LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekeren tegen no-claim verlies

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.

Heeft deze No-Claimbeschermer voordelen?

Voor de brokkenmaker
5
100%
Voor de voorzichtige rijder
0
Geen stemmen
Heeft geen voordelen
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 5

Cesar

Verzekeren tegen no-claim verlies

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik kreeg vandaag een schrijven van mijn verzekeraar dat ik tegen een betaling van 0,19 cent per dag me kan verzekeren tegen het verlies van no-claim. De No-Claimbeschermer.

Uitgerekend betaal ik dan 10% extra premie.

Ik heb opgebouwd: 75% no-claim (maximale) en 19 treden (maximale) bij mijn verzekeraar.

Staat er doodleuk dat ook het voor mij interessant is daar ik dan meerdere aanrijdingen per jaar mag maken.

Mijn kortingen welke ik heb opgebouwd geven mij al jaren korting op mijn premie. Waarom zou ik nu ineens schades gaan maken.

ikmirjam

Re: Verzekeren tegen no-claim verlies

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Het werkt heel simpel. Je hebt nu trede 19 met 75% en als je terugvalt omdat je een schade meldt, val je terug naar 14 (bij Interpolis in ieder geval) en heb je nog steeds 75 %. Nog steeds niks aan de hand dus.
Een Noclaim beschermer wordt/is interessant als je op trede 14 of lager staat, eerder niet. Dan val je namelijk terug in je kortingspercentage.
Mijn advies zou zijn: Nu niet afsluiten die Noclaim beschermer, maar pas als je lager in je Noclaimtredes staat.

Nog een opmerking: Je korting zoals je die nu hebt, geeft je dus geen garantie dat je meerdere schades per jaar kan / mag maken. Als je 2 x schade hebt in een jaar ga je veel meer betalen.

Cesar

Bij mij staat toch duidelijk op de brochure van Fortis-ASR:

Ook wanneer u trede 20, bestaat bij hun trouwens niet, heeft bereikt, is het afsluiten nog steeds zinvol.
U kunt dan zelfs meerdere schades per jaar claimen zonder uw korting te verliezen.

Vertel dan maar hoe het wel zit.
Ik krijg dan altijd een beetje een creepy gevoel.

ikmirjam

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Erg vreemd, ze willen het maar al te graag verkopen aan je lijkt het wel. In jouw geval heeft het echt pas zin om af te sluiten als je na een tweede schade wel die 75% zou verliezen.
M.a.w. pas afsluiten na de eerste schade.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

gewoon vrije keus, en naar eigen schadeverleden kijken. Gezien de no-claim geen schuld-schades gereden. Dus niet doen, leuk voor de verzekering maar niet voor je zelf (tenzij je van plan bent botsautotje te gaan spelen binnenkort, op de openbare weg..)

Cesar

Wat dit betreft heb ik nog 1 vraag.

Er werd mij een schade in de schoenen geschoven waarvan ik middels getuigen gelukkig hard kon maken dat ik niet de veroorzaker was.
Het was een parkeerschade.

Nu blijkt het bij de verzekeraars zo te werken dat, indien ik niet kon bewijzen dat ik onschuldig was, de maatschappijen gewoon overgaan tot uitbetalen.

1- wat zijn de gevolgen voor mijn no-claim?
2- ik krijg natuurlijk wel een aantekening.
3- Zo is claimen wel erg makkelijk.

Kan iemand deze situatie ontzenuwen?

Zoals ik al zei, ik heb verder niets meer vernomen nadat ik had geschreven 2 getuigen te hebben welke op dat tijdstip in mijn auto aanwezig waren te weten op een andere lokatie.

FlipKaneel

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Zodra er een uitkering wordt gedaan in verband met een WA of volledig casco schade daalt de noclaim korting.

Wat bedoel je met ik krijg een aantekening???

Cesar

Zodra je wilt overstappen naar een andere verzekering krijg je een aantekening op je "Strafblad" een overzicht welke de schadeverzekeraars gezamenlijk bijhouden om zo tegen te gaan dat mensen na schades gaan hoppen naar een andere maatschappij.

Hoe kwam ik daar achter?

Ik heb hier als eens een draadje aan gewijd doch even in het hele kort;
Ik wilde overstappen van Stad Rotterdam, nu dus Fortis ASR, naar ZLM.

De tussenpersoon kwam thuis alles opnemen thuis en één vraag was: "Heeft u de afgelopen 3 jaar schade veroorzaakt". Nou nee, gezien mijn claimkorting. Ik had dus gelogen volgens ZLM en werd gerooyeerd als klant. Daar stond ik dan, onverzekerd.
Ik had ruitschade ook moeten noemen. Weet ik veel. Ik had dit niet veroorzaakt doch bij het herstellen van een ster in mijn voorruit ging deze helemaal doorscheuren. Door de ruithersteller is wel mijn eigen bijdrage betaald doch hoe dan ook: ik heb niets zelf veroorzaakt dus.

p.s.
Stad Rotterdam heeft me gewoon weer terug aangenomen. Er zijn dus nog goede verzekeraars ook.

Gesloten