Pagina 1 van 1

Vergoeding nota's door Turien & Co

Geplaatst: 30 okt 2006 10:20
door Groen37
Wie is er ook verzekerd via Turien & Co te Alkmaar? De afhandeling en uitbetaling van de nota's duren erg lang. De eerste keer 4 maanden. Na zes keer bellen werd er actie ondernomen. Op dit moment heb ik nota's uitstaan voor meer dan 3000,- Euro. Nu maar wachten tot er geld komt. Ik krijg wel aanmaningen. Het is een ramp! Verder dan de front-office kom je niet.

Re: Vergoeding nota's door Turien & Co

Geplaatst: 31 okt 2006 10:00
door Walter van V
ben zelf via Turien verzekerd, er zijn begin van het jaar wel problemen geweest, en ze zijn dit jaar wel iets trager dan voorgaande jaren, maar in principe is het nu binnen 1 maand na insturen geregeld (voorheen 2 weken).

Overigens kwamen de problemen eerder dit jaar voort uit het feit dat men ineens weer een oud bankrekeningnummer ging gebruiken voor de uitbetalingen wat al 3 jaar buiten gebruik is, en wat destijds ook netjes was doorgegeven . Overigens werd wel telkens netjes op de storneringen gereageerd, maar ik heb ze wel 6 x moeten aanschrijven voordat eindelijk het oude rekeningnummer niet meer vermeld werd.

Zou er zoiets kunnen spelen?

Re: Vergoeding nota's door Turien & Co

Geplaatst: 05 nov 2006 18:18
door Groen37
Nee, want de eerste uitbetaling kreeg ik na 3 maanden op de juiste bankrekening. In ieder geval ben ik blij te lezen dat bij jou de nota's binnen een maand afgehandeld zijn. Ik ben eigenlijk van plan om weer terug te gaan naar mijn oude verzekering...

Re: Vergoeding nota's door Turien & Co

Geplaatst: 06 nov 2006 23:37
door wimmuh
Ik heb in het begin van het jaar dezelfde klachten dat we 3 maanden op ons geld hebben moeten wachten. Reactie van Turien was dat zij problemen hadden met het nieuwe computersysteem. Zelf ben ik al jaren pariculier verzekerd geweest bij hen en was de betaling binnen 2 weken. In het begin van het jaar konden zijn de betalingen van vorig jaar wel binnen 2 weken voldoen, maar de nota's van het nieuwe jaar liet op zich wachten. Ik heb nieuwe nota's die binnenkort naar hun opgestuurd gaan worden en ben benieuwd hoelang het duurt voor zij overgaan tot uitbetalen.

Re: Vergoeding nota's door Turien & Co

Geplaatst: 08 nov 2006 22:16
door swinger
ik ben ook bij Turien verzekerd (collectief) en ik moet ook relatief lang wachten op een declaratie (5 - 6 weken).

Wat mij altijd opvalt is de ondeskundigheid van het frontdesk personeel..... vaak lezen een standaard verhaaltje op van het scherm en kunnen geen additonele vragen beantwoorden.... en inderdaad verder dan die frontdesk kom je vak niet.

Ik ben een keer verder gekomen en dat was een aanvraag voor de kraamhulp.... het kan dus wel....

Re: Vergoeding nota's door Turien & Co

Geplaatst: 10 nov 2006 16:58
door A.vanderMeijden
Ik ben sinds januari via een collectief van mijn werkgever verzekerd. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd. :( Ik heb inmiddels de verzekering opgezegd. Alles wat maar fout kan gaan is bij mij fout gegaan. Van inschrijving tot declareren. Ik heb te maken gehad met foute declaraties die ook nog eens op een verkeerd rekeningnummer werden uitbetaald. Ondanks de JUISTE opgave en een automatische incasso die wonderwel wel van het juiste nummer werd geincasseerd. Ik heb een dossier aangelegd met data en namen van medewerkers van telefonische contacten, correspondentie via fax, email en diverse brieven. Een waslijst aan namen. En nog zijn de problemen niet opgelost. De medewerkers die de vragen beantwoorden zijn "gewoon" call center medewerkers die de standaard telefoontjes beantwoorden. Als het voor hen te ingewikkeld wordt, maken ze terugbelopdrachten voor meer "gespecialiseerde" medewerkers. Die bellen vervolgens nooit terug. Ook is er niemand die de correspondentie beantwoordt. Zij verdienen werkelijk een ijs- en ijskoude douche. Mijn advies aan iedereen: NIET IN ZEE GAAN MET TURIEN!!!!! :evil:

Re: Vergoeding nota's door Turien & Co

Geplaatst: 12 nov 2006 11:36
door osseworst
Hier nog iemand met spijt van zijn overstap naar Turien & Co.
Ik zit nog steeds te wachten op de uitbetaling van declararties ingediend in april en juli van dit jaar, dus resp. 7 maanden en 4 maanden geleden.

