LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help ik ben opzoek naar info wat betreft huren

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
companancy

help ik ben opzoek naar info wat betreft huren

Ongelezen bericht door companancy »

hoi ik ben al 5 jaar aan het reageren op een woning. nu hebben ze me en woning aangeboden maar die woning was helemaal uitgeleefd
vele dingen willen ze wel veranderen maar met een ding maak ik me zorgen en dat is.

ze hebben er een nieuwe keukenblok ingezet maar in het aanrechtblad hebben ze een stuk uitgezaagt en daar onder staat een kastje met een la voor je bestek. onder de bestek la zit de aansluiting voor het gas.
nu zeggen ze tegen mij dat de keukenblok voor inbouw is maar ik vind het eerlijk gezegt geen stijl voor een huurhuis van de woningbouw. dit wil zeggen dat ik mijn nieuwe pas gekochte gasfornuis met oven moet verkopen omdat de woningbouw zo nodig een gat in het werkblad moest boren. daarbij kan ik mijn gasfornuis ook niet aansluiten doordat de gas kraan onder in het kastje is aangesloten.

mijn vraag is nu is hier iets aan te doen? kan ik het eisen dat ze dat veranderen of moet ik het zo nemen hoe het is? is dit dan de normale manier van handelen. ik snap dat als je een huis koopt en je wil een inbouwkeuken dat je die zelf erin zet
maar wat als het een huur huis is van de woning bouw. daarbij heb ik een uitkering en ben ik slecht terbeen om zelf dingen te kunnen doen.kan ik hiervoor naar de huurcommissie gaan of kunnen die hier niks aan doen?

wat voor een oplossing kan ik hiervoor bedenken heeft er iemand een tip?
en mijn volgende vraag is er lag een tapijt op de trap die hebben ze eruit gehaald maar er ligt overal van die vieze plak hoe krijg ik dat het beste en gemakkelijkste eraf zijn er speciale middelen hiervoor?

alvast hartelijk bedankt voor uw informatie en tips
groeten compa

timefa

Re: help ik ben opzoek naar info wat betreft huren

Ongelezen bericht door timefa »

De woning wordt u aangeboden zoals deze wordt aangeboden. U mag weigeren.
Een gasaansluiting moet altijd vrij opgesteld zijn met een bereikbare afsluiter. Mag dus niet in of onder kastjes en laden.
Gewoon weigeren die woning.
Bij de huurcommissie zal men u tevens zeggen: Meneer/mevrouw uit had de woning niet moeten nemen.

companancy

bedankt voor je reactie

de reden waarom ik eraan twijfel is omdat ik met mijn scootmobiel zit
als ik eenmaal een eengezinwoning heb dan heb ik iets meer vrijheid
en kan mijn zoon ook in de winter gewoon veilig in de tuin spelen
op het moment woon ik in een flat waar ik teveel trappen op moet en natuurlijk af vandaar dat ik minder buiten kom.
maar als ik een huisje heb dan kan dat wel kom ik wat meer onder de mensen
het is dus voor mij heel moeilijk om die beslissing te nemen vandaar dat ik ook vroeg of ik er iets anders aan kan doen.
zoals ik u hoor praten niks dan zeggen dat ik het niet neem
zou jammer zijn

groetjes

supernov

Ongelezen bericht door supernov »

Gewoon weigeren is dus een mindere optie, wel verstandig wellicht. Maar als het echt niet anders kan, zou u een aangetekende brief kunnen sturen waarin u aangeeft dat dit niet de bedoeling kan zijn geweest. U zou daarbij een periode kunnen aangeven waarin u gewoon een deugdelijke gas-aansluiting wenst en dat u hierop binnen een paar weken reactie zou willen zien. Als dit niet naar tevredenheid wordt opgelost, is een aanspraak op uw rechtsbijstand (wanneer u deze heeft) ook mogelijk. Ook zou u eens na kunnen pluizen of dit zomaar kan, gezien brandveiligheid oid.

companancy

hoi super nov en timefa
ik zou graag meer info hierover willen waar kan ik dan het beste naar toe weet u dat misschien

alvast bedankt
want als het zo is dat de veiligheid niet gerand staat als er een gasleiding in een kast staat dan moeten ze er wel iets aan doen.

ook staat er een boiler of ja een combie ketel in een kast in een van de slaapkamers hoe zit dat dan?
zelf vond ik het ook heel raar want als er iets gebeurd want daar ligt dan wel je kind en dat vind ik een eng idee maar ja waar moeten ze dat anders dan plaatsen is dan de vraag?

alvast bedankt voor u moeite
vriendelijke groeten n

Gesloten