Op 1-6-2006 ongeval gehad, zie vorige bericht op dit forum. Maar tot op heden heeft niemand nog iets gedaan omdat het proces verbaal nog niet klaar was na bijna 5 maanden. Zelfs mijn autoverzekering heeft nog steeds niet betaald en wacht op het PV. Zo ook mijn rechtsbijstandverzekering heeft nog niets gedaan. Ondertussen heel veel rekeningen betaald, mijn vriendin uit Brazilie was niet verzekerd en was ook betrokken bij het ongeval. Mijn rechtsbijstandverz vertelde mij dat het op de TP verhaald zou worden. Maar heb reeds voor meer dan 30.000,- euro betaalde rekeningen liggen en zie nu de bodem van de geld pot. Ik leef voornamelijk in Brazilie en doe hier mijn fisio therapieen en had toen ik nog in Nederland was al geklaagt over het feit dat ik weinig evenwicht (balans) heb bij het staan en lopen, maar men schonk hier geen aandacht aan. In Brazilie ben ik onderzocht en nou blijkt dat er een afwijking zit in de 3 kanaaltjes achter mijn oren die ook het evenwicht regelen. De test rapporten zijn in mijn bezit, maar kan ik die gebruiken in Nederland, al is het maar om aan te tonen, dat er iets mis is?
Wie heeft zo iets ook al mee gemaakt? met het PV en testrapport uit een ander land? en het feit dat ik nu echt niet meer betalen kan?
Jan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tja eerst ff voorschieten is dit normaal?
Re: Tja eerst ff voorschieten is dit normaal?
Heel vervelend, maar wel logisch.
Eerst zal de aansprakelijkheid vast moeten komen te staan. Dit gebeurt alleen aan de hand van een deugdelijk pv. Ik zou me z.sm. melden bij het bureau waar het pv is opgesteld. Zij sturen het naar een centraal punt waarde verzekeraars het op kunnen vragen. Zelf zul je misschien een kopie kunnen krijgen en hiermee de tp om een voorschot vragen.
Wanneer je niet aansprakelijk bent maakt het niet uit dat je vriendin niet verzekerd was. tp zal dan alles moeten betalen.
Je zegt dat de rechtbijstandsverzekering nog niets heeft gedaan. Ik zou beginnen met hen achter de broek zitten. Je hebt juist een rechtsbijstand afgesloten om iemand te hebben die dit soort problemen voor je oplost.
In het algemeen doen die echter ook niet hun best voor je. Ik heb ze in het verleden ook na 3/4 jaar aan de kant gezet omdat ze niets deden. Ik heb toen zelf een advocaat ingeschakeld welke als onderdeel van de schade ook gewoon door de aansprakelijke partij betaald wordt.
Eerst zal de aansprakelijkheid vast moeten komen te staan. Dit gebeurt alleen aan de hand van een deugdelijk pv. Ik zou me z.sm. melden bij het bureau waar het pv is opgesteld. Zij sturen het naar een centraal punt waarde verzekeraars het op kunnen vragen. Zelf zul je misschien een kopie kunnen krijgen en hiermee de tp om een voorschot vragen.
Wanneer je niet aansprakelijk bent maakt het niet uit dat je vriendin niet verzekerd was. tp zal dan alles moeten betalen.
Je zegt dat de rechtbijstandsverzekering nog niets heeft gedaan. Ik zou beginnen met hen achter de broek zitten. Je hebt juist een rechtsbijstand afgesloten om iemand te hebben die dit soort problemen voor je oplost.
In het algemeen doen die echter ook niet hun best voor je. Ik heb ze in het verleden ook na 3/4 jaar aan de kant gezet omdat ze niets deden. Ik heb toen zelf een advocaat ingeschakeld welke als onderdeel van de schade ook gewoon door de aansprakelijke partij betaald wordt.
Er kloppen een paar dingen niet.
Je zegt:
Nu zei je in je eerste mail dat een vrachtauto achterop de file reed. Staat dat nu wel of niet vast, of onderzoekt men wellicht of je eerst op je voorganger bent gereden?
