KPN: schending van de privacy
Geplaatst: 31 okt 2006 21:45
Vanmiddag werd ik gebeld door iemand van de Duitse Lotto, die mij blij dacht te maken met de mededeling dat ik 'geselecteerd was voor de hoofdprijs van xx miljoen'.
Nu was ik helemaal niet blij. Aan die flauwekul van loterijen doe ik sowieso niet mee, maar de man die ik aan de lijn had kende mijn naam. Althans, hij kende de naam zoals ik bij de KPN bekend ben: 'Veluwen'.
Sinds jaar en dag sta ik bij de KPN bekend als 'V.H.C. Veluwen' terwijl mijn echte naam 'H.C. van Veluwen' is. De nota's komen op die verhaspeling binnen, en destijds stond ik zo ook in het telefoonboek. De muts van de Primafoonwinkel die destijds mijn gegevens opnam wist niet hoe ze een tussenvoegsel moest invoeren...
Nu heb ik sinds bijna twee jaar een nieuw, geheim nummer, o.a. omdat ik last had van een stalkster. Geen telefoonboekvermelding meer dus.
En dus ben ik niet blij als ik toch wordt opgebeld door een commercieel bedrijf en er wordt gevraagd of ik 'mijnheer Veluwen' ben zonder dat ik mijn naam genoemd heb.
Die ratten van de KPN hebben overduidelijk bewijsbaar mijn gegevens doorverkocht, geheim nummer of niet!
Ik heb gelijk via email een klacht ingediend op de site van KPN. Ze blijven echter ondanks de 100% bewijslast domweg ontkennen:
"Geachte heer Van Veluwen,
Onze excuses voor het ongemak.
KPN gaat zeer zorgvuldig met uw gegevens om. KPN verstrekt geen nummers voor telemarketing aan bedrijven.
Deze bedrijven gebruiken zogenaamde 'belcomputers' die willekeurig nummers bellen. Op deze manier kan het voorkomen dat zij een nummer bellen wat bekend staat als een 'geheim nummer'.
Voor meer informatie kan u kijken op www.kpn.com met als trefwoord persoonsgegevens.
Wij hebben uw voorletters gecorrigeerd.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Marcelle van der Sanden
KPN"
Belcomputers, mijn reet. Ze wisten mijn naam gewoon, althans mijn foute 'KPN-naam'!
Hierop reageerde ik:
"Degene die mij belde wist mijn naam zonder dat ik die genoemd heb, en het
was de foutieve naam ('Veluwen' ipv 'van Veluwen') exact zoals ik ook
foutief bij de KPN in de administratie vermeld sta. En dat in combinatie met
mijn geheime telefoonnummer is er slechts één conclusie mogelijk: het
bedrijf had die gegevens van jullie"
Reactie van KPN:
"Geachte heer Van Veluwen,
Wij hebben begrip voor uw situatie.
In onze administratie staat u vermeld onder de naam Van Veluwen.
Indien u zich voor direct mail of telemarketing van bedrijven wilt afmelden, kunt u dit doorgeven aan SZDM
(Stichting Zelfregulering Direct Marketing.) Na opgave ontvangt u geen informatie meer van de bij deze organisatie aangesloten bedrijven.
U kunt uw afmelding bij SZDM op de volgende manier regelen:
Via de site: http://www.infofilter.nl
U kiest de optie waarvoor u geen commerciële boodschappen meer wilt ontvangen.
Schriftelijk:
Postadres: Infofilter, Postbus 666, 1000 AR AMSTERDAM (onder vermelding van de soort blokkering die u wenst)
Telefoonnummer: 0900-6661000 (EUR 0,25 p/m).
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Marcelle van der Sanden
KPN"
Het wordt steeds mooier. Ondanks de bewijslast ontkennen ze dat ze privégegevens verpatsen, negeren ze de foute tenaamstelling (die ze notabene net gecorriggeerd hebben, zie vorige mail) en leggen het probleem bij de klant neer dat die zich maar moet aanmelden bij een blokkeringsinstantie.
