LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duur kraanwater in restaurants

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

eeliane


Geplaatst op 16 Dec 2006 22:26 door eeliane
Wat een gezanik om niks deze topic, als de ober er werk voor moet verrichten om dat glaasje op jouw tafel te krijgen het vervolgens meer af moet ruimen en schoon moet maken dan mag hij daar iets voor rekenen, doet hij dat niet heb je gewoon mazzel.
En weer een minachtende opmerking van eeliane. Ik denk dat jij een hele dikke zetpil toegediend moet krijgen. Daar zal je wat rustiger van worden!

frankr
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2006 09:05

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door frankr »

Niets 'zeuren over water'! dat heeft niets met gierigheid te maken. Als ik gierig was zou ik niet eens naar een restaurant gaan.
De horeca is juist ongelooflijk gierig. water kost iets van een miljoenste cent per liter.
Kortom: en minieme extra service, die zo goed als gratis is. Daar ga je geen twee euro per glas voor vragen zeg...

krki
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2007 14:10

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door krki »

Geplaatst op 03 Dec 2006 22:24 door esjo


--------------------------------------------------------------------------------

En wanneer je tijdens het eten je medicijnen in moet nemen? Dan is het natuurlijk te zot voor woorden als je dan moet betalen voor een glaasje water.
Kijk, wanneer mensen i.p.v. frisdrank of alcohol, water bestellen...prima dat ze er dan geld voor vragen. Maar als je een glaasje water voor je medicijnen wil (terwijl je bv. ook een biertje erbij drinkt) dat gaat te ver.
Haha eerst je medicijnen nemen en daarna aan de alcohol.. heel slim...

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door brieziet »

Ha ha wat een lachwekkende discussie is dit!

Hoewel ik het ook te zot vind dat je voor een glas water voor medicijnen moet betalen vind ik het argument van Bailey om geen water uit de kraan bij het toilet te drinken wel lachwekkend. De kraan in de (afwas?) keuken van het restaurant is misschien niet veel schoner. Als dat het kriterium is zou ik toch maar een flesje water bestellen :idea:

en dan elaine.... ik citeer: " ik geloof niet dat jij weet wat het is om een eigen restaurant te hebben "
Ik mag hopen dat jij het ook niet weet, want als ik jouw reacties lees heb je weinig kaas gegeten van gastgerichtheid. Poe poe....een ober moet op en neer lopen om iets te halen, dus moet je het maar komen vragen?? :?

maar goed, we gaan er niet uitkomen denk ik, ik neem er nog maar eentje: proost! (en ja uit de kraan!) :lol:

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door sprookje »

AMEN :lol: :lol:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door Bailey »

vind ik het argument van Bailey om geen water uit de kraan bij het toilet te drinken wel lachwekkend. De kraan in de (afwas?) keuken van het restaurant is misschien niet veel schoner.
Tot nu toe en voor zover ik kon zien heb ik ze nog nooit water uit de keuken zien halen, maar gewoon uit de kraan bij de bar. En als het wel uit de keuken komt heb ik nog liever de bacterieen uit de keuken in mijn water, dan urine en poepbacterieen.

En ach, als je zou weten hoe de meeste keukens eruit zien, dan hoef je helemaal geen eten meer.

klantaf
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mar 2009 11:55

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door klantaf »

We zijn laatst een weekend in een hotel geweest alles inclusief 400,= euro, (2 pers. 2 nachten)behalve drank natuurlijk, dat hebben we geweten heerlijk biertje vooraf, daarna fles wijn op tafel (35 euro, een zesje) omdat ik net in de sauna was geweest, erg dorstig, gevraagd naar een kan met water, ook voor mijn medicijn. Dag van vertrek rekening gevraagd, drie kannen water (inmiddels) voor de lieve som van 10,50, let wel gewoon water.
Het kan nog erger, laatst moest ik voor een theelepeltje mosterd bij een balletje gehakt, 0,50 euro betalen, die knikker koste mij al 5,00 euro.
De Horeca gaat aan zichzelf kapot.

bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door bertvisscher »

het is toegestaan om er geld voor te vragen. Het tappen en het aanreiken van het glaasje wordt als dienstverlening gezien en volgens de wet is het terecht dat het restaurant er geld voor vraagt.