Door een fout aan hun kant volgde geen uitbetaling. Hierover heb ik telefonisch contact gehad in april, mei en juli. Hierin werd telkens toegegeven dat er een fout gemaakt was en dat het hersteld zou worden. Maar daarna blijft het oorverdovend stil.
In september de hele boel met alle rekening- en declarartienummers, op hun aanraden, via email naar ze toegestuurd. Ontvangstbevestiging ontvangen, maar verder opnieuw niets.
Eind oktober maar weer gebeld. Er was van alle telefoongesprekken en email niets terug te vinden in mijn dossiers. Dus mocht de dame het hele verhaal voor de zoveelste keer in het systeem zetten.

Verder wilde ik een aanvullende verzekering opzeggen. Dit zou volgens hun informatie ook via email mogen. In september, dus ruim voor de uiterste datum van 1 november, heb ik dit via email aan ze bekend gemaakt, met het verzoek om een bevestiging. Eind oktober had ik dit nog niet ontvangen en dus maar eens gebeld. Er was wederom niets terug te vinden, maar zij zou er een spoedopracht van maken. Omdat het zo kort voor 1 november was heb ik maar niet het risico genomen dat ze het nu wel goed zouden doen, en een aangetekende brief verstuurd met de opzegging.

Re: Vergoeding nota's door Turien & Co

Geplaatst: 31 okt 2007 21:47
door siedsmar
Mijn ervaring met deze maatschappij is bar en boos. Mijn dochter van 18 moest om medische redenen een kaakcorectie ondergaan (boven en onderkaak) Deze operatie gaat in alle gevallen samen met langdurig dragen van een beugel ( dus ortondontie) hier moest gezien haar leeftijd een machtiging voor gevraagd worden. dit is vorig jaar januari ingediend en dit jaar juli, na heel veel heen en weer gebel, een bezwaarschrift verder, een vraag om een second oppinion enz enz. uiteindelijk toegewezen. Alleen hebben ze nu bij de afdeling declaratie nog steeds niet door dat ze ook daadwerkelijk de rekeningen moeten betalen. Het is werkelijk een drama!!! Mijn werkgever heeft nu het dossier in handen en doet de verdere corrospondentie en telefoontjes, want ik sta inmiddels niet meer voor mijzelf in. Wat we er ook aan doen, ik stuur nu bij elke declaratie een copie van hun eigen machtiging mee, het wil maar niet lukken om de zaken op een correcte wijze af te doen. De afrekeningen die men mij stuurt zijn zeer onduidelijk en kloppen in de meeste gevallen niet. Het is om moedeloos van te worden. Het gekke is dat het incasseren van de maandelijkse premie nooit een probleem is. Terwijl het uitbetalen van een rekening van de orthotondist een terugkerend drama blijft!!

Re: Vergoeding nota's door Turien & Co

Geplaatst: 01 nov 2007 20:01
door donquichotte
Het sterkt me om te zien dat ik niet de enigste ben die met dit bedrijf de nodige problemen kent.

Om te beginnen de incasso van de premies : dit was in de eerste helft van dit jaar een bende, men was niet in staat om te incasseren. Maandenlang hebben we de premie maar handmatig overgemaakt totdat we er genoeg van kregen. Bellen met de matig geinformeerde servicedesk hielp overigens niet.

Hoewel we er natuurlijk rekening mee hadden gehouden, startte na een paar maanden de incassomachine kennelijk weer en werd zonder enige vorm van uitleg of excuus enkele maanden aan premie afgeschreven. Hoe schamper kun je omgaan met je klanten ?

Sinds maanden ben ik bezig met dit bedrijf om een medische machtiging rond te krijgen voor een van mijn kinderen. Faxen en brieven die kwijtraken (lees : eenvoudig worden genegeerd of naar ik vermoed weggegooid), beloftes die niet worden nagekomen door personen die plots van de aardbodem verdwenen zijn (terwijl nog wel in dienst), servicedesk-medewerkers welke uitblinken in een indrukwekkende kille afstandelijkheid ten opzichte van de dramatische gevolgen van het aantoonbaar grof nalatig handelen door Turien ten opzichte van in dit geval een kind.

Kortom, de zorgverzekering van Turien en Co is de zoveelste droevige uitwas van de vrije markt. Ik vraag me af welke gewetenloze personen dit louche bedrijf besturen. Gewetenloos, want als je affiniteit hebt met wat je doet een een beetje empatisch vermogen hebt kunnen dit soort misstanden tot een minimum beperkt worden. Zorgverzekeren is een vak, het had nooit zo mogen zijn dat deze markt zo makkelijk te betreden was door iedereen met een zak geld. Maar net zoals met de energiemarkt geldt ook hier weer het rendement, niet de kwaliteit van het product en een fatsoenlijke omgang met mensen.

Volgend jaar weer lekker terug naar onze oude verzekeraar CZ (in 20 jaar tijd nooit problemen gehad), ook ik heb enorm veel spijt van mijn keuze voor Turien en Co.