Je zegt:
maar wat bedoel je daar nu prevcies mee? Als je auto casco/all riksks is verzekerd zal je verzekeraar niet wachten op het PV om jou de schade aan de auto te betalen, tenzij men daarvoor heel goede redenen heeft, naar datn moet het gaan om rijden zonder rijbewijs of alcoholmisbruik aan jou kant en iki krijg de indruk dat daar geen sprake van is. Dus ofwel je bent niet caso verzekerd (en dan is het logisch dat je verzekeraar niets betaald want die hoeft nooit iets aan jou te betalen) ofwel je bentw el casco verzekerd en dan moet er echt wel iets meer an je verteld zijn want dan is vijf maanden merkwaardig lang.Zelfs mijn autoverzekering heeft nog steeds niet betaald en wacht op het PV.
als je vriendin uit brazilie bij het ongeval passagiere was, is ze een zogenaamde schuldloze derde. Voor haar schade behoeft dan ook niet gewaccht te worden op het proces verbaal. Zij krijgt haar schade gewoon betaald.mijn vriendin uit Brazilie was niet verzekerd en was ook betrokken bij het ongeval
ja hoor dat kan, maar als ze iets in brazilie kunnen ontdekken zullen ze het hier ook wel kunnen ontdekken.De test rapporten zijn in mijn bezit, maar kan ik die gebruiken in Nederland, al is het maar om aan te tonen, dat er iets mis is?
Nu zei je in je eerste mail dat een vrachtauto achterop de file reed. Staat dat nu wel of niet vast, of onderzoekt men wellicht of je eerst op je voorganger bent gereden?
Hallo Hans,
De auto was wa verzekerd en ik stond stil toen de vrachtauto mijn auto raakte.
De tp wil eerst het PV zien alvorens schuld te bekennen.
Wat jij schreef"als je vriendin uit brazilie bij het ongeval passagiere was, is ze een zogenaamde schuldloze derde. Voor haar schade behoeft dan ook niet gewaccht te worden op het proces verbaal. Zij krijgt haar schade gewoon betaald." Dit is mij volkomen onbekend en dank je voor de tip. Maar volgens de ARAG kan en wordt er NIETS gedaan voordat het PV er is.
Op al mijn klachten in Nederland is weinig gedaan zoals , ze hebben mij 2,5 maand laten zitten met 1,5 liter water achter mijn longen en op de klacht van mijn balans/evenwicht is ook niets ondernomen, alleen een MRI scan gemaakt van de rug.Nu blijkt het achter mijn oren te zitten en ik heb geen bezwaar tegen een onderzoek in Nederland.
Groetjes Jan
De auto was wa verzekerd en ik stond stil toen de vrachtauto mijn auto raakte.
De tp wil eerst het PV zien alvorens schuld te bekennen.
Wat jij schreef"als je vriendin uit brazilie bij het ongeval passagiere was, is ze een zogenaamde schuldloze derde. Voor haar schade behoeft dan ook niet gewaccht te worden op het proces verbaal. Zij krijgt haar schade gewoon betaald." Dit is mij volkomen onbekend en dank je voor de tip. Maar volgens de ARAG kan en wordt er NIETS gedaan voordat het PV er is.
Op al mijn klachten in Nederland is weinig gedaan zoals , ze hebben mij 2,5 maand laten zitten met 1,5 liter water achter mijn longen en op de klacht van mijn balans/evenwicht is ook niets ondernomen, alleen een MRI scan gemaakt van de rug.Nu blijkt het achter mijn oren te zitten en ik heb geen bezwaar tegen een onderzoek in Nederland.
Groetjes Jan
Door wie moet die schade dan betaald worden, zolang de aansprakelijkheid nog niet vast staat of nog niet erkend is.als je vriendin uit brazilie bij het ongeval passagiere was, is ze een zogenaamde schuldloze derde. Voor haar schade behoeft dan ook niet gewaccht te worden op het proces verbaal. Zij krijgt haar schade gewoon betaald.
De schade wordt dan betaald door de eerstaangesproken mogelijk aansprakelijk verzekeraar. De tekst van de regeling vind je hierhttp://www.verzekeraars.nl/download/no7 ... 0derde.pdf
Arag weet dat echt wel. Vraag het maar even aan ze, pak gewoon de telefoon, dan is meteen duidelijk of er misschien iets anders aan de hand is
Als je auto wa verzekerd is, is het ook logisch dat je verzekeraar niets aan jou betaald.
Arag weet dat echt wel. Vraag het maar even aan ze, pak gewoon de telefoon, dan is meteen duidelijk of er misschien iets anders aan de hand is
Als je auto wa verzekerd is, is het ook logisch dat je verzekeraar niets aan jou betaald.