Ik wil mijn nummer wel blokkeren voor tellsellshit, maar ik wil vooral dat KPN mijn geheime privégegevens niet zonder mijn toestemming doorverkoopt aan derden!!!!!
Nu was ik helemaal niet blij. Aan die flauwekul van loterijen doe ik sowieso niet mee, maar de man die ik aan de lijn had kende mijn naam. Althans, hij kende de naam zoals ik bij de KPN bekend ben: 'Veluwen'.
Sinds jaar en dag sta ik bij de KPN bekend als 'V.H.C. Veluwen' terwijl mijn echte naam 'H.C. van Veluwen' is. De nota's komen op die verhaspeling binnen, en destijds stond ik zo ook in het telefoonboek. De muts van de Primafoonwinkel die destijds mijn gegevens opnam wist niet hoe ze een tussenvoegsel moest invoeren...
Nu heb ik sinds bijna twee jaar een nieuw, geheim nummer, o.a. omdat ik last had van een stalkster. Geen telefoonboekvermelding meer dus.
En dus ben ik niet blij als ik toch wordt opgebeld door een commercieel bedrijf en er wordt gevraagd of ik 'mijnheer Veluwen' ben zonder dat ik mijn naam genoemd heb.
Die ratten van de KPN hebben overduidelijk bewijsbaar mijn gegevens doorverkocht, geheim nummer of niet!
Ik heb gelijk via email een klacht ingediend op de site van KPN. Ze blijven echter ondanks de 100% bewijslast domweg ontkennen:
"Geachte heer Van Veluwen,
Onze excuses voor het ongemak.
KPN gaat zeer zorgvuldig met uw gegevens om. KPN verstrekt geen nummers voor telemarketing aan bedrijven.
Deze bedrijven gebruiken zogenaamde 'belcomputers' die willekeurig nummers bellen. Op deze manier kan het voorkomen dat zij een nummer bellen wat bekend staat als een 'geheim nummer'.
Voor meer informatie kan u kijken op www.kpn.com met als trefwoord persoonsgegevens.
Wij hebben uw voorletters gecorrigeerd.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Marcelle van der Sanden
KPN"
Belcomputers, mijn reet. Ze wisten mijn naam gewoon, althans mijn foute 'KPN-naam'!
Hierop reageerde ik:
"Degene die mij belde wist mijn naam zonder dat ik die genoemd heb, en het
was de foutieve naam ('Veluwen' ipv 'van Veluwen') exact zoals ik ook
foutief bij de KPN in de administratie vermeld sta. En dat in combinatie met
mijn geheime telefoonnummer is er slechts één conclusie mogelijk: het
bedrijf had die gegevens van jullie"
Reactie van KPN:
"Geachte heer Van Veluwen,
Wij hebben begrip voor uw situatie.
In onze administratie staat u vermeld onder de naam Van Veluwen.
Indien u zich voor direct mail of telemarketing van bedrijven wilt afmelden, kunt u dit doorgeven aan SZDM
(Stichting Zelfregulering Direct Marketing.) Na opgave ontvangt u geen informatie meer van de bij deze organisatie aangesloten bedrijven.
U kunt uw afmelding bij SZDM op de volgende manier regelen:
Via de site: http://www.infofilter.nl
U kiest de optie waarvoor u geen commerciële boodschappen meer wilt ontvangen.
Schriftelijk:
Postadres: Infofilter, Postbus 666, 1000 AR AMSTERDAM (onder vermelding van de soort blokkering die u wenst)
Telefoonnummer: 0900-6661000 (EUR 0,25 p/m).
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Marcelle van der Sanden
KPN"
Het wordt steeds mooier. Ondanks de bewijslast ontkennen ze dat ze privégegevens verpatsen, negeren ze de foute tenaamstelling (die ze notabene net gecorriggeerd hebben, zie vorige mail) en leggen het probleem bij de klant neer dat die zich maar moet aanmelden bij een blokkeringsinstantie.
Ik wil mijn nummer wel blokkeren voor tellsellshit, maar ik wil vooral dat KPN mijn geheime privégegevens niet zonder mijn toestemming doorverkoopt aan derden!!!!!