la minuut oplossen cq. uitleggen.
Afgesproken dat ik zou worden teruggebeld, dit is ook gebeurd op 21 september.
Het antwoord is nog steeds niet bevredigend.
Nu ga ik nogmaals middels dit schrijven proberen uit te leggen wat er aan de hand is, hopende dat deze klacht nu eindelijk naar behoren, doch spoedig wordt opgelost.
Mocht dit nu weer niet lukken ga ik naar de geschillencommissie en zal dan ook deze brief richting consumentenbond, kassa en radar sturen, daar zal ik dan uitleggen, hoe moeilijk het is om gewoon een eenvoudige gecorrigeerde rekening van u te krijgen en hoe de klachten door u worden afgehandeld.
Nu de uitleg van de klacht:
Op 9 mei 2006 kreeg ik mijn eindafrekening jaarnota, toen ik deze controleerde viel mij op dat de meterstanden van de elektra niet klopten.
Na een mail gestuurd te hebben kreeg ik op 11 mei 2006 wederom een eindafrekening jaarnota, waarop de gemiste meterstanden zijn berekend.
Tot mijn verbazing stonden op deze (na) berekening weer diverse bedragen, die ik al op de eerdere rekening had betaald ( o.a. vastrecht, transport, meterhuur, etc.).
Bij punt 5 na het totaal staat een bedrag van € 55,57 en bij punt 6 een bedrag van € 7,15,
Deze zouden moeten worden afgetrokken, maar worden juist ten nadelen er nogmaals bij opgeteld.
Ik eis nu van u een geheel nieuwe rekening binnen 14 dagen, waarop de jaarafrekening in een keer berekend staat dus met de goede meterstanden, waarbij de eerder verrekende bedragen goed verrekend worden.(dus verrekenen door mij ontvangen € 736,57 en door mij betaald € 552,33).
Met vriendelijke groet,
Apenkopje (naam even gewijzigd)
Hoe kan dit opgelost worden?
IK ben aldiverse malen aan de balie geweest en heb ook klachten ingediend, maar krijg gewoon geen reactie.
Aan: Eneco
Postbus 1014
3000 BA Rotterdam
Den Haag, 9 oktober 2006.
Beste lezer,
Ik heb een klacht betreffende de manier van uitleg van de jaarrekening.
Mijns inziens klopt deze niet.
Na twee maal een vraag via internet gesteld te hebben konden ze mij geen uitleg geven.
Ik ben op 31 mei 2006 aan de balie in Den Haag geweest, men wist na een half uur telefoneren met Rotterdam wat er precies aan de hand was.
Verder niets gehoord.
Ik kreeg op 3 augustus een brief kenmerk CCC-COR/KLS , waarin staat dat ik een klacht kenbaar heb gemaakt en dat deze binnen 20 dagen zou opgelost worden, zo niet dan wordt ik hierover geïnformeerd.
Niets meer gehoord.
Ik ben op 20 september 2006 weer aan de balie in Den Haag geweest, opnieuw kon ik weer opnieuw uitleggen wat er aan de hand is, heeft met de administratie gebeld en kon het niet a la minuut oplossen cq. uitleggen.
Afgesproken dat ik zou worden teruggebeld, dit is ook gebeurd op 21 september.
Het antwoord is nog steeds niet bevredigend.
Nu ga ik nogmaals middels dit schrijven proberen uit te leggen wat er aan de hand is, hopende dat deze klacht nu eindelijk naar behoren, doch spoedig wordt opgelost.
Mocht dit nu weer niet lukken ga ik naar de geschillencommissie en zal dan ook deze brief richting consumentenbond, kassa en radar sturen, daar zal ik dan uitleggen, hoe moeilijk het is om gewoon een eenvoudige gecorrigeerde rekening van u te krijgen en hoe de klachten door u worden afgehandeld.
Nu de uitleg van de klacht:
Op 9 mei 2006 kreeg ik mijn eindafrekening jaarnota, toen ik deze controleerde viel mij op dat de meterstanden van de elektra niet klopten.
Na een mail gestuurd te hebben kreeg ik op 11 mei 2006 wederom een eindafrekening jaarnota, waarop de gemiste meterstanden zijn berekend.
Tot mijn verbazing stonden op deze (na) berekening weer diverse bedragen, die ik al op de eerdere rekening had betaald ( o.a. vastrecht, transport, meterhuur, etc.).
Bij punt 5 na het totaal staat een bedrag van € 55,57 en bij punt 6 een bedrag van € 7,15,
Deze zouden moeten worden afgetrokken, maar worden juist ten nadelen er nogmaals bij opgeteld.
Ik eis nu van u een geheel nieuwe rekening binnen 14 dagen, waarop de jaarafrekening in een keer berekend staat dus met de goede meterstanden, waarbij de eerder verrekende bedragen goed verrekend worden.(dus verrekenen door mij ontvangen € 736,57 en door mij betaald € 552,33).
Met vriendelijke groet,
Apenkopje (naam even gewijzigd)