Voordat ik het vergeet, geheimzinnige medewerkers van Turien die zich verschuilen achter hun frontdesk : ik wens u dezelfde lijdensweg toe als ons kind

:wink:

Re: Vergoeding nota's door Turien & Co

Geplaatst: 01 nov 2007 20:31
door siedsmar
Heeft u inmiddels al een machtiging of zijn "ze"er nog steeds mee bezig bij de afdeling die de machtigingen beoordeelt?? Misschien is het een optie om VGZ aan te spreken. Mij is nl destijds gezegt dat de VGZ verzekeringsarts dit soort zaken beoordeelt. Turien is een dochter van vgz, wat trouwens wel vreemd is omdat turien wel de volmacht heeft. Mocht u een afwijzing krijgen dan wens ik u heel veel sterkte met een eventueel bezwaarschrift. Daar hebben ze nl helemaal geen kaas van gegeten. Daarbij loop je de kans dat een eventueel tweede bezwaar door dezelfde verzekeringsarts beoordeelt wordt. Kortom een gebed zonder end. Ik heb toen als laatste een second oppinion gevraagd waar ze helemaal van in de war raakte. En mij zeiden dat ze dat niet nodig vonden (alsof ik daar gewoon geen recht op heb) Uiteindelijk zijn ze door de knieen gegaan, niet dat daarmee de kous af is hoor. Want dan begint de ellende met uitbetalen. Als klap op de vuurpijl hebben ze deze week nadat ze declaraties weer niet uitbetaald hadden gezegt dat ze dit soort machtigingen ook normaal niet afgeven en dat daar dan de kink in de kabel zou zitten. Ik weet zeker dat mijn dochter echt niet de enige in Nederland is die deze combinatie behandeling heeft hoeven ondergaan. Die overigens ook zeker geen pretje was, maar dat intereseert Turien al helemaal niet.

Re: Vergoeding nota's door Turien & Co

Geplaatst: 01 nov 2007 21:28
door donquichotte
Een machtiging, ben je mal ? Ik verkeer nog in het stadium dat "ze er nog steeds mee bezig bij de afdeling die de machtigingen beoordeelt".
Afgaande op de verhalen kunnen we beter wachten tot het volgend jaar totdat we eindelijk bij onze oude verzekeraar zitten.

Leuk detail : enige weken geleden heb ik middels interne bronnen vernomen dat de "medisch adviseur" eens per week langskomt. Dit zou zekerwel iemand van VGZ kunnen zijn die de "gevolmachtigden" afloopt. Dit geeft nauwkeurig de schraalheid van Turien richting haar klanten weer, eenmaal per week de medisch adviseur op bezoek die de machtigingen afraffelt.

Immers, ik kan me absoluut niet voorstellen dat er bij VGZ zelf er een dergelijk opvallend lage capaciteit qua "medisch adviseurs" aanwezig is.

Re: Vergoeding nota's door Turien & Co

Geplaatst: 02 nov 2007 16:57
door rugzak
Declaraties afhandelen bij Turien duurt erg lang.
Drie maanden is "normaal" als je mazzel hebt dat de stukken niet weg zijn. Dat komt ook zeer vaak voor.
Tel alles bij elkaar op en ze leven van een aardige rente van alle personen die nog een vordering hebben lopen.

Re: Vergoeding nota's door Turien & Co

Geplaatst: 10 dec 2008 14:49
door homeflower
Ook ik ben de dupe van de wantoestand die bij Turien&co heerst. Op z'n zachts gezegd is het een grote puinhoop daar in Alkmaar! Ik zit nu al twee jaar bij ze en heb nog nooit zo'n slechte verzekeraar of beter gezegd volmachthouder gezien. Een ingediende declaratie wordt na 2 maanden pas vergoed of helemaal niet omdat ze de declaratie zijn kwijtgeraakt. Vervolgens bel je om te vragen waar de vergoeding van de declaratie blijft en dan hoor je dat ze de declaratie kwijt zijn geraakt en of je hiervan een kopie wilt opsturen. En als je een kopie hebt opgestuurd dan nog krijg je niets vergoed en hoor je ook niets.

Je kan bellen wat je wil maar daar schiet je niets mee op. Het enige wat je te horen krijgt is dat ze een mailtje gaan doorsturen naar de betreffende afdeling. Vervolgens hoor je weer niets. Mailen helpt ook niet want deze worden niet beantwoord. ik heb inmiddels mijn verzekering per 31-12-2008 opgezegd. Een bevestiging van mijn opzegging heb ik nog niet ontvangen (wat ik wel had verwacht van deze puinhoop). Daarom heb ik mijn opzegging per aangetekende post verstuurd zodat ze later niet kunnen zeggen dat ze mijn brief niet hebben ontvangen.

Mensen bedenk goed waar u aan begint als u zich bij hun aanmeldt.