Pagina 1 van 1
iPod gedoe
Geplaatst: 30 okt 2006 21:33
door Pointe
Zag vanavond de uitzending over de Shuffle die op slot gaat bij gebruik van versie 7 van iTunes.
Had hetzelfde probleem bij de Nano, ben naar de website van Apple gegaan en vond daar de manier om de iPod te resetten:
To reset your iPod:
Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.)
Press and hold the Menu and Select buttons until the Apple logo appears, about 6 to 10 seconds. You may need to repeat this step.
Tip: If you are having difficulty resetting your iPod, set it on a flat surface. Make sure the finger pressing the Select button is not touching any part of the click wheel. Also make sure that you are pressing the Menu button toward the outside of the click wheel, and not near the center.
Heb daarna versie 7 gedeïnstalleerd en de vorige versie teruggezet,
probleem opgelost.
Succes!
Re: iPod gedoe
Geplaatst: 30 okt 2006 21:46
door madman
Na 5 mins zoeken kwam ik erachter dat iTunes7 een verkeerde (corrupte) update meeleverde. Update ff verwijderen en iTunes 7 opnieuw de update laten downloaden en alles werkte weer als een zonnetje.
Re: iPod gedoe
Geplaatst: 30 okt 2006 21:50
door tuur020
Geplaatst op 30 Okt 2006 22:44 door tuur020 Bewerk/Verwijder dit bericht
itunes is een van de betere softwares voor PC en Mac, goed doorontwikkeld en bugs zullen er altijd zijn, bij apple is dat minder als bij andere software ontwikkelaars.
Met een gekochte apple computer of ipod of ander apple dingen zou je naar iedere winkel terug moeten kunnen volgens apple (helpdesk). Er zijn verschillende soorten apple winkels retailers en service providers, en ook online stores.
Voordat je een Apple product koopt kijk goed naar de kwaliteit van de winkel, geven ze een goede service? hebben ze een eigen technische dienst?
Kijk dus of ze een door apple geautoriseerde service privider zijn, dan handelen ze ook garanties af. in principe moeten alle ASP's garantiewerk van Apple afhandelen ongeacht in welke winkel gekocht.
Als het alleen maar een retail store is raad ik aan er niet te kopen, die doen geen garantie werk en reparaties, geven geen service....
Het probleem is dan dat bij garantiewerk je dan alsnog naar een zg autorised service provider moet.
Ook al zegt Apple (helpdesk) dat je terecht kan bij alle service providers, let op dat de autorised service providers niet om geld te vragen voor de service (ook al valt het binnen de garantie) je betaald vreemd genoeg per service provider hele andere bedragen van 25 tot wel 50 euro zg. administratiekosten, terwijl ze bij de Apple helpdesk beweren dat je er gratis terecht kan en dat dat de kracht is van de apple service...... niet dus.
Er wordt maar lukraak wat gevraagd, en hoe kan het zijn dat die zogenaamde administratiekosten voor een reparatie zo uiteen lopen????? en volgens apple (en een dealer die ik ken) er helemaal niet zouden mogen zijn ????
--------------------------------mijn ipod probleem------------------
ik heb een ipod shuffle gehad van een wanadoo - aktie ruim een jaar geleden, die hield er al snel mee op, ik ben bijna alle apple dealers en retailers en service providers geweest (heel veel uren bezig geweest), allemaal vroegen ze een rib uit mn lijf , terwijl een nieuwe ipod maar 70 euro is werd soms wel 50 euro administratiekosten gevraagd, men was kortaf en onvriendelijk en bovenal arrogant, waanzinnig.
Als enige winkel was het Apple Centre bij het Centraal station, deze nam zonder te morren mijn i-pod in, reageerden normaal en vriendellijk en laagdrempelig als enige store, en zonder kosten werd deze omgeruild voor een nieuwe. terwijl ik hem er zelfs niet had gekocht maar had gekregen via de wanadoo-aktie.
Dat was ook standaard zeiden ze bij apple centre cs.... om service te geven binnen de garantie en erna ook nog, de tweede ipod shuffle kreeg dezelfde gebreken na een paar dagen en werd niet meer herkend door computer en itunes, dood dus..... deze werd ook weer door de apple store zonder kosten in rekenig te brengen gewisseld voor een nieuwe shuffle. Een dooie ipod die niet meer wordt herkend is dus al een heel oud probleem.
De derde doet het nu al heel lang vlekkeloos, heel fijn,
maar je moet wel oppassen en netjes de pod uitwerpen in itunes
De nummer van de ipod staan sowieso in de bibliotheek en die raken dus nooit zoek, en je hebt ook software die de nummers van de ipod afhaalt, verder is het zaak om de voorkeuren goed na te lopen in itunes (maar dat geld voor alle software).
Apple is een merk, maar de detaillist bepaald de service, kijk dus goed waar je wat koopt en gooi nooit dozen weg en bewaar de bonnen altijd goed.
Apple is een stabiel merk, met goede consumenten software, gebruikersvriendelijk en ik heb nooit last met mijn computers gehad, een ipod is natuurlijk nogal teer dus ik kan me voorstellen dat er sneller iets kapot kan gaan. service en klantvriendelijkheid heeft jammergenoeg bij de meeste stores geen hoge prioriteit, behalve bij de apple centre cs (en ik heb meerdere malen alle winkels gehad.
apple is cool,
maar de verkopers mogen van mij over het algemeen wel iets minder koel zijn , minder arrogant en wat beter op de hoogte zijn van de producten en software.
tuur020