Als je dus een gratis glaasje wil moet je naar een ander restaurant probleem oppgelost!

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door Fabel »

Of je blijft lekker thuis waar je water wel "gratis" is..
Gratis water bestaat trouwens niet, behalve als je buiten in de regen loopt.
Als je iets consumeert, dan moet je ervoor betalen. Voor zeuren achteraf is een menukaart uitgevonden met prijzen, kan je nog even twijfelen.
Topic van de eeuw dit...

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door cliff »

@Bailey

Wil je wel effe herinneren dat de meeste voedselvergiftegingen thuis worden veroorzaakt.
Je laatste zin(En ach, als je zou weten hoe de meeste keukens eruit zien, dan hoef je helemaal geen eten meer.)slaat echt nergens op dus blijkbaar heb je geen balle verstand van dit soort zaken.

Gr

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door Bailey »

Nooit gekeken naar het programma van Rob Geus zeker?

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door cliff »

Ja hoor ik ken Rob Geus zelfs persoonlijk.
Nooit opgevallen dat ze vaak een of ander kleine restaurants pakken of studenten cafe's.
En de restaurants die ze bekijken een keurmerk hebben gekregen,die alles wel op orde hadden.(rotte appels heb je overal ook in de horeca)

Je laat je duidelijk erg beïnvloeden door tv terwijl je er totaal geen verstand van heb.

klantaf
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mar 2009 11:55

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door klantaf »

Vanavond gelezen dat de Horeca met dik 12% minder draait dan voor de crisis en het einde is nog niet in zicht. Moet je eens opletten, vraag je dadelijk een flesje water, wordt je vriendelijk te woord gestaan of het ook gewoon water mag zijn,
daar wordt dan niks voor gerekend. SERVICE VAN DE ZAAK ?!?!

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door cliff »

Crisis ja wat dacht je van het rookverbod?

Horeca krijg klappen...

klantaf
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mar 2009 11:55

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door klantaf »

Ja, was ik even vergeten dat rookverbod, maar dat is te gemakkelijk om dat de schuld te geven van de crisis in de Horeca, ze hebben flink de prijslijst aangepast
op hun manier met een staal gezicht zeggen zij dat de prijzen normaal zijn aangepast. Ja met het teken van de euro ervoor.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door cliff »

@klantaf

Prijzen aangepast ja maar dat zeg helemaal niets over nu.
De invoering van de euro is ongeveer 8 jaar geleden en de horeca is echt niet de enige die dat gedaan hebben.(dat heefd namelijk iedereen)
Dit heefd duidelijk met de crisis te maken en het feit dat er een rookverbod is ingesteld.
De horeca heefd 6.5% minder omzet dan verleden jaar over dezelfde periode namelijk.

gr cliff

klantaf
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mar 2009 11:55

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door klantaf »

Neen, natuurlijk zij zijn niet de enige, de hele middenstand heeft er aan mee gedaan. Op een camping betaalde ik een gulden, nu een euro voor een douche en nog zegt de kampeerboer dat het niet duurder is geworden, soep kostte toch rond 4,= a 4,50 gulden, nu staat er een euro voor. Is mijn salaris verdubbelt bij de invoering van de euro? Dacht het niet. Ik begrijp maar al te goed waarom de middenstand wil dat je in euro's gaat denken, kunnen zij de prijzen nog meer verhogen.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door cliff »

Zoals ik al zij is de horeca niet de enigste die de gulden vervangen hebben voor een euro teken.
Supermarkt
openbaar vervoer
intree voor pretparken
ruwe olie
slager
groenteboeren
visboer
dus ja de horeca ook
enz enz enz

Laatste 3 zijn verantwoordelijk voor de hoge prijzen in de horeca..

klantaf
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mar 2009 11:55

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door klantaf »

Volgens mij werk jij in de Horeca.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Duur kraanwater in restaurants

Ongelezen bericht door cliff »

klopt :)

Gesloten